Akku talveksi sisälle

kesäauto

Jos ko scenic 2.0 vm 2004:n aikoo laittaa talvisäilytykseen ulos ja ottaa akku siitä pois, nollaako mitä tietoja autosta ja miten ovien lukitus. Kysyn tätä, koska mies kuoli ja auto jäi minulle, enkä oikein tiedä miten menetellä. Akku on uusi ja en toivoisi että simahtaa tuonne pressutalliin, kun on pois käytöstä marraskuulta maaliskuun loppuun

4

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akun_säilytys

Älä vie akkua sisälke! Akku on parempi säilyttää viileässä, niin purkaantuu hitaammin. Kaapeli tietysti irti ettei auto pura sitä tyhjäksi.

Siitä ei ole tietoa, sekoaako tuo auto virran katketessa.

• Akkua pitäisi säilytyksessä ylläpitoladata parin–kolmen kuukauden välein, talvisäilytyksessä ulkona ehkä kahdesti talven aikana. Kyllä täyteen ladattu akku pakkasta kestää vaikka kuinka.

Akun voi jättää kytkettynäkin paikalleen, kunhan muistaa latauksen. Ei vanhempi auto niin paljoa akkua kuluta.

• Yksinelämässänyt

Kiitos

• DGC

Minun Meganeni söi pakkasessa viikossa akun kuoliaaksi, akku oli kyllä käyttöikänsä loppupäässä. Vanhempi auto ei kuluta paljoa akkua seistessään, mutta tuossa mielessä vuoden 2004 Scenic on jo uusi auto. Minä ottaisin ainakin miinusnavan irti ja huolehtisin latauksesta.

Avainkortissa on piilossa mekaaninen avain ja kuskin ovenkahvan takaosan muotopalan alla on piilossa lukkopesä. Lukitse ovet kaukosäätimellä kun olet avannut konepellin ja olet valmis irroittamaan akun. Ja kun on aika kiinnittää akku, pääset sisälle sillä mekaanisella avaimella. mekaanisen lukon toiminta kannattaa varmaan testata ennen kuin akku on irti ja läimäytät konepellin kiinni.

Ainakaan Megane ei paljoa hätkädä akun irroittamisesta. Sähköikkunat joutuu ajamaan pari kertaa ylös ja alas kymmenen sentin pätkissä, ennen kuin yhden klikkauksen kokonaan avaaminen ja sulkeutuminen alkaa toimia taas. Jos autossa on luistonesto, sen merkkivalo varmaan syttyy, mutta sammuu kyllä kun autolla lähdetään liikkeelle. Radion koodi nollaantuu tietysti, koodi pitäisi löytyä auton papereista. Sen saa myös kaivettua ihan harrastajavoiminkin, Renault-kerhon palstalla on ollut siitä juttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4502
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1689
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      46
      1017
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59