Mikä vaivaa

ahdistunut-

Oireita
-pakko-ajatukset (ystävän, tuntemattoman tai itseni tappamiset)
-pakko-oireet (irvistelyt ja pakko saada laitettua esim joku tavara pöydälle just eikä melkein "oikein")
-kuuloharhat (askeleet, ääni kommentoi tekemistä päässäni ja arvostelee negatiiviseen sävyyn)
-näköharhat (hahmo asunnossani)

Luulen lisäksi että joku seuraa minua ja ihmiset puhuvat minusta tai nauravat minulle. En edes tiedä onko ajatukseni minun omiani vai onko se jonkun toisen ihmisen ääni joka pääni sisällä on. Kuvittelenko vaan kaiken? Ääni päässäni sanoo tällä hetkellä että haen vain huomiota, ei minulla mikään ole. Menee välillä kausittäin nämä oireet.
Lisäksi välillä olen todella poissaoleva ja tunnen tunteita, joita en haluaisi tuntea. Kaikki kaverini ärsyttävät ja sanon asioita mitä en halua sanoa. Tuntuu että en ole oma itseni ollenkaan.
Harkitsen psykiatrille menoa, jotkit oireet jatkuneet jo vuoden-pari enkä jaksa enää kun en tiedä mikä minulla oikein on.
Olen miettinyt kaksisuuntaista mielialahäiriötä, skitsofreniaa ja OCD. Mikään näistä ei kuitenkaan tunnu "omalta" vaan tässä on vähän jotain noista kaikista.

6

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipipää

      Kyllä sun on lääkäriin mentävä, kun täällä palstalla sulle ei kukaan voi diagnoosia antaa.

    • Tsemppiäsinulle

      En valitettavasti osaa sanoa mistä on kyse, mutta kannattaa todellakin mennä lääkäriin noilla oireilla!

    • kokeilejaseuraa

      Minusta sinun kannattaa kokeilla nukkumista. Kunnolliset yöunet ja lepoa niin, että ei stressaa.
      Mulla oli välillä hirveässä paineessa huonot unet, stressi ja "pakko selvitä" systeemi menossa.
      Se teki juuri tuota. Olin näkevinäni jonkun , hahmoja mukamas ( voi olla että olikin joku mutta mitä sitten). Melko aktiivinen ote kaikkeen kaikkialla. Mitään tappohaluja ei sentään ollut.
      Tosin pelailin välillä tietokoneella jossa sai räiskiä sen mitä halusi, mutta ei mitään sen kummempaa koskaa edes tullut mieleeni.
      Kokeile lepoa, juoda vettä ja rentoutumista.
      Jos ei auta, niin lekuriin sitten. Mä vaan itse en viitti turhaan lekuriin mennä.
      Vasta sitten kun oikeesti tarvii apua.

    • Drgoodfeel

      Noihin pakko juttuihin ja yleensäkin ahdistukseen, paniikkihäiriöön saa apua SSRI lääkkeistä eli ns.mielialalääkkeistä.

    • Hyvienpuolella

      Sperma lentää.

    • telu

      Kannattaa tosiaan kaikki mahdolliset kotikonstit käyttää ensin. Itsellä on kokemusta näitten psykiatrien kyttäämisestä, nyt jo 7 vuotta psykoosin jälkeen. Seuraavat puhelinta, tietokonetta ja laittavat kotiin rakenteisiin piiloon kamera ja jotkin laitteet, joilla saa tuotettua ääntä ja tuntemuksia. Siinä sitten kyttäävät, jos katsovat että on pienikin mahdollisuus että sinulle mitään tulee. Ja lääkkeistä kannattaa lukea (ihan hyväksyttyjä tutkimusartikkelita ja kokemuksia), niitä jos vuosikymmenen käytät, voit olla enää varjo itsestäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe