Ajattelin mennä keskiviikkona seuroihin en ole ennen käynyt. En siis ole letadialainen. Miten minuun suhtaudutaan siellä? Saako olla ihan omissa oloissa niin kun evlut kirkossa?
Niin minua kiinnostaa erilaiset kristinuskon suuntaukset. Uskon itsekin Raamatun ilmoittamaan Jumalaan.
Seuroihin tutustumaan?
17
327
Vastaukset
- etsivä-xxx
Sinulla ei ole siellä mitään hätää. Isoissa paikoissa kuten pääkaupunkiseudulla kukaan ei kiinnitä sinuun mitään huomiota. Hyvä puoli ensivierailulla mutta sitten siitä voi tulla ongelmakin. Vanhoillislestadiolaisiin pääsee sitten lopulta tutustumaan ihan yksilötasollakin mutta aikaa se vie ennen kuin tutustuu niin että oikeasti on kahvipöydässä seuraa. Kun suurin osa muualta esim. Helsingin seudulle tulevista tulee suureen sukuun ei heillä ole tätä ongelmaa joten aika orpona saat olla. Jos oikeasti haluat tutustua siihen mikä on lestadiolainen suuntaus kannattaa katsoa netistä milloin on niin sanottu seurakuntailta. Nämä tilaisuudet eivät ole sellaisia kuin voisi kuvitella nimestä. Kyse alustuksen pohjalta pidetystä keskustelutilaisuudesta johon varsin hyvin voi mennä kuuntelemaan sellainen muualta tullut joka ehkä vielä edes tiedä mitä liikkeestä ajattelee. Liikkeen ominaispiirteet tulevat kyllä selville suhteellisen lyhyessä ajassa,niihin voi ajatella voivansa ainakin sopeutua kun positiivisia asioita on todellakin paljon. Itselleni sitten ajan myötä ne alussakin mietittäneet asiat ovat konkretisoituneet tai on enemmän tullut esiin korostuksia tai jäänyt puuttumaan painotuksia jotka ovat omalle uskolle tärkeitä. Liempinä niitä liikeessä kutsutaan kipuiluksi.
- etheth
Jos uskoon haluaa ni sitten myös pitää kestää pilkkaamista siitä että on uskossa.
- OikeaPäätös
Oikein, vain tuolla tavalla saat omakohtaisen kuvan siitä millaisia eri seurakuntiin ja herätysliikkeisiin kuuluvat henkilöt ja opetukset ovat.
Omasta puolestani toivotan sinut tervetulleeksi myös meidän, kirkon piirissä toimivan herätysliikkeemme seuroihin. Nettisivultamme voit jo etukäteen tutustua saarnoihin ja muuhun toimintaan. https://www.esikoiset.fi/ - kepemp
Tiiän ainaki yhen varman tapauksen kun eräs epäuskossa oleva tyttö tuli ja teki ilmeisesti tekoparannuksen ja ilmesesti halusi hakea turvallisen puolison ja niin sai mutta avioeroon se sittemmin päätty,Usiamman lapsen ne kummiski kerkes hankkia.
Tervetuloa vain seuroihin, olet sydämellisesti tervetullut!
- valikoiva_porukka
Joo kyllä sinne on varmaan kaikki tervetulleita mutta vastaanotto riippuu kyllä millanen ihminen on päällepäin yms.
Ole varovainen. Kristitty etsii Jeesusta, ei Jumalaa. Saatanakin uskoo Jumalaan, mutta ei tunnusta, kuten ei tunnusta lestadilaisetkaan (etkä Sinä), että Jeesus on Herra, jaoka ei tunnusta Jeesusta, ei ole tietä Jumalan luokse.
Lestadiolaisten Raamatusta uupuu tämäkin jae; Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Voi mennä opit metsään.
Kristittyen eloon kuuluu yhteys ja jos käyt useamman kerran, silloin kyllä tullaan toivottamaan tervetulleiksi, ja kysytään, miten Sinua voi auttaa.Ole varovainen. Kristitty etsii Jeesusta, ei Jumalaa. Saatanakin uskoo Jumalaan, mutta ei tunnusta, kuten ei tunnusta lestadilaisetkaan (etkä Sinä), että Jeesus on Herra, jaoka ei tunnusta Jeesusta, ei ole tietä Jumalan luokse.
Lestadiolaisten Raamatusta uupuu tämäkin jae; Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Voi mennä opit metsään.
Kristittyen eloon kuuluu yhteys ja jos käyt useamman kerran, silloin kyllä tullaan toivottamaan tervetulleiksi, ja kysytään, miten Sinua voi auttaa.- elottomalle
Hyvä, ettei etsi kotia uittoyhdistyksestä, jota edustat.
- 123-4
elottomalle kirjoitti:
Hyvä, ettei etsi kotia uittoyhdistyksestä, jota edustat.
Mitä uittoyhdistystä tarkoitat. Sitäkö, että Isä uittaa "jojoa" alle kymmen vuotiaan "vanavedessä".
- ole_hyvä
123-4 kirjoitti:
Mitä uittoyhdistystä tarkoitat. Sitäkö, että Isä uittaa "jojoa" alle kymmen vuotiaan "vanavedessä".
Teidän vajaakirkollisten uittoyhdistystä, kun yritätte hukuttaa ihmisiä uittamalla.
- 123-4
ole_hyvä kirjoitti:
Teidän vajaakirkollisten uittoyhdistystä, kun yritätte hukuttaa ihmisiä uittamalla.
Vastaa nyt minulle, oletko pedofiilin tulosta, ja siitäkö ole noin vihainen uittoyhtiöille.
- KirjoituksetPaljastavat
Kristitty ei mitään enään etsi, hän on Jumalan sanan kautta kohdannut Pyhän Hengen johtamana Jumalan laupiaan kasvot Jeesuksessa Kristuksessa.
Tuollainen posketon ja laidaton vihapuhe jota Kesitas syöttää, esimerkiksi lestadiolaisista, osoittaa ette hän ole Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ...
***) ... ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
Muita kristittyjä halveksivien vihapuheiden levittäjät kertovat viesteillään, elävänsä vielä ilman Kristusta. Armo ei tee ihmistä ylpeäksi ja muita tuomitsevaksi, vaan lähimmäisiä armahtavaksi ja rakastavaksi. Nykyisessä maailmanajassa Jeesuksen tunnustajilla on ihan riittävästi työtä Kristuksen todistamisessa, vihapuheiden levitys toisista kristityistä ei ole Jeesuksen lähetyskäskyn mukaan elämistä, se on pelkästään Jeesukselle kuuluvaa kansaa hajoittavaa työtä.- enkempeleestä
Hyvä kommentti. Kesitas menköön itseensä.
Puhutko todella Kerhosta??
Miksi teillä ei Pyhä Henki toimi, ei ole yhtään armolahjaa, ei kielillä puhumista, ei parantamisen lahjaa? Eikö Henki teihin luota?
Todellisuudessa PH;N tehtävä on nimenomaan kirkastaa Kristusta?? Joten se olisi tarpeen, mutta ensin pitää löytää ja tunnustaa suullaan Kristuksen kaikkivaltiaisuus, sekä Messiaanisuus.
Hengen Voitelemalla on aina armolahjoja, mutta ei teillä, ilman Henkeä.
Minulla ei ole vihapuhetta, vaan ohjaavaa evankeliumia Kristuksesta. Olet kun 25 vuotta sitten olevat kommunistit, kaikki on vihapuhetta. Toisaalta vihaan pedofiliaa, kuten Jeesuskin, joka kertoi sen, että olisi parempi panna myllynkivi kaulaan ja upottaa meren syvyyksiin.
Tuo 1 Joh 5;1 on väärin käännetty, Jeesus ei ole syntynyt, vaan on ollut aina.
Minäkö halveksin kristittyä. Seurakuntaani heitä onneksi liittyy kuukausittain, ja rakastan heitä myös ihmisenä.
Oliko se vihapuhetta, jonka Johannes sanoi ja myöhemmin myös Jeesus,
Matt. 3:7
Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?
Tehän olette niitä Suomen fariseuksia, hyvä veli järjestönä.
Paina se mieleesi, en vihaa mitään muuta kun sitä, mitä Jeesus sanoo, sekä valehtelua, jolla pyrit kohottamaan Kerhon kasvoja.
- Karoliina_
kotiaetsimässä, siis tämä aloittaja; Tuu juttelee mulle snäpissä; karoklaudiaaa tai sitte instassa; karoklaudiaa. Mulla on sama tilanne ja ois kiva jutskailla näistä hengellisistä asioista :). Oon ilonen ja ystävällinen 20v nuori nainen. Tuu puhuu jos kiinnostaa :)!
- KirjoituksetPaljastavat
Kenellä "teillä" ei Pyhä Henki toimi?
Ei Pyhä Henki ole minkään looshin Henki! Hän on kaikkivaltias Jumala, joka ei ole yhdenkään ihmisen tai ihmisryhmän ohjaksissa, heidän ohjailtavanaan. Kaikkialla missä Jumalan sanaa viljellään, esimerkiksi luetaan Raamatusta, niin siellä on Pyhä Henki läsnä.
Kuten jo aiemmin sanoin, tuollainen halveksiva esiintyminen, ylpeily ja vihapuhe toisia kristittyjä vastaan kertoo, ettei henkilö tunne Jumalaa. Ei Jeesus tuollaiseen toimintaan (repimään toisilta Jumalan lapsilta silmiä) ole ketään kutsunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3574196Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1333692Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92401Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei112224Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1501881- 1181779
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181778Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241399KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti571281Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1531061