Lintujen talviruokinta

tiitinen

Ruokitteko lintuja talvisin lintulaudoilla? Joko olette aloittaneet ruokinnan? Mitä tarjoilette? Eilen tuossa laitoin ruokinnan, lintulautaan kuorittua auringonkukansiementä ja talipötkö ja palloja, kyllä siinä kova kuhina heti käy, talitiaiset, sinitiaiset, hömötiaiset ja närhet jo löytäneet, vielä käpytikka, kuusitiainen, töyhtötiainen ja punatulkku puuttuvat.

4

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.Kalle

Aloitin, mutta turhan aikaisin, kun luntakaan ei ole vielä.
      Talitiaiset huomasivat ruokajuhlat heti, ja tekevät kuorellisistakin auringonkukan siemenistä selvää nopeasti. Kuorettomia en osta, kun olisi liian helppoa ahmimista. Nokkivat kuin tikat kuoret auki. Mellastavat lintulaudalla koko päivän. Inhoavat kaurahiutaleita, joita eivät hyväksy ollenkaan.

Erikoisin vieras joka päivä on harakka, jota olen pitänyt lihansyöjänä.
      Se nokkii suuhunsa useamman siemenen joka kerta, ja häipyy. Sitä en tiedä, nielaiseeko siemenet kuorineen, vai nokkiiko ne auki jossain muualla.

Lumen tultua hankin lihakaupasta suolatonta läskiä, ja silloin tintit hullaantuvat täysin.

• tiitinen

Näyttää ettei kuorettomia siemeniä kulu sen nopeampaa, mutta ovat linnuille varsinkin talvipakkasilla paljon parempia kuin kuorelliset joissa kuoren avaamiseen kuluu kaikki se energia minkä ehtivät tankata, eikä tule roskaa kuorettomista. Hintakin on lopulta lähes sama kun kuorellisissa puolet painosta on kuorta. Lunta on jo mukavasti ja aamulla pakkasta -8

• Tipitiii

En ole vielä aloittanut, mutta aloitan kyllä ja perinteisesti tarjolla on kauraa, auringonkukkaa, erilaisia siemensekoituksia, maapähkinärouhetta, talipalloja ja -pötköjä. Jos saa suolatonta läskiä niin myös sitä, sekä sellaisia omia ruuantähteitä jotka linnuille soveltuvat. Ehkä viikonloppuna täytyy linnunruokintapaikka kuntoon laittaa. Meillä syömässä käy myös oravat ja jänikset.

• 789341324678

Itse otin viime talvena ensimmäisen kerran tarjontaan myös kuorettoman aurinkokukka vaihtoehdon. Yllätyksekseni havaitsin, että niitä syötiin hieman haluttomammin kuin kuorellisia. Oliko vika erässä vai missä. Vaikea sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2417
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      58
      1402
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1323
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      929
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      818
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe