Moikka, olisi kiva kuulla ajatuksia toisilta, jotka saaneet aivoinfarktin nuorena. Itse saanut sen ja ikä 31v.
Aivoinfarkti
7
3641
Vastaukset
- Yks vaan
Mä olen sairastanut aivoinfarktin 21 v, nyt olen 41 v. Syynä ilmeisemmin e-pillerit ja tupakka. Myöhemmissä tutkimuksissa löytyi geenivirhe (APC-resistenssi), joka selittäisi infarktin. Kumpaankin silmään jäi pienet näkökenttäpuutokset. Lääkityksenä tätä nykyä Asasantin.
- Koope
Sain aivoinfainfarktin 36 vuotiaana.Syy oli vaskuliitin aiheuttama, samaan aikaan vasen puoli kehostani halvaantui, mutta kuntoutuksen avulla olen taas päässyt kuntoon. Entiseen työhön en enää pysty, mutta jos edes jotakin pystyis vielä tekemään, tosin olen jo hyväksynyt senkin etten enää välttämättä kykene palaamaan työelämään. Voimia sinulle!
- kkl
AVH-lehdessä 1/05 juttua nuorista aivoinfarktin saaneista. Ei se ole yksistään vanhusten sairaus, vaikka niin sitä ajattelisi...
Oma kohtaukseni (laskimotukos, aivoverenvuoto ja infarkti) johtui perintötekijöistä ja pitkäaikaisesta stressistä. Osittaisesta halvauksesta huolimatta toivuin hyvin ja olen palannut takaisin entiseen työhön.
Jokainen päivä on lahja :) - xxxx
Aivoinfarkti 1994, olin 32 vuotias, nainen. Vasemman puolen halvaus ja näkökenttäpuutos molemmissa silmissä. Jäljellä jatkuva väsymys ja näkökenttäpuutos. Autoa ei saa ajaa ja entisiin raskaisiin töihin en kykene. Mutta etiäppäin sano mummo lumessa.
- minä vaan
Mun ex sai aivoinfaktin 38vuotiaana,viime syksynä.Kaulavaltimot tukossa ja siitä meni aivoihin.Oikea puoli halvaantui, puhekyky meni ja kävelemisen joutui opettelemaan uudelleen uudestaan.Nyt 9kk myöhemmin mies kävelee jotenkuten, puhuu mut sanoja kateissa,kädessä jotain toimintaa.Eniten miestä huolestuttaa se että tuleeko käsi toimimaan ikinä kunnolla. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa miten tulee käymään?
- Anonyymi
Ankara huimaus on yksi pikkuaivoinfarktin oire, joka ei tänään tullut ilmi asiantuntijan ohjeistuksessa iltapäivälehden jutussa. Jos saatte kohtauksen, soittakaa välittömästi ambulanssi.
- Anonyymi
Mieheni, joka on jo ikämies sai aivoinfaktin reilu viikko sitten. Hän kaatui vessan lattialle, eikä päässyt ylös. Soitin ambulanssin ja hänellä todettiin lievä aivoinfarkti.
Onko lievä infarkti miten paljon parempi.
Hän ei menettänyt puhekykyään. Pari päivää puhe oli vähän puuroutunutta.
Toinen jalka ei pidä.
Hänet laitettiin nyt pari päivää sitten kuntoutukseen, miten kauan kuntoutuksessa menee. Mulla on ihan hirveä huoli hänestä. Paraneeko hän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569