Olisiko täällä ketään joka osaisi opastaa minua hyvien kuulosuojainten hankinnassa? En ole mitään rakentamassa enkä purkamassa mutta ajattelin, että täällä voisi olla tietoa asiasta.
Tarvitsisin semmoiset sangalliset, mukavat kuulosuojat joiden kanssa ei kuule puhetta, lasten kiljahduksia, oven paukahduksia, koiran haukkumista, ovikelloa, musiikkia, vasarointia, rappukäytävän jytinöitä... kaikkea sitä mitä hatarasti rakennetussa kerrostaloissa kuuluu...
Katselin äsken Peltorin kuulosuojaimia. Jäin semmoiseen käsitykseen ettei ne jonkin ihmeen konstin kautta suodata pois ympäristöstä tulevia ihmisten puheita tms. ääniä.
Onko semmoisia kohtuuhintaisia/halpoja/muutaman kympin hintaisia kuulosuojia olemassakaan joilla pääsen eroon normimetakasta ympärilläni. Ei mun tartte kenenkään kanssa keskustella kuulosuojaimet päässä. Kovin kalliita ja kaiken maailman radioilla varustettuja en huoli enkä tarvitse. Tavallisia korvatulppia en pysty käyttämään jatkuvasti, eikä ne ole edes riittävät. Kaikki ympäristön äänet pitäisi pystyä poissulkemaan mahdollisimman hyvin.
Teen toisinaan hankalaan rytmiin töitä ja yritän nukkua sitten päivällä ja alkuillasta jolloin oman perheen ja naapuruston elämä vasta alkaa. Ei siinä mitään, mut nukkua mun pitäisi.
Kiitos jo etukäteen.
Kuulosuojaimet
9
392
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Minulla on Peltor Optima 2-merkkiset. Hyvät moottorisahan kanssa, ja vaimentavat vaimonkin puheen äänen. Pari kymppiä näkyvät maksavan.
- Jonskuna
Ei kuulosuojaimet poista muuta kuin korkeimmat äänet eli vaimentaa ääntä. Nukkua niiden kanssa ei voi . Sellaisia kuulosuojaimia ei ole mitkä poistaisi äänet.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kyllä minä nuoruudessani nukuin hyvin kuulonsuojaimet päässä paperitehtaan pulpperin montussa.
- OnkoOlemassa
Jaa! Kiitos!
En ymmärrä mitään korkeiden ja matalien äänien kuuluvuudesta. Onko ihmisten puhe pääosin matalaksi vai korkeaksi luokiteltavaa.
Katsoin nyt, ettäTuolla Peltorin mainoksissa joissain kuulosuojaimissa sanotaan olevan erikoistehokkaan vaimennuksen matalilla ja korkeilla taajuuksilla. Ne oli Peltori Optime Kolmosluokan suojaimet.
"Osa-aikaeläkeläisen" nuoruusvuosien väsymys ja hyvät unenlahjat vähän pistivät miettimään nuorukaisen vapaa-ajanviettotapoja. No, nyt on vaimo, kuulosuojaimet ja moottorisaha (ja kaiketi kuulokin tallella). :-D
Tuo on varmaan totta, ettei kaikkia ääniä saa millään suojaimilla ja kotikonsteilla kokonaan poistettua. Enkä todellakaan tiedä saanko nukuttua semmoiset härpäkkeet päässäni. Pitäisi ainakin osata nukkua koko ajan selällään. Ei tule onnistumaan. - Osa-aikaeläkeläinen
Nuoruusaikoinani tehtiin remonteissa hommia välillä koko vuorokausi, joten ihmekö tuo jos joskus raukaisi.
Meillä jotkut 3-vuorolaiset ovat teettäneet? silikonikorvatulppia jotta melu ei häiritse unta päivällä. Itsellä kyllä uni yövuoron jälkeen jäi muutamaan tuntiin vaikka ei melu häirinnytkään. Onneksi vuorohommia oli harvoin.
- NickNailer
Rakennushommissa käytän Bilteman kuulosuojaimia. Ostan niitä nipun kerrallaan ja pistä kaikkii työpisteisiin yhdet omaa ja muiden käyttöä varten. Punttisalilla käytän korvakäytävään työnnettäviä tulppia, koska siellä on kovempi melu kuin työmaalla, mutta isommista laitteista olisi haittaa.
Pienten lasten kanssa kosketuksiin joutuessa käytän vastamelukuulokkeita. Ne taas ovat joko kalliita tai helevetin kalliita. Tavalliset vastamelukuulokkeet kustantavat suuruusluokaltaan 350 euroa. Jos tavoittelee huippulaatua, niin sitten on Sennheiser HE 1 ja hintalapussa 62.000 €. Siis toistan 62.000 €, - tuunaavillamyssyä
Laita myssyyn korvien kohdalle äänieristettä.
- tuunaavillamyssyä
Tee itse ääniltä suojaava pieni peitto, jota siirrät pään ympärillä nukkumisasennon mukaan. Tee se vaikkapa tyynyliinaan laittamalla täytteeksi haitta-aineetonta äänieristettä korvan kohdalle. - Hevosille on korvahuppuja, joissa on äänieristeenä neopreenia. - Tee vuori ja päälinen puhtaasta puuvillasta tai villasta, että on varmasti terveellinen.
- OnkoOlemassa
Hyviä neuvoja. Koko pää pitää paketoida kunnolla.
Taidan olla jo niin herkistynyt kaikelle mahdolliselle, ettei minkään valtakunnan kuulosuojaimet auta. Tai sitten en ole vielä tarpeeksi väsynyt. Huohhh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774