Huomenna on aika muuttaa pois

matkaanratsuniuljas

Suomesta, jotakin tulee ikävä...

62

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elluhalloyb

      Mut tämähän toimii ..olet sitten missä olet...
      Vai toimiiko...👍💌💫🌃🍂🍃

      • nytenkässänny

        Mikä toimii? Ainoa mikä toimii on lähteä pois koko maasta!


      • Elluhalloyb

        Netti tietenkin...
        Voit olla ain läsnä...💌👍🍃🍂
        Vaikka olisit maailmalla missä vaan...👍🌃


    • hyväämatkaa

      Pimeyttä, kylmää, rasismia, kateutta, tylyyttä, materialismia vai itsekkyyttäkö kaipaat?

      • jokainenvalitsee

        Sitten jäisin Suomeen jos noita haluaisin...


      • hyväämatkaa

        Juuri niin. Täällä on upea puhdas luonto, mutta pääsethän aina takaisin käymään.


      • kukintyylillään
        hyväämatkaa kirjoitti:

        Juuri niin. Täällä on upea puhdas luonto, mutta pääsethän aina takaisin käymään.

        Karrikoidusti voi sanoa tai melkein yhtään saivartelematta, Tässä maassa ei ole mitään minkä takia haluaisin tänne jäädä, ei kertakaikkiaan yhtään asiaa, luonnon puhtaudellakaan ei ole mitään merkitystä kun siellä olevat eläimet ovat läpeensä saastuneita.


      • oikeassaolet

        Juu ei muualla suomalaisia rasistisesti kohdella, kun täällä kotimaassa.


    • Minun tekisi mieli muuttaa missä on parempi koulutus lapsilla.

      • Aikavähissäpaikat

        Ilmaista ja näinkin hyvää koulutusta ei kovin monesta maasta saa. Rahalla tietysti saa mitä haluaa, paitsi sydämen sivistystä. Noin hyvä äiti kuin sinä kyllä saa lapsensa pärjäämään. 😊


      • Aikavähissäpaikat kirjoitti:

        Ilmaista ja näinkin hyvää koulutusta ei kovin monesta maasta saa. Rahalla tietysti saa mitä haluaa, paitsi sydämen sivistystä. Noin hyvä äiti kuin sinä kyllä saa lapsensa pärjäämään. 😊

        jos esikois lapsi olisi normaali, se ei tarvitsisi parempaa koulua. Sen mieliala on todella alhaalla ja koulussa jumii menee. On itseään yrittänyt satuttaa jumissa.Olen erittäin huolissani ryhmiä vähennetään mitä tarvitaan ja seuraava osoite on sairaalahoito koska eivät pärjää koulussa sen takia, eikä ole resursseja koululla.

        Kuin sanottiin että jo päässeet palautuksena varmaan lähettävät oppilaat takaisin kouluun, jotka ovat päässeet kyseiselle luokalle.

        Kuin myös lehdessäkin mainostetaan sairaalahoitoon enemmän lapsia.
        Koulu on liian vaikea ympäristö lapselle

        Opettaja ei anna oikeaa tukea johtunee, ettei taito riitä

        Joutuu harkitsemaan, missä kunnalla rahoitetaan paremmin koulua lapsen taitojen mukaiseksi.

        Kaikkialla ei ole edes kyseistäryhmää sekä kukaan muu ei halua muuttaa lapsista, kaverit heillä koulussa ja kaikki.
        Ja muilla menee hyvin.
        Joudun pohtii pojan mielenterveyden kaikista järkevintä on muuttaminen kun muut pystyy sopeutuu.


      • samajollevastasit

        Mikä on lapsesi diagnoosi?

        Meillä lapsella vaikeuksia koulussa, pitkän väännön jälkeen pääsi neurologille ja sitä kautta apuja kouluun ja elämiseen. Helpotti koko perheen elämää todella paljon. Mun lapsella oli itsemurhapuheita jo 8-vuotiaasta asti. Ei tuntunut sopeutuvan joukkoon, oli hiukan erilaisempi joten kiusattiin. Edelleen kiusataan aika ajoin, mutta osaa suhtautua eri tavalla. Hänellä on omanlaisensa opetussuunnitelma ja sen mukaan edetään. Teinin elämä ei ole muutenkaan helppoa.Tarvittaessa käytetään lääkkeitä, nykyään tosi harvoin.

        Rohkeasti vain nyrkkiä pöytään ja vaadi apua. Lastensa vuoksi on joskus taisteltava. Tsemppiä teidän koko perheelle ❤


      • samajollevastasit kirjoitti:

        Mikä on lapsesi diagnoosi?

        Meillä lapsella vaikeuksia koulussa, pitkän väännön jälkeen pääsi neurologille ja sitä kautta apuja kouluun ja elämiseen. Helpotti koko perheen elämää todella paljon. Mun lapsella oli itsemurhapuheita jo 8-vuotiaasta asti. Ei tuntunut sopeutuvan joukkoon, oli hiukan erilaisempi joten kiusattiin. Edelleen kiusataan aika ajoin, mutta osaa suhtautua eri tavalla. Hänellä on omanlaisensa opetussuunnitelma ja sen mukaan edetään. Teinin elämä ei ole muutenkaan helppoa.Tarvittaessa käytetään lääkkeitä, nykyään tosi harvoin.

        Rohkeasti vain nyrkkiä pöytään ja vaadi apua. Lastensa vuoksi on joskus taisteltava. Tsemppiä teidän koko perheelle ❤

        Kiellellinen erityisvaikeus, autismipiirteitä ja tarkkaavaisuushäiriö

        Sosiaaliset tilanteet on sen vaikeus ja kun ei ymmärrä puhein tarvitsee erityistukea.
        Tarkaavaisuudenhäiriön lääke lisäsi vaikeuksia ja tuli jo joka päivä jumeja vaikka vain 3 tuntisia oli päivät jo supistettu( kun ollut ongelmia)

        ja minä joutunut hakemaan koulusta kun eivät saaneet rahoittuun tekevät virheen kun ottavat kiinni toinen rimpuilee monta tuntia pois päästääkseen kun normalisti aiemmin pakeni rauhoittuun piiloon. Uhkailevat ambulanssilla kun olen pojan palverissa tai toisen pojan kanssa sairaalakäynillä.

        Ryömii lattialla jumissa muut lapset kiusaavat tästä muuna aikoina

        Kun ei ymmärrä, ei pysty keskittyy ja vaikeuksia asettua toisen asemaan kun jotkut asiat ovat hänestä kivoja jotka muita ärsyttää.
        Ilmeitä ymmärtää mutta tuskin kiinnittää huomiota tilanteissa koska ei reagoin toisen ilmeisiin eleisiin.
        Joku näyttää kivalta voi joutua tilanteisiin missä toista kiusataan kun ei ymmärrä mitä siinä oltiin tekemässä.

        Motivaatiolla menee vain eteenpäin.

        Lapsestani sanottiin ekalla on koulun kiltein .
        Nyt se mieli on erittäin alhaalla. Haukkuu itseään kun mokaa siirtymissä tai missä vaan tilanteessa kun ymmärtää tai ei osaa siltä istumisesta ja itsetuhoisesti lisääntynyt puhe.

        Autismi luokkaaan aloitti jonottaa, alkujaan kielelliseen erityisvaikeus luokkaan jo 2luokkaa.
        Näillä ohjeilla itsekin pärjännyt
        https://www.tampere.fi/liitteet/k/6KbeIURdO/Keinoja_jumitilanteisiin.pdf

        En ymmärrä mikseivät he pärjää.
        Neurospykologi kuntoutuksessa käy mutta tarvisi kouluun tuen kun ei itsenäisesti pärjää ja vaihtuu opettajatkin ja opettaja ei oikein huoli kaikkia tapoja kun ei ole aikaa.

        Tiedetään mikä pojalla on mutta ei ole paikkoja.
        Ja nuoremman tasoinen paljon se on pärjäämisestä täysin minun vastuulla tekemisensä nyt on kuukauden kotona koulussa ja käy 2 tuntia oppitunnilla vkossa.

        Mutta esim kesäkerhossa(nuorempien ryhmässä) ei mitään vaikeuksia ollut.
        Ei kesällä ollut yhtää jumia taas koulussa kaikki alkoi ja pahenee vaan mitä vanhemmaksi tulee kun vaatimustasokin nousee.

        Kuntoutus vasta aloitettiin ja viime joulukuussa se kerran hylättiin jouduin soittelemaan paljon ja sai arvio käynnin siis vasta nyt pääsi syksyllä.

        En tajua mitä nyrkin paikutuksella voisi jotain saada toimiin? Mitä tapaa oikeasti tarkoitat?

        Pistän pojan lukemaan kirjoja ja harjoituksia muistaa puhetta ja harjoitellaan omia ratkasuja olen miettinyt teatteriharrastusta koska tunteet vie ihan jumiin ei oikein ole kuin kouluja tällä alueella. Ottaa lian vakavasti ja tunne on lukossa ja järki ei toimi hyvin siinä tilanteessa.
        Joten katuu.
        Ei ole kiva ja tuntuu että annetaan pojan päättää mitä oppitunnilla jaksaa tehdä ja taas kotona laitan tekemään enemmän että pärjää kokeissa.

        Ei lapselta pidä kysyä etkö jaksa enempää kun toinen ei saa tehtyä?


      • samajollevastasit kirjoitti:

        Mikä on lapsesi diagnoosi?

        Meillä lapsella vaikeuksia koulussa, pitkän väännön jälkeen pääsi neurologille ja sitä kautta apuja kouluun ja elämiseen. Helpotti koko perheen elämää todella paljon. Mun lapsella oli itsemurhapuheita jo 8-vuotiaasta asti. Ei tuntunut sopeutuvan joukkoon, oli hiukan erilaisempi joten kiusattiin. Edelleen kiusataan aika ajoin, mutta osaa suhtautua eri tavalla. Hänellä on omanlaisensa opetussuunnitelma ja sen mukaan edetään. Teinin elämä ei ole muutenkaan helppoa.Tarvittaessa käytetään lääkkeitä, nykyään tosi harvoin.

        Rohkeasti vain nyrkkiä pöytään ja vaadi apua. Lastensa vuoksi on joskus taisteltava. Tsemppiä teidän koko perheelle ❤

        Mitä apua voin vaatia enää, kaksi palveriakin jo tänä syksynä ja jouduttiin lähteen erikseen.
        Hoikseja on kirjoitettu kautta aikain ainoa lapsistani, joka oli päiväkodissa koska uskoin, että hänet hoidetaan paremmin sen jälkeen en enää yhtään suotu laittamaan.

        Oppii vaan huonoja tapoja kuin ikuisesti leikkitappelee vieläkin vaikka kielletty koulussa ja päiväkodissa ne hyväksyi ”se kuuluu ikään, he antaa”

        Voin sanoa erityisryhmän ja taas normaaliryhmän väliä ne pyöritti poikaa ja myös ekanluokan jälkeenkin normaaliin luokkaan laittamassa.

        Ei ole helppoa jos eivät tajua lapsella tarvitsee pysyvä tuki.
        Olen toden totta uupunut väliin kun tue ihan paljon eikä ole kukaan antanut yksilöllistä ohjeita miten tuen.

        Teen niin paljon asioiden eteen että en todellakaan kestä jos näissä palstoilla vielä kiusataan päälle(kuin on tehty)En yhtään pahaa tehnyt muille, eikä minulla ole päivissä kuin selviytyminen kunnialla ja poikaa pidettävä järjessä kuin kertomalla” nyt se jumi hengitä muista hengitä tämä tunne on vain väliaikaista”


      • samajollevastasit kirjoitti:

        Mikä on lapsesi diagnoosi?

        Meillä lapsella vaikeuksia koulussa, pitkän väännön jälkeen pääsi neurologille ja sitä kautta apuja kouluun ja elämiseen. Helpotti koko perheen elämää todella paljon. Mun lapsella oli itsemurhapuheita jo 8-vuotiaasta asti. Ei tuntunut sopeutuvan joukkoon, oli hiukan erilaisempi joten kiusattiin. Edelleen kiusataan aika ajoin, mutta osaa suhtautua eri tavalla. Hänellä on omanlaisensa opetussuunnitelma ja sen mukaan edetään. Teinin elämä ei ole muutenkaan helppoa.Tarvittaessa käytetään lääkkeitä, nykyään tosi harvoin.

        Rohkeasti vain nyrkkiä pöytään ja vaadi apua. Lastensa vuoksi on joskus taisteltava. Tsemppiä teidän koko perheelle ❤

        Nepsystä hain apua pitkät jonot laittoi tehostetun terhetyön kun nepsy osaamista mutta kun ne vaan laski kätensä kun eivät voi olla koulussa ja taas minä selviydyn ja kun koulupaikkoja ei ole ja jatkuvasti lasta kehitän ei siis enää ole mitään muuta kuin sitä sairaalasta puhuttu meille.

        En itse oikein hyväksy tätä.
        Lapsi ei edes ymmärrä ikäisteen puhetta muisti kysyä mitä tarkoittaa”himaan” muita se se ei muistakkaan miten sitä haukutaan yms.
        Jos muistaisi sillä ei olisi silloin kielellistä erityisvaikeutta.


      • onneamatkaan

        Jotain perittyä .... oppimisvaikeutta? Sun teksti on paikoin tuskallista luettavaa.
        Mahtaa olla stressaavaa kasvaa suurperheessä ja
        sama hässäkkä koulussa.

        Miksi sun pitää saada lisää ja miksi sun pitää saada levittää geenejäsi?
        Mitä sä VAADIT systeemiltä? Resurssit on loppu - Suomi on ajettu alas,
        koko eurooppa on romahtamispisteessä.
        MITÄ SÄ VAADIT SYSTEEMILTÄ?
        Ensisijainen vastuu lapsista on vanhemmilla itsellään.

        Piti vaan saada...ja luotit, että yhteiskunta tukee?

        Lapset ovat syyttömiä vanhempeinsa ....
        ei päiväää* ”’####

        Tsempit lapsille -siunausta


      • onneamatkaan kirjoitti:

        Jotain perittyä .... oppimisvaikeutta? Sun teksti on paikoin tuskallista luettavaa.
        Mahtaa olla stressaavaa kasvaa suurperheessä ja
        sama hässäkkä koulussa.

        Miksi sun pitää saada lisää ja miksi sun pitää saada levittää geenejäsi?
        Mitä sä VAADIT systeemiltä? Resurssit on loppu - Suomi on ajettu alas,
        koko eurooppa on romahtamispisteessä.
        MITÄ SÄ VAADIT SYSTEEMILTÄ?
        Ensisijainen vastuu lapsista on vanhemmilla itsellään.

        Piti vaan saada...ja luotit, että yhteiskunta tukee?

        Lapset ovat syyttömiä vanhempeinsa ....
        ei päiväää* ”’####

        Tsempit lapsille -siunausta

        Lapsen vanhempi ei tiedä lapsesta oireita se ei ole lääkäri tai neurospykologi. Kielellinen erityisvaikeus minulla on ja en todellakaan tiennyt muutakuin puheen hidas edistyminen on oire ja ettei ymmärretä puhetta /ei kuulla( esiintyy)

        Vaikka kerroin että minulla on tämä silti ei oltu huolissa pojan puheesta kun se edistyminen tapahtu vasta 3 ja puoli vuotiaana.


        Lapsena itselläni itse asiassa minun isäni oli töissä niin en saanut apua kotitehtävistä ja en kokenut mitään vaikeutta koska jätin tarkoituksella tekemättä näin.
        tein 5 luokkaa normiluokassa ja 6 luokka vasta opiskelin erityisryhmässä kun minulle puhuttiin (etten osaa silloin en kehdannut edes kertoa)

        Minun poikani saa erittäin hyviä numeroita ongelma on minusta siinä opettaja ei panosta edes sanomisestani huolimatta.kasvattaminen kuuluu koulussa kun on koulussa ja vaikka anelin olla auttamassa en saanut olla. epävirallisesti olin 3-luokan kevään ennenkuin rehtori eväsi.

        Eli en saanut olla auttamassa😤
        Joten minun kädet on koulumaailmasta sidottu pois.

        Pojallani sisaruksistaan on enemmän tukea koska ne leikkii nätisti eikä tappele harvoin kinaa ja lapseni on aina uuden lapsen myötä ”jee kaveri hihkaisee”. vaikka toisella lapsella on myös kielellinen erityisvaikeus se on kehuttu luokassa sosiaalisesti,eikä ole päiväkodissa ollut.




        Myös minun 3 vuotiasta yritetään päiväkotiin laittaa mutta en todellakaan päästä enää päiväkotiin huono paikka.
        Mielummin hoidan lapset kotona myös erityisyydestä huolimatta kerhot heille riittää

        On todella hölmöä kuvitella että minun kasvatuksessa on puute kun se tarvitsee jatkuvasti ohjausta myös koulussa ja jos sitä tarpeeksi infoa ei tule tulee konflikteja.
        Kun poika oli ekalla pyysin erikseen pojan tutkintaa kouluspykologilta että sai vasta silloin kielellisen vaikeuden diagnoosin. Neuvolan kuuluisi aiemmin jo epäiltäessä lähettää.
        Normaali lapsi oppii ilman jatkuvaa erityistätukea.

        Erityisvaikeus lapsi ei, se unohtaa muuten( joko tekemänsä, kuulemansa tai kehonlikkeitä), muuten sillä ei olisi vaikeuksia.


      • olisikomuupaikka
        valtakunta kirjoitti:

        Lapsen vanhempi ei tiedä lapsesta oireita se ei ole lääkäri tai neurospykologi. Kielellinen erityisvaikeus minulla on ja en todellakaan tiennyt muutakuin puheen hidas edistyminen on oire ja ettei ymmärretä puhetta /ei kuulla( esiintyy)

        Vaikka kerroin että minulla on tämä silti ei oltu huolissa pojan puheesta kun se edistyminen tapahtu vasta 3 ja puoli vuotiaana.


        Lapsena itselläni itse asiassa minun isäni oli töissä niin en saanut apua kotitehtävistä ja en kokenut mitään vaikeutta koska jätin tarkoituksella tekemättä näin.
        tein 5 luokkaa normiluokassa ja 6 luokka vasta opiskelin erityisryhmässä kun minulle puhuttiin (etten osaa silloin en kehdannut edes kertoa)

        Minun poikani saa erittäin hyviä numeroita ongelma on minusta siinä opettaja ei panosta edes sanomisestani huolimatta.kasvattaminen kuuluu koulussa kun on koulussa ja vaikka anelin olla auttamassa en saanut olla. epävirallisesti olin 3-luokan kevään ennenkuin rehtori eväsi.

        Eli en saanut olla auttamassa😤
        Joten minun kädet on koulumaailmasta sidottu pois.

        Pojallani sisaruksistaan on enemmän tukea koska ne leikkii nätisti eikä tappele harvoin kinaa ja lapseni on aina uuden lapsen myötä ”jee kaveri hihkaisee”. vaikka toisella lapsella on myös kielellinen erityisvaikeus se on kehuttu luokassa sosiaalisesti,eikä ole päiväkodissa ollut.




        Myös minun 3 vuotiasta yritetään päiväkotiin laittaa mutta en todellakaan päästä enää päiväkotiin huono paikka.
        Mielummin hoidan lapset kotona myös erityisyydestä huolimatta kerhot heille riittää

        On todella hölmöä kuvitella että minun kasvatuksessa on puute kun se tarvitsee jatkuvasti ohjausta myös koulussa ja jos sitä tarpeeksi infoa ei tule tulee konflikteja.
        Kun poika oli ekalla pyysin erikseen pojan tutkintaa kouluspykologilta että sai vasta silloin kielellisen vaikeuden diagnoosin. Neuvolan kuuluisi aiemmin jo epäiltäessä lähettää.
        Normaali lapsi oppii ilman jatkuvaa erityistätukea.

        Erityisvaikeus lapsi ei, se unohtaa muuten( joko tekemänsä, kuulemansa tai kehonlikkeitä), muuten sillä ei olisi vaikeuksia.

        Liittyykö nämä jotenkin aloituksen aiheeseen?


      • HuoltajanVastuu
        valtakunta kirjoitti:

        Lapsen vanhempi ei tiedä lapsesta oireita se ei ole lääkäri tai neurospykologi. Kielellinen erityisvaikeus minulla on ja en todellakaan tiennyt muutakuin puheen hidas edistyminen on oire ja ettei ymmärretä puhetta /ei kuulla( esiintyy)

        Vaikka kerroin että minulla on tämä silti ei oltu huolissa pojan puheesta kun se edistyminen tapahtu vasta 3 ja puoli vuotiaana.


        Lapsena itselläni itse asiassa minun isäni oli töissä niin en saanut apua kotitehtävistä ja en kokenut mitään vaikeutta koska jätin tarkoituksella tekemättä näin.
        tein 5 luokkaa normiluokassa ja 6 luokka vasta opiskelin erityisryhmässä kun minulle puhuttiin (etten osaa silloin en kehdannut edes kertoa)

        Minun poikani saa erittäin hyviä numeroita ongelma on minusta siinä opettaja ei panosta edes sanomisestani huolimatta.kasvattaminen kuuluu koulussa kun on koulussa ja vaikka anelin olla auttamassa en saanut olla. epävirallisesti olin 3-luokan kevään ennenkuin rehtori eväsi.

        Eli en saanut olla auttamassa😤
        Joten minun kädet on koulumaailmasta sidottu pois.

        Pojallani sisaruksistaan on enemmän tukea koska ne leikkii nätisti eikä tappele harvoin kinaa ja lapseni on aina uuden lapsen myötä ”jee kaveri hihkaisee”. vaikka toisella lapsella on myös kielellinen erityisvaikeus se on kehuttu luokassa sosiaalisesti,eikä ole päiväkodissa ollut.




        Myös minun 3 vuotiasta yritetään päiväkotiin laittaa mutta en todellakaan päästä enää päiväkotiin huono paikka.
        Mielummin hoidan lapset kotona myös erityisyydestä huolimatta kerhot heille riittää

        On todella hölmöä kuvitella että minun kasvatuksessa on puute kun se tarvitsee jatkuvasti ohjausta myös koulussa ja jos sitä tarpeeksi infoa ei tule tulee konflikteja.
        Kun poika oli ekalla pyysin erikseen pojan tutkintaa kouluspykologilta että sai vasta silloin kielellisen vaikeuden diagnoosin. Neuvolan kuuluisi aiemmin jo epäiltäessä lähettää.
        Normaali lapsi oppii ilman jatkuvaa erityistätukea.

        Erityisvaikeus lapsi ei, se unohtaa muuten( joko tekemänsä, kuulemansa tai kehonlikkeitä), muuten sillä ei olisi vaikeuksia.

        Ja haasteita on vissiin myös luetun ymmärtämisessä
        tai sitten ulkoistat ongelman tahallasi.

        Kysyin, miksi teet 20 lasta ja
        ja vielä VAADIT systeemiä auttamaan
        kun tällaiset ongelmat periytyy ja
        SÄ monistat niitä.

        Sinulla on vastuu, sinun pitää olla kykenevä näkemään lapsesi hätä ja huoli.
        EI sinun tarvitse olla lääkäri, kukaan ei vaatinut sitä.

        "opettaja ei panosta"
        ?!?!?!?
        Oletko sä tosissas?

        Sanon tän vielä kerran: koulujen resurssit on loppu. Opettaja varmaan panostaa,
        mutta MITÄ se panostaminen sun mielestä tarkoittaa?
        Ajattele näin: mitä jos peruskoulua ei olisi?

        Jos lapsesi tarvitsee luokassa jatkuvaa tukea (ja ope ainoa aikuinen luokassa) niin miten opella riittää aikaa kaikille muille?
        Ne muut oppilaat ovat yhtä tärkeitä.
        Jos hän tarvitsee avustajan, kunta ja koulu tekee siitä päätöksen.

        Ja onko kunnalla rahaa? Aika monesta ne on loppu.


      • HuoltajanVastuu kirjoitti:

        Ja haasteita on vissiin myös luetun ymmärtämisessä
        tai sitten ulkoistat ongelman tahallasi.

        Kysyin, miksi teet 20 lasta ja
        ja vielä VAADIT systeemiä auttamaan
        kun tällaiset ongelmat periytyy ja
        SÄ monistat niitä.

        Sinulla on vastuu, sinun pitää olla kykenevä näkemään lapsesi hätä ja huoli.
        EI sinun tarvitse olla lääkäri, kukaan ei vaatinut sitä.

        "opettaja ei panosta"
        ?!?!?!?
        Oletko sä tosissas?

        Sanon tän vielä kerran: koulujen resurssit on loppu. Opettaja varmaan panostaa,
        mutta MITÄ se panostaminen sun mielestä tarkoittaa?
        Ajattele näin: mitä jos peruskoulua ei olisi?

        Jos lapsesi tarvitsee luokassa jatkuvaa tukea (ja ope ainoa aikuinen luokassa) niin miten opella riittää aikaa kaikille muille?
        Ne muut oppilaat ovat yhtä tärkeitä.
        Jos hän tarvitsee avustajan, kunta ja koulu tekee siitä päätöksen.

        Ja onko kunnalla rahaa? Aika monesta ne on loppu.

        Geenien muokkaus on mahdollista tulevaisuudessa tämä geeni tekee lapsesta normaali mutta kuntoutuksen puuttuessa tulee muita ongelmia.

        Puhehäiriö on enemmikseen harjoituksen puutetta mutta kiellellinen erityisvaikeudessa unohdetaan jo oppinuttakinb

        Lukemisen ymmärtäminen on tasan tarkkaa yhteydessä puheenymmärtämiseen ja jos edes sitäkin huomioitaisiin enemmän. Opettajan vika on siitä ettei tue yksilöllisesti opetusta kuin poikani kohdalla laittaa tekemään kertotaulua vaikka se ne osaa mutta sovellus tehtävät jättää kokonaan harjoittelematta tai kirjoittaa aakkosia kun se aakkoset osaa mutta käsilala ei niin hyvä mutta taas äidinkielen sääntöjä jätetään harjoittelematta.

        kun on autismia silloin huomioidaan lapsen yksilölliset puutteet myös sosiaalisesti koulussa ja harjoitetaan ja käytetään menetelmiä miten lapsi ymmärtää ei siten vain sanoittamalla kuin opettaja välittää.

        Opettaja ei ole saanut tarvittavaa taitoa autismi lapsista ja tuki on erityiskouluissa muuallakin kuin vain luokassa myös sosiaalisissa tilanteissa ja koska ongelma ei ole oppiminen kirjasta ,tuetaan väärin ja keksitytää väärää heikkouteen.

        Esimerkkinä lääkäritkin erikoistuu vain tiettyyn ei kaikille yleislääkäri vain tietää yleisesti ei kaikista ja mitä huonommin opiskelkaa


        1ja 2 luokalla oli hyvä opettaja ne etsi tietoa ja sovelsi mutta tämä opettaja tuntuu tarviihan valmiin toiminta ohjeen, eikä edes ole käyttänyt niitä mitä edelliset opettajat käytti.
        Sekä tajua niin hyvin mitä kerron .

        Opettajissa on erittäin paljon eroa kuin tämä pistää kaikki tekee kertolaskua kun ylemmällä luokalla ei osata ja poikani lahjakkuus taas matikka ei anna haastetta.

        Erityisluokalla on vain sen vuoksi vähän oppilaita
        Että saavat yksilöllistä tukea ja tuen kotoa vahvasti läksyissö, numerot on silloin ysiä.

        Kun sinulla ei ole tietoa niin elä väitä ettei muka tasoeroja ole opettajissa kyllä heissä on. Kaikki ei sovi keskenää toimimaan kuin ennakoiminen ei ole kaikilla hanskassa. Sekä normaalissa luokassa lapset tekevät enemmän ja etenevät yksilöllisesti mutta täs luokassa lahjakkaat jäytää paikallaan.

        Lapsien koulunkäynti on tärkeä koska heistä tulee veronmaksajia kun saavat onnistuneet alun. Ne ovat tulevia veronmaksajia ja nautin lapsien kasvattamisesta.

        Ja en ole opettaja, joten en pysty kertomaan miten tämä tehtävä tehdään ja opetan vielä jotkut väärin kun eivät menneet sitä läpi aiemmin.
        Ja ei minulla ole oikeuksia päästä opettaja materiaaliin käsiin, joka minusta on erittäin ikävää. Muuten jo olisin opetellut sekin.

        oma osaaminen on huonomalla tasolla kuin pojallani koulunkirjoissa mutta opin kyllä rinnalla paljon mutta kuin panostan hänen laittaa lukemaan kirjoja jota en myös lapsena tehnyt.

        Minä luen enemmän itse opiskelukirjoja lukion psykologista ja sitä myöten kuin myös käytän avukseni nettiä mutta täytyisi nyt alkaa opiskella myös opettamista koska on siirtynyt kotio osittain mutta ärsyttää ettei opettaja materiaali ole satavana.

        Sinäänsä tämä ei haittaa kunhan sitä samalla olisi muutakin kuntoutusta kun ikäisiksii lapsiksi en muutu.


      • olisikomuupaikka kirjoitti:

        Liittyykö nämä jotenkin aloituksen aiheeseen?

        Juu jos muuttaminenko ratkaisee lapsen ongelman .On eri syitä muuttaa toiset työn perässä, minä lapsen koulutuksen

        Ikävä tulee olemaan kaikilla hyvin suuri ikävä lapsill kavereita ja muita läheisiä.


      • OpetaKotona
        valtakunta kirjoitti:

        Juu jos muuttaminenko ratkaisee lapsen ongelman .On eri syitä muuttaa toiset työn perässä, minä lapsen koulutuksen

        Ikävä tulee olemaan kaikilla hyvin suuri ikävä lapsill kavereita ja muita läheisiä.

        "Opettajan vika"

        SÄ ET EDELLEENKÄÄN KUUNTELE:
        jos opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta, niin miten hän ehtii antamaan riittävästi pojallesi yksilöllistä huomiota kun siellä on 29 muuta, jotka tarvitsevat yhtä lailla opettajaa.

        Peruskouluissa pitäisi olla kaikesta päätellen enemmän pienryhmiä ja siellä erityisopettaja ja avustajat. Autistien ryhmät on erikseen -mutta mikään ei korvaa kodin tukea.

        Pienryhmät olis parempi - mutta tyhmä MINISTERI ja uusi OPS kielsi ne, mut
        VANHEMMAT VOISI VAATIA NIITÄ TAKAISIN.

        Integrointi on tätä päivää - laitetaan kaikki samaan läjään ja odotetaan, että yksi aikuinen ehtii jokapaikkaan ja täydellisesti. AIKA TOLKUTONTA VAATIMISTA.

        ÄLÄ kiltti SYYTÄ OPETTAJAA, kiitos!


      • OpetaKotona kirjoitti:

        "Opettajan vika"

        SÄ ET EDELLEENKÄÄN KUUNTELE:
        jos opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta, niin miten hän ehtii antamaan riittävästi pojallesi yksilöllistä huomiota kun siellä on 29 muuta, jotka tarvitsevat yhtä lailla opettajaa.

        Peruskouluissa pitäisi olla kaikesta päätellen enemmän pienryhmiä ja siellä erityisopettaja ja avustajat. Autistien ryhmät on erikseen -mutta mikään ei korvaa kodin tukea.

        Pienryhmät olis parempi - mutta tyhmä MINISTERI ja uusi OPS kielsi ne, mut
        VANHEMMAT VOISI VAATIA NIITÄ TAKAISIN.

        Integrointi on tätä päivää - laitetaan kaikki samaan läjään ja odotetaan, että yksi aikuinen ehtii jokapaikkaan ja täydellisesti. AIKA TOLKUTONTA VAATIMISTA.

        ÄLÄ kiltti SYYTÄ OPETTAJAA, kiitos!

        Erityisluokassa 11oppilasta ja toinen aikuinen(koulunkäynnin ohjaaja) se on erityisluokassa mutta ei oikeassa tietyssä ryhmässä.


      • OpetaKotona kirjoitti:

        "Opettajan vika"

        SÄ ET EDELLEENKÄÄN KUUNTELE:
        jos opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta, niin miten hän ehtii antamaan riittävästi pojallesi yksilöllistä huomiota kun siellä on 29 muuta, jotka tarvitsevat yhtä lailla opettajaa.

        Peruskouluissa pitäisi olla kaikesta päätellen enemmän pienryhmiä ja siellä erityisopettaja ja avustajat. Autistien ryhmät on erikseen -mutta mikään ei korvaa kodin tukea.

        Pienryhmät olis parempi - mutta tyhmä MINISTERI ja uusi OPS kielsi ne, mut
        VANHEMMAT VOISI VAATIA NIITÄ TAKAISIN.

        Integrointi on tätä päivää - laitetaan kaikki samaan läjään ja odotetaan, että yksi aikuinen ehtii jokapaikkaan ja täydellisesti. AIKA TOLKUTONTA VAATIMISTA.

        ÄLÄ kiltti SYYTÄ OPETTAJAA, kiitos!

        Joten syytän koulua kun ei anna oikeaa tukea.


      • OpetaKotona kirjoitti:

        "Opettajan vika"

        SÄ ET EDELLEENKÄÄN KUUNTELE:
        jos opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta, niin miten hän ehtii antamaan riittävästi pojallesi yksilöllistä huomiota kun siellä on 29 muuta, jotka tarvitsevat yhtä lailla opettajaa.

        Peruskouluissa pitäisi olla kaikesta päätellen enemmän pienryhmiä ja siellä erityisopettaja ja avustajat. Autistien ryhmät on erikseen -mutta mikään ei korvaa kodin tukea.

        Pienryhmät olis parempi - mutta tyhmä MINISTERI ja uusi OPS kielsi ne, mut
        VANHEMMAT VOISI VAATIA NIITÄ TAKAISIN.

        Integrointi on tätä päivää - laitetaan kaikki samaan läjään ja odotetaan, että yksi aikuinen ehtii jokapaikkaan ja täydellisesti. AIKA TOLKUTONTA VAATIMISTA.

        ÄLÄ kiltti SYYTÄ OPETTAJAA, kiitos!

        Toisiksi vanhimmainen on 32 luokassa ja saa parempaa opetusta(sekä netistä pääseee lisä harjoittelee )mutta erityisluokan ope taas vetoaa
        Kun ei ole kaikilla tietokonetta niin ei voi tämmöisiä ei. Sama koulu myös minun 1luokalla oleva erityisluokassa sai tunnukset viime vuonna kun kysyin.


      • OpetaKotona kirjoitti:

        "Opettajan vika"

        SÄ ET EDELLEENKÄÄN KUUNTELE:
        jos opettajalla on luokassa 25-30 oppilasta, niin miten hän ehtii antamaan riittävästi pojallesi yksilöllistä huomiota kun siellä on 29 muuta, jotka tarvitsevat yhtä lailla opettajaa.

        Peruskouluissa pitäisi olla kaikesta päätellen enemmän pienryhmiä ja siellä erityisopettaja ja avustajat. Autistien ryhmät on erikseen -mutta mikään ei korvaa kodin tukea.

        Pienryhmät olis parempi - mutta tyhmä MINISTERI ja uusi OPS kielsi ne, mut
        VANHEMMAT VOISI VAATIA NIITÄ TAKAISIN.

        Integrointi on tätä päivää - laitetaan kaikki samaan läjään ja odotetaan, että yksi aikuinen ehtii jokapaikkaan ja täydellisesti. AIKA TOLKUTONTA VAATIMISTA.

        ÄLÄ kiltti SYYTÄ OPETTAJAA, kiitos!

        Syytän opettajaa kun säästää lapsilla, alan kyseleen rehtorilta mihin määrärahat pistetty kun isommassa luokassa on paremmat rahat.


      • Mulla ei ole 20 lasta joten valheesi on suuri, mies sai stipentin lukiosta. Mutta omani taitoni loppuu kesken kun suurin vastuu on minulla. Eikä mies kerkeä omansa opiskelunsa takia aina tarkastaa ja kuin taas hän ei tiedä aina mitä laskutoimituksia hänen pitää miten tuo laskettais. Mutta minä en ole opettaja eikä miehenikään.


      • Eikä kaikki ole erityislapsis vaikka kaikki on erityisiä.


      • Et sinäkään osaa opettaa koska tarvitsee yliopiston koulutuksen ihme ilkeilijä.


      • Vaikka minulla olisi kuinka paljon lapsia yhtä arvokkaita ne on kuin yhden lapsen perheessä ja tasa-arvosia. Ja jokaisen on saatava tukensa, mikä kuuluu heille.

        Erityislapsia ei ole niin paljon. Enkä edes kenestäkään saa vammaistukeja kun tarvi sen pysyvän kuntoutuksen. Vasta nyt olen oikeutettu samaan esikoisesta.


      • Keskityolemassaoleviin
        valtakunta kirjoitti:

        Et sinäkään osaa opettaa koska tarvitsee yliopiston koulutuksen ihme ilkeilijä.

        "ei kerkeä"
        Onko mitään tärkeämpää kuin auttaa omia lapsiaan läksyissä ja ohjata elämässä?
        Miksi tekee 20 lasta jos ei ole aikaa niille?

        Rakkautta riittää, mutta entä lapset? Vanhemmat lapset tukee nuorempia. Niinhän se suurperheissä menee.

        Sun profiilissa lukee, että sulla on futisjoukkueellinen lapsia.
        Ja kaikesta päätellen kasvat niitä yksin?

        En minä ilkeile, vaan teen kysymyksiä.
        JA kaikesta päätellen, sä teet kuten tahdot, eikä kukaan sano sulle EI.

        Jos kerran ihmisen voimat ovat rajalliset - olisiko parempi keskittyä niihin, jotka jo ovat maailmassa ja käyttää ehkäisyä jatkossa? HE tarvitsevat aikuisen läsnäoloa.

        Sanoit ekassa kommentissa, että tahdot maahan, jossa lapset saa parempaa opetusta.
        Saat toki lähteä - mutta SÄ itse pyydät aika paljon - jopa maapallon parhaalta koulujärjestelmältä joka on ajettu alas.

        Näkisin tämän niin, että ihmisen pitäisi tehdä lapsia vain sen verran kuin mihin omat voimat ja varat riittävät.

        Kiva, että järjestelmä on sun "perhe" mutta et sä voi tehdä lisää lapsia järjestelmälle ja vaatia niiltä kantamaan vastuuta sun puolesta.

        Voitte harjoitella luetun ymmärtämistä esim. siten, että luette yhdessä pienen tekstin (alkuun alle sivu tai jopa muutama rivi) ja sitten muut tekevät siitä kysymyksiä.
        - Yksi lukee,
        - muut kuuntelee ja tekee toisilleen kysymyksiä.
        Vaihdatte tekstiä kun kysymykset loppuu. "kuka teki, mitä teki, missä jne". Se teksti voi olla esim. satukirjasta ensimmäinen kappale tai sivu.

        Saman harjoituksen voi tehdä kuvalle: näytät satukirjasta kuvaa ja sitten yleisö sanallistaa eli sanoo ääneen mitä siinä tapahtuu.

        Siinä teille satutunti - yhdessäolemista


      • Noh puuttuu 13 että Saan ton 20 lasta täyteen😁 sulla ei taida olla lukemistaito kohdille. Oyritään siihen sit en usko että kerkeän onpahan käsiä sit koska esikoinen olisi ainakin jo 24vuotias.😂 ja noista lapsita varmaa enää kotona 2 ja plus ne 13 lasta joita ei vielä ole tai jo yksi tuloillaan.

        Mulla ei pötkähtele kuin yksi kerralla.


    • tässätaasyksi

      Niistä asioista mitä mietin moneen kertaan kun ihmettelin tätä... miks hitossa sä haluisit ketään tapailla suomessa (varsinkaan tällaista kuin minä) jos tiedät muuttavasi pois? Teit tosi kivaa tästä. Ainiinjoo.... koska sinä ja sinun haluamiset. Olet todella kiva ihminen kaikin puolin... varmaankin kohautat vain olkapäitäsi sille asialle että sait mun mielen vielä paskemmaks kuin mitä se oli ennen kuin tulit edes ajatuksiini. Kiitos todella paljon. Edelleen ihmettelen miksi et vain voinut jättää rauhaan? Ainiinjoo... unohdin. Koska SINÄ. Minulla ei ole mitään merkitystä... vain sinulla ja sinun haluamisillasi.

      • uusielämäedessä

      • Näinon

        Jos tällä ihmisellä ei ole täällä mitään mikä sitoo ja taloudellinen tilanne hyvä, niin mikä estää lähtemästä? Ihmisiä velvoittaa työ, koska on paljon esim. asuntovelkaa ja niitä kenellä on lapsia heidän koulut ja muut. Muuttaahan ne linnutkin kun aika on ne palaavat. Suomi on kova ja karu maa yksinäiselle.


      • muuttohaukkaa
        Näinon kirjoitti:

        Jos tällä ihmisellä ei ole täällä mitään mikä sitoo ja taloudellinen tilanne hyvä, niin mikä estää lähtemästä? Ihmisiä velvoittaa työ, koska on paljon esim. asuntovelkaa ja niitä kenellä on lapsia heidän koulut ja muut. Muuttaahan ne linnutkin kun aika on ne palaavat. Suomi on kova ja karu maa yksinäiselle.

        Ihmisiä on niin erinlaisia, kun aikaisemmin tuolla kirjoitin kuinka herkkä olen, niin osaan näyttää myös kylmän puolen, mihin olen itseäni valmentanut jo pidemmän aikaa ja huomannut, että joka kerta kun tiputan ihmisiä läheltäni pois olen askeleen onnellisempi, ensin osa ystävistä, koko sosiaalinen media, nyt loput kavereista ja sukulaiset, perhe etc ja koko maa. Uskon tavoittavani sen minkä olen aina halunnut löytää, rauhan ja onneliisuden yksinäni ilman ketään muuta, koska en tarvitse muuta kuin työn/ katon pään päälle ja ruokaa. Toiset haluavat vaan olla täysin yksin, minä olen yksi niistä. Takaisin ei ole tule ikävä. Ja vaikka tämä lähtö onkin - 3 päivää tuostaa niin olen jo iloisempi kun tiedän pääseni pois tästä maasta kokonaan pois.


      • tässätaasyksi
        muuttohaukkaa kirjoitti:

        Ihmisiä on niin erinlaisia, kun aikaisemmin tuolla kirjoitin kuinka herkkä olen, niin osaan näyttää myös kylmän puolen, mihin olen itseäni valmentanut jo pidemmän aikaa ja huomannut, että joka kerta kun tiputan ihmisiä läheltäni pois olen askeleen onnellisempi, ensin osa ystävistä, koko sosiaalinen media, nyt loput kavereista ja sukulaiset, perhe etc ja koko maa. Uskon tavoittavani sen minkä olen aina halunnut löytää, rauhan ja onneliisuden yksinäni ilman ketään muuta, koska en tarvitse muuta kuin työn/ katon pään päälle ja ruokaa. Toiset haluavat vaan olla täysin yksin, minä olen yksi niistä. Takaisin ei ole tule ikävä. Ja vaikka tämä lähtö onkin - 3 päivää tuostaa niin olen jo iloisempi kun tiedän pääseni pois tästä maasta kokonaan pois.

        Annoin peukun tälle. Itse osaan myös näyttää kylmää puolta. Olen pitkään unelmoinut siitä kuinka jätän kaiken taakse... toistaiseksi en vielä voi koska en ole löytänyt suuntaa itselleni. Heti kun sen löydän niin jätän ihan kaiken taakse.


      • tässätaasyksi
        uusielämäedessä kirjoitti:

        https://m.youtube.com/watch?v=VJDgpFLLzOA ,

        Mikä tämän pointti? Upposin siis väärään naiseen? Eli vaistoni ei ollut väärässä alun alkaenkaan... on muuten hiton hyvä leffa tuo.


      • solong
        tässätaasyksi kirjoitti:

        Mikä tämän pointti? Upposin siis väärään naiseen? Eli vaistoni ei ollut väärässä alun alkaenkaan... on muuten hiton hyvä leffa tuo.

        Vaistot tosiaan olivat väärässä, mutta itselläni. Tämä oli viimeinen viesti palstalle.


      • tässätaasyksi
        solong kirjoitti:

        Vaistot tosiaan olivat väärässä, mutta itselläni. Tämä oli viimeinen viesti palstalle.

        Sellaista sattuu.


    • Kaikkea hyvää 😊 olet rohkea.

      Juuri nyt olisi mahtavaa päästä täältä pimeästä ja kylmästä lämpimään.

    • Hyvää matkaa ja kaikkea hyvää elämääsi!

    • Onnealähtijöille

      Onnea matkaan, kaikkea hyvää, olkoon suojelus mukanasi,
      ja matkasi antoisa.

    • ensiviikolla

      Tervetuloa maitojunalla takaisin JOS kuitenkin tulee ikävä.

      • monetmuutkin

        Miksi tulisi, ei minulla ketää oikeaa ole jonka takia tulen kaipailemaan niin että pitäisi takaisin enää palata.


    • vaionkoainasamakeli

      Toivottavasti et muuta minnekään Epsanjaan, koska sinnehän nyt Alaskan ilmasto juurikin siirtyy, kun ilmaston muutos sen aiheuttaa: Suomessa ja Pohjoismaissa lämpenee, Epsanjassa kylmenee heh :D

      Olikin hauska vitsi tuossa joskus työpaikalla: mitä syytä on aina hössöttää siitä ilmaston muutoksesta, kun eikös ilmasto muutu jokainen viikko, jokainen päivläkin on erilainen keli, kaikkialla, turhaa hössötystä vain... :D

      • mehujäässä

        Olisko Pitcairn parempi paikka :D ??


      • amerikkalaistenluokse

        Houston, Texas, sinne menet, se on auringontasaajalla, eikä vaikuta Espanjan paskat säät sinne ja jos katsot aamun uutista säitäkin, niin aina on ´ 28 siellä ja rannikolla, Meksikonlahdella :D


    • ilmastomuuttuupäivittäin

      Eiköhän huomennakin jo tule ilmaston muutos jotta ei tule räntä sadetta ja aurinkokin välillä saattaa näyttäytyä välillä..... tämä on tätä päivittäistä ILMASTONMUUTOSTA.

      Tapahtuu päivittäin ja vuosittain, viikoittainkin näitä räntäsateita aina syksyllä...

    • PohdintaaLähdöistä

      Ilmaston lämpeneminen on ketju: napajäät sulaa, golf virta ja pari muuta pumppua hiljnee, se päästää lämpimät tuulet tänne ja ohjaa viimeiset viileät muualle.

      Tänne on tulossa britteinsaarilla ollut vesisateinen talvi.

      Mut ei se vaikuta positiivisesti ihmisten luonteeseen tai talouteen.
      Mua harmittaa, etten lähteny aiemmin — täällä olo tuntuu ajan tuhlaukselta.
      Täällä ole enää töitä ja koko planeetta on ajautumassa kaaokseen.

      Uskokaa tai älkää mut Suomi OLI tän planeetan ehkä kehittynein maa.
      Siis OLI ja tästä eteenpäin on taantumaa, koska päättäjät toimivat niin.
      Ei Suomen olisi ollut pakko tehdä näitä alasajoja.
      Tämä tapahtuu, koska valtion budjetti viedään brysseliin, vaikka Suomi olis tarvinnut kaiken pääoman oman muutoksen toteuttamiseen.

    • poissilmistähetinuo

      Kukaan ei teitä kaipaa Suomeen enää ikinä enää, muuttakaa vaikka Brasilaan pois kokonaan Suomalaisten silmistä HETI.

      • Mitesneomat

        ???

        Vaikka olis paha olo....oikeasti.
        Miksi heität edes leikilläs...mistä sä tiedät mitä murheita ihmisillä on?

        Oletko sä jotenkin validi tai parempi sanomaan jollekin, että ULOS ja HETI?

        Kaipaako kukaan sinua?


    • pahemmatrangaistukset

      Erittäinkin hyvä asia kun lähdette Suomen Valtiosta pois, tietänette että kaikkia verotietojanne tarkkaillaan KRP:n toimesta, MUTTA MUKAVA ASIA KAIKILLE KAUPPIALLE KUN VIETTE VEROTUKSENNE POIS SUOMEN VALTIOSTA, JOTTA EUROOPAN KESKUSVIRASTO VOI RANGAISTA SITTEN PAREMMIN HEHEHEH.

      • jotainpielessä

        Eli sinun näkökulmasta, elämä on kärsimistä, pahoinpitelyä, vakoilua, kyttäystä ja kärsimystä?

        Miksi kukaan kyttäis vielä perään jos joku lähtee täältä
        muualle asumaan?

        Euroopan keskusvirasto? Kerro enemmän jos tiedät.
        EU on väkivaltakoneisto, se on selvää...

        Onko sulla jokin hätä vai haluatko vain pelotella, että ihmiset jäis tänne kärsimään vaikka jossain muualla saattais olla paremmat mahdollisuudet?

        Kuulostat ylipalkatulta pormestarilta. Kaikki on sössitty ja kaupungin liksa menee pomon palkkoihin , muta asukkaat halutaan pitää vaikka väkisin.


    • SäOletMuuttanut

      No koska se huominen tulee??? Muuta jo! Täällä jo viikon jankannut "muutan huomenna", ja silti täällä pörräät!

      • idioticus

        En minä Suomi-palstalta ole sanonut lähteväni vaan maasta ja sen olen tehnytkin, yllättävää että internet toimii keski-euroopassakin, eikö vain..


      • BanaanikärryKateissa
        idioticus kirjoitti:

        En minä Suomi-palstalta ole sanonut lähteväni vaan maasta ja sen olen tehnytkin, yllättävää että internet toimii keski-euroopassakin, eikö vain..

        Huumoria vähän heitin. Siksi laitoinkin niin korostuneesti "silti täällä pörräät" :D Heittäydyin hölmöläiseksi ja olin mukamas niin "temerana" :D

        Kaikille kaikkea hyvää! Palstaa ei saa hyvätä vaikka mikä olis. Onni ja Risto ovat jo kadonneet tielle tietämättömille, eivätkä edes ilmoittaneet siitä :(


    • jokainenpäiväerisää

      Sään muutos on niin huvittavaa todellakin, että kuka hölmö nyt luulee että edellisen päivän sää olisi sama kuin elisen sää :D

      Ilmaston muutos aiheuttaa vaihtelua päivittäisissä lumisaiteissakin, tietääkseni :D:D

    • silloineipoistutakaan

      Oletko aivan varma asiasta että jotta Puolustusvoimat Tullin kanssa ovat evänneet passinne: "maastapoistumiskielto", koko suvullesi?

    • voittomatka

      Olisi aika ikävä yllätys tuollainen kun jostain Onnenpyörijä-ohjelmasta vaikka olisitte voittaneet maailmanympäriristeilyn, sitten vaan Puolustusvoimien sotilaspoliisit olisivat portilla että: passinne takavarikoidaan nyt ja lomat on peruutettu tältä vuosikymmeneltä.

    • 20euronasianajaja

      Tosiaan jos sotilaspoliisit ottavat passit pois, ottavat myös kaikki käteiste ja kännykät samalla, kuuluu tehtäviin, vaatteita eivät sentään kai tietääkseni otta, jotain 20eur jättävät käteistä rahaa taskuun millä pitäisi pärjätä.... konsulaattiin valittamaan, tai minne nyt valitatkaan, kun poliisille et voi valittaa... jne.... jonnekin puolustusministeriöön valitat sitten: kyllähän siinä nyt pitää herranjestas 20eur riittää varattomana ilman ruokaa laatia kirje jonnekin puolustusministeriöön!

      Kyllähän 20eur on jo iso raha, mitä sillä voi tehdä jos muuta ei vaan ole!

    • nälkämaan.laulu

      Meidän on uudesta luotava maa. Raukat vain menköhöt merten taa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1711
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1442
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      963
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      946
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      42
      780
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      708
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      671
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      646
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe