Miten liikesarja haltuun?

MalleDigaaja

Olen lapsesta asti kärsinyt enempi tai vähempi motorisesta kömpelyydestä jonka uskon olevan seurausta lievästä autistisuudesta, eli tavallaan olen ns. kehitysvammainen. Jokatapauksessa en normaali. Minun on aina ollut todella vaikea oppia liikkumismuotoja ja liikesarjoja. Koulussa olin huono kaikissa liikunnanlajeissa - keilailua lukuunottamatta. Vaikka minulle näytettäisiin liikesarja, se ei mene jakeluun, tai jos menee, en saa sitä itsestäni ulos.

Kravissa haasteelliseksi on osoitautunut tämmöinen sarja:

Hyökkääjä tulee esim. pesäpallomailan kanssa kohti. Puolustautuja, siis uke, laittaa vasemman käsivarren suorana vinoon yläviistoon ja torjuu tällä mailaa pitelevää kättä, tuuttaa oik. kädellä nyrkillä tulijaa turpaan. Sitten pitäisi jotenkin kummasti kiepauttaa se vasen käsi mailakäden ympärille ja runtata oik. käden kyynärvarrella hyökkääjää kurkkuun. Tämän jälkeen pitäisi ottaa oik. kädellä ote hyökkääjän kehosta (vas. olkavarresta) ja survoa vielä olletikin oikea polvi sinne hyökkääjän haaroväliin. Sitten vas. kättä liu'utetaan ja kaiketi vielä oik. kädelläkin myös tartutaan siihen mailaan, joka riuhtaistaan hyökkääjän otteesta. Lopuksi voi vielä huitaista mailalla hyökkääjään käsivarteen, jos tarvis (ei tietenkään päähän).

En tiedä onko kuvaukseni järin laadukas, mutta jokatapauksessa tämän kuvion pakettiin saminen menee minulta joka kerta päin helvettiä. Yksi ongelmani ovat jalat, joiden asennosta tai joilla liikkumisesta en ymmrrä. Joku ihme pomppu siinä pitäisi näet tehdä, enkä ole koskaan ollut mikään pomppijaihminen. Lyödessänikään en kokoajan steppaile ympäriinsä. Olen siis kertakaikkisen tönkkö tapaus.

Yritin Youtubesta etsiä videota tuosta tilanteesta, mutta kaikissa löytyneissä videoissa jokin tuosta kokonaisuudesta puuttui taikka käsien asento oli erilainen. Haluaisin löytää täsmälleen tuota harjoittelemaamme vastaavan kuvakokoonpanon (vaikkapa still-kuvinakin, tai ehkä varsinkin niinä), jotta saisin märehtiä asiaa kotona ennen kuin teen jokaisen parini sekopäiseksi sillä että en opi hittojakaan...

Onko tietoa juuri tuommoisesta materiaalista?

1

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusensumma

      Fysioterapeutti saattais auttaa motoriikka-asioissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe