Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Adhd lääkitys

Ciiiea

Hei, tästä aiheestaan paljon keskusteluja netti pullollaan. Haluaisin kuitenkin kuulla lyhyesti -mikä lääkitys
- määrä
-kuinka kauan meni löytää oikea lääkitys
-miten lääke vaikuttaa, tai mitä tapahtuu kun lääke lakkaa vaikuttamata ?

2

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AdHarleyD

      Olen 30v ADHD mies. Aloitin consertan neljä päivää sitten. Lääkärin kanssa sovimme että ensimmäinen viikko mennään 18mg,toinen viikko 36mg ja kolmas viikkoko 54mg jonka jälkeen voin vielä kokeilla 72mg mikäli vielä tuntuu siltä mutta pitää olla tarkkana hyötyjen ja haittojen suhteen.

      Nyt siis 4. päivä menossa. Huomaan kyllä kun lääke vaikuttaa "jotenkin". Suurin vaikutus on kuitenkin väsymys. Ajatusten sekamelska hieman helpottaa mutta tulee ihan sairas väsymys ja tulee nukuttua useat päikkärit.
      Kärsin myös ahdistuksesta joka tuntuu pahenevan ja välillä kärjistyvän pieneksi paniikiksi joka tuntuu johtuvan siitä että nyt pureudun tarkemmin ahdistuksen syyhyn eikä se ajatusten tulva katkaise sen miettimistä. Tilanne olisi varmaan helpompi jos olisi jotai järkevää tekemistä mutta olen työtön ja jalan mursin muutama viikko siitten joten en oikeen pysty lähteä uloskaan touhuilemaan.

      Tunne illalla kun lääke alkaa laakkaamasta on lähinnä helpottunut. Ensimmäisen päivän jälkeen tunnuin olevan jotenkin äreä avovaimoani kohtaan, mutta näin oli vain ekana iltana.
      Lääkärini varoitteli tälläisista ja monista muistakin "lievistä" sivuoireista mutta sanoi että mikäli sivuoireet eivät mene liian hallitseviksi kannattaa jatkaa lääkettä kunnes se oikea annostus löytyy. Mutta jos ei löydykkään niin keskustellaan mahdollisesti vaihtoa toiseen lääkkeeseen sillä tämä conserta ei sovi läheskään kaikille. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

      • Ciiiea

        Kiitos vastauksestasi ! Itse olen syönyt reilu viikon verran medikinet cr nimistä lääkettä ja nyt annostus nostettiin 30mg aamulla ja päivällä. Huomaan että lääkkeen noston jälkeen itsekin aloin vähän väsymään. Yllätyin lääkkeen väsyttävästä sivuvaikutuksista ja toivoin päinvastaista vaikutusta. Siksi haluan kysellä muilta miten lääke vaikuttaa ja kuinka kauan menee löytää oikea annostus. Pitäisi palata töihin ensiviikolla ja tahtoisin ennen sitä saada kaiken rullaamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe