Elisan omistama matkapuhelimia huoltava Fonum Oy on poistanut Facebookista arvostelut käytöstä. Tähän ei tuskin ole mitään muuta järkevää selitystä kuin se että ei haluta uusien asiakkaiden näkevän miten tämä yritys toimii ja kuinka asiakkaita on kohdeltu.
Jatketaan siis keskustelu täällä kun yritys ei sitä anna tehdä omilla sivuillaan.
Millaisia kokemuksia sinulla on kyseisestä yrityksestä?
Kokemuksia Fonum puhelin huollosta
102
30670
Vastaukset
- Eimaksavaivaa
Itse päädyin Fonumille, koska kyseessä oli vakuutusyhtiö osoittama huolto. Jos puhelimessa olisi ollut valmistajan takuuta jäljellä, olisin kieltäytynyt, mutta puhelimella on jo ikää sen verran, että takuu mennyt jo aikapäiviä sitten.
Puhelimestani olivat näyttö ja kameran linssi rikki. Kävin tiedustelemassa löytyykö tarvittavia osia ja jos ei löydy niin voitaisiinko tilata, sillä näyttö toimii, joten minulla ei ole sen vaihdon kanssa kiire. Kameran linssi laitettiin tilaukseen. Viikko tämän jälkeen puhelimeni näyttö hajosi lopullisesti, joten se oli pakko viedä näytön vaihtoon.
Linssiä odoteltiin vielä seuraavat 2 vkoa. Linssin saavuttu selvisi, että myös kamera on rikki. Kameroitakaan ei keskusvarastolla ollut, mutta onneksi toisesta liikkeestä löytyi yksi. Nyt melkein 1,5kk ensimmäisen käyntini jälkeen minulla on vihdoin kunnossa oleva puhelin. Tosin näytön kulmien alle on päässyt ilmakuplat, jotka näkyvät pikku hiljaa laajenevan. Mainitsin asiasta tänään kameran vaihdon yhteydessä, mutta asiasta ei kannata kuulemma olla huolissaan, jos ilmakuplat eivät leviä näytön alle. En jaksanut asiasta tämän enempää vääntää ja aikaani tähän tällä kertaa kuluttaa, kun kädessäni on vihdoin toimiva puhelin. Mutta luultavasti joudun asiasta jälleen jossain vaiheessa liikkeeseen taistelemaan.
Työntekijät liikkeessä tuntuvat olevan hieman vastentahtoisesti paikalla ja vaikuttaa, että heitä ei asiakaspalvelu hirveästi kiinnosta, mikä varmasti on ihan totta, mutta voisivat edes esittää.
Koko Fonumia tuntuu vaivaan krooninen pula varaosista ja jokatoinen tiskillä käyvä asiakas tuntuu reklamoivan jostakin. - Eimaksavaivaa
...jatkoa vielä edelliseen.
Jotenkin kuitenkin jokatoiselle käyntikerralleni myymälään sattui ystävällinen asiakaspalvelija, joka loi uskoa hommaan. Luulenkin, että liikkeen tunnelmasta ei voi niinkään syyttää suoraan työntekijöitä vaan yrityksen toimintaa yleensä. Kyllä itseänikän masentaisi olla töissä paikassa, jossa homma ei vain toimi. Aina tietenkään se ei asiakkaalle asti näy, että homma ei toimi, mutta Fonumilla kyllä valitettavasti näkyy.
Ja kokonaisuutena olenkin Fonumin toiminnasta sitä mieltä, että moni yrityksen toiminnassa tällä hetkellä oleva puute voitaisiin paikata hyvällä ja asiantuntevalla asiakaspalvelulla, joilloin asiakas kokee tulevansa kuulluksi ja asiansa etenevän.
Omalla kohdallani tilanne on se, että tulen käyttämään Fonumin palveluita tulevaisuudessa vain, jos vakutuusyhtiöni sitä vaatii. - Panssarilasi
Panssarilasi ollut käytössä muutaman viikon, asensivat sen huollon yhteydessä. Kertaakaan ei ole puhelin pudonnut, mutta nyt jo panssarilasi murenee reunoilta.
- Anonyymi
Mulle laitettiin nanokalvo 5kk sitten , jonka olla erinomainen.. irtoaa. Huono , enkä mene takaisin Jumbon myymälään, syyttivät et puhelin kastunut. Olisivat laittaneet uuden hintaan 39,90 mut miksi ostaa paskaa. Kiertäkää kaukaa forumin myymälät!!
- Jone66
Fonum Jumbo 5.12.2018 vaihdettiin lasi iphone 6s puhelimeen ja puhelin tilttasi viikon päästä.
Vein puhelimen Vantaan Jumbo Fonumille korjattavaksi kun lasi oli väärin laitettu alunperin eli oli irti toisesta reunasta rotan mentävä kolo siellä.
Eli kosteutta oli saanut puhelin huollon mukaan sanoin että ei mikään ihmekään kun rako näkyy lasin ja rungon välistä. Tiedän että puhelin ei ole vedenkestävä mutta roiske veden on! Sanoin sen hienomekaanikolle. Kysyin vielä käytättekö alkuperäisiä varaosia vai tarvikeosa vastauksena tuli alkuperäinen. Sanoi vielä että puhelimen runko on vääntynyt ja sillä lasi irronnut eli aina keksivät jonkun tekosyyn ettei tartte korvata mitään. Kirjoitti kyllä vakuutusyhtiölle paperin että puhelin on korjauskelvoton. Kysyin vielä saisinko jutella liikkeen johtajan kanssa ei ollut paikalla.
Eli antavat elinikäisen takuun mutta keksivät aina jonkun syyn ettei tarvitse korvata mitään.
En voi suositella Fonum liikettä kenellekään.- Hyvintoimii
Samoihin aikoihin vaihdatin samassa liikkeessä iP6s näytön. Samalla tavalla lasi irti minun puhelimesta ja ennen kuin ehdin viemään liikkeeseen niin näyttö halkesi keskeltä. Tähän halkeaman vedoten eivät suostuneet vaihtamaan uutta näyttöä. Takuu siis toimii todella hyvin!;)
- Molli112
Mutta muihin huoltoihin verrattuna Fonum on paras! Tottakai tulee rekkulaa, koska sielä käy eniten porukkaa.
- Entinentyöntekijä
Fonum keskittyy nykyään pääsääntöisesti Elisan liittymien myyntiin! Huolto ei niinkään tärkeä osa tekemistä
- Pettynyt-
Mulla virtapiiri puhelimesta rikki ilmeisesti siitä johtuen, että näytönvaihdon yhteydessä yksi osa oli asennettu väärinpäin ja yksi osa kiinnitetty TEIPILLÄ Fonumissa. Virtapiiri ei oo vaihdettavissa joten koko puhelin rikki heidän ammattitaidon takia. Pesevät kätensä koko hommasta koska olin tuon näytönvaihdon jälkeen vaihdattanut akun Itapsassa. Koko homma selvisi vasta Itapsassa, enhän itse näe puhelimen sisään. Itapsalla ei myöskään ollut mitään syytä valehdella näistä, koska tässä vaiheessa puhelimen rikki menemistä ei vielä tiedetty. Vierittävät syyn kuitenkin heidän niskoilleen. Ihan käsittämätöntä touhua, en enää ikinä astu jalallanikaan Fonumiin.
- Anonyymi
Mobile Deep Fix Finland korjaa juuri tällaiset emolevyjen viat, joita perushuollot aiheuttavat. Ja pelastavat tiedostoja vaikka katkenneesta emolevystä.
- Anonyymi
fonum lahti en suosittele
Kävin 11.4 Korjauttamassa oneplus 6 näytön huollon jälkeen huomasin että liukunäppäin ei toimi
15.4 kävin sanomassa asiasta tilasi uuden näytön
18.4 kello 18.10 tulee viesti että varaosa on tullu tervetuloa korjauttamaan laitteenne olen 18.26 myymälässä ja sanoo et ei ehi korjata... - Anonyymi
Paska paikka, iPhone X oli huollossa ja näyttö vaihdettiin. Nyt korvakaiutin on puoliksi liiman tai muun paskan peitossa, sekä näytön reunat repsottaa; liimattu siis huonosti. Viimeinen kerta kyseisessä liikkeessä.
- Anonyymi
Seuraavana päivänä huollon jälkeen puhelin lakkasi toimimasta. Vein takaisin. Odotan vieläkin puhelintani takaisin. Nyt neljä viikkoa puhelin ollut jossain kaiteissa heidän "varastolla". Vastaus kysyessä mikä kestää?: "Ehkä saat sen tällä viikolla tai ehkä ensi viikolla." PS. huollon maksua eivät palauttaneet 4 viikon aikana vaikka lupasivat 5 pv. kuluessa.
- Anonyymi
Paska paikka todella
- Anonyymi
Kävin kampin fonumissa vaihtamassa iphone x takakameran lasin, sain odottaa kolme tuntia ja uudessa lasissa oli iso särö. Sanoin tästä ja lupasivat seuraavana päivänä korjata asian. Seuraavana päivänä vaihdetussa uudessa lasissa on likaa sisäpuolella niin, että se näkyy kamerassa eikä saa pyyhittyä pois. En jaksanut enää alkaa asiasta vääntämään, korjautan puhelimeni tästä lähtien muualla.
- Anonyymi
Voin sanoa että passaa palvelua ainakin Kuopion Fonumilta. Luvattiin näytön tulevan liikkeeseen 2-3päivässä. Vein puhelimen liikkeeseen jossa sanottiin sen tulevan 1-2viikossa. Puolitoista viikkoa kulunut ja soittelin liikkeeseen puhelimesta. Näyttö ei ole saapunut eikä tietoa millon uusi tulee! Aiemmin oli siis sanottu että 7 näyttöä on heille tilattu ja yksi niistä on minulle varattu. Jooterve!! Ties mitenkä pitkään puhelimeni olisi siellä saanut olla ennenkuin olisin kysellyt sen perään. Ihme touhua!!!
- Anonyymi
Ihan supersurkeaa palvelua Fonumilla, tässäpä omalta osaltani pieni varoitusen sana:
Puhelimen etulasi meni säröille pudotessa laattalattialle. Vein puhelimen heti Fonumin liikkeeseen. Siellä olikin kaksi myyjää paikalla. Sanoivat että menee kyllä vakuutuksiin, että omavastuu on sen 150euroa. Hirveästi hoettiin tätä KYLLÄ VAKUUTUS MAKSAA litaniaa. Toinen otti puhelimesta suojakuoren irti ja sanoi, että myös takalasi pitää vaihtaa koska sekin rikki ja hinta on 248euroa. Sanoin ettei kyllä ole ja katsoin itsekkin. Puhdistin takalasista likatahrat pois ja näytin kassalla olevalle myyjälle ettei ole rikki. Kassalla oleva myyjä sanoikin toiselle ettei takalasi ole rikki. Tämä toinen myyjä sanoi sen kummemmin tarkistelematta, että meillä on otettu myös takalasin vaihdon hinta koska etunäyttöä on tässä puhelinmallissa niin vaikea ottaa irti että takalasikin voi särkyä kun sinne väliin työnnetään metallia. Tämä toinen myyjä oli hiljaa eikä puhunut siihen oikein mitään. Tästä jäi todella kumma tunne että asiat ei mene nyt ihan oikein. Sanoin että puhelin oli kyllä reilu vuosi sitten aika kallis, n450e. Tämä kassalla ollut myönteli ja sanoi että kannattaa kyllä korjata. Noh, uskoin näitä kahta sitten että molemmat osat pitää vaihtaa. Huollon kestoksi merkittiin tunti, mutta tämä taustalla ollut purkasi juuri kuormaa ja sanoi ettei nyt ihan heti kerkeä huoltaan ko on muutakin tekemistä (WHAAAT?!?). Nooh, kävin puhelinta kyseleen sitten useamman kerran ja lopulta se olikin valmis ja aikaa meni vajaa 2 tuntia.
Jälkeenpäin tutkittiin itse asiaa ja soiteltiin ja löydettiin netistäkin videoita kuinka kyseisestä puhelinmallista vaihdetaan kyllä etulasi ILMAN että takalasia tarvitsee vaihtaa. Ja samalla selvisi että kyseinen puhelin maksaa uutena tällä hetkellä 150euroa ihan kaikkialla... Eli nyt kusetettiin ja ihan huolella. Noh, asiaa kyseltiin sitten Fonumilta ja he pesevät kätensä ihan kaikesta. Kyseinen malli maksaa Elisan verkkokaupassa 249e (HUOM, kyseistä mallia ei enää löydy Elisan verkkokaupasta, on kuulemma vain heidän näkyville. Minulle tästä hinnasta ei kyllä puhuttu). Toisekseen Miksi minun piti maksaa laitetta korjaavan ammattitaidottomuudesta jos hän ei osaa etulasia vaihtaa ilman rikkomatta koko puhelinta. Kolmanneksi. Mitä tahansa kyselet jälkeenpäin... Asiakaspalvelu on ihan paskaa ja pesevät kätensä ihan kaikesta, ei kuulu meille mentaliteetilla.
Summa summarum.
Sinun itse pitää tietää, mitä osia puhelimestasi tarvitsee vaihtaa ja mielellään kuvata rikkinäinen puhelin joka kantilta reklamaatiotilanteita varten.
Sinulle ei tulla kertomaan puhelimen nykyistä arvoa ja sitä ei tulla selvittämäänkään missään vaiheessa, omien sanojensa mukaan Fonum on vain huoltopalvelu. Hyvään asiakaspalvelutapaan toimivat vastaavat huoltopalvelut kyllä ilmoittavat tarkemmin kannattaako puhelinta korjata oikeasti, eikä vain nyhtää kaikki liikenevä raha irti. Tämähän lukee myös kuluttajansuojalaissa 6 § (29.8.2008/561)
Ja siinä samassa rytäkässä sinulle myydään uusi puhelinliittymä.
Vastauksena valitukseen antavat vain että ota kuluttajasuoja-asiamieheen yhteyttä, tietäen ettei yksittäistapauksissa asialle enää tehdä yhtään mitään. - Anonyymi
Kävin ekaa kertaa fonumissa kun halusin asennuttaa panssarilasin iphoneen. Ensin panssarilasin väliin jäi roskia, niin se asentaja sano että joko saat tän 20eurolla tai hän voi koittaa laittaa uudestaan. Pyysin laittamaan uudestaan ja tuli hyvä. No kotona sitten katoin tarkemmin niin se panssarilasi oli menny just sen verran väärään kohtaan että lasin kamerareijän reuna oli pikkusen etukameran päällä ja etukamera sumeena yläreunasta. :-) Vitutti. Enpä mee tohon puljuun enää uudestaan. Luulis että ”ammattilainen” osais yhen hiton panssarilasin asentaa oikein!
- Anonyymi
Panssarilasi on kyllä helppo asentaa itse ja youtubessa on hyvät ohjeet jos asentaa ekaa kertaa. Ei siihen mitään ammattilaista tarvita :D
Ite olen ostanut esim. https://panssarilasikauppa.fi/ ja asentanut itse kotona. Rahaa säästyy ja hyvä siitä tulee kun asentaa huolellisesti.
- Anonyymi
Fonum seinäjoki. Näyttö vaihdettiin useaan kertaan ja aina viallinen näyttö. Eli rikkoivat ilmeisesti puhelimen. suosittele kenellekkään! Tämä lysti kustantaa liki 400€ apple iphone 8 . Olen pettynyt, työntentekijä ei edes pyytänyt anteeksi. Lopputulos on se että minulla on puhelimessa alkuperäinen säröinen näyttö joka toimii huonommin kun aluksi.
- Anonyymi
Vaihdatin iPhone 6s akun marraskuun alussa ennen lomamatkaa. Juuri ennen lomaa puhelin sammui, kun latausta oli 60 %. Latautui kuitenkin täyteen. Tätä kirjoittaessani latausta on mennyt 6 %. Aamulla oli täysi, tunnissa putosi 20 % ja nyt mennään 75 %:ssa. Eiku 74 %. Puhelin on itsekseen tosi kuuma, kuten juuri nyt. Eilen piti ottaa taskusta pois, kun häiritsi puttailua. Hmm 73 %. Latausvirta ollut 1 mA laturista. Kaduttaa, kun en mennyt luotettavaan paikkaan akun vaihtoon. Nyt 72 % Puhelimessa ei ole ollut mitään vikaa eikä mikään rikki. Asetuksissa alun kapasiteetti näyttää 100 % ja akun käyttöprofiilista näkee nopean laskun. Päätän valituksen paskasta akusta Fonumilta 71 %:iin. Öh siis 70 %.
- Anonyymi
Vastaava kokemus. En ikinä enää käytä Fonumin palveluja. Ostin käytetyn puhelimen ja aivan heti alkoi akku temppuilla, kuten sinulla. Fonumilla vaan syytetään minua, että jotenkin käytän väärin ja liikaa. Sata selitystä miten en osaa puhelinta käyttää, ja vika minussa. Kumma juttu kun ennen olen osannut. Pakkauksessa oli myös vialllinen laturi eikä edes sitä korvattu, en kuulemma ajoissa valittanut. Ostoksesta oli kulunut alle 2 vk, on outoa kun takuu pitäisi olla vuoden voimassa…jäi kyllä niin paska fiilis koko firmasta.
- Anonyymi
Höpönlöpö ,akun ja näytön vaihtaneena kaikki mennyt hyvin voin suositella! Pitäkää ihmiset puhelimistanne huolta ja älkää olko hulluja ! Korjatkaa itte sitten
- Anonyymi
Älkää käyttökö tätä huolto, en voi suositella. Asiakaspalvelusta ei voi puhua ja varaosien varauksista yms ei ilmoiteta. Asiakkailla vaan odotellaan asioita.
- Anonyymi
Todella hyvää palvelua saanut itse molemmilla kerroilla kun on täytynyt huollattaa puhelinta. Harmi että vain näitä negatiivisia aloituksia kirjoitellaan tänne. Varmasti ihmisillä myös hyviä kokemuksia ko. huoltoliikkeistä.
- Anonyymi
Näytön vaihdot ovat sikahintaisia. Lähentelee hyväksikäyttöä, koska puhelin on välttämätön. Kuopin Fonumissa myyjä esitti vakuutuskorvausta 4 euroa, koska en halunnut vaihdatta näyttöä. Korvaus on vakuutusyhtiön asia. Vakuutusyhtiöiden ei pitäisi olla tämmöisten kanssa missään tekemisissä.
- Anonyymi
EIIII OLE
- Anonyymi
Menin korjaamaan puhelintani Jumbon liikkeeseen. Minulle luvattiin puhelin korjattuna muutamassa päivässä, mutta menikin lähemmäs puolitoista viikkoa. Aina kolmen päivän välein sanottiin että vielä pari päivää. Lopulta sanottiin että syynä joka kuun viimeisenä keskiviikkona tehtävä intentaario varastolla, joka aiheuttaa sen ettei mikään tavara liiku koko viikolla. Tämä tuli siis täytenä yllätyksenä vaikka joka kuukausi ilmeisesti tapahtuu. Tämän lisäksi koko vara-osan tilaus oli kadonnut (käy aina välillä). Kun laitoin asiakaspalautetta asiasta niin minuun ollaan kuulemma yhteydessä.. Kohta mennyt viikko eikä vieläkään kuulunut.
- Anonyymi
2 x pansaarilasi halkeillut. Myyvät sekundaa. 2 viikkoa vaihdon jälkeen halkeamat.
- Anonyymi
3 kertaa panssarilasi halkeillut/ollut kuplia tai asennettu vähän vinoon..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3 kertaa panssarilasi halkeillut/ollut kuplia tai asennettu vähän vinoon..
Minulla vaihdettu 3x premium panssarilasi 4 kk aikana. Sekundaa myyvät.
Ja elisan liittymää samalla kauppasivat. Sain paremman tarjouksen muualta.
- Anonyymi
Yritin myydä vanhan iPhone 6 -puhelimeni Fonumille. Netissä tehdyn kuntokyselyn perusteella puhelimestani tarjottiin 60€. Lähetin puhelimen Fonumille ja jäin odottamaan rahoja. Nettisivuilla luvattiin lähettämisen jälkeen menevän alle viikko siihen, että rahat ovat tilillä tai he tekevät uuden tarjouksen, jolloin otetaan puhelimitse yhteyttä. Kun sen paremmin rahoja tai minkäänlaista yhteydenottoa ei lähes kuukauteen kuulunut, laitoin asiakaspalvelun kautta kysymystä puhelimen tilasta. Minulle vastattiin ja kerrottiin puhelimesta löytyneen vikaa; mobiiliverkko ei toiminut. Tämä kuullosti kummalliselta, sillä minulla ei ollut kolmen vuoden aikana ollut minkäänlaista ongelmaa mobiiliverkon kanssa. He tarjosivat puhelimesta 20€ aiemman 60€ sijaan tai vaihtoehtoisesti he voisivat lähettää puhelimen takaisin minulle. Haiskahti huijaukselta, joten pyysin lähettämään puhelimen takaisin. Nyt olen testannut kotona puhelinta eikä minkäänlaista ongelmaa näy missään. Mobiiliverkko toimii moitteetta.
Enpä kyseisessä puljussa enää toiste asioi.- Anonyymi
Juu, tuollaista peliä ne pitää. Minäkin pyysin puhelimen takaisin, kun hinta tippui 3/4 osaa alkuperäisestä. Luvattiin lähettää, 10min. perästä toinen henkilö laittoi kuitin ja kiitti myymisestä, ilmoitin, etten vain nyt myynyt mitään. Sp estettiin.
Nyt puhelin on kotona, mutta alkuperäinen pakkaus vaihdettu kämäseen pahvilaatikkoon, senkin pöllivät, jätin korvanapit ja simin avaimen, kuten pakkauksessa kuuluukin olla, nekin kelpasi.
Puhelimen takakuoressa on jotain jälkeä, mitä ei lähettäessä ollut.
En suosittele tuollaista firmaa.
- Anonyymi
Hei! Paljonko puhelimen näytönvaihto maksaa Honor Play puhelimeen?
- Anonyymi
Itse olen aina saanut Fonumilta äärettömän hyvää palvelua, ihmetyttää nämä aloitukset jossa tullaan keskustelupalstoille anonyymina valittamaan, miksi ette ole hoitaneet asiaa suoraan ko. firman kanssa?
- Anonyymi
"Tähän ei tuskin ole mitään muuta järkevää selitystä kuin se että ei haluta uusien asiakkaiden näkevän miten tämä yritys toimii ja kuinka asiakkaita on kohdeltu."
- Anonyymi
Onko kukaan laittanut valitusta eteenpäin jos forum yrittänyt pestä käsiään tilanteesta? Itse vein takuuhuoltoon näytön takia ja nyt odotan mitä huolto sanoo.
- Anonyymi
Vein puhelimeni Kuopion fonumille huoltoon ja siinä piti mennä 1 pv ja eivätkä edes ilmoittaneet puhelimen tilanteesta nyt on menny jo 1kk enkä ole saanut sitä vieläkään takaisin vedän nyt vanhalla puhelimella.He siis rikkoivat sen ja nyt minulle on tulossa uusi puhelin
- Anonyymi
Vein puhelimeni huoltoon 1kk sitten Kuopion fonumille akun vaihtoon jossa piti mennä 1 päivä ja ilmoittavat illalla puhelimen tilanteesta. Puhelimesta ei alkanut kuulumaan joten äitini lähti kysymään miks he eivät ole ilmoittaneet puhelimestani mitään ja selvisi että latauslistan oli mennyt rikki akun vaihdossa joten joutuivat tilaamaan uuden ja taas odottelua sitten ku se uusi tuli sekään ei toiminu ja sitten turhautuneena he lähettivät sen Helsinkiin ja siinäkin meni aikaa kunnes meille ilmoitetiin että sielläkään sitä ei saatu korjattua ja nytten on tulossa uusi puhelin . Turhauttaa ja ei muutakun perse paikka en enää ikinä vie sinne puhelinta
- Anonyymi
Puhelimen näyttö vaihdettii iPhone XR:ssä, näyttö on tämän jälkeen on näyttö reistaillut. En suosittele.
- Anonyymi
Ei kovin hyviä kokemuksia.
Viimeisin näytönvaihto jossa puhelimen ip 68 suojaus meni menojaan. Huolto veloitti vielä siitä kun ottivat vedet laitteen sisältä pois..
Kun asiasta mainitsi aikasemmin niin puhelinta noutaessani ei edes päivää sanottu. Hiljassii poikii. - Anonyymi
Lasi vaihdettu kaksi kertaa tänä vuonna. Ei ne vaihdetut lasit mitään kestä!!!! Vittu mitä huijausta!! Alkuperäisen lasin kanssa putosi ties kuinka monta kertaa.... nyt fonumin vaihdetulla laseilla ei tarvita kuin pieni tönäys ja taas on ruutu halki.
- Anonyymi
Akun vaihtoon piti känny viedä yllätuäen koko känny meni käyttökelvottomaksi. Mihin voi tehdä reklamaation?
- Anonyymi
Fonum myi ja asensi puhelimeeni nanokalvon varsin kalliiseen hintaan.Nyt on kolme kuukautta mennyt ja kalvo irtoaa omineen ja kävin liikkeessä kysymässä,niin vain naureskeltiin.
- Anonyymi
Aivan surkea asiakaspalvelu! Ihan viimeine kerta, että vien Tampereen Kalevan liikkeeseen mitään. Meille luvattiin varaosien saapumisajaksi 1-2 päivää ja nyt olemme odotelleet yli viikon. Yritys ei halua yhtään tulla vastaan ja joustaa selvittääkseen ongelmatilanteen. Asiakaslähtöisyydestä ei ole tietoakaan, eikä sellaisia ihmisiä tavoita, ketkä oikeasti voisivat vaikuttaa asiaan. Ylemmän tason henkilöt piilottelevat pörsseissään kaukana asiakkaista.
- Anonyymi
Ehkäpä nuo panssarit lasi tyhjää olisi juttuja..
Ja sreennor lasin täys p - Anonyymi
Vaihdatin puhelimeeni näytön fonumilla ja se naarmuuntuu ja kerää sormenjälkiä todella helposti,
- Anonyymi
Vaihdoin iphone XS akun ja ai että mikä draama syntyi. Kesti yksi päivä korjata mikä on täysin fine ja asiakaspalvelu oli hyvää. Sain puhelimen takasin ja iPhonen asetukset alkaa minuutin välein lähettämään viestiä ”tärkeä akkua koskeva viesti” tutkin asiaa enemmän ja selvisin ettei iPhoneen oikeastaan ”saa” vaihtaa kolmannen osapuolen akkua. Menin fonumille ja äijät istuu ku sienet rivissä analysoimassa asentamaansa akkua. Lopulta he olivat sangen varmoja ettei tämä heidän akustansa johdu että puhelin on tulikuuma kokoajan. Fonumista kävelin suoraa Poweriin ja hyväkun ei naurettu pihalle. Sanoivat että pas** akku laitettu ja äkkiä pitää vaihtaa pois ennekun puhelin on entinen. Vitsikäs tapahtumien kirjo loppuen lopuksi ja maksoi 80€ Akun vaihto lopulta 800€ kun uuden puhelimen hankin.
- Anonyymi
Ostin Fonumista uudenveroisen ip x puhelimen tullessa se oli oikeasta reunasta jo vähän irti. Pikkuhiljaa näyttö alkoi irtoamaan enemmän ja eilen yhtäkkiä puhelin sammui ja nyt koko näyttö melkein irti. Näytössä ei ole säröjä vain muutama todella pieni naarmu eikä puhelin ole tippunut pahasti kertaakaan. Kerta kaikkiaan säälittävää toimintaa. Tänään menen takuun ja kuittien kanssa neuvottelemaan. En todellakaan suosittele vaihtamaan näyttöjä tai varsinkaan ostamaa ”uudenveroisia” laitteita. Pysykää tarkkana!
- Anonyymi
Forum on kyllä kasa paskaa kuten Elisaan kytköksissä olevalta yritykseltä voi odottaa. Asiakaspalvelu ala-arvoista ja ammattitaidotonta. Meillä puhelin oli vakuutusyhtiön määräämänä tuonne menossa huoltoon nyt viikon jälkeen saatiin aika ja kun lasi vaihdettiin hajotettiin kamera... Aivan surkea mesta en voi suositella kenellekään.
- Anonyymi
Joo eipä kerrottu että vaihdettu akku ei ole alkuperäinen ja nyt mm battery Health ei toimi lainkaan
- Anonyymi
Täysin paska huoltoliike ja Turva käyttää tätä. Kaksi kusipään näköistä äijää kaupittelee liittymiä kun käy vakuutusyhtiönasioilla.
- Anonyymi
Fonum palvelutiski täysin elisan liittymä myyjä ja vakuutusyhtiöt käyttää tälläistä laajasti levinnyttä yritystä. Rikosilmoitus lähtee Tampereen toimipisteestä mikäli huomataan yhteistietojen väärin käyttöä. Otti tiedot ylös koneelle kun asion siellä vakuutusasioissa. kyrpäpäät. Turvaakaan ei hyväksi vakuutusyhtiöksi voi sanoa, täysin paska jo todettu ajat sitten saatanat.
- Anonyymi
Fonum Lielahdessa tiskillä pari kusipäistä puhelinmyyjää olkaa varovaisia.
- Anonyymi
elisan paskaliittymiä myy hyi helvetti. elisaa en ota ikinä enään.
- Anonyymi
Elisa omistaa Fonumin joten mielestäni luonnollista tehdä liittymätarjous. Jos loukkaannuit katso peiliin onko vika silmien välissä😂
- Anonyymi
Huonoin paikka korjauttaa puhelin
- Anonyymi
Myyvät piraatti tavaraa ja koko liiketoiminta perustuu kusetukseen. Kaikki suojat (nanot panssarit kuoret) mitä myyvät ovat kiinan romua järkyttävällä katteella, samoin varaosat akuista näyttöihin. Kertoo paljon korruptiosta miten saatu piraatti tavaralla vakuutusyhtiöt mukaan. Tavaran laatu ei eroa esim etelän matkan basaarin kivijalkaliike korjaajan omista, samaa kiinan romua niilläkin. Ebay, aliexpress, alibaba jne sieltä vaan tilaamaan ja oma liike pystyyn!
Kokeilkaa piruuttanne mitä kaikkea saatte kaupan päälle jos liittymää vaihdatte. 35 euron ”vuosihuollot” (kuten latauspesän putsaus puhdasta katetta), panssarit ja suojakuoret ja prosenttialennus huoltoon ja elinikäinen kanta asiakkuus. Kertoo paljon siitä miten arvokasta romua tuosta piraattikaupasta myydään kiskuri hinnalla ulos jos ei liittymä vaihdu - Anonyymi
Todella ala arvoista palvelua lahti Laune näitä tyyppejä ei kyllä kiinnosta edes olla täällä siltä näyttää.
- Anonyymi
Ostin Fonumin panssarilasin kolme päivää sitten, nyt lasissa jo halkeamia ilman minkäänlaista näkyvää kolhua. Fonumilta annettiin viikon tyytyväisyystakuu ja kun menin reklamoimaan huonosta laadusta, sanoivat ettei tyytyväisyystakuu koske rikkoutuneita tuotteita :)
Mainostavat sivuillaan seuraavasti
"Fonumin myymät panssarilasit on tehty laadukkaasta Japanilaisesta lasista, joka on yhdeksän kertaa normaalia lasia kestävämpää. Panssarilasi on siis lasia ja se suojaa puhelintasi naarmuilta ja kolhuilta ja antaa lisäsuojan puhelimen omalle näytölle jos puhelimesi esimerkiksi tippuu maahan."
MYYKÖ JOKU SUOJAA SUOJAAMAAN TÄTÄ LAADUKASTA FONUMIN PANSSARILASIA.- Anonyymi
Powerista kalvo ja kestää
- Anonyymi
IPhone XS näyttö ja takalasi hajosi, menee vakuutukseen ja sanoivat että kyllä korjataan.
Olin jo jättämässä puhelinta,kun onneksi satuin kysymään :
Korjaatteko alkuperäisillä osilla?
Vastaus: tarvikeosilla ja taakse ei tule Applen omenaa, haittaxse?
No tottakai haittaa! Eihän siitä nyt mitään kiinan mallia aleta tekemään.
Vastaus: No sitten se on korjauskelvoton, eli menee lunastukseen.
No sitten se menee lunastukseen. Vakuutusyhtiö maksoi , otin rahat ja marssin poweriin puhelikaupoille.
Jäi kyllä kyseiseltä butiikista ns Pas maku suuhun, ja en kyllä anna heidän korjata mitään. - Anonyymi
Huonoja kokemuksia minullakin, koska sekä etu- että takalasi vaihdettiin, jonka jälkeen akku alkoi oudosti tyhjenemään. Jouduin Tanskassa käyttämään puhelintani valtuutetussa Apple-huollossa, jossa kertoivat harakiriosan tai sen vaihtotyön vahingoittaneen akkua. Ja kuten joku aiemmin jo kertoikin, takalasi hajosi uudelleen pienestä kolauksesta - koska ei ole alkuperäinen, kestävä osa! En pähön vie iPhonea enää mihinkään muualle kuin niihin liikkeisiin, jotka ovat valtuutettuja Apple-huoltoihin.
- Anonyymi
Kävin laitattamassa kesällä Fonumilla nano näytönsuojan iphone 7 puhelimeen. Lähdettyäni aloin tarkemmin katsomaan näyttöä ja huomasin että se on todella huonosti laitettu. Vinouden huomaa hyvin kun katsoo näytön yläpuolella olevaa kaiutinta. Muovi on osittain kaiuttimen päällä. Nyt likaa ja pölyä tarttunut muoviin sieltä kautta suojaan. Myös parin viikon käytönjälkeen alkoi repsottamaan kulmista varsinkin kulmista jotka on kotinäppäimen alapuolella. Sanoisin että asennus ei ollut 40e arvoinen kun näin huolimattomasti asennettiin. Asennukseenkin meni n.15min. Suoja kyllä toimii. Muutaman kerran tippunut puhelin ja näyttö on ehjä.
- Anonyymi
Fonum Jumbo.
Puhelin jätetty liikkeeseen kk sitten ja lupasivat että korvausrahat tulevat viikossa.
Kuukausi kulunut ja ei ole rahoja näkynyt.
Soitettu ja lupasivasi taas saman 5 päivää… ei edelleenkään näy euroja!!!
Täysin susipaska kioski, välttäkää kyseistä liikettä mikäli voitte! - Anonyymi
lupaa paljon mut teot täyttä skeidaa. paskan saa pyytämättäkin. älkää luovuttako puhelinta näille pelleille .
- Anonyymi
Käytettyjä jopa viallisi puhelimia myydään uuden luurin hinnall
- Anonyymi
Fonumilla huono mainos
- Anonyymi
Tosi huono palvelu,kävin Itäkeskus,piti vaihda akkun,ottanut 130 euro puhdistus kansani.Työ tehnyt tosi huonosti,akku ei toimi kunnossa,akku ei kesta päivän.Puhaltus ei tehnyt yhtään.Itäkeskus Fonum
2023 v- Anonyymi
Puhuko sina mamu suomi?
- Anonyymi
Elisa on hirvein paikka jossa olen ollut. Laskuttaa aina liikaa ja palautukset viipyy ja viipyy tai ei tule ollenkaan.
- Anonyymi
Raivo nousee, emäntä vei polkupyorällä aamulla puhelimen (galaxy s9+) akun vaihtoon, luvattiin viideksi, no ei ollut. odoteltiin kauppakeskuksessa 2 tuntia puhelinta, ja kun sen sai takaisin, takakansi oli kolhittu, ja sormitunnistus oli rikki, maksoi 70. Takalasissa lisäksi säröjä.
Taivutteli emännän sopimaan että kun ei käytä muutenkaan sormenpäätunnistusta niin ei haittaa.
perkele, miten tällaisia paskaliikeitä saa olla olemassa. puhelin maksoi vajaan tuhat euroa jonka emäntä maksoi 48€ päiväpalkallaan itselleen lahjaksi ja nyt maksoi vielä 70€ siitä että joku poropeukalo rikkoo ja lommottaa akunvaihdon yhteydessä.
Puhelin oli sille aika iso aarre, kuukauden palkka. - Anonyymi
s9+ saa jo edullisesti vaikka mistä tilaamalla.
Mutta joo fonum on vähän sitä ja tätä. Ostakaa aina uusi puhelin, ja myykää itse edellinen näin te teette eniten rahaa. Fonum on melkoinen paikka. Hyvittivät mulle 3kk vanhasta eli melkein täydellä takuulla olevasta nord 2t mallista vain 80e vaihdossa. Sanoin että oletko vittu ihan tosissasi. Puhelin oli kuitenkin tarjouksessa ja maksoi itelle ennen sitä 399e - Anonyymi
Me olemme semmoinen perhe mikä säästää. Ajatelkaa minulla on käytössä itsellä eräs nuoruuteni puhelin jonka sain lahjaksi 22 vuotta sitten. Tytölläni on myös eräs vanha puhelimeni nokia 3210 , kaikki ollaan tyytyväisiä, puhelin toimii siihen mihin tarkoitettu eli soittamiseen. Ja se on aika tärkeää varsinkin kun perhe että saa perheenjäsenet kiinni. Tyttöni on jo 13v eikä häntä haittaa että nokia 3210 on hänellä. Mulla itellä hieman parempi jopa kameallinen 6230i nokia. Ainut mikä harmittaa on se että ei saa sitä taustakuvaa vaihdettua eikä tone soittoääniä enää voi. Silti tyttöni tykkää säveltää niitä soittoääniä itse hän hakee ohjeet ja nokian 3210 tekee itselle aina uusia välillä jopa viikottain.
- Anonyymi
1500€ puhelimesta hyvitystä reilu 200. Ei kiitos.
- Anonyymi
sen takia ei suositella että myytte meille vaan toriin '
- Anonyymi
hauska lukea näitä itse fonumin työntekijänä pohjoisessa asiakaspalvelu on kyllä ystävällisempää ja korjaukset parempaa luokkaa
- Anonyymi
Käsittämättömän huonoa ja erikoista "palvelua".
Huoltoprosessi kesti 1,5kuukautta. Sähköposteihin ei vastata, puhelimeen ei vastata. Paikalle kun menee niin todetaan että varaosat ovat matkalla. Toiminta ei ole millään tavalla läpinäkyvää ja tulee vaikutelma että kuluttajaa suoranaisesti huijataan. En suosittele kenellekkään! - Anonyymi
Täys kusetus firma. Puhelin liittymät piti olla 200megaa mut olikin 10 megaa. Kun meni valittamaan asiasta kaveri vaan vähätteli, et niimpä näyttää oleva. En suosittele kenellekkään.
- Anonyymi
Ostin uuden veroisen ip XS ja kamera oli tosi huono huonompi kui nokiassa
- Anonyymi
Helppoa latausliittimen vikakorjausta vaimo kävi kysymällä fonumista. Ei kuulemma mahdollista korjata ja yrittivät myydä uutta laitetta. Onneksi eivät korjanneet. Poika vaihtoi osan ja osakin maksoi 1,49€ tilattuna kiinasta.
- Anonyymi
Alunperin kävin korjaamassa näytön siellä. Sen jälkeen hajottivat korjauksen yhteydessä vahingossa kameran, kaiuttimen, yms. Monta kertaa joutunut mennä korjauttamaan uudelleen. Kannattaisikohan testata ennen kuin antaa asiakkaalle takaisin? Tuntuu myös että homma ei toimi kun aina kuulemma hirveä kiire eikä osiakaan löydy varastosta ja joutuu mennä itse päivystämään viikonloppuaamuna kun se on kuulemma ainoa hetki kun ehtii. Fonum Itis.
Niin ja 25€ panssarilasin olen joutunut toki itse ostamaan uusiksi joka korjauksen yhteydessä kun sekin aina otetaan irti eivätkä tietenkään maksa uutta. - Anonyymi
Kävin IsoOmenan Fonumissa, huijasivat vanhaa eläkeläis mummoa. Myivät vanhan puhelimen, mummo ei tiennyt että oli sellainen kauppa. Elisa liittymään laittoi 5G , mutta onneksi sain peruttua sen Elisassa. Eivät suostu perumaan kauppa.
Huijari firma koko Fonum. - Anonyymi
Vähän tuli sellainen fiilis puhelinta myydessä, että luvataan maksaa pikkuisen enemmän kuin kilpailijat, jotta saadaan kauppa kotiin. Sen jälkeen kuntotarkistuksessa löydetään käytetystä puhelimesta jotain, jonka perusteella korvausta voidaan hienovaraisesti tiputtaa. Jokainen joka on itse ostanut käytettyä tavaraa ja tinkinyt hinnasta, ymmärtää tämän kaupantekotaktiikan - aina käytetystä tavarasta löytyy jotain. Kynnys asiakkaalla perua kauppa on kuitenkin iso. Alun perin luvattu summa on siis tarkoitettu koukuksi (ja kaupan viemiseksi kilpailijoilta), ja lopulta saat pienemmän korvauksen kuin kilpailijalta olisit saanut. Pieni koijauksen maku jäi, kun en tätä tajunnut.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä, näin kävi itsellenikin. Arvio oli 145€ Iphonesta, ja sitten tuleekin viesti että puhelimessa LCD:hen palanut kiinni haamukuviot ja hyvitetään 46€.
Jännä, etten itse, eikä kukaan muukaan puhelintani tutkinut ollut huomannut tätä🤔
Silkkaa kusetusta, olisivat myyneet varmasti puhelimen vähintään 250€:lla eteenpäin.
Todella huonoa asiakaspalvelua.
- Anonyymi
Fonum on helppoheikkien firma. Ostin epähuomiossa vääränkokoiset suojakuoret. Menin 30min päästä
palauttamaan. Ei onnistunut. ”Meillä ei ole vaihto- ja palautusoikeutta”. Joustamaton helppoheikki-firma. Ottaa rahat. - Anonyymi
Omat kokemukset tosi huonot. Ostettiin mulle puhelin fonumista heinäkuussa 2023. ensimmäisen kerran puhelin alkoi reistailla elokuussa. Näyttö ei ottanut kosketusta eikä latautunut. Käytiin näyttämässä puhelinta Fonumilla ja saatiin uusi. Toisen kerran joskus ennen joulua sama homma. näyttö ei ota kosketusta ja painelee omiaan. Kerran tippui n 80cm korkeudeudesta ja näyttöön tuli halkeama. Sen korjauksesta joutui maksamaan ainakin 500euroa. nyt heinäkuussa 2024 sama homma. näyttö ei ota kosketusta ja painelee omiaan. En suosittele
- Anonyymi
3310 uppoo pehmeemmin hanukseen kon heittokauha. Tosi on.
- Anonyymi
Juu tossa kävin Vaasan fonumilla pari kuukautta sitten ja näytön vaihtoi en tiedä onko mitään vikaa mut kun näitä lukee niin huh huh ku pelottaa että mitä siitä tulee
- Anonyymi
Kävin itiksen fonumissa ja he rikkoivat puhelimen sim-korttitelakan ja sitten ku yritin saada sim kortin pois niin puhelimen ruutu vaa välkähti ja ei toimi enään ja sim korttikaan ei toiminut toisessa puhelimessa. Kävin uudestaan siellä että he saisivat siirtää kaikki tiedot korvauksena mutta he sanoivat, että sim kortin telakka on erillinen osa ja ei heidän ongelma ja maksaa 150€ korjaa.
- Anonyymi
En voi mitenkään suositella. Kerran vienyt sinne iPhonen näytön vaihtoon ja ainoa mitä saivat aikaan oli kaikkien tietojen menetys vaikka ei pitänyt olla mahdollista ja uusi näyttö irvisti yhdestä kulmasta eikä heillä tietenkään ollut vastuuta asiasta . Onneksi oli vakuutus ja sain lopulta uuden puhelimen. Kannattaa pysytellä kaukana näistä ”ammattilaisista”.
- Anonyymi
Akku vaihdettii Porin Fonumissa ja puhelin puhdistettiin. Puhelin oli ennen tätä täysin kunnossa, akku vaan finaalissa.
No rikkoivat näytön, yläkulmassa musta alue.
Olin kesälomareissulla ja takuutyönä sitten Kotkan Fonumissa vaihtoivat uuden näytön.
Seuraavan kerran kun laitoin puhelimen latauspiuhaan kiinni puhelin alkoi sammumaan ja käynnistymään itsekseen niin kauan kun piuha on kiinni. Ja tässä samalla puhelin kuumenee.. ennen sammumista näyttö ”jäätyy” eikä reagoi kosketukseen.
Anti kattoo miten tämä tarina jatkuu ….- Anonyymi
Tätä pitää nyt jatkaa, toi tarina sai onnellisen lopun Salon Fonumissa pienten kiemuroiden jälkeen.
Puhelintani ei enää Kotkan Fonumin sähläysten jäljiltä saatu Salossa kuntoon.
Sain uuden puhelimen 12 pro max vaihtui 13 pro maxiin
Eli 10 pistettä Salon Fonumille.
- Anonyymi
Usein asioinut ko liikkeesä ja aina saanut loistavaa palvelua iloisella mielellä ja avunkin ongelmiin.
Tänään viimeksi - Anonyymi
Puhelin vietiin näytön vaihtoon jonka Fennia heille korvasi. Tunti siitä kun puhelin oltiin jätetty, soittivat perään ja sanoivat että runko on kiero ja sekin pitää vaihtaa. Sanoivat tilaavansa uuden rungon ja menee pari päivää. Parin päivän päästä tuli viesti että osa saapunut. Vietiin puhelin sinne tässä vaiheessa ilmoittivat että rungosta tulee sininen alkujaan puhelin oli musta. Puhelin korjattiin ja saimme sen takaisin. Seuraavana päivänä ilmeni että näyttö ei ota kunnolla kosketusta vastaan, kaiutin suhisee ja ei kuulu kunnolla ääntä mitä puhelimen käyttäjä puhuu sekä mobiilimaksu lakkasi toimimasta. Tästä ilmoitus välittömästi fonumille sanoivat tilaavansa osat ja korvaavat asian. Nyt kaksi viikkoa osia odotettu ja Jännästi niitä ei kuulu. Mutta pääasia vakuutusyhtiö on maksun fonumille suorittanut ja fonum jättää korjaamatta rikkomassa laitteen.
- Anonyymi
Tämä siis fonum Jumbon piste lisäyksenä
- Anonyymi
täydiä kusettajia . ilmoittajan ja mainostavat NANO suojiaan jotka kestävät vaikka mitä . Todellisuudessa kun pitäisi korvata niin eipäs toimikaan . täyttä paskaa koko palvelu ...väittävät ettei mukamas koko näyttöä vooi suojata koska kuori mukamas hankasi sen irti ja sen vuoksi 2 mm jätetään avoimeksi reunoista . kun paska tuuri käy isku osuu siihen ei mene takuuseen .
Keksivät kaikkea paskaa ettei joutuisi maksamaan virheitä .
KIERTÄKÄÄ KO. FIRMA VITUN KAUKAA !!! TÄYSIÄ KUSETTAJIA JA RAHASTAJIA!!!! - Anonyymi
Olkaa kaukana tästä liikkeestä, huono asiakaspalvelu!!( Ainakin itiksen fonum) ei tarvitse selittää enempää,kun epä ammattilainen henkilöt töissä.
- Anonyymi
Huonoja kokemuksia Skanssin toimipisteestä. Varastivat datan palautuksessa komponentin puhelimesta niin, että puhelinta ei voinut enää korjata. Kaiken lisäksi väitti että olen sen itse hukannut. Huonoa palvelua ja epärehellisyyttä . Ei jatkoon.
- Anonyymi
Joensuussa maksoi 50e latausportin puhdistus.Max 5min homma..Viimeinen kerta kun tuolla käyn
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733