Jos ko scenic 2.0 vm 2004:n aikoo laittaa talvisäilytykseen ulos ja ottaa akku siitä pois, nollaako mitä tietoja autosta ja miten ovien lukitus. Kysyn tätä, koska mies kuoli ja auto jäi minulle, enkä oikein tiedä miten menetellä. Akku on uusi ja en toivoisi että simahtaa tuonne pressutalliin, kun on pois käytöstä marraskuulta maaliskuun loppuun
Vastaukset 4
- Akun_säilytys
Älä vie akkua sisälke! Akku on parempi säilyttää viileässä, niin purkaantuu hitaammin. Kaapeli tietysti irti ettei auto pura sitä tyhjäksi.
Siitä ei ole tietoa, sekoaako tuo auto virran katketessa. Akkua pitäisi säilytyksessä ylläpitoladata parin–kolmen kuukauden välein, talvisäilytyksessä ulkona ehkä kahdesti talven aikana. Kyllä täyteen ladattu akku pakkasta kestää vaikka kuinka.
Akun voi jättää kytkettynäkin paikalleen, kunhan muistaa latauksen. Ei vanhempi auto niin paljoa akkua kuluta.- Yksinelämässänyt
Kiitos
- DGC
Minun Meganeni söi pakkasessa viikossa akun kuoliaaksi, akku oli kyllä käyttöikänsä loppupäässä. Vanhempi auto ei kuluta paljoa akkua seistessään, mutta tuossa mielessä vuoden 2004 Scenic on jo uusi auto. Minä ottaisin ainakin miinusnavan irti ja huolehtisin latauksesta.
Avainkortissa on piilossa mekaaninen avain ja kuskin ovenkahvan takaosan muotopalan alla on piilossa lukkopesä. Lukitse ovet kaukosäätimellä kun olet avannut konepellin ja olet valmis irroittamaan akun. Ja kun on aika kiinnittää akku, pääset sisälle sillä mekaanisella avaimella. mekaanisen lukon toiminta kannattaa varmaan testata ennen kuin akku on irti ja läimäytät konepellin kiinni.
Ainakaan Megane ei paljoa hätkädä akun irroittamisesta. Sähköikkunat joutuu ajamaan pari kertaa ylös ja alas kymmenen sentin pätkissä, ennen kuin yhden klikkauksen kokonaan avaaminen ja sulkeutuminen alkaa toimia taas. Jos autossa on luistonesto, sen merkkivalo varmaan syttyy, mutta sammuu kyllä kun autolla lähdetään liikkeelle. Radion koodi nollaantuu tietysti, koodi pitäisi löytyä auton papereista. Sen saa myös kaivettua ihan harrastajavoiminkin, Renault-kerhon palstalla on ollut siitä juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.951541Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471033- 15906
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40848Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82768- 93746
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17737- 46728
- 14703
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27697- 68682
- 47674
- 59672
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56595- 46579
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31535Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla149534