Urheilutausta ja epämääräiset oireet

uusisohvaperuna

Olisikohan kenellään vastaavia kokemuksia?

Viimeisen puolen vuoden aikana olen kärsinyt epämääräisistä oireista. Vasen käsi ei toisinaan tahdo toimia, ei mene nyrkkiin, vasen jalka on jatkuvasti kipeä ja oikealla puolella kasvoja on ollut jo pidempään eriasteisia halvauksia, jotka kuitenkin palautuvat. Viimeisimpänä kurkku on alkanut puutua oikealta puolelta ja eilen huomasin, että ennen herkkä oksennusrefleksi on kadonnut oikealta puolelta kurkkua. Vasemmalla se on entisellään.

Kesällä päästä otettiin CT/MRI, sekä selkäydinnestenäyte, jotka kaikki olivat puhtaita. Neuro arvioi oireiston yksikantaan stressiksi/mt-ongelmaksi, koska em. kokeet olivat puhtaat.

Olen urheillut paljon ja kovaa (kansallisella tasolla), joten väistämättä tulee mieleen, että voisiko kropassa olla jonkinlaista kulumaa, joka heijastuu tällaisina oireina? Olen kuormittanut hermostoa urheilulla aktiivisesti, mutta samalla olen huolehtinut aktiivisesti lihashuollosta. Ylikuntoon en ole ajautunut kertaakaan. Ikää on 40 .

Oireisto rasittaa arkea ja urheilukin on nyt jäänyt täysin pois elämästä, koska kroppa ei toimi. Olisi mukavaa löytää joku selitys ja pystyä palaamaan oman lajin pariin, tai vaikka uudenkin lajin, kunhan saisi terveen elämän takaisin.

7

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punkkiko

      Nuo oireet viitaavat neurologiseen ongelmaan. Onko mahdollista, että olisit saanut borrealoosin. Siinä oireilut voivat olla hyvinkin erikoisia.

      • uusisohvaperuna

        En oikein usko borrelioosiiin. En ole kovin aktiivinen luonnossa liikkuja ja se olisi ymmärtääkseni näkynyt likvorissa(?).
        Oireisto on tosiaan neurologinen jopa näin maallikolle, mutta syy on auki.


      • Monisairas
        uusisohvaperuna kirjoitti:

        En oikein usko borrelioosiiin. En ole kovin aktiivinen luonnossa liikkuja ja se olisi ymmärtääkseni näkynyt likvorissa(?).
        Oireisto on tosiaan neurologinen jopa näin maallikolle, mutta syy on auki.

        Kyllä se punkkitartunta voi huonolla tuurilla silti tulla. Ihan kaikkea ei MRI:kään näytä ja toisaalta on mahdollista merkkien esiintulo myöhemmin. Noita raajaoireita on siis jatkuvasti? Ohimenevä verenkiertohäiriö voisi tulla kyseeseen kun satunnaista. Vähän oudoksun, että pystyt kurkkua noin tarkkaan tuntemaan. Epämääräisissä hermosto-oireissa tulehdusten lisäksi tulee muistaa vitamiinien (kuten B12) puutosoireet, mutta ei tosin sovi tällaiseen. Rankaakin voisi kuvata, sillä siellähän ne kaikki hermot kulkee. Borrelioosin lisäksi on monia muita tulehduksia ja autoimmuunitauteja, lihastauteja myöten. Urheilutausta ei nähdäkseni nyt selitä oireita.
        Oliko ennen oireita mitään oireita selittävää tapahtumaa, kuten tapaturmaa, väkivältaa, tulehduksia?


      • uusisohvaperuna

        Raajaoireita on vaihtelevasti. Käsi oireilee ajoittain/aika harvoin, jalka on kipeä koko ajan. Kurkun puutumista ei voi olla huomaamatta. Eilen ruuan jälkeen sörkin veitsen varrella peilin edessä nielua mielenkiinnosta, ja siinä yhteydessä tajusin, että se on tunnoton oikealta ja refleksi uupuu. Sairaalakäynnissä melkein oksensin, kun hoitaja otti bakteerinäytteen kurkusta...

        Ei ole mitään traumaa tms., josta oireisto alkoi. Normaalia elämää.


      • uusisohvaperuna

        Se unohtui, että pari kertaa on jalka meinannut pettää alta. Vasen jalka on se kipeä, mutta molemmat ovat pari kertaa meinanneet pettää alta seistessä. Juostessa vasen jalka tulee todella kipeäksi, juoksu on siis täysin pois liikevalikoimasta.


    • hermostopettää

      viittaa ms tautiin...

      • Monisairas

        Niin viittaisi, mutta olisi luullut näkyvät pään kuvissa tai selkäydinnesteen tutkimuksessa. En tiedä, ehkä näkyy myöhemmin tai sitten onkin jotain muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe