Kuinka moni aloittaneista lopettaa?

afd32

Kuinka moni purjehtija, joka ostaa matkapurjehdukseen kelpaavan veneen, lopettaa purjehduksen hyvissä ajoin ennen eläkeikää?

11

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

28.

• HG2G

42, kaikki tietää.

• 88i88

88/88

• EiEnääKylmä

Vaihdoin lajityypin, siirryin mukavuus syistä moottoriveneeseen nelikymppisenä ja hetkeäkään en ole katunut.

• EnOleHetkeäkäänKatunut

Meidänkin perheessä siirryttiin olessani nelikymppinen 90-luvulla moottoriveneeseen. Lasten varttuessa siirryttiin seitsemän vuoden kuluttua takaisin purjeveneeseen. Kasivitosena saatamme siirtyä moottoriveneeseen tai lopetetaan veneily.

• merenomena

Siirryin moottoriveneestä 44 vuotiaana purjeveneeseen. Tuli tarve hidastaa ja keskittyä muihin arvoihin nautinossa. Koin asian niin tarpeellisesksi omalle itselleni ja en ole katunut. Jatketaan lajia kunnes fysiikka pettää.

• Melkeinentinenpurjehtija

Eläkkeelle jäätyäni lisäsin purjehdusharrstustani lähes täysipäiväiseksi. Lähdin meriä kyntämään. Meriseikkailuni jälkeen ovat uudet harrastukset vieneet siinä määrin aikaani, että olen harkinnut kokonaan veneilystä luopumista. Veneilykertoja on parina viime kautena kertynyt vain muutaman viikonlopun verran. Syys- ja kevättoimet vievät tähän harrastusmäärään nähden kohtuuttoman suuren osan eläkeläisen kiireisistä päivistä.

• myöspianentinen

Varhaisesti eläkkeelle jäätyäni lisäsin purjehdusharrastustani lähes täysipäiväiseksi. C/R -veneen lisäksi on tullut osuus puhtaasti kilpaveneestä. Olen harkinnut kokonaan veneilystä luopumista 15-20 v päästä, niin kauan toivon vielä pystyväni veneeseen kapuamaan. Veneilykertoja on parina viime kautena kertynyt niin monta kuin kauteen mahtuu. Syys- ja kevättoimet asiaan liittyvän yhdistystoiminnan ohella vievät ehkä kohtuuttoman suuren osan eläkeläisen kiireisistä päivistä, mikä on ihan kiva juttu. Ensimmäiset omistusosuudet veneeseen olivat jo opiskeluaikana noin 45 v sitten, joten ehtoopuolella tässä jo mennään.

• Yhden tapauksen tunnen läheisemmin. Kiireisellä miehellä ei aika riittänyt ja perheessä oli 3 pientä lasta. Epäilen kyllä, että hän vielä joskus veneen hankkii. Vesillä hän merikapteenina on muutenkin.

• oma_jokaiselle

Kuinka moni jonkun harrastuksen aloittanut lopettaa sen ? Tämä olisi tärkeä tietää, kun olen miettinyt yhtä harrastusta itselleni. Osaako joku auttaa, mitä jos tuo aloittamani harrastus tuntuu ikävältä, voinko vaihtaa sen johonkin toiseen? No tämä oli nyt vaan sarkasmia, mutta ei poikkea mitenkään aloittajan kysymyksestä ajatukselta.

• MeriHullu

Kaikki aikanaan, itse aloitin tutti suussa vaipat jalassa. Nyt riesana isä vainaan silmäterä, jolle välittäjä ei ole löytänyt ostajaa ja ahneudeta ei ole kyse...itsellä uudempi ja isompi. Ei ole tullut mieleen lopettaa vesillä oloa, päin vastoin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      376
      2416
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      65
      1870
    3. Mitä kirjainta haluaisit rakastella?

Ehdottomasti?
      Ikävä
      154
      1433
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1257
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1211
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      945
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      884
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      842
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      43
      825
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      823
    Aihe