Volvon vakionopeussäädin

ViimeinenVolvoni

Volvoni (vm.2017) on varustettu automaattilaatikolla. Se vakionopeussäädin; jos vaikka laitan nopeudeksi 100km/h, on kaikki ok jos tie on tasaista. Mutta alamäessä, nopeus vain kiihtyy ja saattaa olla mäen alla yli 120km/h. Jos on satasen nopeusrajoitus ja mäen alla shefiffi tutkan kanssa, tietää se silloin lisämaksuja.
Todella ärsyttävä ominaisuus. Tällainen " vapaakytkin" oli aikoinainaan 2 tahti autoissa. Niissä voitelusyystä.
Jos ja kun tulee seuraava auto, on se manuaalilaatikolla. Ei tällaisia "neiti-laatikoita"

15

1740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eco.plus

      Mikäpä mahtaa olla ilmastoinnin asetus. Eco vähentää moottorijarrutusta huomattavasti.

    • viimeinenvolvoni

      vika löytyi jostain syystä painan alamäessä kaasua lisää , viime viikolla oli mäen alla melkein 200 km/h

    • S60_602.5T_V702.4D

      Minulla oli kolme uutta volvoa (42000 - 53000 €) ja eri ongelmat vei siihen että alla on toinen perättäinen uusi BMW,) No promlems.

    • Eitarvihyväksyä

      Eihän toi mikään vakionopeussäädin ole jos ei pidä nopeutta asetetussa arvossa. Vie pajalle jotta korjaavat. Jos ei, niin silloin nimeksi miniminopeussäädin.

    • Volvomulkku

      Hölmöläiset...

      Adaptiivinen vakionopeudensäädin jarruttaa ja pitää vauhdin alamäessä vakiona sekä etäisyyden etc monia muitakin asioita.

      Autossasi on normaali vakinopeudensäädin jossa ei ole mukautustoimintoa (Adaptiivisuutta) Näin vauhti kiihtyy alamäessä mikä on normaalia. Nopeus kiihtyy vielä enemmän jos ECO asetus on päällä koska silloin ollaan ns. "coasting and glide" modessa. Joten normaali moottorijarrututusta ei ole.

      Suosittelen vahvasti että lue Volvosi käyttöohjekirja ja perehdyt mitä ominaisuuksia autossasi on...

      • Pökötti3008

        Vakionopeussäädin pitää auton nopeuden vakiona. Ainakin omassa ranskalaisessa autossani. Tuo oli typerää; katso ohjekirjasta. Jos on ostamassa autoa ja ostaa sen vakionopeussäädöllä, pitää sen olla myös vakionopeussäädin. Ei silloin ole ohjekirjaa käytössä. Turhaa tuosta saivarrella.
        Aloittajalle, vie autosi pajalle korjattavaksi.


      • Volvomulkku

        Tällaiset ranskalaiset aivopierut voi jättää omaan arvoonsa kun eivät omien pulkkiensa ominaisuuksia tiedä...

        " Renault, Citroën) on yleistynyt täysin digitaalisesti ohjattava vakionopeudensäädin, johon on yhdistetty myös nopeudenrajoitin. Tällöin vakionopeudensäädintilassa kuljettaja valitsee - ja −-näppäimillä halutun ajonopeuden. Nopeudenrajoitintilassa kuljettaja valitsee suurimman nopeuden, jota hän ei vahingossa halua ylittää."
        _______________________________________________________
        Vakionopeudensäädin automaattisesti ylläpitää kuljettajan säätämää ajonopeutta. Perinteistä vakionopeudensäädintä käytetään siten, että kuljettaja kiihdyttää ajoneuvon haluttuun nopeuteen ja aktivoi sitten vakionopeudensäätimen. Tämän jälkeen automatiikka pyrkii pitämään ajoneuvon nopeuden tasaisena ohjaamalla polttoaineen syöttöä moottorille. Kuljettajan painaessa jarrua tai kytkintä vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä. Kiihdyttäminen ja hidastaminen on yleensä mahdollista omilla painikkeillaan.
        ___________________________________________________________
        Herran vuonna 2018 on internet. Ihan muuten tiedoksi. Autovalmistajat tarjoavat autojensa tiedot sekä tukitiedot (ohjekirjat) heti sähköisenä omilla sivuillaan senkin vuoksi että autojaan voivat EU-alueella markkinoida.

        Ei ihme että Hannu Karpokin ihmetteli monta kertaa hölmöläisten hommaa...


      • Todellinenhenk
        Volvomulkku kirjoitti:

        Tällaiset ranskalaiset aivopierut voi jättää omaan arvoonsa kun eivät omien pulkkiensa ominaisuuksia tiedä...

        " Renault, Citroën) on yleistynyt täysin digitaalisesti ohjattava vakionopeudensäädin, johon on yhdistetty myös nopeudenrajoitin. Tällöin vakionopeudensäädintilassa kuljettaja valitsee - ja −-näppäimillä halutun ajonopeuden. Nopeudenrajoitintilassa kuljettaja valitsee suurimman nopeuden, jota hän ei vahingossa halua ylittää."
        _______________________________________________________
        Vakionopeudensäädin automaattisesti ylläpitää kuljettajan säätämää ajonopeutta. Perinteistä vakionopeudensäädintä käytetään siten, että kuljettaja kiihdyttää ajoneuvon haluttuun nopeuteen ja aktivoi sitten vakionopeudensäätimen. Tämän jälkeen automatiikka pyrkii pitämään ajoneuvon nopeuden tasaisena ohjaamalla polttoaineen syöttöä moottorille. Kuljettajan painaessa jarrua tai kytkintä vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä. Kiihdyttäminen ja hidastaminen on yleensä mahdollista omilla painikkeillaan.
        ___________________________________________________________
        Herran vuonna 2018 on internet. Ihan muuten tiedoksi. Autovalmistajat tarjoavat autojensa tiedot sekä tukitiedot (ohjekirjat) heti sähköisenä omilla sivuillaan senkin vuoksi että autojaan voivat EU-alueella markkinoida.

        Ei ihme että Hannu Karpokin ihmetteli monta kertaa hölmöläisten hommaa...

        Volvomulkku on nimerkkinsä mukainen. Osaat lukea, mutta et näemmä ymmärrä lukemaasi.
        Muuten, ohjekirjaa oikeat miehet eivät lue.


      • Volvomulkku

        Olet aivan oikeassa täytyy olla mulkku koska se mukava ja neuvoa antava ei täällä riitä.
        Vaikuttaa että sinä et ymmärrä autoista saatika lukemastasi mitään. Ei se mitään yritän ymmärtää.

        Ohjekirjaa ei lueta heh heh... :)

        Aloittajalle: Älä vie autoa huoltoon koske se toimii valmistajan speksien mukaan. Sinut nauretaan huollosta ulos.


      • EiKiitosRiisiä

        Oikea vakionopeussäädin toimii siten, että auto pitää asetetun nopeuden. Sehän on ko. varusteen tarkoitus. Oli tasainen tai mäkinen tie.
        Tämä ominaisuus on premium luokan autoissa kuten esim. saksalaisissa ja ranskalaisautoissa. Kiinalaisista en tiedä koska ns. halpamerkit eivät kiinnosta. Ehkä se on Volvolla käännösvirhe kiinasta suomeksi tuo vakionopeussäädin. Keksikää sille uusi nimi joka vastaa ominaisuuksia.


      • Digipelletkuusikkoon
        Volvomulkku kirjoitti:

        Tällaiset ranskalaiset aivopierut voi jättää omaan arvoonsa kun eivät omien pulkkiensa ominaisuuksia tiedä...

        " Renault, Citroën) on yleistynyt täysin digitaalisesti ohjattava vakionopeudensäädin, johon on yhdistetty myös nopeudenrajoitin. Tällöin vakionopeudensäädintilassa kuljettaja valitsee - ja −-näppäimillä halutun ajonopeuden. Nopeudenrajoitintilassa kuljettaja valitsee suurimman nopeuden, jota hän ei vahingossa halua ylittää."
        _______________________________________________________
        Vakionopeudensäädin automaattisesti ylläpitää kuljettajan säätämää ajonopeutta. Perinteistä vakionopeudensäädintä käytetään siten, että kuljettaja kiihdyttää ajoneuvon haluttuun nopeuteen ja aktivoi sitten vakionopeudensäätimen. Tämän jälkeen automatiikka pyrkii pitämään ajoneuvon nopeuden tasaisena ohjaamalla polttoaineen syöttöä moottorille. Kuljettajan painaessa jarrua tai kytkintä vakionopeudensäädin kytkeytyy pois päältä. Kiihdyttäminen ja hidastaminen on yleensä mahdollista omilla painikkeillaan.
        ___________________________________________________________
        Herran vuonna 2018 on internet. Ihan muuten tiedoksi. Autovalmistajat tarjoavat autojensa tiedot sekä tukitiedot (ohjekirjat) heti sähköisenä omilla sivuillaan senkin vuoksi että autojaan voivat EU-alueella markkinoida.

        Ei ihme että Hannu Karpokin ihmetteli monta kertaa hölmöläisten hommaa...

        Mikä ihmeen bittipellle on tullut palstalle. Ei kukaan lue auton ohjekirjaa ennen auton ostamista!!


    • huihaiheinäkuu

      Ei mitään ohjekirjoja, kysytään Suoli24:stä ennemmin.

    • Hybriiti

      Mulla kyllä pysyy lexuksessa nopeus siinä mihin säädetty..oli ylä tai alamäki.

      • ttertertr5456

        Niin kyllä pysyy myös mun Skodassa, oli ylä tai alamäki.


    • Sentään2018

      Itsellä samanvuotinen Volvo. En ole käyttänyt tuota vakionopeussäätöä. Katsoin ohjekirjasta (414 sivua) toimintaa. Ja nyt ihme ja kumma: miten noin perustaltaan yksinkertainen on osattu tehdä vaikeaksi!!! Edellisessä autossani, ei Volvo, oli sama homma hoidettu yhdellä napin painamisella. Ja tuohon samaan hommaan on vielä sitten sekoitettu nopeuden rajoitin.
      Täytyy sanoa Volvon olevan tässä asiassa jäljessä muita valmistajia. Ja se ohjekirja on melko epäselvä/huonosti luettava teos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe