Näpäytä ruutua, jossa milloin mitäkin

On.aikaa.pohtia

Valitsemme ruutuja ohjeen mukaan ennen viestin lähettämistä. Mikä merkitys sillä on? Onko tarkoitus testata, onko kirjoittaja niin paljon ymmärryksellä että tietää mikä on liikennevalo, auto, polkupyörä ja mikä paloposti? Vai kerääkö tämä näpyttely meistä tietoja jonnekin? Vai pääseekö näpyttelyn vaatija valintojen avulla käsiksi tietoon, kuka meistä todellisuudessa kukin on?
Nuorena aina sanottiin että pitää kaikki kyseenalaistaa, eikä robottina vaan tehdä. Nyt olen tehnyt kun en ole jaksanut ruveta miettimään.

10

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

      En tiennyt, että tuo systeemi on edelleen käytössä. Tosi typerää klikkailla eri kuvia.

      Mun ei tarvitse näpäytellä mitään. Minulle ei tule mitään kuvia.
      Ei piiiiitkään aikaan ole tullut.
      En tiedä mistä johtuu, mutta saattanee olla niin, että koska kirjoitan vain tällä samalla nimimerkillä, niin se takia ei niitä liikennemerkkikuvia tule?
      Mun ei tarvitse edes kirjoittaa "nimimerkki"-kohtaan nimeä. Klikkaan vaan sitä tyhjää ruutua ja mun nimimerkki tulee siihen alle valmiiksi. Klikkaan nimimerkkiä ja se on siinä sitten.

      Jotain hyötyä siis siitä, että ei eri nimillä tänne kirjoittele.

      • kylmätotuus

        Jokin tässä systeemissä on ainakin minun kohdallani muuttunut viikon sisällä.

        Aiemmin minullekaan noita kuvia ei tullut, mutta nyt tulee, vaikka kirjoitankin tällä mustalla vakionimimerkilläni.
        Nimmarini kyllä tulee näkyviin, mutta kun yritän lähettää viestiä, niin joskus niitä kuvia vaan ilmestyy ja ruksaamiseksi menee.
        Hyöty siitä, että samalla mustalla nikillä kirjoitan, on poistunut ainakin toistaiseksi.
        Mistä se johtuu, on minulle täysi mysteeri.


      • kylmätotuus

        Edellisen viestin lähettäminen onnistui ilman ruksauksia. Saa nähdä, miten nyt käy.

        Onnistui.


      • RealistiX
        kylmätotuus kirjoitti:

        Edellisen viestin lähettäminen onnistui ilman ruksauksia. Saa nähdä, miten nyt käy.

        Onnistui.

        @kylmä totuus
        Mikä käyttöjärjestelmä? Entä selain ja sen lisäosat?
        Evästeet näköjään olet sallinut, kun nikkisi ilmestyy.

        Ennätykseni on 60 klikkausta yhden viestin lähettämiseksi.


      • kylmätotuus
        RealistiX kirjoitti:

        @kylmä totuus
        Mikä käyttöjärjestelmä? Entä selain ja sen lisäosat?
        Evästeet näköjään olet sallinut, kun nikkisi ilmestyy.

        Ennätykseni on 60 klikkausta yhden viestin lähettämiseksi.

        Käyttöjärjestelmä on Windows 10 ja selain Chrome. Lisäosista ei ole harmainta aavistustakaan.

        Hädin tuskin osaan tämän härvelin avata ja sulkea.

        60 klikkausta kuulostaa karsealta määrältä. Kovin työlästä on viestisi lähettäminen ollut.
        Osanottoni!


      • RealistiX
        kylmätotuus kirjoitti:

        Käyttöjärjestelmä on Windows 10 ja selain Chrome. Lisäosista ei ole harmainta aavistustakaan.

        Hädin tuskin osaan tämän härvelin avata ja sulkea.

        60 klikkausta kuulostaa karsealta määrältä. Kovin työlästä on viestisi lähettäminen ollut.
        Osanottoni!

        Kiitos vastaamisesta.
        Chromea epäilinkin. Jo heti Googlen Chromen ilmestyttyä kävi ilmi, että se kerää käyttäjän koneelta yksityistietoja. Kamera ja mikkikin kannattaa peittää.
        Avoimuudesta saa sitten bonuksena helpotuksia.

        En käytä Chromea. Pidän tuota 60 klikkausta Googlen rangaistuksena ”väärän” selaimen käytöstä.


    • "Onko tarkoitus testata, onko kirjoittaja niin paljon ymmärryksellä että tietää mikä on liikennevalo, auto, polkupyörä ja mikä paloposti?"
      Tavallaan, sen on nimittäin tarkoitus testata, että viestin lähettäjä ei ole tietokoneohjelma vaan oikea ihminen.

      "Nuorena aina sanottiin että pitää kaikki kyseenalaistaa, eikä robottina vaan tehdä."
      Heh, ideahan juuri on, että robotti ei osaisi tehdä tuota näpyttelyä oikein.

    • Omppupomppuuhyvin

      Silloin kun toimin tässä Applen pöytäkoneella, kysely tulee vain kerran.
      Sen jälkeen voi vastailla tai aloitella mennen tullen ilman rekisteröitymistä ja ilman klikkauksia.
      Ihmettelen kyllä edelleen?
      Sitten kun olen windowsilla joka jessuksen kerta pitää tietää suojatiet, palopostit, linja-autot jne.
      Mutta huom. Windowsilla se ei anna tehdä kuin 5 - 6 vastausta. Sitten jumii kiinni eli ikään kuin sivu kaatuu, ei anna lähettää.
      Selaimen vaihtaminen nollaa tilanteen ja taas pystyy olemaan nikitön.

    • Hyväksikäytetty

      Sillä treenataan maailmanlaajuisesti kookelin tekoälyä viisaammaksi, vaikka kuulostaa tyhmältä, niin näin sinua käytetään hyväksi.

    • Näps-nöps

      Näpäyttelin ja siihen jäi sormenjälkiä.
      Jos poliisi tutkii puhelimeni ja löytää sormenjäljet, se tietää että puhelin on minun.
      Alkaa kysellä, miksi näpäytit puhelinta, onko sinulla jotakin salattavaa? Miksi sinun sormenjälkesi on sinun puhelimessa, miksi et käytä puhelinta hanskat kädessä?
      Puhelimeni ei ole lukittu edes pin koodilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1668
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1146
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1044
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      13
      924
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      31
      817
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      255
      778
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      749
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      59
      719
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      706
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      208
      706
    Aihe