Ubuntu ei toimi Celeronilla!

Eihän_se_toimi

Ubuntu ei pysty näyttämään Firefoxilla Areenaa full HD:nä , Celeronilla:
https://aijaa.com/GJ4Jmq

Windows 10 Home pystyy näyttämään Firefoxilla Areenaa full HD:nä, Celeronilla:
https://aijaa.com/UKfQZq

Aina vaan paranee!

Windows 10 Home pystyy näyttämään Edgellä Areenaa kevyesti full HD:nä, Celeronilla:
https://aijaa.com/1lLgSO

Eli ei kannata ainakaan Ubuntuun vaihtaa, jos on Celeron ja meinaa muutakin tehdä kuin täällä valheita kertoa?

33

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Nyt pukkaa asiaa, tätähän minä ounastelinkin, lopultakin joku repäs todistee näkyviin. Upulla ei vaan tee mitään.

      • Tubuttimella tuo prosessoriongelma on ollut jo pitkään: http://aijaa.com/8nhWLu

        Eli ei siis muutosta näköpiirissä vielä pitkiin aikoihin - tubuttimessa!


      • Mytomaneille

        Windowsilla ei toimi mikään


      • Häpeäisitte

        Windowseilla toimii nimenomaan kaikki. Toimimattomuudet - katso, ne kuuluvat tubuttimeen!


      • windows-linuks-tubutin
        Häpeäisitte kirjoitti:

        Windowseilla toimii nimenomaan kaikki. Toimimattomuudet - katso, ne kuuluvat tubuttimeen!

        Huomenta kaikille.
        Toimimattomat päivitykset kuuluvat edelleen WINDOWSiin.


      • Anonyymi

        On se pele!


      • Anonyymi
        windows-linuks-tubutin kirjoitti:

        Huomenta kaikille.
        Toimimattomat päivitykset kuuluvat edelleen WINDOWSiin.

        Linukseissa toimimattomuudet ovat jo sisään rakennettuna - ei tarvitse odottaa päivityksiä.


    • wiimeinen.Windows2025

      Kannattaa siirtyä sisällön katsomiseen "hifistelyn" sijaan.
      Onko valehtelu tarttuva tauti?

    • Puhut paskaa. Hyvin noissa kuva näkyy.

      Sen sijaan teet jotain väärin kun kuormitat prosessoria. Videon purkaminen GPU kiihdytyksellä kun ei prosessoria juurikaan kuormita.

      • Turbo-Urpo1

        Arvaappas kumpaa minä uskon — sinua joka täällä työkses valehtelet, vai kaveria joka hyvin kuva todistein esittää asiansa. Näin se totuus tulee julki, vaikka kuinka propagandaan kylväisitte.


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Arvaappas kumpaa minä uskon — sinua joka täällä työkses valehtelet, vai kaveria joka hyvin kuva todistein esittää asiansa. Näin se totuus tulee julki, vaikka kuinka propagandaan kylväisitte.

        "Arvaappas kumpaa minä uskon — sinua joka täällä työkses valehtelet, vai kaveria joka hyvin kuva todistein esittää asiansa. "

        Kuva todistaa, että kuva näkyy. Celeron ei estä Yle Areenan kuvan piirtämistä HD:nä.

        Sen sijaan kuva todistaa, että käyttäjä jotain hölmöilee kun on omituisen korkea CPU-kuorma. Ihan kuin CPU:lla purkaisi kuvaa vaikka GPU-kiihdytykset on keksitty.


      • Turbo-Urpo1
        M-Kar kirjoitti:

        "Arvaappas kumpaa minä uskon — sinua joka täällä työkses valehtelet, vai kaveria joka hyvin kuva todistein esittää asiansa. "

        Kuva todistaa, että kuva näkyy. Celeron ei estä Yle Areenan kuvan piirtämistä HD:nä.

        Sen sijaan kuva todistaa, että käyttäjä jotain hölmöilee kun on omituisen korkea CPU-kuorma. Ihan kuin CPU:lla purkaisi kuvaa vaikka GPU-kiihdytykset on keksitty.

        "Sen sijaan kuva todistaa, että käyttäjä jotain hölmöilee"

        Koita nyt muistaa ettei kaikki ole yhtä hölmöjä kuin sinä olet. Rosvo kuvittelee että kaikki muutkin varastaa, Tyhmä kuvittelee että kaikki muutkin tekee yhtenään tyhmyyksiä, sivistäsit itseäsi tietotekniikan asioilla, se auttaa uskomaan että muutkin osaa tehdä oikeita valintoja. Se on sinusta kiinni miltä mailma näyttää.


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        "Sen sijaan kuva todistaa, että käyttäjä jotain hölmöilee"

        Koita nyt muistaa ettei kaikki ole yhtä hölmöjä kuin sinä olet. Rosvo kuvittelee että kaikki muutkin varastaa, Tyhmä kuvittelee että kaikki muutkin tekee yhtenään tyhmyyksiä, sivistäsit itseäsi tietotekniikan asioilla, se auttaa uskomaan että muutkin osaa tehdä oikeita valintoja. Se on sinusta kiinni miltä mailma näyttää.

        Ei minulla videon purkaminen kuormita CPU:a yhtään koska käytän GPU:a videon purkamiseen, joten korkea CPU-kuorma on käyttäjään liittyvä asia.

        Kuva todistettavasti näkyy, eli sillä ei ole mitään väliä onko CPU Celeron.


      • venäjäkösinuarahoittaa
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        "Sen sijaan kuva todistaa, että käyttäjä jotain hölmöilee"

        Koita nyt muistaa ettei kaikki ole yhtä hölmöjä kuin sinä olet. Rosvo kuvittelee että kaikki muutkin varastaa, Tyhmä kuvittelee että kaikki muutkin tekee yhtenään tyhmyyksiä, sivistäsit itseäsi tietotekniikan asioilla, se auttaa uskomaan että muutkin osaa tehdä oikeita valintoja. Se on sinusta kiinni miltä mailma näyttää.

        Niinhän se on, sinähän täällä valehtelet työksesi joka asiasta hakemistorakenteista alkaen, ja kuvittelet sitten muidenkin tekevän samoin.


      • Turbo-Urpo1
        venäjäkösinuarahoittaa kirjoitti:

        Niinhän se on, sinähän täällä valehtelet työksesi joka asiasta hakemistorakenteista alkaen, ja kuvittelet sitten muidenkin tekevän samoin.

        M-Kar joutu siirtymään äidin helmoista huutelemaan, raukka ei tohi omalla nikillään keskustella, voi voi pientä ressukkaa taas kerran. Tämä kaksinaamaisuus on aika raukkamaista meinikiä.


      • voipientä
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        M-Kar joutu siirtymään äidin helmoista huutelemaan, raukka ei tohi omalla nikillään keskustella, voi voi pientä ressukkaa taas kerran. Tämä kaksinaamaisuus on aika raukkamaista meinikiä.

        Vai että vainoharhojakin sinulla on. Pistähän nyt se korkki vain kiinni.


      • Turbo-Urpo1
        voipientä kirjoitti:

        Vai että vainoharhojakin sinulla on. Pistähän nyt se korkki vain kiinni.

        Pidä vain huoli omista korkeistasi.


    • eimitäänvikaa
    • ubuntupissiiipahasti

      Huomasin itse Ubuntu 18. ja dual-corella 64-bittisellä on suuria ongelmia internetin kanssa... asentuu hyvin, mutta nettiongelmat pukkaavat päälle...

    • 123d123123f

      Käyttäkää jokainen mitä käyttö järjestelmää haluatte! Ymmärrän ubuntyn tukemisen sillä että tietääkseni ubuntyä on kehitetty suomessa ja haluan tukea paikallisia kehittäjiä. Mutta itse käytän nykyisin win10:ää koska haluamani ohjelmat eivät helpolla toimineet ubuntyssä. Mutta ubuntykin oli riittävän hyvä peruskäyttöön.

    • siitäpä-riippuu

      Taitaa vähän riippua Celeronista.

      • Anonyymi

        Todellakin PM luku ja näytöohjain ...............
        Joku vanha intellin näyttöohjain syö pirusti prossutehoja. myös windowsilla.


    • liianHidas

      Eihän noin heikkotehoisella prossulla pitänyt WIN10 toimia juuri mitenkään, jos on uskominen S24 asiantuntiohin jotka luultavasti Linux-käyttiksiä käyttelevät. Vähintään pitää olla PM 3000, tuossa cereronissa PM on 950.

      • Windows 10:lle on riittänyt CPU:n puolesta kaikki 64-bittiset prosessorit minkä ominaisuudet sille riittäneet käskykannan puolesta ja muistia 4Gt. Se ei siis ole mikään ongelma. Joku 64-bit Core 2 Duo CPU ja GeForce 8 GPU, 4Gt muistilla pitäisi riittää edelleen ja nuo on 12v vanhoja.


    • eikä-tule-tukemaan

      Linuxilla SELAIMET eivät tue GPU kiihdytystä! Siinä sinulle syy.

      Täytyy itse aktivoida selaimen asetuksista, saattaa toimia tai ei.

      Voit asentaa ilmaisen windows 10 linuxin tilalle. Varo kovalevyn käyttöä windows 10:llä. Asenna USB tikulla missä boottaus media.

      • eipäs_valehdella

        "Linuxilla SELAIMET eivät tue GPU kiihdytystä! Siinä sinulle syy."

        Höpsis pöpsis.


      • nyt-todisteita

        about:support
        ctrl f
        GPU #1
        ACTIVE

        Joku kenellä on linux testaa tota. Onko aktivoitu?
        Aktivonti ... Onko asetuksissa checkbox, muistaakseni on?
        about:config
        user_pref("gfx.canvas.azure.accelerated", true);
        user_pref("gfx.xrender.enabled", true);
        user_pref("layers.acceleration.force-enabled", true);


    • Windows_Totuus

      Näinhän se on ollut ennenkin, että kun tubutinpojille lyödään faktat pöytään, vastauksiksi tulee pelkästään "valehtelet" sanoja - ei voi vastata mitenkään muuten, koska linkit osoittavat totuuden!

      • totuus-Windowsista

        Ainoa totuus on että Microsoft tarjoaa edelleen ladattavaksi April 1083 Windows 10 .ISOa.


    • Hyväjuttuilmanmiura

      Olen pelkästään iloinen kymppikäyttäjien puolesta. Käyttäkää vapaasti.

    • Onneksi_Windows_Kestää

      Onneksi kohta EU kieltää linuksit, ettei tietokoneitamme hajoaisi koko aikaa ja tarpeetonta rojua menisi kaatikselle.

    • Videon GPU kiihdytys toimii hyvin Linuxissa. Jostain vuodesta 2008 olen käyttänyt VDPAU rajapintaa nvidian näytönohjaimella. xine-lib piti aluksi kääntää itse - myöhemmin tuki tuli Ubuntuun. Tuki tuli myöhemmin muille näytönohjaimille. Jo rasberry näyttää HD kuvaa.

      Selaimet taas ongelma. Niissä tuki videon rautakiihdytykselle ongelmallista. Ongelmaa voi kiertää alentamalla videon laatua tai käyttää katseluun vlc, mplayer, mitä nyt tykkää käyttää.

      Kun katson TV:tä tv-kortilla on cpu kuorma jotain 1% vaikka Teeman HD lähetyksissä kaapelissa. Vähän tietty pomppii kun monta ydintä. Joku on 0% joku 2%. keskiarvo melko pieni.

      Joskus käytin Atom ion konetta TV:n katseluun. Selain vähän tahmainen tuolla joten vaihdoin tehokkaampaan. Atom ion oli 1.6Ghz ja muistia 2G. Virtaa vei 35W - kiva ero pöytäkoneen kulutukseen.

    • Anonyymi

      Miksi tyytyä Celeroniin? Päivitä prosessori, jos ei voi, vaihda kone, ei paljoa maksa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe