leikit onnellista toisen kanssa ja kenties esität itsellesikin, sitä tyhjempi olet sisältä. Elätkö elämääsi filmaamalla? Oletko ikinä kokenut aitoa rakastumista? Tunnetta kun joku saa sut polvilleen? Tuntemaan niin että järki lähtee?
Mitäenemmän
26
759
Vastaukset
- Osmo
Olin tässä jamassa itse mutta pelastuin kun erosin vaimosta ja kaikesta siitä filmaamisesta. Monta vuotta meni tekoelämässä. Vain muksu oli hyvä asia.
Hyvä, että olet iloinen terveen poikasi Eeron olemassa olosta.
Mitäpä sinä olisit voinut tehdä, kun syöjätär iski kyntensä sinuun
kuin sika limppuun?
Jo Tahkovuoren rinteessä hän tuli luoksesi. Myöhemmin hän
jo lainaili autoasi, ja varasi hiihtomökin nimissäsi.
Sinä taidat olla vähän sellainen tohvelisankari.- Osmo
Tahvo hei, hän rakasti mua vaikken pystynyt vastaamaan hänen tunteisiin. Näyttelin tunteeni. Väärin mutta astuin ansaan tekoielämään. Suuri virhe.
Osmo kirjoitti:
Tahvo hei, hän rakasti mua vaikken pystynyt vastaamaan hänen tunteisiin. Näyttelin tunteeni. Väärin mutta astuin ansaan tekoielämään. Suuri virhe.
En ole yhtään huolissani...sillä:
Sitä niittää. mitä kylvää!
Jos lähteen opportunistisista syistä mukaan parisuhteeseen,
esim. saadakseen kauniin vaimon ja äkkiä hyvän ja toimeliaan äidin lapsilleen,
se kostautuu myöhemmin, onttouden tunteina.
Myös seuraavat vaihtoehdot ovat mahdollisia:
a) Sekoitat rakastumisen (huumineen) ja rakkauden. Kun rakkauden huuma on haihtunut, toverillinen, keskinäiselle kunnioitukselle ja luottamukselle sekä yhteisille mielenkiinnon kohteille perustunut rakkaus ei ole enää riittänyt sinulle.
b) Rakkaus on kuollut ja kadonnut suhteestanne noiden 6 vuoden aikana. Ja nyt sinusta on pikku hiljaa alkanut tuntua, ettet rakastanut koko naista.
- Uliuli
On se niin katkeraa, kateellisten panettelua. Mitäs jos runqqari hankkisit ihan OMAN elämän, lakkaisit leikkimästä jumalaa kavereinesi ja lakkaisit tunkemasta ystävinesi ihmisten elämään, jotka EIVÄT teitä elämäänsä halua? Hienosti paskalahko käyttää viimeisenä uhkailukeinonaan itsemurhan lavastusta? Mitäs jos ilmiantaisit rikolliset "ystäväsi" poliisille, et ehkä tuntisi oloasi niin tyhjäksi enää? Mitä pidempään teet rikoksia ja suojelet rikollisia, sitä tyhjemmäksi (ja tyhmemmäksi) muutut :D
- Keskityomiinasioihisi
Mikähän sä olet sanomaan kenenkään tunteiden syvyydestä ja voimakkuudesta. Puhu vaan omista tunteistasi ja niiden todellisuudesta. Ehkä ne tiedät paremmin.
Onnea, että olet tehnyt ratkaisun, joka on vienyt sut kohti onnellisuuttasi. Mutta se ei oikeuta sua neuvomaan ja psykoloimaan toisia, tekemiään ratkaisuja ja tunne-elämiään. - elämäävain-
Kerran kokenut, mutta se johon rakastuin ei tuntenut samoin. Niinpä jatkoin filmaamista. Lasten takia.
- Osmo
Oikeuttaa kyllä olen siihen tarpeeksi korkeassa asemassa. Tunteiden syvyydestä tiedän paljon. Elin 6 vuotta aviossa filmaamalla, tuntematta syviä tunteita. Itselläni o. Oikeus iloita nykyisestä onnellisesta elämästä.
"Korkea asema" ei oikeuta ketään puuttumaan toisten ihmisten yksityiselämään,
ellei näiden toisten kanssa ole muutoin, esim. sukulaisuus- tai ystävyyssuhteen vuoksi tekemisissä.
Vain jos olet esimiesasemassa johonkuhun nähden, ja hänen käytöksensä vapaa-ajalla (esim. päihteiden käyttö) vaikuttaa töistä suoriutumiseen, voit hyvin harkitusti puuttua yksityiselämän puolella tapahtuviin asioihin - ottamalla ne puheeksi.- keskitynomiinasioihini
Totta kai onnellisuutesi on sallittua. Siihen meidän kaikkien pitää pyrkiä. Joillakin vain se onnellisuus on sitä että kun läheisillä on hyvä, sekin on yhtä sallittua. Elää toisten onnellisuuden turvaten. Ymmärrätkö Osmo sitä?
- Sivusta
Miksi olet täällä?
- Osmo
M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:
"Korkea asema" ei oikeuta ketään puuttumaan toisten ihmisten yksityiselämään,
ellei näiden toisten kanssa ole muutoin, esim. sukulaisuus- tai ystävyyssuhteen vuoksi tekemisissä.
Vain jos olet esimiesasemassa johonkuhun nähden, ja hänen käytöksensä vapaa-ajalla (esim. päihteiden käyttö) vaikuttaa töistä suoriutumiseen, voit hyvin harkitusti puuttua yksityiselämän puolella tapahtuviin asioihin - ottamalla ne puheeksi.Olen esimiesasemassa ja myös pidän yksityisvastaanottoa. Tiedän mistä puhun ammatillisesti ja kokemuksen kautta. Onnellisuus on tunne, ei itse päätettävissä tai määriteltävissä oleva asia, mitä et Tahvo tiennyt.
- Osmo
Sivusta kirjoitti:
Miksi olet täällä?
Naisystävä Euroopassa työmatkalla, ikävöin konjakkilasi seuranain.
Osmo kirjoitti:
Olen esimiesasemassa ja myös pidän yksityisvastaanottoa. Tiedän mistä puhun ammatillisesti ja kokemuksen kautta. Onnellisuus on tunne, ei itse päätettävissä tai määriteltävissä oleva asia, mitä et Tahvo tiennyt.
Et pidä mitään vastaanottoa, vaan trollailet.
Sillä asiantuntijat psykiatrit ja psykologit ovat voitonpuoleisesti sitä mieltä,
että onnellisuus ei ole tunne, vaan itse valittu elämänasenne.
Heidän mielestään jokainen ihminen voi lisätä onnellisuutta elämässään
- keskittymällä.
a) näkemään hyvät asiat ympärillään ja elämässään,
b) tekemällä asioita, joista tulee hyvä olo, ja
c) hakeutumalla paikkoihin ja ihmisten seuraan, joista pitää.
Kukaan sosiaalipsykologi, psykologi tai psykiatri ei taatusti sano,
että onnellisuutesi on puolison taskussa, nykyisen tai entisen,
tai yhden tai kahden puolisoehdokkaan suosiollisuudesta kiinni.- Vinkkisulle
Osmo kirjoitti:
Olen esimiesasemassa ja myös pidän yksityisvastaanottoa. Tiedän mistä puhun ammatillisesti ja kokemuksen kautta. Onnellisuus on tunne, ei itse päätettävissä tai määriteltävissä oleva asia, mitä et Tahvo tiennyt.
Ei kannata aliarvioida toisia.
Osmo kirjoitti:
Et pidä mitään vastaanottoa.
Sen todella paljasti tuo kirjoittamasi "kukkanen":
"Onnellisuus on tunne."
Ihminen luo usein itselleen mielikuvia siitä,
mitä hän "onneksi" arvelemaansa tunteeseen tarvitsee.
Joku uskoo saavuttavansa "onnen", kun hänellä on "seinän täyttävä kirjahylly"
ja "mökki järven rannalla" tai 4 lasta. Ihminen rakentaa mielessään
tulevaisuuden suunnitelmansa toteuttaakseen mahdollisimman hyvin oman mielikuvansa, onnensa vaatimista puitteista. Jos mielikuva ei voi sitkeästä yrittämisestä huolimatta toteutua, on luotava uusi muokattu mielikuva onnellisuudesta; muutoin ihminen jää onnettomaksi. Jos ihminen uskoo voivansa
olla onnellinen vain Englannin kuningattaren puolisona, hän tuomitsee itsensä todennäköisesti onnettomaksi loppuelämäkseen.
Siihen, mitä uskomme kuuluvan onnelliseen ja hyvään elämään vaikuttavat myös
lähipiirin, kuten isovanhempien, vanhempien, opettajien, ystävien, ystävien vanhempien jne.) meille syöttämät/siirtämät asenteet ja ihanteet.
Sen verran olen lukenut, että yksi asiantuntijoiden suosittelema tie ulos onnettomuudesta onnellisuuteen, on muokata omia haaveitaan ja päättää olla onnellinen siitä huolimatta, ettei nuoruuden tai lapsuuden suurin haave (esim. unelma rallikuskin) ammatista toteutunut.Osmo kirjoitti:
Naisystävä Euroopassa työmatkalla, ikävöin konjakkilasi seuranain.
Ensin kirjoitat aloituskommentissasi siitä, miten "filmasit" koko ensimmäisen suhteesi aikana rakastavaa. Nyt kirjoittelet "konjakkilasista", ja "naisystävästä Euroopassa työmatkalla". Vaikutat edelleen, erosi jälkeen pysyneen ihmisenä,
jolle ulkoisten kulissien ylläpito on kaikkein tärkeintä.
Voisi siis luulla, että kykenet tuntemaan miltei särötöntä onnea, saavutettuasi materiaalisella tasolla, sen mitä haluat. Vai onko niin, että sinulla on sekä heikko itsetunto että heikko itsetuntemus(?) Pyritkö haluamaan ja saavuttamaan asioita, joita uskot muiden sinulta kadehtivan (esim. kallis auto) - ja joiden uskot nostavan omaa arvostustasi muiden silmissä? Ovatko nämä muiden arvostamat ja kadehtimat asiat 100%, 50%, 20% vai 0% niitä, joita oikeasti sisimmässäsi uskot itse haluavasi, ja tarvitsevasi onneen(?)
Kylmän materialistiseen kulissiisi tuntuu tuovan särön ja inhimillisyyttä vain rakkaus omaan lapseen, jota kutsut kotoisasti "muksuksi". Kun tarkasti rakentelemasi, ja tarvittaessa myös tilkitsemäsi, "vauraan ja menestyvän miehen" kulissi uhkaa murentua, ovatko ainoat lohtua tuovat ajatukset - lämpimät rakkauden ailahdukset omaa poikaa kohtaan(?)
Mietin, onkohan tämä "Euroopassa työmatkalla oleva naisystävä" nuori malli tai lentoemäntä - vai vanhempi, jonkin alan asiantuntija? Voisin veikata ensimmäistä vaihtoehtoa kirjoituksistasi päätellen!M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:
Ensin kirjoitat aloituskommentissasi siitä, miten "filmasit" koko ensimmäisen suhteesi aikana rakastavaa. Nyt kirjoittelet "konjakkilasista", ja "naisystävästä Euroopassa työmatkalla". Vaikutat edelleen, erosi jälkeen pysyneen ihmisenä,
jolle ulkoisten kulissien ylläpito on kaikkein tärkeintä.
Voisi siis luulla, että kykenet tuntemaan miltei särötöntä onnea, saavutettuasi materiaalisella tasolla, sen mitä haluat. Vai onko niin, että sinulla on sekä heikko itsetunto että heikko itsetuntemus(?) Pyritkö haluamaan ja saavuttamaan asioita, joita uskot muiden sinulta kadehtivan (esim. kallis auto) - ja joiden uskot nostavan omaa arvostustasi muiden silmissä? Ovatko nämä muiden arvostamat ja kadehtimat asiat 100%, 50%, 20% vai 0% niitä, joita oikeasti sisimmässäsi uskot itse haluavasi, ja tarvitsevasi onneen(?)
Kylmän materialistiseen kulissiisi tuntuu tuovan särön ja inhimillisyyttä vain rakkaus omaan lapseen, jota kutsut kotoisasti "muksuksi". Kun tarkasti rakentelemasi, ja tarvittaessa myös tilkitsemäsi, "vauraan ja menestyvän miehen" kulissi uhkaa murentua, ovatko ainoat lohtua tuovat ajatukset - lämpimät rakkauden ailahdukset omaa poikaa kohtaan(?)
Mietin, onkohan tämä "Euroopassa työmatkalla oleva naisystävä" nuori malli tai lentoemäntä - vai vanhempi, jonkin alan asiantuntija? Voisin veikata ensimmäistä vaihtoehtoa kirjoituksistasi päätellen!Materiaalin tärkeyden tosiaan huomaa ja pintaliidon tärkeys näyttää olevan avainsana kaikkeen. Komppaan täysin M- naisen kirjoitusta ainakin joiltain osin. Äkkiseltään veikkaisin jonkin sortin persoonallisuushäiriötä ja s.pelkotilojen sekoitusta, voi olla että arvaukseni meneee metsäänkin.
Prosenteista sen verran, uskon hänelläkin olevan vielä sen yhden prosentin verran itsetuntoa jäljellä. Loputon materialismi ja pönkittäminen itseään eteenpäin vaikka väkisin muiden silmissä johtaa usein pienen pienekin tiputuksen kautta todella pahoihin ongelmiin, se on nähty niin monta kertaa ja tullaan jatkossakin näkemään.
Harmillista tässä on se, että ap on tuonut tämän pönkittämisen tarpeen palstalle asti ja se on hälyyttävää. Se mikä on sen aiheuttanut hän varmasti tunnistaa ja käy asiaa lävitse ja ehkä oppii ajattelemaan asioita palkintokorokkeen ulkopuolelta.
Palsta ei ole oikea paikka ratkaista elämän syvimpiä mysteerejä, vaikka jonkin sortin vertaistukena toimiikin. Kaikkea hyvää aloittajalle näiden isojen asioiden keskellä.
ps: palsta on siitä jännä paikka, että täällä on seassa sellasiakin ihmisiä, jotka oikeasti tietävät asioista, jotka ovat lapsellisen kiinnostuneita muiden ihmisten ajatusmaailmasta :D- Sivustamyös
Sivusta kirjoitti:
Miksi olet täällä?
Mitä se sulle kuuluu!!! Elä sinä omaa elämääsi ja anna myös toisten elää omaa!! Tietääkseni täällä saa olla kuka tahansa. Ei täållä mitäån kieltoa ole!!!
Mikäli nimimerkin "Osmo" takana on mies, joksi häntä luulen,
totean että hänen rakkaudessa "huijattu" ex-vaimonsa vaikuttaa
nyt aidosti onnelliselta, näin etäänpää(kin) katsottuna. (Muutoin ex-vaimo
ei olisi niin onnellisena, ja rakkautta säteilevänä auttamassa myös - itseään pettänyttä ex-puolisoa, tai hymyilisi niin onnellisena, lähes kaikissa kuvissa.)
Vaikuttaa että ko. pariskunnan osapuolet sopivat toisilleen, kuin
"nyrkki silmään"; kummassakin on samaa AVOIMUUTTA, ILOISUUTTA ja
toimeliaisuutta. Veikkaanpa, että "Osmon" ex-avovaimon nykyisen liiton onnellisuutta voivat uhata vain aviomiehen terveyshuolet. ("Osmon" ex-avovaimo menettää puolisonsa todennäköisestä vain kuoleman kautta. Näin minä uskon.)- hyvääyötä
Onhan sitä tullut elämässä koettua muutaman kerran, mutta se on vain rakastuminen, joka joko johtaa johonkin pysyvämpään tai sitten ei mihinkään. Itse tykkään enemmän tasasesta ja vakaasta tallustamisesta tässä elämässä, enkä mistään jatkuvasta tunteiden kuohuvasta ristiaallokosta. Itse tulkitsen filmaamisen ennemminkin toisen ihmisen miellyttämiseksi eli et uskalla olla oma itsesi suhteessa, koska pelkäät menettäväsi toisen. Rakastuminenhan se vasta filmaamista onkin, kaikki käy kovassa tunnehuumassa, mutta ei enää sen tunnehuuman mentyä. Vasta sen jälkeen todelliset ihmiset kohtaa nokakkain ja näkee toinen toisensa vikoineen päivineen. Se onkin jo eri asia, miten toinen toisensa sitten hyväksytään, jatketaanko yhteistä matkaa vai lähdetäänkö kumpikin omaan suuntaan. Kaikista eniten mennään siihen väärään suuntaan, kun aletaan pelkästään miellyttämään ja unohdetaan oma itse eikä uskalleta tuoda esiin niitä omia toiveita ja haluja. Parisuhde on kompromisseja ja joustoja puolin toisin toinen toisensa huomioiden. Ei ihmekään, jos ihminen masentuu ja kokee tyhjyyttä suhteessa, jossa toinen määrää ja päättää kaiken eikä jousta mistään eli jatkaa minä minä juttua, kun pitäisi olla minä ja sinä.
Nimimerkki "hyvää yötä" kirjoitit:
"...ei ihmekään, jos ihminen masentuu ja kokee tyhjyyttä suhteessa, jossa toinen määrää ja päättää kaiken..."
VASTAAN: Jos naisella on ollut kaikin puolin kunnollinen isä, joka on kuitenkin ollut luonteeltaan hyvin autoritäärinen, nainen hakeutuu helposti aikuisenakin hallitsevaluonteisen miehen "alaisuuteen" parisuhteessaan.
Tästä ovat monet asiantuntijat kirjoittaneet, ja olen itse elävä esimerkki tällaisesta naisesta. Sanoisin, että vaaralliseksi ja hankalaksi elämä muuttuu hallitsevan ihmisen rinnalle vasta, jos tämä on a) muita väheksyvä ja/tai hyvin mustasukkainen.
Hallitsevaluonteinen ihminen, jolla kuitenkin on aidosti hyvä itsetunto, ja jonka ei näin ollen tarvitse turhanpäiten väheksyä ja kampittaa toisia, voi olla ihan hyvä kumppani.
Nimimerkki "hyvää yötä" kirjoitit:
"Vasta sen jälkeen todelliset ihmiset kohtaa nokakkain ja näkee toinen toisensa vikoineen päivineen. Se onkin jo eri asia, miten toinen toisensa sitten hyväksytään..."
Tätä mieltä minäkin olen. Aivan rakkauden ensihuuman keskellä ollessaan ei pitäisi sitoutua toiseen, vaan vasta sen jälkeen. On otettava (puolin ja toisin) kumppanikseen vain ihminen, jonka viatkin ovat sellaisia, että pystyy ne itse hyväksymään. Ei ihmistä voi lähteä väkisin muuttamaan mieleisekseen.
Hyvää yötä!- outoaloitus
kai nyt jokainen menee naimisiin rakkaudesta. Ehkä se rakkaus vain hiipuu vuosien saatossa, kun ensihuuma menee ohi. Niin tulee käymään joka suhteessa. Ellei sitten vaihda kumppania 2 vuoden välein, koska rakastaa vain ensihuumaa ja sitä kiihkoa mitä se alussa on. Jotkut ihmiset vain tarvitsevat jatkuvaa jännitystä elämäänsä.
- socca.irti
milloinkahan miia-mies lasol..ei kun konjakkilasi kädessä ymmärtää, ettei voi ängetä väkisin kenenkään elämään ja varattujen naisten parisuhteista raivoaminen on turhaakin turhempaa touhua
- VoiOsmoOsmo
Aijjaaha, tietenkin. Osmohan onkin todellisuudessa täys pelle. Luuseri joka istuu pierujen kyllästässä nuhjuisessa nojatuolissaan yksiössään paskalta haiseva käryävä sätkä tupakan kellettämien sormiensa välissä ja tyhjät olutpullot lattialla pyörien. Osmo vain haaveilee, haaveissa kirjoitetut jutut vain menneet ristiin, liekkö ne juodut oluet nyt syynä, ettei loogisuus jutuissaan pysynyt kasassa.
Mut palaa toki Osmo astialle heti kun nenän valkaisupäivät on päällä, kokeile vaikka eroottiset novellit palstaa vaihteeksi 😆
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593275Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971020- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835