Anopilla ja appiukolla meinasi tulla kylmä talvi. Heidän kattilansa oli sammunut ja se oli mennyt sähkölle. No mentiin paikalle ja todettiin, että siilon kierukka oli tilttaantunut jumiin. Pöyhittiin siilo kuohkeaksi ja se alkoi toimimaan, mutta savu tulee sisälle. Jopa siiloon asti pössyää ja piipusta tuskin lainkaan. Itselläni ei ole mitään kokemusta tällaisesta ja siksi kysynkin teiltä viisaammat mikä siinä voi olla vikana? Tänään varmaan pojan kanssa mennään sitä tutkimaan.
Hakelämmitys
4
256
Vastaukset
- Raksaaja-sh
Piipun veto on riittämätön.
Onko piipun nuohous unohtunut?
Entä onko jokainen reikä kattilasta nuohottu?
Mikäköhän poltin siellä on käytössä? - Savuava
Niin tähän asti sitä on hoitanut lakomieheni, mutta nyt hän on siirtynyt toisenlaisiin hommiin (lasihommiin), ja nämä jutut on toisarvoisia. Itse en ole koskaan ollut tämänkaltaisen systeemin kanssa missään tekemisissä, joten olen täysin uuno. Pakko minun kuitenkin on opetella kera poikieni nyt sitä hoitamaan. Piippu on alkukesästä nuohottu, mutta kattila melko varmaan laiminlyöty. Onneksi siinä on naapuri, joka sen on aiemmin joskus hoitanut. Täytyy häneltä ottaa oppitunnit.
Kaikki tieto näistä otetaan kiitollisena vastaan. - savut-ulos
Yksi vaihtoehto on ottaa se nuohooja putsaamaan koko kattilan ja piipun, luulisin että heillä kuitenkin on paras tieto ja tuntemus erilaisista systeemeistä, vähättelemättä naapuria.
- Savutta
Otin tuhkaimurin ja kävin lävitse kaikki savupuolen ontelot. Nytt savu pössyää piipun päässä eikä missään muualla. Siis nyt toimii... Kiitos kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764