Menemme ulos yhdessä?

Gallup

Kumpi maksaa?

A) mies. Se on käyttäytymissääntö
B) kutsuja.
C) molemmat omansa
D) nainen. Olemme nykyaikainen pari

33

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YksiainoaOIKEAtotuus

      C.

      Pitäisi olla nykyaikana jokaiselle selvää, että naiset ja miehet ansaitsevat ihan samalla tavalla. Turha naisten vetää tuota vanhanaikaista sääntöä esiin valikoivasti, kun sitten esim. pyykkääminen, siivoaminen ja ruoanlaitto on kuitenkin saman henkilön mielestä molempien hommaa.

      • samaamieltäolen

        Siinähän se totuus tuli selvästi sanottua. Ei mitään lisättävää.


    • vaikeevastata

      tuohon, koska ihmisillä niin erilaisia elämäntilanteita. Toinen voi tienaa tuplasti enempi, kuin toinen, niin kyllä seurustellessa on kohteliasta tarjota joskus sille köyhemmälle.

    • Knainen

      Uskokaa tai älkää mutta tästä on joidenkin miesten kanssa tullut kiistely kun olen halunnut maksaa itse omani.

      On miehiä jotka loukkaantuu kun nainen ei halua antaa hänen maksaa kaikkea.

      Olen joutunut perustelemaan näkemystäni ja taipumaan hyväksyyn että minulle tarjotaan edes jotain

      Mä siis olen tasa-arvoisen suhteen kannattaja. Tarkoitan että kenenkään siivellä ei eletä sukupuolen perusteella.

      Reheveillä on sovellettu vähän niin et jos toinen ollut rahoissa ja maksanut sen kerran niin seuraavalla kerralla toinen maksaa molempien.

      Tai sitten kumpikin maksaa omansa.
      Itse kyllä usein suoraa sanon että nyt on niin että en oo kroisos. Jos siis haluaa 100 euroa maksavaan menemiseen mennä ja mut mukaan niin maksaa sitten mutkin sillä muuten en lähde kun laskut pitää maksaa jostain rahasta ja syödä koko kuukausi sekä kyetä maksaan työmatkakulut

      Onneks suurimmaksi osaksi miehet tajuaa asian koska itsellään sama tilanne että raha ei kasva puissa ja muitakin menoja on mihin rahan pitäisi kuussa riittää

    • tosikuinvesi

      C.

    • gllggll

      Jos molemmilla on työpaikka niin aivan sama kumpi maksaa. Vaikka sitten vuorotellen jottei tule oloa että toinen joutuu aina maksamaan. Toisaalta olisi kyllä vähän hölmistynyt olo jos nainen maksaisi.

    • tietoavain

      Emme ole menossa yhdessä ulos..

      • Miksisittenkirjoitat

        Ketkä me ? Paistaa läpi ihastus ☺️


      • sillanalla
        Miksisittenkirjoitat kirjoitti:

        Ketkä me ? Paistaa läpi ihastus ☺️

        Asun ulkona, joten olen aina ulkona..


      • kovastiihastusin
        Miksisittenkirjoitat kirjoitti:

        Ketkä me ? Paistaa läpi ihastus ☺️

        Ihastusin olet oikeassa eihän sille mitään voinut.. en tiedä mitä asian kanssa teen..


    • josonkutsuttuniin

      B

      Eli jos kerran on jonnekin kutsuttu, niin isännän kuuluu tarjota sitten.... ainakin 50kiloa kuningasrapuja sitten :D

      • VähäVäkis.i.enVirtanen

        Sulla ei ookaan tarjota ku irvisteleviä Mangoja. ;)


      • PaulaBarnÄngen

        Entäs sen Aaronin pianokoulun jälkeen? Hikihän siinä Tuli, että pitää päästä suihkuunkin.
        Kenen kempparilaatikosta ne "vähän" kalliimmat tuotteet haetaan?
        Vaatteet ainaki Kätevästi valmiiks Pyykättynä suoraan PesuKarhusta. ;)


      • gt33uyuy3u

        Sitä se luuserille teettää heh D:D


      • NeljäMilliäKiiTos
        gt33uyuy3u kirjoitti:

        Sitä se luuserille teettää heh D:D

        Sullahan se on kassilliset Luitakin haudsttuna. Tai pitäis sanoo salkulliset.
        Eikä riitä yhen käden sormetkaan laskemaan jäsenmäärää. ;)


    • Näkisin

      D
      Näin

    • juoksuruoatko

      En muista, että tällainen olisi ollut ongelmana ikinä. Toinen on aina maksanut ja toinen sitten seuraavalla kerralla. Eikä ole tarvinnut mitään keskusteluja edes asiasta käydä. Ennemmin maksan kyselemättä laskun, kun odotan, että toinen kertoo maksavansa vain oman pitsansa. Ja nainen siis olen.

    • Tätävaihtoehtoaeiollut

      Tilanteen mukaan mikä nyt on sopivin siihen tilanteeseen.

    • voinmaksaa

      MINÄ MAKSAN! Osaan todella hyvin kuvitella että hän pihtaa lompsaansa niin kotona kuin kaupassakin :D

      • TiliTuliTiliMono

        Hyvä että sulla on maksaa kustantaa toisten pienet pakastepussitkin.
        Haimanko niillä aatteli hankkia? ;)


      • ihanakatse
        TiliTuliTiliMono kirjoitti:

        Hyvä että sulla on maksaa kustantaa toisten pienet pakastepussitkin.
        Haimanko niillä aatteli hankkia? ;)

        Haiman ja jäätelökoneen. Jotain sellaista, voisin vain jäädä loputtomiin tuijottamaan...


      • TiliTuliTiliMono
        ihanakatse kirjoitti:

        Haiman ja jäätelökoneen. Jotain sellaista, voisin vain jäädä loputtomiin tuijottamaan...

        Joku Latte-jätski oliski aika gutaa. Mövenpickillä oli joskus Kahvilikööri-jätskiä, js se OLI hyvää. Kallistahan se oli, mutta parhaista herkuista on vaan maksettava. Myös Hänelle tarjoten jos/kun vaan maistuu. :)


    • hjafahjpjjhaip

      Ekoilla treffeillä mies, seuraavilla treffeillä kumpikin maksaa omansa tai sitten tarjotaan vuorotellen tai tilanteen mukaan.

      Tosin jos kyseessä sokkotreffit tms. niin kumpikin voisi maksaa omansa, jos ei ole mitään ihastumista ilmassa. Vaikutuksen tietysti tekee, jos mies maksaa.

    • lupaus

      A mies maksaa..

    • eiyhtävastausta

      Riippuu tilanteesta. Tässä vaiheessa C, myöhemmin myös B, jos tilanne vakiintuis, silloin mikä vaan noista olisi oikea vastaus.

    • Itseperkele

      Mä tarjosin Pauliinalle yhenä syksynä. Ei ottanut mua ja maksaa siitä vielä hengellään, kuin Hiiri loukussa Saatana.

    • eli.nainen.maksaa

      Se joka kutsuu, maksaa. Tai yleensäkin jompikumpi. Jos menee pariskuntana tai muuten treffeillä syömään, niin en kyllä näe siinäkään mitään järkeä, että molemmat alkaa kukkaroa kaivamaan...

    • toisenlainenilta

      Tilanteen mukaan mutta kyllä minä ainakin ensi treffailut ja kulut maksan. Mutta miksi mennä kalliiseen paikkaan syömään. Vaihtoehtona voi mennä mökille. Käydä kalat katiskasta ja kanttarellit metsästä marjojen ja villiyrttien kera. Loihtia yhdessä laavulla tulilla makoisa meny. Laittaisi saunan lämpiämään ja sitä odotellessa keittäisi nokipannu kahvit ja ja pyöräyttäisi letut jälkiruuaksi. Nauttisi luonnosta ja kahvista lettujen kera.

    • selvähommaon

      Mä oon perinteitä ja hyviä tapoja arvostava ja sanon, että ainakin aluksi mies. Toisaalta myöhemmin voin sitten ite ostaa miehelle vaikka akkuporakoneen ym.tarpeellista. Mä arvosta kyllä muutoinkin hyviä tapoja ja kohteliaisuutta kunhan se on pyyteetöntä, aitoa. Jos mennään lipevyyden puolelle niin yöks sentään.

    • Hyvä tietää ennenkuin ulos menette. Ettekä pahastu jos toinen yrittää olla hyvä.

    • ihanperusannos

      Riippuu kuin paljon nainen syö. Jos muija alkaa tilaamaan lisää viiniä ja ruokaa ja jälkkäreitä niin kyl jossain vaihees on aiheellista huomauttaa että: Saat itte maksaa jos viel tilaat jotai!

    • näinmunmielestä

      Joko nainen tai mies maksaa kokonaan, laskujen jakaminen on mielestäni epäkäytännöllistä, typerää ja pilkun viilausta. Lisäksi se on tavallaan luottamuksen osoitus että on ok jos toinen tarjoaa. Seuraavalle kerralle voi sitten toinen osapuoli lupautua maksamaan, vaikka vuorotellen toinen ja toinen aina maksaa, mutta laskujen jakaminen on pelkkää pelleilyä.

    • näinnärreet

      Kyll mie etanat tarjjoon ; D. Jah ehkä mutakkii purtavvoo, mut en pakuriteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe