Kristittyjen tehtävä on julistaa Kristusta

ÄlkääKristitytEksykö

Miksi?

Siksi koska ainoastaan Jeesus Kristus pelastaa syntisen helvetistä. Mitään muuta tietä ei taivaaseen pääse, kuin uskomalla Kristukseen.

Mitä sitten tarkoittaa parannus?

Se tarkoittaa syntisen kääntymistä Jeesuksen Kristuksen puoleen ottamaan häneltä uskossa vastaan evankeliumin sanan. "Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".

Mitä sitten sellainen usko on, joka kaikin voimin pyrkii riistämään Kristuksen ja pelastuksen pois syntisiltä.

Se on lakihenkisyyttä ja uskoa omaan lihaan.

Usein jonkun hengellisestä ylpeydestään tunnetun ryhmän jäsenen julistusta, ja todistusta siitä ettei hän itse tunne Jeesusta Kristusta, joka on ristinkuolemallaan sovittanut koko maailman synnit.

Näitä uskovaisia näillä palstoilla riittää, joille Jumala ei oo mittään, eikä Jeesus Kristus oo mittään.
Vain minä ja edustamani ryhmä tuo pelastuksen!

32

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      Hölmöjähän te olette. Noin kilpailu hyvin niukoista taivaspaikoista vaan kiristyy. Aatteleppa kun odotellaan toiset 2000 vuotta ja ihmiset ne vaan lidääntyy ja täyttävät maan.
      Kannattaa pitää ihan vaan omana tietonaan .

      Me uskomattomat emme syntien anteeksiantoa kaipaa kun emme tunnusta koko joutavaa käsitettä millä tyhmiä taas jymäytetään.

      • ÄlkääKristitytEksykö

        Hyvin kirjotit. Me epäuskoiset emme syntien anteeksiantoa kaipaa, emmekä taivasta.

        Ikävämpi tulee vasta sitten ilmi, kun henki poistuu ruumiista ja Kristus kirkkaudessaan ilmestyy lähtijälle.

        Kuten Jeesus todisti taivaassa on tilaa jokaiselle joka sinne haluaa päästä. Tilanpuutteen takia ei kenenkään tarvitse mennä helvettiin. Syntikään ei vie helvettiin, Jeesus on nekin jo maksanut.

        Mutta EPÄUSKO ON VARMA TIE HELVETTIIN.

        Mistäpä sen uskon otat, jos sitä ei anneta. Kyllä minä epäusoisia ymmärrän. Kukaan ei voi uskoa itse ottaa mistään, se annetaan kenelle annetaan.

        Kamalaa on, jos täältä joutuu epäuskoisena lähtemään. Mitään kamalampaa ei ole. Herra Jeesus auts näitä ihmisiä, joilla ei vielä ole uskoa.


      • KTuomari

        Huvittavia kommentteja. Uskova ja epäuskova tapaavat samassa hautuumaassa, jossa "heidän MATONSA EI KUOLE". Kiinnostava raamatun kohta, mutta sitä pitää ajatella mitä se tarkoittaa. Taivaassahan ei ole MATOJA ? Miksi minun pitäisi teille kaikki opetaa, lukekaa se itse raamatusta.


    • ÄlkääKristitytEksykö

      Moni kristitty on vietelty julistamaan Jeesuksen Kristuksen sijasta omaa ajallista ryhmäänsä ja sen sisällä vallitsevia käsityksiä.

      Tunnetuimpia tämän alan harhaoppeja ovat:

      - Vain meillä on Kristus.
      - Vain meillä on asuvainen Pyhä Henki.
      - Van me olemme Kristuksen elävä seurakunta maan päällä.
      - Vain meidän todistustemme kautta voi syntinen saada syntinsä anteeksi.

      Yhteistä näille harhaopeille on, "vain me".


      Tässä edellä lueteltuna muutama esimerkki vallitsevista ja monia kristittyjä hallitsevista harhaopeista.

      Mikäli tällaisia puheita kuulee, vaikkapa omassa yhteisössään, silliin on syytä kavahtaa.

      Kristuksella ei näet ole ihmisten tekemiä karsinoita ja raja aitoja. Kristus ITSE ON TÄMÄ TIE, JOKA VIE TAIVAASEEN. Ja Jeesus pelastaa kaikki ne, jotka Häneen uskovat. Nämä kaikki Kristukseen usovat yhdessä muodostavat sen seurakunnan jonka Jeesus perusti 2000 vuotta sitten. Mitään erotusta ei ole Jeesuksen ulos kutsumien välillä. Myös vanhan testamentin aikaan lupaukseen uskoneet edemenneet kuuluvat Kristuksen seurakuntaan.

      Jeesus tuntee jokaisen omansa. Ja jokainen Jeesuksen oma tuntee Jeesuksen.

      Me ihmiset emme näitä Kristuksen maailmanlaajuisen seurakunnan rajoja näe, eikä kukaan Kristuksen omakseen valitsemista ole meidän valitsemamme, tai meidän hallittavissamne.

      • jopaskumma

        Eikös silli ole ihan hyvän makuinen kala , mikskis sitä pitäs kavahtaman.


      • ÄlkääKristitytEksykö
        jopaskumma kirjoitti:

        Eikös silli ole ihan hyvän makuinen kala , mikskis sitä pitäs kavahtaman.

        Silliä saa syödä vapaasti. Palstan aihe ei ollut silli.


      • eiköpä_näin_ole
        jopaskumma kirjoitti:

        Eikös silli ole ihan hyvän makuinen kala , mikskis sitä pitäs kavahtaman.

        oletko esikoislestadiolainen? kommenttisi vaikuttaa siltä.


    • Sukupuutonprofeetta

      Olette hylänneet Jumalan
      Pyramidi joka näkee kaiken, kamerat kuvaamassa jokaista kolkkaa
      Ymmärrä he kuulevat kaiken, jos tahdotte revoluution he antavat sen teille
      Ahneus sai meidät kaikki vuotamaan verta paperille
      Ahmikaa voima jurakautisilla leuoillanne ja ottakaa takaisin atlas
      Tuokaa hulluus
      Ottakaa heidät maailmaanne ja näyttäkää kielletty paikka, himmennä valot ja päästäkää tunteet irti
      On aika tuntea hyvää, tuntekaa hyvää nyt, seitsemän päivää viikossa, joka viikko, 365 päivää vuodessa, viedä teidät kaikki sielulliselle matkalle, istu alas, rentoudu ja nauti
      Tuokaa hulluus
      Kuole!
      Me kuolemme!
      Vain kuolemme!
      Kaikki ja jokainen
      Syvällä huolestuneessa mielessäni vedän neulan
      Kaikki yhdessä vetäkää neula, teidän aika on nyt ohi ja vedämme neulan
      Tuokaa hulluus
      Rankaisun jano, ei enää häpeää, ei enää sääliä, me nousemme tuhkasta.
      Antakaa vihan hallita, orjuuttakaa sieluni, mutta en koskaan murru
      Hiljaiset sanat verta vuotavasta suusta, nielaise ylpeys ei enää häpeää
      Enkelin kädet, sydän kultaa, silmät jotka sulattavat sielun
      Aina välitätte ja odotatte minua, olette vain minun mutta silti olette saatanan valehtelijoita
      Joka kerta rikot sydämmeni, olette saatanan valehtelijoita
      Tuokaa hulluus
      Tapahtumat jotka toivat meidät tähän, kaikki epäonnisuus pelkään
      Mutta et voi auttaa, olen rehellinen
      Se on tulossa, maailma on tulossa loppuunsa
      Käynnistä pelon masiina ja kerää osinkosi, juuri niin sinä likainen apina
      Pidä silmäsi valossa ja loistossa, ajelehdit tässä maailmassa yksin
      Jumala ottaa sielusi, olet omillasi
      Elämä on lyhyt, parempi elää se oikein
      Tuokaa helvetti ja eläkää elämänne
      Sinulla on parasta olla sielusi ei mitään muuta
      Tuokaa hulluus
      Haava joka vuotaa aina, tie jota aina kuljen ja tiedän että en palaa tähän paikkaan
      Tahdon nuolla sinut puhtaaksi, ottaa kädestä kiinni ja näyttää suunnan kohti mielenrauhaa
      Jos tulevaisuus haaveeni täyttää jään lepoon enkä tahdo enää syntyä uudelleen
      Sota on tulossa uudelleen, tämä musta palkkio, verenpunainen taakka
      Haistatko sariinin tuulessa?
      En voi koskaan unohtaa, sota on tulossa ottamaan meidät uudestaan
      Kerran tehty, on vain savua polttamassa silmät sokeiksi et enää palaa tänne
      Tuokaa hulluus
      Lämpöä, juuri sitä minä nyt tarvitsen
      Manalan lähettiläs, ota tämä sanoma omaksesi
      Vain palaset kartalla odottamassa siirtoa, kerro minulle miksi välittäisin sinusta?
      Seison maailman yläpuolella, lasisessa maailmassani
      Eikä minua voi satuttaa sodalla tai tuskan aalloilla
      Maailman yläpuolelta näen he jotka rukoilevat
      He tietävät pysyä poissa seinistämme ja orjuuttajistamme
      Elämä ilman katumusta, näen he jotka rukoilevat
      Tuokaa hulluus
      Alla juoksuhiekkaa, seiso paikallasi pää taivasta kohti
      Rimpuile ja syleile sillä rankaisu on tulossa!
      Kauhu nousee
      Agnostinen rangaistus
      Sukupuuton profeetta
      Minä poltan taivaan silmiesi edessä
      Minun pelastus
      Orjuuta merkityt rakkaudella
      Luota tähän kohtaloon ja sinetöi sukupuutto
      Sukupuuton profeetta

    • ÄlkääKristitytEksykö

      Kiitos viestistä. Tuskin enempää voisi seota.

      • runonmuodossa

        Haluatko Kalevalaa myös


      • kaikelviissii

        Joopa, sekosin (lukijana) myös melkolailla.


    • tuomiokapituli

      Kyllä se on julistettava Kristusta, päästäkseen taivaallisille aitiopaikoille, koska Pirukin on ilmoittanut tulisen järvensä ahtaudesta kirkkoa, joka aina on työntämässä hänen niskoilleen kaikki syntiset. Tosin kaikki tuomiokapitulit ovat hyvässä yhteisymmärryksessä sopimassa sääntöä, joka takaisi molemmille osapuolille sopivan ratkaisun.

    • tuomiokapitulantti

      Kyllä se on kristittyjen tehtävä julistaa kristusta, koska se helpottaa heidän pääsyänsä taivasten valtakuntaan. Kyseessähän on Pirun hallitseman tulimeren täyttymisestä äärimmilleen näistä kristityistä joita papit ym. sinne heitä suoltavat. Näin olemmekin kaikki tuomiokapitulit tekemässä hänen kanssaan sopimusta taakkojemme tasaamisesta.

      • AAMENjaPISTE

        Missä kohtaa raamatusta selviää "kenenkään seurakuntalaisen ottavan saarnajan paikan omakseen" ? Apostolit olivat saaneet "pyhänhengen lahjan", mutta ei sitä annetteu ihan jokaiselle sukankuluttajille. Kun "opettajat kuolivat, niin heidän tilalleen ei tullut KETÄÄN, huomaa, ei KETÄÄN. Leipäpapit ovat
        hankkineet työpaikkansa kirkollisen seminaarin kautta, eikä sillä ole mitään tekemista taivaallisen hallituksen antaman opettajan virkaanastumisella, PISTE.


      • KTuomari

        Mitenkäs se nyt noin meni ? Toimiakseen opettajana, yksilön on oltava erittäin hyvin perillä raamatun kirjoituksista. Omakohtaisesti olen ollut raamatun parissa yli 60 vuotta, enkä vieläkään voisi esiintyä "opettajana", koska minulle sitä VIRKAA ei ole annettu. Jos teille se on annettu niin "SIITTÄ VAAN", menkääpä kaduille ja kylille OPETTAMAAN kuulijoita, niin nähdään kuinka kauan siellä pärjäätte ilman häpeää.


      • luulenkoVaan
        AAMENjaPISTE kirjoitti:

        Missä kohtaa raamatusta selviää "kenenkään seurakuntalaisen ottavan saarnajan paikan omakseen" ? Apostolit olivat saaneet "pyhänhengen lahjan", mutta ei sitä annetteu ihan jokaiselle sukankuluttajille. Kun "opettajat kuolivat, niin heidän tilalleen ei tullut KETÄÄN, huomaa, ei KETÄÄN. Leipäpapit ovat
        hankkineet työpaikkansa kirkollisen seminaarin kautta, eikä sillä ole mitään tekemista taivaallisen hallituksen antaman opettajan virkaanastumisella, PISTE.

        ei siihen maailman aikaan sukkia käytetty, joten ei niitä voinut kuluttaakkaan
        pelkissä sandaaleissa kuljettiin


    • HävetkääSaastaiset

      Miksi te pilkkaajat yhä petätte itseänne?

    • ÄlkääKristitytEksykö

      Kristuksen julistaminen on JOKAISEN kristityn tehtävä. Tämä on Jeesuksen käsky. Erilaiset virat seurakunnassa on sitten toinen kysymys, niihin seurakunta kutsuu ja valitsee henkilöt.

    • Baptisti

      Hei ÄlkääKristitytEksykö,

      Uskon aloituksesi perusteella samoin kuten sinäkin!
      Olen myös samaa mieltä että lakihenkisyyteen törmää mihin tahansa kääntyykin.
      Pelastumisen jälkeen on Kristuksen julistaminen ihmisille kaikkein tärkein!
      Julistaminen on käsky eikä ole vaihtoehtoinen.

      Haluaisin olla yhteydessä samanhenkisiin!
      Asun eteläisimmässä Suomessa!

    • ÄlkääKristitytEksykö

      Ihmisluonto on sellainen, jotakin parempaa pitäisi olla. Armossa eläminen on vaikeata. Lainvanhurskauden ja uskonvanhurskauden erottaminen toisistaan on hyvin vaiketa. On niin vaikeata uskoa, että minä saan kaiken tämän Jeesukselta lahjaksi. Kohta perään alkavat ne kysymykset ihmispoloisella, "mitä minun/meidän pitäisi tehdä, että tulisimme autuaiksi.

      Kyllähän sitä kristityillä tekemistäkin riittää, kun JUmalan rakkaus ja armo panevat liikkeelle, mutta vanhurskaiksi (autuaiksi) ei tulla muulla tavalla, kun uskomalla Kristukseen.

    • Eikiitosjeesus

      Julistamme kristuksen huijariksi. Ristillä tajusi viimein itsekin että on tullut aprillatuksi.

    • KameaLoppuTulossa

      Eikiitosjeesus 29.10.2018 7:33

      "Julistamme kristuksen huijariksi. Ristillä tajusi viimein itsekin että on tullut aprillatuksi."

      Voi sinua saatanan pettämä ihmisparka. Kunpa Jumala saisi vielä tilaisuuden pelastaa sinut helvetistä.

    • Baptisti

      Lähteekö @ÄlkääKristitytEksykö tai joku muu julistamaan Kristusta kanssani?
      Haluaisin olla yhteydessä samanhenkisiin!

      • Baptisti

        Aika on lyhyt! Minä haluan lähteä julistamaan evankeliumia, lähteekö joku kaveriksi?
        Jos lähdet et tarvi sanoa mitään kunhan tulet kaveriksi!
        Olen itse ollut kaverina kerran kahden eri julistajan kanssa aiemmin tänä vuonna!


      • KadulleVai
        Baptisti kirjoitti:

        Aika on lyhyt! Minä haluan lähteä julistamaan evankeliumia, lähteekö joku kaveriksi?
        Jos lähdet et tarvi sanoa mitään kunhan tulet kaveriksi!
        Olen itse ollut kaverina kerran kahden eri julistajan kanssa aiemmin tänä vuonna!

        Mihin mennään?


      • oikeassauskossa

        Ei kiitos, me esikoislestadiolaiset kyllä tiedämme mistä tie menee taivaaseen. Vääräuskoisten on turha tänne linkkejään laitella. Vain me olemme oikeassa. Saarnaajat ovat sen monesti saarnoissaan todistaneet raamattuun vedoten.


      • Tiatua
        oikeassauskossa kirjoitti:

        Ei kiitos, me esikoislestadiolaiset kyllä tiedämme mistä tie menee taivaaseen. Vääräuskoisten on turha tänne linkkejään laitella. Vain me olemme oikeassa. Saarnaajat ovat sen monesti saarnoissaan todistaneet raamattuun vedoten.

        Tämä on provo.


    • SovitaankoNäin

      Mieluummin ei lestadiolaisten sivuille baptistien englanninkielisiä linkkejä. Kai baptistella on omakin sivunsa.

    • Baptisti

      Hei kaikki!

      Pyydän anteeksi, ei ole tarkoitus häiritä tai provosoida!
      Minä en vaan ymmärtänyt että pitää pysyä omalla tontilla suomi24 sivuilla vaikka on pelastumisesta kyse! Baptistisivuahan ei edes ole suomi24:llä – miksei ole?

      Sanotte minun olevan vääräuskoinen, olisin kiinnostunt tietää teidän pelastusoppinne – oikeasti!

      • TuleVapaasti

        Tervetuloa seuroihin!


      • MietiRauhassa

        Baptisti 15.11.2018 18:23

        Kuka nyt mitä sanookaan? Täällä on väkeä joka lähtöön, etupäässä henkilöitä jotka koko ajan provosoivat tätä lestadiolaisuus palstaa, häirintä mielessään.

        Mutta onhan se totuuden nimessä sanottava kuitenkin, että ehtoollis- ja kasteyhteyttä ei evankelisluterilaisilla ja baptisteilla ole. Myös käsitykset kristillisestä kasteesta ja Herran Pyhästä Ehroollisesta eroavat toisistaan.

        Baptistit eivät tule leastadiolaisten seuroihin,
        eivätkä lestadiolaiset käy baptistien tilaisuuksissa.
        En tiedä miten itse toimit ja ajattelet näistä asioista?

        Nämä ihmisten luomat erot ovat joka tapauksessa kiistämättömiä faktoja. Aikuisina uudestikastetuissa on hyvinkin kiihkohenkisiä nettikirjoittajia, he eivät laske lapsina kastettuja ollenkaan taivaaseen, - jos sitä heiltä kysyttäisiin. Kun ja jos käsitykset ovat näinkin paljon poikkeavia toisistaan,, niin rakkaus ei toimi, eikä työ yhdessä onnistu. Liha on heikko!

        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, ettemme ole menossa samaan taivaaseen, silloin kun me kumpikin Jeesukseen uskomme.

        Esimerkiksi esikoislestadiolaiset sanovat kaikkia muita Jeesukseen uskovia kuin itseään harhaoppisiksi. Sellaiset, mihinkään perustumattomat höpinät pitää laskea toisesta korvasta sisälle ja toisesta korvasta ulos.


      • TuleVapaasti

        No ei se ihan näinkään ole, kaikki ovat tervetulleita seuroihin!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe