Vanhoilliset HUOM:

Käsi sydämmelle

Jos saisitte päättää, mitä uudistuksia liikkeeseen tulisi, niin mitä nämä uudistukset olisivat?

Vai onko tämä nykyinen tilanne hyvä?

10

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pois...

      Esim. Tv kielto musiikin kuuntelu yms. kaikki säännöt...

      • Hugo

        Eihän ole mitää "kieltoja" omassatunnossahan sitä tietää mitä ei haluaa tehdä tai vaikka haluaisikin niin se ei ole oikein...


    • snowboy

      Että saisi käydä ja osallistua urheilutapahtumiin. Tai siis kyllähän nytkin saa jos haluaa mut kuiteski ettei katottais sitä asiaa niin pahasti jos joku on kiinnostunu.

      • Veltsu

        Oon sun kans samaa mieltä snowboy et mun mielestä jossain lätkämatseissa ei ole mitään pahaa periaatteessa. En ole varma tarkotitko just lätkää vai mitä? Oon itekki käyny kamujen kans lätkämatseis ja en ole kertonu vanhemmille. Mut ne on siks kiellettyjä ku siel soi kovaa musiikki ja voi ostaa kaljaa. Mut oon ollu myös jossain junnumatseis isän kans ja ne on iha ookoo ku siel ei oo musiikkia ja sitä kaljaa. Täl hetkellä mua ei siis ärsytä mikään muu juttu ku just toi urheilu. Kamujen luona katon telkkarista lätkää ja fudista ja sit en kerro siitä porukoille. Vaikee sanoo olisko mulla niinku joku velvollisuus siitä kertoo vai ei mut kuiteski on huono omatunto ku tuntuu et se on väärin.


    • ohjaa

      uudistuksiin, sitten kun/jos on niiden aika

      maallistumista, henkilökohtaista mutu-uskoa ja synnin luvallisuutta nähdessäni suren

      kymmenen neitseen vertaus on todellisuutta

      • mutu-usko?

        .....


      • mutu-tieto
        mutu-usko? kirjoitti:

        .....

        ..." ku mä tykkään tehdä sitä ja sitä, nim mä teen niinku musta tuntuu...tykätkööt muut uskovaiset tai ei..."

        sitä sanotaan myös omalakisuudeksi; ihminen ei välitä Raamatun opetuksista eikä Pyhän Hengen ilmoituksesta seurakunnassa

        nykyajan viisas ihminen, useimmiten nuori akateeminen juppi

        suullaan muodollisesti uskoa tunnustaa mutta sydämen usko on kuihtunut pois syntien ja ylitsekäymisten vuoksi

        turhaan ei varoiteta; valvokaa!


    • tupakointi pannaan

      Tupakointi pitäisi julistaa pannaan ja siitä pitäis alkaa valistamaan.
      Ehdoton tupakointikielto rippileireille ja kansanopistoihin.
      Myöskään iankaikkisesta helvetistä ei saisi puhua, koska sitä ei ole raamatun mukaan.
      Olishan niitä asioita vaikka kuinka paljon, mutta hyvä kun jokukaan asia muuttuis.

    • vl-kisu

      Nämä pitäisi muuttaa

      Syntien anteeksi antaminen seuroissa, sen pitäisi muuttua. nykyinen "raattamalainen" malli on se, että puhuja "antaa" kaikille kättä nostaville synnit anteeksi.
      Eikö sen pitäisi riittää, että hän antaa kaikille samalla kertaa. ei edes erittelisi seurayleisöä
      nuoriin, keski-ikäisiin ja vanhuksiin.
      Siis kohdeltaisiin saman arvoisina ihmisinä, ja kaikille yhdellä kertaa synnit anteeksi.

      Myös naiset kolehdin kerääjiksi. Mielestäni se on jo aikansa elänyttä, että vain mies on kyllin
      arvovaltainen keräämään seurakuntalaisilta kolehdin.

      Osittain "maailmallisen" musiikin luvallistaminen.
      rockit, heavyt ym, saisi olla edelleen sopimattomia. Iskelmät ja muut hempeät kappaleet sopiviksi!

      Sen sijaan näitä ei pitäisi muuttaa koskaan

      naispuhuja/pappeuteen kielteinen kanta omassa toiminnassa. yhteistyö sallittua naispappien kans.

      Television katselemattomuus.
      On hyvä asia, sillä sieltä tulee niin paljon saastaa.

      Raamatun käännös. se vanha biblia on nääs ainoa oikea raamattu. toki uudemmat käyvät opetusvälineinä hyvin.

      kielteinen suhde tanssiin.
      Se ei ole hyvästä, vaan lihan himojen tyydytystä.

      Ehkäisyn kieltäminen.
      Jumalan luomistyöhön puuttuminen on rikos Jumalaa vastaan. Älkäät käyttäkö ehkäisyä. Ottakaat jokainen lapsi vastaan Jumalan lahjana!

    • Mun mielestä vois lopettaa puhumisen tupakoinnin haitoista koska ei se ole niin vaarallista hengellisesti. Mulla ei ainakaan ole minkään tupakan takia vaikka oon henkeen vetäny nii menny yhtää huono omatunto päälle. Minusta tupakointi on ihan mukava harrastus ja sillä saa kavereita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      43
      2092
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      721
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      64
      648
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      487
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      477
    Aihe