Suositelkaa hyvää (ND) filtterimerkkiä!

NDsuotimista

Olen tähän asti käyttänyt halpoja kiinalaisia nd-filttereitä, mutta nyt haluttaisi ostaa laadukkaammat, mutta ei mitään maailman kalleimpia kuitenkaan. Eli hakusessa levyfiltterit pidike, ND8 ja Gradual (reverse) ND4 tai ND6 ja ehkä ND1000. Sellainen joka kävisi ainakin 67 ja 77 linsseihin, ja kamera on Canon, jos sillä on väliä. Ja kokemuksia mielellään kuuntelen myös. En toivo esim että taivas punertaa kovin filtteriä käytettäessä, niinkuin nykyinen halpani tekee. Joten minkä merkkiset ja mistä? Kiitos jos joku jaksaa avustaa:)

6

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti

Yksi vaihtoehto on hankkia suodinsarja: pidin, suotimet ja mahdollisesti vastavalosuoja. Merkkejä on muutamia, mutta itse olen ollut tyytyväinen Cokin sarjaan.

http://cokin.com/en/13-filters

Tavallisista filttereistä olen käyttänyt lähinnä Hoyaa.

• NDsuotimista

Olen katsellut Cokin Nuances-sarjaa,mutta saako sitä Suomesta,en ole vielä oikein löytänyt vaikka olen googlaillut..

• Canonisti
        NDsuotimista kirjoitti:

Olen katsellut Cokin Nuances-sarjaa,mutta saako sitä Suomesta,en ole vielä oikein löytänyt vaikka olen googlaillut..

Cokinilla on maahantuoja Suomessa ja esimerkiksi Optotekilla Töölössä on tavaraa hyllyssä.

• NDsuotmista

Interfoto näyttää olevan maahantuoja mutta sivut eivät toimi.

• khfjdshjgts

Ainahan voi hankkia kameran merkkisen suotimen.
      Vaihtoehtoja:
      B W
      Hoya
      Zeiss
      Leica
      Marumi
      Canon
      Nikon
      Heliopan

Itse ostin pari kehuttua UV-suodinta, jotka oli kalliita.
      Sitten huomasin kuvissa rengasmaisia epäterävyysalueita.
      Vaihdoin hieman halvempaan kauppiaan haukkumaan Canonin "tasolasiin" ja ongelmat katosi.

• suodattaja

Itselläni on Hoya säädettävä harmaasuodin, samoin polarisaatiosuodin. Maksaa toki rahaa, mutta ennen kaikkea käyttömukavuus on huippua eikä tarvii useita suotimia kun on yksi hyvä, jota voi säätää tilanteen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2957
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2869
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2333
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      29
      1815
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1689
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1589
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1566
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1235
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1226
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79