Ihastunut vanhempaan mieheen

Nimetön9999

Ongelma: olen 17-vuotias tyttö ja olen ihastunut kaverini isään, joka on noin reilu 40v. Näen häntä monta kertaa viikossa aivan inhimillisissä merkeissä. Menen ihan sekaisin, sillä hän monesti leikittelee kanssani ja vitsailee ja pyrkii kosketukseen kanssani (mutta ei ole koskenut intiimeihin paikkoihin!). Ihastun toistuvasti vanhempiin miehiin, luultavasti johtuen siitä kun en ole itse saanut oikeaa miehenmallia omalta isältäni. en usko että hän tietää tunteistani. Tämä ei ole todellakaan ole rakkautta, enemmänkin seksuaalista halua ja hellyyden kaipuuta, ja ennen kaikkea ihastumista. En tiiä mikä siinä kiehtoo. Tätä on jatkunut nyt vuoden. Mua ei kiinnosta omat ikäiseni. Jotenki vaan toivon että hänellä ois jotai sairaita perversioita minun ikäisiini... tarvitsenko ammattiapua ja mitä minä teen? Toivon mahdollisimman asiallisia vastauksia (jos tältä palstalta voi sellaisia odottaa)

40

4849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lkkkkk

      Hei. Mä olen suunnilleen sun ikäinen ja mulla on sama "ongelma". En oikeastaan nää siinä mitään vikaa jos on vaikka 20 vuotta vanhempi mies, mutta varuillaan pitää olla. Vanhemmalla miehellä on yleensä kokemusta ja pitää varoa ettei joudu hyväksikäytetyksi, kiristetyksi ym. Ei omille mieltymyksilleen voi mitään, mutta pidä huoli itestäs. Mutta sulle on hyvä jos tunteet on lähinnä viehätystä ja ihastumista, eikä mitään syvempää. Ei sille voi mitään jos rakastuu, mutta mitä tulee läheisiin ja ihmisten käsityksiin, niin se ei tule olemaan helpoin parisuhde.

      • Nimeton9999

        Kiitos fiksusta vastauksesta ja vertaistuesta


      • Lkkkkk

        Mutta jos sua häiritsee sun viehtymys vanhempiin miehiin(?) Voisit käsitellä tätä asiaa vaikka terapeutilla, jutella sun lapsuudesta ja pohtia että mikä niissä vanhemmissa miehissä viehättää. Mutta vanhat miehet on itsevarmoja, tasapainosia ja niillä on asiat kunnossa, joten kuka niistä ei tykkäis. Varsinkin mulla on mieltymys partoihin ja naururyppyihin silmissä, eikä harmaatkaan haittaa.

        Jos olet sitä mieltä että sun ihastuksesi takana on jotain muuta, että etsit vanhasta miehestä korviketta omalle isällesi, tai yrität tehdä itsestäsi kokonaisen vanhan miehen kautta - siinä tapauksessa kannattaa hakeutua terapiaan. Näissä tilanteissa on altis olemaan hyväksikäytetty, ilman että sitä ees huomaa. Jos on omassa perheessään tottunut siihen että isä on kusipää, niin sitä sietää yllättävän pitkään muiltakin miehiltä. Liian pitkään. Jos terapia ei ole sulle vaihtoehto, niin lue millasta on henkinen väkivalta, opi tunnistamaan manipulointi, aseta omat rajat ja pysy niissä. Noilla ohjeilla pääsee mun mielestä jo pitkälle. En oo mikään asiantuntija, puhun vaan omasta kokemuksesta. Vanhan miehen kanssa suhde on kuin nuoren miehen kanssa, mutta mitä suurempi ikäero, sitä epäilevämpi kannattaa olla.


      • Nimeton9999

        Tosi fiksusti puhut! Surullista ajatella että tälläsen kiihottavan fantasian takana voi todellakin olla karu totuus... mutta on varmasti minulle hyvä kohdata tosiasiat.....


    • Riitukka

      Itteäni ei kiinnosta 40v sedät, hyi olkoon vaan korkeintaan 30v miehet ovat vielä hyvännäkösii. Kyllä siinä ollaan ihan eri leverillä, kun ikäeroo noin paljon ja muuta yhteistä en näkis, kun seksi. En vois kuvitella, että 40v setä tulis hengaa mun ystävien kanssa.

      • Nimeton9999

        Niin onhan se totta...


    • oksetatjokaikkia

      Lopeta tuo trollaaminen vanha ukonräähkä

      • Nimeton9999

        Arvasin että tänne tulee tälläisiä -.-


      • Lerpukkaa

        Juurikin näin.. Ketjun aloittaja ei ole 17v nainen vaan vanha ukko, joka yrittää kohottaa surkeaa itsetuntoaan..


    • Fantasiat ovat aivan normaaleja ja kertovat oikeastaan vain rikkaasta ja miksei terveestäkin mielikuvituksesta. Fyysinen suhde aloittajan ilmoittamassa iässä nelikymppisen miehen kanssa on kuitenkin aivan toista kuin romanttinen päiväuni.

      Miehellä on luultavasti vaimo ja perhe-elämä, kuten myös omat harrastukset ja kaverit. Aloittajan kaltaisella teinillä on vanhempansa, harrastuksensa ja kaveripiirinsä, mutta nämä eivät mitenkään voi olla yhteen liitettävissä. Kumpikaan ei tästä syystä voisi oikeastaan puhua suhteestaan kenellekään, sillä ilmitulon aiheuttamat hankaluudet olisivat luultavasti kummallekin elämän mullistavia.

      On tosiasia, että salainen suhde voi jatkua vain tietyn lyhykäisen ajan, kunnes se paljastuu jollain tavalla. Ja kun se tulee ilmi jostain syystä, se luultavasti myös loppuisi nopeasti siihen liittyvien vaikeuksien vuoksi.

      Nämä vaikeudet ovat siis elämäntilanteiden täydellinen yhteenliittymättömyys ja ympäristön paheksunta. Mikäli suhdetta haluttaisiin sen ilmitulon jälkeen pitää yllä, joutuisi kumpikin käytännöllisesti hylkäämään kaiken entisen ja tulla melkeinpä kaikkien halveksimaksi.

      Sanotaan, että rakkaus voittaa kaikki esteet ja tästä rakkauden esteet murtavasta voimasta voi nelikymppinen mies jotain tietääkin, mutta teinityttö ei. Sen vuoksi olisi miehen puolelta erityisen arveluttavaa edesauttaa tällaisen suhteen syntymistä, tai ainakin sen pitämistä yllä pidemmän ajan.

      Mikäli tällainen fantasia on olemassa, kannattaa sille antaa sille kuuluva huomio. Mutta mitä itse suhteeseen tulisi, en missään tapauksessa voi nähdä siinä mitään kaunista, onnellista taikka opettavaa lopputulemaa kummallekaan osapuolelle. En edes tapauksessa, että kyseessä olisi vain yhden kerran tapahtuva fyysinen kokemus.

      Joidenkin unelmien on tarkoitus jäädä vain unelmiksi.

      • kysynvaan

        Todella rajoittunut näkökulma. Jos kyseessä on kuuluisuus, kuten Danny tai Madonna, asia on tietty ok. Talvisten täytyy tietysti olla tylsiä ja rajoittuneita ja mitä ne lissut ja reiskatkin sanoo, voi kauheeta!😜
        No, taiteilijat eivät ole koskaan välittäneet näistä ja miksi vanhempi manipuloisi ellei sitten ”osta” nuorempaa..?


      • KORJAUS
        kysynvaan kirjoitti:

        Todella rajoittunut näkökulma. Jos kyseessä on kuuluisuus, kuten Danny tai Madonna, asia on tietty ok. Talvisten täytyy tietysti olla tylsiä ja rajoittuneita ja mitä ne lissut ja reiskatkin sanoo, voi kauheeta!😜
        No, taiteilijat eivät ole koskaan välittäneet näistä ja miksi vanhempi manipuloisi ellei sitten ”osta” nuorempaa..?

        Ei siis ”talvisten” vaan ”tavisten”!😂


      • Nimeton9999
        kysynvaan kirjoitti:

        Todella rajoittunut näkökulma. Jos kyseessä on kuuluisuus, kuten Danny tai Madonna, asia on tietty ok. Talvisten täytyy tietysti olla tylsiä ja rajoittuneita ja mitä ne lissut ja reiskatkin sanoo, voi kauheeta!😜
        No, taiteilijat eivät ole koskaan välittäneet näistä ja miksi vanhempi manipuloisi ellei sitten ”osta” nuorempaa..?

        Sain tästä lisää tulta liekkeihin ....:)) <3 mutta joo kiva kuulla kaikenmoisia näkemyksiä


      • Okei

        Jaa. Mitä tulee eriäviin kirjoitustyyleihin, meillä taitaa olla Nimeton9999 ja "Nimeton9999". Kyllä jollakin on elämä hukassa kun saa kiksejä tekeytymällä toiseksi ja kirjoittamalla omaa paskaansa.


      • jamppavaan

        "Joidenkin unelmien on tarkoitus jäädä vain unelmiksi."

        Tähän sanoisin, että erittäin typerästi sanottu! Unelmille kannattaa antaa siivet, jolloin elämästäkin voi tuntea, että elää. Pystyyn kuolleille ehkä sopii tuollainen ohje.

        Jos parisuhteessa on kovin suuri ikäero, kuten esimekriksi Dannyn ja Erikan välillä, on se tietenkin erilaista kanssaolemista kuin samanikäisten ja samalla elämänkokemuksella varustettujen kesken.

        Aloittajakin pohtii kiinnostustaan vanhempiin miehiin siltä kannalta, että etsiikö hän itse jotakin isän korviketta. Tuskinpa, vaikka voihan se toki niinkin olla. Tuollaisen asian pohdinta kuitenkin kertoo minulle enemmänkin juuri siitä elämänkokemuksen vähäisyydestä ja ilmeisesti myös siitä, että aloittajalla ei ole vielä ollut poikaystävää (kertonut ettei oman ikäiset kiinnosta). Tavallaan on siis kyse siitä, että nuoreksi naiseksi kasvaminen on tietyssä vaiheessa ja hän vielä etsii sitä "omaa juttuaan" miesten suhteen.

        Miksei hän saisi etsiä sitä suhdettaan miehiin konkreettisesti kokeilemalla, jos hän tuntee itse olevansa siihen valmis? Pitäisikö näiden rajoittajien mielestä, nuoren naisen vain haaveilla todellisesta kiinnostuksen kohteestaan ja sitten kypsempänä ymmärtää sopeutua siihen, että hänen kuuluu olla vain oman ikäistensä kanssa? Kenties hänen tulisi "eheytyä" ja kasvaa pois näin epänormaalista kiinnostuksestaan.

        Mitä kriittiset kirjoittajat pelkäävät? Sitäkö että elämä voi satuttaa? Sitä on luvassa todennäköisesti joka tapauksessa, olipa aloittaja kiinnostunut, minkä ikäisistä miehistä hyvänsä. Sen vuoksi ei kannata heittää "unelmaansa" menemään. Jotenkin sain vaikutelman, että aloittajan isän käveri ei ole ihan kauhein pelimies, vaan kunnollinen mies, jonka kanssa nuori nainen voisi viettää sellaisen tarinan, joka molempia voisi tyydyttää.

        Tuon miehen kannalta voi tilanne olla se, että hän ei uskalla mihinkään ryhtyä, koska pelkää kaverinsa reaktiota, jos hänellä olisi jotakin sutinaa tyttären kanssa.


      • Nimeton9999
        jamppavaan kirjoitti:

        "Joidenkin unelmien on tarkoitus jäädä vain unelmiksi."

        Tähän sanoisin, että erittäin typerästi sanottu! Unelmille kannattaa antaa siivet, jolloin elämästäkin voi tuntea, että elää. Pystyyn kuolleille ehkä sopii tuollainen ohje.

        Jos parisuhteessa on kovin suuri ikäero, kuten esimekriksi Dannyn ja Erikan välillä, on se tietenkin erilaista kanssaolemista kuin samanikäisten ja samalla elämänkokemuksella varustettujen kesken.

        Aloittajakin pohtii kiinnostustaan vanhempiin miehiin siltä kannalta, että etsiikö hän itse jotakin isän korviketta. Tuskinpa, vaikka voihan se toki niinkin olla. Tuollaisen asian pohdinta kuitenkin kertoo minulle enemmänkin juuri siitä elämänkokemuksen vähäisyydestä ja ilmeisesti myös siitä, että aloittajalla ei ole vielä ollut poikaystävää (kertonut ettei oman ikäiset kiinnosta). Tavallaan on siis kyse siitä, että nuoreksi naiseksi kasvaminen on tietyssä vaiheessa ja hän vielä etsii sitä "omaa juttuaan" miesten suhteen.

        Miksei hän saisi etsiä sitä suhdettaan miehiin konkreettisesti kokeilemalla, jos hän tuntee itse olevansa siihen valmis? Pitäisikö näiden rajoittajien mielestä, nuoren naisen vain haaveilla todellisesta kiinnostuksen kohteestaan ja sitten kypsempänä ymmärtää sopeutua siihen, että hänen kuuluu olla vain oman ikäistensä kanssa? Kenties hänen tulisi "eheytyä" ja kasvaa pois näin epänormaalista kiinnostuksestaan.

        Mitä kriittiset kirjoittajat pelkäävät? Sitäkö että elämä voi satuttaa? Sitä on luvassa todennäköisesti joka tapauksessa, olipa aloittaja kiinnostunut, minkä ikäisistä miehistä hyvänsä. Sen vuoksi ei kannata heittää "unelmaansa" menemään. Jotenkin sain vaikutelman, että aloittajan isän käveri ei ole ihan kauhein pelimies, vaan kunnollinen mies, jonka kanssa nuori nainen voisi viettää sellaisen tarinan, joka molempia voisi tyydyttää.

        Tuon miehen kannalta voi tilanne olla se, että hän ei uskalla mihinkään ryhtyä, koska pelkää kaverinsa reaktiota, jos hänellä olisi jotakin sutinaa tyttären kanssa.

        Kiitos vastauksestasi. Olen seurustellut oman ikäisteni kanssa mutta en ole tullut tyydytetyksi millään saralla. Puhun nyt siis vain omasta kokemuksestani.
        Ja tuo pisti minut miettimään ja ajattelemaan näitä meidän yhteiskunnan ”normeja”.


      • jamppavaan
        Nimeton9999 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Olen seurustellut oman ikäisteni kanssa mutta en ole tullut tyydytetyksi millään saralla. Puhun nyt siis vain omasta kokemuksestani.
        Ja tuo pisti minut miettimään ja ajattelemaan näitä meidän yhteiskunnan ”normeja”.

        No, jos kokemuksia on poikaystävästäkin, niin en itse näe syytä, mikset etenisi asiassa. Omasta kokemuskesta voin kertoa, että varttuneemman miehen silmissä näytät varmasti aivan upealta. Hänen puolelta syyt jarrutella liittyvät luultavimmin sosiaaliseen puoleen, eli mitä oma tytär ajattelee mahdollisesta suhteesta hänen kaverinsa kanssa. (oli tossa edellisessä jokin oikosulku kun puhuin kaverin tyttärestä.)

        Itselläni ei ole lapsia, joten en osaa tuohon tilanteeseen samastua. Voipi olla hankala rasti ;)


      • Nimeton9999

        Oletko itse minkä ikäinen? Mies?


      • jamppavaan
        Nimeton9999 kirjoitti:

        Oletko itse minkä ikäinen? Mies?

        50 meni rikki tuossa keväällä, miehen iässä sanovat. Nyt olen järjestänyt itselleni vapaata aikaa elämästä nauttimiseen. Paljoakaan en välitä muiden käsityksistä, onko oikein vain olla ja elää omalla tavallaan. Ei riitä kiinnostus ei aika muiden tekemien rajojen mukaan säätää tekemisiään, kun rahaa ja mainetta ei mukaan täältä saa.

        Eläkää ja antakaa toistenkin elää. Siinä mottoa matkaevääksi ;)


      • Nimeton9999
        jamppavaan kirjoitti:

        50 meni rikki tuossa keväällä, miehen iässä sanovat. Nyt olen järjestänyt itselleni vapaata aikaa elämästä nauttimiseen. Paljoakaan en välitä muiden käsityksistä, onko oikein vain olla ja elää omalla tavallaan. Ei riitä kiinnostus ei aika muiden tekemien rajojen mukaan säätää tekemisiään, kun rahaa ja mainetta ei mukaan täältä saa.

        Eläkää ja antakaa toistenkin elää. Siinä mottoa matkaevääksi ;)

        Juu, ihanan rento asenne elämään :-)


    • Maailmaon

      Olisi mielenkiintoista lukea teidän tarina mikäli olisitte seksuaalisessa kanssakäymisessä

      • Kysynvainnyt

        Miten niin? Kiihottaako sua vai pidätkö kuvotuksesta?


    • atleettimies.30

      Luulisin kyllä, että nuorilla naisilla jotka tykkää vanhemmista miehistä on todella hyvät markkinat.
      Itselläkin on ollut jo jonkun aikaa toiveena edes kerran elämässä saada kokea seksi nuoren kanssa, koska nuorin naiseni kenen kanssa olen ollut on ollut 25v.

      • Nnn

        Luulisi? Mua ei yli 25 miehet vilkaisekkaan. Pitävät tyhmänä pikkutyttönä. Vielä jos tekee liikkeen vanhempaan mieheen, voin melkein lukea niiden ajatukset: "Se on niin tyhmä ettei tiedä edes omaa parastaan". Hohhoijaa. Ehkä on liikaa vaadittu että joku minua vanhempi voisi edes kuvitella että olisin hänen vertaisensa.


      • atleettimies.30
        Nnn kirjoitti:

        Luulisi? Mua ei yli 25 miehet vilkaisekkaan. Pitävät tyhmänä pikkutyttönä. Vielä jos tekee liikkeen vanhempaan mieheen, voin melkein lukea niiden ajatukset: "Se on niin tyhmä ettei tiedä edes omaa parastaan". Hohhoijaa. Ehkä on liikaa vaadittu että joku minua vanhempi voisi edes kuvitella että olisin hänen vertaisensa.

        Oman kokemukseni mukaan pelkän iän perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä.
        Olen ollut parisuhteessa 14v vanhemman naisen kanssa ja käynyt treffeillä 10v nuoremman naisen kanssa. Molemmat mukavia ja fiksuja tyyppejä. Enemmän se on perusluonteesta kiinni kenen kanssa kohtaa kemiat.


      • Nnn

        Hyvin moni tekee johtopäätöksen juuri iän perusteella, ja kun se johtopäätös on kerran tehty, siitä ei järkähdetä sitten millään. Poikkeuksia löytyy, mutta kun moni ei halua edes lähteä yrittämään.


      • atleettimies.30
        Nnn kirjoitti:

        Hyvin moni tekee johtopäätöksen juuri iän perusteella, ja kun se johtopäätös on kerran tehty, siitä ei järkähdetä sitten millään. Poikkeuksia löytyy, mutta kun moni ei halua edes lähteä yrittämään.

        Ei päde muhun ainakaan tuo.
        Itse 30v miehenä olisin valmis tutustumaan avoimin mielin 16-42v naisiin.
        Toisaalta ikäskaalan yläpäätä rajoittaa vähän se, että haluaisin tulevaisuudessa lapsia.


      • Nnn
        atleettimies.30 kirjoitti:

        Ei päde muhun ainakaan tuo.
        Itse 30v miehenä olisin valmis tutustumaan avoimin mielin 16-42v naisiin.
        Toisaalta ikäskaalan yläpäätä rajoittaa vähän se, että haluaisin tulevaisuudessa lapsia.

        Tsiisus, ehkä mulla on vielä toivoa jonkun miehen kanssa. Mua vaan turhauttaa kun kaikki syvemmät tutustumisyritykset jää joko huomiotta, tai sitten katotaan kun sekopäätä. Helpottaa varmaan sitten kun on tullu ainakin 5 vuotta ikää lisää.


      • Mmmmmm

        Siis tottakai jos nopeasti ajattelee, niin nuorilla kauniilla naisilla oilis vientiä. Mutta ”valitettavasti” moraali ja muut asiat estävät vanhempia miehiä käymästä kiinni. Ehkä vain hyvä


    • jättäkäälapsetrauhaan

      Toivottavasti yksikään teistä pedofiileistä ei ikinä lisäänny!

      • Nimeton9999

        Olen samaa mieltä mutta suojaikäraja on olemassa , syystä. En tiedä miten kommenttisi liittyy aiheeseen, vaikka suuri ikäero onkin.


    • Einäin

      Sairasta

    • Nimetön9999

      Heii.. ei anneta tämän kuolla!

      • Anonyymi

        Vieläkös tähän keskusteluun saisi jotakin eloa. Itse olen samassa tilanteessa ja haluaisinkin tietää miten ap etenikö teidän juttunne vai ei. Itse pelkään torjutuksi tulemista ja sitä että olen tulkinnut asioista väärin.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen keskustelu

    • Anonyymi

      Kyllähän siinä on vain se seksuaalinen kohtaaminen mielessä jos 40 v mies kyseessä. Ei 17 veen ja 40 veen henkinen maailma voi mitenkään kohdata.

    • Anonyymi

      Ampua nämä pitäisi

    • Anonyymi

      Njaa, ei kannata olla huolissaan, ihastuksia tulee ja menee, se on vaan osa elämää.

      • Anonyymi

        Njoo ihastuksen myötä ikuinen rakkaus eli ei se väärin ole.


    • Anonyymi

      Miehen kirjottama aloitus, paistaa niin läpi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe