Jumalan lupausten epäily on syntiä

ÄlkääKristitytEksykö

Mistä epäily sitten johtuu?

Siitä että ihminen luottaa itseensä, (omiin ajatuksiinsa ja omiin tunteisiinsa), enemmän kuin Jumalan sanaan.

Jos uskova ihminen joutuu elämään sellaisessa ympäristössä, jossa Jumalan sanan tutkinen ja tunteminen on heikkoa ja sen vuoksi joukon yleinen ilmapiiri tukee epäilyä, silloin tulisi hakeutua eroon sellaisesta ilmapiiristä, niiden joukkoon jossa Jeesus Kristus ja hänen lahjavanhurskautensa on kekiössä, muodostaen vapaan iloisen ja uskossa vahvan ilmapiirin.

Jeesus on tie totuus ja elämä.

Kirottu on se mies, joka oman lihansa intuitioihin luottaa enemmän kuin Jumalan sanaan.

Kirottu on se mies joka Jumalan laista tekee vasaran harjoittamansa henkisen ja hengellisen väkivallan työkaluksi. Etkö tiedä että laki tuomitsee sinut helvettiin?

19

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin , kuten eräs luotti kokemuksiinsa .
      -

• puhukaaseoikeinsano

no miksi ei saisi luottaa kokemuksiinsa, tottakai saa luottaa, se on sitten eri asia mitä se luottaminen tarkoittaa ja mihin sitä luullaan käytettävän!

jos ihminen vedetään hukkumasta rannalle se ei koskaan unohdu ja siitä kokemuksestaan ihminen puhuu kuolemaansa asti ellei kokokaan dementoidu, eli kokeumset ovat hyviä ja oikeita oikein käytettynä.

Raamattu sanoo mm; muists milloin ja missä lankesit ja palaa takaisin siihen ja tee parannus, eli Jumalakin vetoaa ihmisen kokemuksiin ja ottaa niistä kiinni saadakseen asiat kuntoon.

samanlainen on uskoontulleen ihmisen kokemus jossa hän tuntee kuinka synnit otetaan pois ja askel kevenee, kuoleman kauhut menee pois ja elämän kirkkaus täyttää mielen, nämä ovat terveitä kokemuksia joit apitää olla jos ihminen on oikeassa jumalasuhteessa.
        NE eivät ole kuitenkaan perustus eikä pelastus, mutta hyvä muistutus tapahtuneista niin hyvässä kuin pahassa asiassa.

• Jos olisin vastannut kuten sinä, sinä olisit vastannut kuten minä.
        .

• KoettuOn

Kokemus on parasta tietoa!

• ÄlkääKristitytEksykö

On näitä paljon, eikä se mikään ihme ole, onhan ihminen niin lähellä omaa olemustaan.
      Kiusaus tähän on hyvin suuri, - silloin kun ihmisellä on elävä synnintunto.

Jumalaa emme silmillämme näe, ja paholainen ottaa evankeliuminsa aina ihmisen lihasta. Elävä synniontunto on paholaiselle mannaa, se sanoo katso nyt millainen sinä olet. Kuinka tuollainen voisi luottaa siihen että Jeesus Kristus on minun kaikki syntini sovittanut.

Vihollinen ei vahingossakaan näytä Kristusta, syntiemme sovittajaa, vaan peittää hänet ja tuo eteen lain vaatimukset sellaisina, että ne sinun pitäisi täyttää, ainakin niin suuressa määrin kuin suinkin pystyt.

Eihän paholainen sitä tietenkään sano, että jo yhdenkin lain kohdan rikkominen saa aikaan kuoleman. Ja ilman Kristusta (Jeesuksen veren pesoa) emme voi elää taivaan kansalaisina sekuntiakaan.

• ÄlkääKristitytEksykö

Toinen omavanhurskaus perkeleen koukku on päinvastainen, se saa ihmisen uskomaan että hän on muita jalompi, Syntinen ajautuu "temppelin harjalla", Jumalan armossa lepäävän kkristityn sijasta hänestä tulee muita kristittyjä arvosteleva ja pilkkaava, pikkutarkka tuomari. "Sääntötieteen professori."

Professori tietää ketkä pelastuvat, ja ketkä eivät pelastu, arvionsa hän perustaa omien näkö ja kuuluhavaintojensa lisäksi siihen että hän ja hänen edustamansa yhteisö tietää kaiken, niin kuin Jumala.

• huokaajo

se olis kohtuullisen tervettä asemoida ainakin joskus itsensä johonkin lokeroon siinä samalal kun sieltä temppelin harjalta paasaa aamust ailtaan noita yleisopetuksia jotka eivät kohdistu mihinkään, kukaan ei löydä itseään sinun lauseista joilla paalutat oikeaa oppiasi!

• ÄlkääKristitytEksykö
        huokaajo kirjoitti:

se olis kohtuullisen tervettä asemoida ainakin joskus itsensä johonkin lokeroon siinä samalal kun sieltä temppelin harjalta paasaa aamust ailtaan noita yleisopetuksia jotka eivät kohdistu mihinkään, kukaan ei löydä itseään sinun lauseista joilla paalutat oikeaa oppiasi!

Tässäpä se juuri on. Omavanhurskaus ja eri ryhmien itsekäs omahyväisyys on niin vahva, ettei sellaisen piirissä elävät alistu syntisenä Jumalan armon alle.

Siksi Kristusta pitää joka päivä saarnata - täälläkin, että ihmiset ottaisivat hänet vastaan Vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana ja pelastuisivat. Kun muuta tietä ei ole.

• AlkaakoKristusTympiä

Kristuksen selkeä käsky on viedä evankeliumia kaikkeen maailmaan. On kristuksen käskyä vastaan koittaa survoa jonkun ryhmän kaikktietävyyttä ylpeytta ja itsekeskeisyyttä syntisten pelastukseksi. Tällainen tapa on kuitenkin lestadiolaisuuden nimissä kulkevan, moniin osiin revityn liikkeen pääteemana.

Vain kaksi poikkeusta on tästä.

• Varmaanon

Älkää ainakaan esikoisiin hakeutuko, se on eriseura!

• MiksiJeesusEiKelpaa

Esikoisissa Jeesus Kristus on ainut Herra. Hän joka on ainut jonka nimessä on iankaikkinen elämä tarjona.

Mutta jos ihmisherran, ihmisopit, ja sääntöviidakot viihdyttävät, niin esikoiset on silloin väärä valinta. :))))

• vainme

Yhdistys pelastaa vain meillä on Herra esikoiset ry llä

• Eikiitosjeesus

Eikö valehtelu ole syntiä.
      Silloinhan vanhojen kansantarujen levittäminen jumalan sanana on synneistä hirveimpiä. Miettikääpä sitä.

• teuta011

Niin, Leijona kysyi kuka on kaikkein vahvin ? Tuli karhu vastaan
        ja leijona kysyi, oletko sinä vahin ? En mies on vahvin , mistä minä
        löydän miehen ? Kysyi leijona jatka vain matkaa kyllä se tulee vastaan
        -
        Aikansa kuljettua tuli poikanen vastaan , oletko sinä mies kysyi leijona
        en sanoi poika olen paremmikin miehen alku, ja niin leijona jatkoi matkaansa
        tuli vanha ukko vastaan , ja leijona kysyi oletko sinä mies, en minä olen parem-
        minkin miehen loppu .
        -
        Taas leijona lähti kulkemaan , tuli kasakka hevosen kanssa vastaan leijona kysymään
        oletko sinä mies ? Kasakka vastasi kyllä olen , siihen leijona sanoi saanko karjaista
        ja karjaisi niin että hevonen meinasi mennä polvilleen, johon kasakka teki vasta kysymyksen
        saanko minä sylkäistä, otti pistoolinsa ja ampui , otti sapelinsa huotrasta ja sipeli leijonaa.
        -
        Leijona lähti ontuen kulkemaan , aikanaan tuli se karhu vastaan ja leijona sanoi
        oikein sanoit Mies on vahvin ensin hän sylki päin minua ja sitten otti pyrstösulan
        ja hakkasi minut melkein kuoliaaksi , kyllä mies on vahvin.
        -
        tämä on vanha kansantaru jostakin ajasta ennen televisioita.
        -

• äikänope
        teuta011 kirjoitti:

Niin, Leijona kysyi kuka on kaikkein vahvin ? Tuli karhu vastaan
        ja leijona kysyi, oletko sinä vahin ? En mies on vahvin , mistä minä
        löydän miehen ? Kysyi leijona jatka vain matkaa kyllä se tulee vastaan
        -
        Aikansa kuljettua tuli poikanen vastaan , oletko sinä mies kysyi leijona
        en sanoi poika olen paremmikin miehen alku, ja niin leijona jatkoi matkaansa
        tuli vanha ukko vastaan , ja leijona kysyi oletko sinä mies, en minä olen parem-
        minkin miehen loppu .
        -
        Taas leijona lähti kulkemaan , tuli kasakka hevosen kanssa vastaan leijona kysymään
        oletko sinä mies ? Kasakka vastasi kyllä olen , siihen leijona sanoi saanko karjaista
        ja karjaisi niin että hevonen meinasi mennä polvilleen, johon kasakka teki vasta kysymyksen
        saanko minä sylkäistä, otti pistoolinsa ja ampui , otti sapelinsa huotrasta ja sipeli leijonaa.
        -
        Leijona lähti ontuen kulkemaan , aikanaan tuli se karhu vastaan ja leijona sanoi
        oikein sanoit Mies on vahvin ensin hän sylki päin minua ja sitten otti pyrstösulan
        ja hakkasi minut melkein kuoliaaksi , kyllä mies on vahvin.
        -
        tämä on vanha kansantaru jostakin ajasta ennen televisioita.
        -

sisältö: 6-
        oikeinkirjoitus 6
        käsiala - -

3. luokka

• "ÄIKÄNOPE"
        -
        Sehän on hyvä, etten jäänyt luokalle muuten
        Äitini kuoli noihin aikoihin, saatoin olla 4 lk,
        -

• MIksiPetätItseäsi

Miksi sinä uskot kansantaruja Jumalaton.

Kristinusko perustuu miljoonien ihmisten silminnäkijähavaintoihin. Ja jo tuhansia vuosia ennen tapahtuneisiin, sittemmin toteutuneisiin profetioihin näistä tapahtumista.

• Raamatussa tulemiseksi käännetty sana, on Kreikkalaisella
        sanalla "porousia " on laajempi merkitys kuin suomen sanalla tulemus,
        Asiayhteys ilmaisee, millainen käännös on oikea .
        Matt. kirjoittaa Kristuksen tulemuksesta käyttäen mainittua sanaa,
        hän käyttää myös verbiä erkhomai, .
        Näin ei ole mahdollista, että kyseisessä kohdassa tarkoitettaisiin vain
        läsnäoloa ( Matt. 24:27 , 30, 44.)
        -

• retsi

MiksiPetätItseäsi, kysyn sinulta, miksi et ilmeisesti hyvinkin jumalisena kommentoi Jumalattomaksi tuomitsemallesi hänen vastaukseensa kirjoitukseesi? Ja mitä tarkoitat miljoonien ihmisten silminnäkijahavainnoilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1889
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1881
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      945
    Aihe