Mihin siivoojan pitäisi venyä?

Eitarviienääihmetellä

Mietin vaan, kun alkaa tässä pikku hiljaa tuntumaan siltä, että siivoojia pidetään ihan robotteina.

Esimerkkinä seuraava haussa oleva paikka, jota esimiehen ihmetykseksi ja harmiksi kukaan ei tunnu haluavan, mutta mistähän johtunee?

Eli siis tällaiset työajat ja matkat:
työkohteet kaukana kaupungin keskustasta, osa "keskellä ei mitään" ja oma auto sattuneista syistä pakollinen.

Työ kohteessa A alkaa n. 1,5 h jaksolla klo 6. Tämän jälkeen jokunen joutotunti, jolloin siivooja joutuu joko keksimään jotain tekemistä ko. paikkakunnalla, tai ajamaan takaisin kotiin (monella työntekijällä matkaa saattaa tulla yht. n. 50-100 km).
Tämän jälkeen taas 1 tunniksi kohteeseen B (eli jokunen km kohteesta A).
Siinä sitten hyvässä lykyssä taas joku luppotunti, jonka jälkeen kohteeseen C (jonkun matkaa kohteesta B), jossa työaika taas sellainen n. 1 h.
Tämän jälkeen sitten päivän päätteeksi liihotellaan vielä illaksi viimeiseen kohteeseen, eli uudelleen kohteeseen A, jossa työaikaa taas muutama hassu tunti, työajan loppuessa illalla joskus klo 21. jälkeen.
Työpäiviä viikossa 6, eli myös lauantait kuuluvat mukaan (silloin tosin vain työt kohteessa A).
Eli periaatteessa kuitenkin olet kokoajan enemmän ja vähemmän liikenteessä välillä klo 6-21 jotain. Riippuen ajomatkoihin (joita riittää) ym. kuluvasta ajasta, hereillä aamuvarhaisesta iltamyöhään, ellet sitten ehdi käydä välillä kotona, esim. juuri nukkumassa (missä välissä hoitaa sitten kotityöt ym., jos on esim. perheellinen...?) .
Itselläni tuo työ tarkottaisi heräämistä viimeistään klo 4. jälkeen ja kotona olisin illalla aikaisintaan vasta joskus klo 22. jälkeen.

Mahdollisten suurten matkakulujen ohella tuossa on kyllä myös aika suuri epäkohta työaikojen suhteen.
Minkälaisilla yöunilla siivoojan oikein pitäisi selvitä?
Aika riskaabelia touhua, kun otetaan huomioon vielä (usein) pakollisen autolla ajon määrä!
Ja sitten vielä ihmetellään, kun kaikille töille ei löydy tekijöitä.
No ei varmaan kovin helposti tällaiselle käsittämättömälle silpulle!!
Robotti tuohon olisi sopivampi.

2

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylitänköitseni

      Usein se robottiolo on, kun ei ole ehtinyt mitään ruokataukoa pitää, ja työpäivä venyy, osin sen takia että ed kerralla vuorossa ollut ei ole joitain asioita tehnyt, osin siksi että vehkeet ei ihan toimi kuin strömsössä, ja aikaa, kalliita minuutteja menee. Itsellä tilanne jossa muilla kohteen tekijöillä ei ole erästä yli puolitoista h vievää vaihetta- ja- sittenkin päivä pitäisi tehdä samaan aikaan, kuin nuo muut kohdetta tekevät.
      Koen vähintäänkin epäreiluna, kun sitten paikkaan mitä toisilta on jäänyt ohessa, ja teen sitä yli puolitoistatuntista lisäksi, mikä on vain minun hommiani.
      Asiasta ei ole voi nut rakentavasti keskustella kuormituksen tasaamiseksi. Koen lähinnä olevani "välttämätön", ja hyvin väsynyt tilanteeseen. Työpaikan vaihto kummitteelee jo mielessä. Kohteessa kyllä on huomattu että minulla menee. Tätä ei vain saisi olla, eli se pitäisi tehdä omalla ajalla, mikä on lisukkeena niinä päivinä kun minä olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe