Vanhoilliset HUOM:

Käsi sydämmelle

Jos saisitte päättää, mitä uudistuksia liikkeeseen tulisi, niin mitä nämä uudistukset olisivat?

Vai onko tämä nykyinen tilanne hyvä?

10

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pois...

Esim. Tv kielto musiikin kuuntelu yms. kaikki säännöt...

• Hugo

Eihän ole mitää "kieltoja" omassatunnossahan sitä tietää mitä ei haluaa tehdä tai vaikka haluaisikin niin se ei ole oikein...

• snowboy

Että saisi käydä ja osallistua urheilutapahtumiin. Tai siis kyllähän nytkin saa jos haluaa mut kuiteski ettei katottais sitä asiaa niin pahasti jos joku on kiinnostunu.

• Veltsu

Oon sun kans samaa mieltä snowboy et mun mielestä jossain lätkämatseissa ei ole mitään pahaa periaatteessa. En ole varma tarkotitko just lätkää vai mitä? Oon itekki käyny kamujen kans lätkämatseis ja en ole kertonu vanhemmille. Mut ne on siks kiellettyjä ku siel soi kovaa musiikki ja voi ostaa kaljaa. Mut oon ollu myös jossain junnumatseis isän kans ja ne on iha ookoo ku siel ei oo musiikkia ja sitä kaljaa. Täl hetkellä mua ei siis ärsytä mikään muu juttu ku just toi urheilu. Kamujen luona katon telkkarista lätkää ja fudista ja sit en kerro siitä porukoille. Vaikee sanoo olisko mulla niinku joku velvollisuus siitä kertoo vai ei mut kuiteski on huono omatunto ku tuntuu et se on väärin.

• ohjaa

uudistuksiin, sitten kun/jos on niiden aika

maallistumista, henkilökohtaista mutu-uskoa ja synnin luvallisuutta nähdessäni suren

kymmenen neitseen vertaus on todellisuutta

• mutu-usko?

.....

• mutu-tieto
        mutu-usko? kirjoitti:

.....

..." ku mä tykkään tehdä sitä ja sitä, nim mä teen niinku musta tuntuu...tykätkööt muut uskovaiset tai ei..."

sitä sanotaan myös omalakisuudeksi; ihminen ei välitä Raamatun opetuksista eikä Pyhän Hengen ilmoituksesta seurakunnassa

nykyajan viisas ihminen, useimmiten nuori akateeminen juppi

suullaan muodollisesti uskoa tunnustaa mutta sydämen usko on kuihtunut pois syntien ja ylitsekäymisten vuoksi

turhaan ei varoiteta; valvokaa!

• tupakointi pannaan

Tupakointi pitäisi julistaa pannaan ja siitä pitäis alkaa valistamaan.
      Ehdoton tupakointikielto rippileireille ja kansanopistoihin.
      Myöskään iankaikkisesta helvetistä ei saisi puhua, koska sitä ei ole raamatun mukaan.
      Olishan niitä asioita vaikka kuinka paljon, mutta hyvä kun jokukaan asia muuttuis.

• vl-kisu

Nämä pitäisi muuttaa

Syntien anteeksi antaminen seuroissa, sen pitäisi muuttua. nykyinen "raattamalainen" malli on se, että puhuja "antaa" kaikille kättä nostaville synnit anteeksi.
      Eikö sen pitäisi riittää, että hän antaa kaikille samalla kertaa. ei edes erittelisi seurayleisöä
      nuoriin, keski-ikäisiin ja vanhuksiin.
      Siis kohdeltaisiin saman arvoisina ihmisinä, ja kaikille yhdellä kertaa synnit anteeksi.

Myös naiset kolehdin kerääjiksi. Mielestäni se on jo aikansa elänyttä, että vain mies on kyllin
      arvovaltainen keräämään seurakuntalaisilta kolehdin.

Osittain "maailmallisen" musiikin luvallistaminen.
      rockit, heavyt ym, saisi olla edelleen sopimattomia. Iskelmät ja muut hempeät kappaleet sopiviksi!

Sen sijaan näitä ei pitäisi muuttaa koskaan

naispuhuja/pappeuteen kielteinen kanta omassa toiminnassa. yhteistyö sallittua naispappien kans.

Television katselemattomuus.
      On hyvä asia, sillä sieltä tulee niin paljon saastaa.

Raamatun käännös. se vanha biblia on nääs ainoa oikea raamattu. toki uudemmat käyvät opetusvälineinä hyvin.

kielteinen suhde tanssiin.
      Se ei ole hyvästä, vaan lihan himojen tyydytystä.

Ehkäisyn kieltäminen.
      Jumalan luomistyöhön puuttuminen on rikos Jumalaa vastaan. Älkäät käyttäkö ehkäisyä. Ottakaat jokainen lapsi vastaan Jumalan lahjana!

• Mun mielestä vois lopettaa puhumisen tupakoinnin haitoista koska ei se ole niin vaarallista hengellisesti. Mulla ei ainakaan ole minkään tupakan takia vaikka oon henkeen vetäny nii menny yhtää huono omatunto päälle. Minusta tupakointi on ihan mukava harrastus ja sillä saa kavereita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5163
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3252
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2328
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      129
      1835
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1673
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1461
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      107
      1318
    10. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1297
    Aihe