Sähkövero?

mitenlietässä

Miten sähkövero toteutuu aurinkopanelien käytössä?
Ilmoitatteko itse verottajalle vai tuleeko se katsomaan mittareita vai miten?
Sähköverohan kuuluu kuluttajalle, tulee se sitten keneltä vaan.
Näin olen ymmärtänyt..

12

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2000a

      Olen veroilmoitukseen laittanut arvioidun tuoton ja kokonaispaneeli määrän. Myös kannattaa mainita millaisella säätimellä on lataus toteutettu.😕😕

      • emännänkaulakorukin

        Etkö liitä valokuvia todisteeksi?
        Siinä voisi laittaa emännänkin mannekiiniksi esittelemään mittareita ja muita systeemeitä.
        Lopuksi verottaja saattaa kysyä, että mistä sait rahaa noihin laitteisiin :)


    • Nykyaika2018

      Asennutin aurinkopaneleihini mittarin mikä laskee kuukausittain kertyneen sähköveron.

      • JaTulevaisuus

        Samoin. Minun laite on 4G verkossa, joten datan voi välittää reaaliaikaisesti verottajalle.


    • MaksaVainVeroa

      Sähköverossa ei ole pientuottaja-alennusta, kuten esim. pikkukioskin arvonlisäverossa on.

      • öhhi

        Mutta arvonlisäverohan ei ole kioskivero vaan kuluttajavero.
        Tuo vero tulee siten, että on tuotteen hinta vero= kuluttajavero.
        Sitä ei koskaa ajatuksellisesti maksa kioski vaan kioskin käyttäjä.
        Kun on arvo ja siihen laitetaan arvon lisä, on selvää että se on arvokkaampi, kun siinä on se lisäkin mukana.


      • mitässanot

        Mitäs jos näitä 50kwa tuotoksia on useita. Kukin kooltaan 50kwa niin kai se on samaa mikrotuotantoa, kun kukin tuottaja tuottaa omaan kohteeseensa?


    • hullutilmoittaa

      En ilmoita kellekkään mitään !
      Kaikki sähkö kulutetaan itse ,verkkoinvertteri on kytketty niin ,että ei syötä sähköverkkoon mitään !
      Pienimuotoisella sähköntuotannolla tarkoitetaan luonnollisen henkilön enintään 50 kilovolttiampeerin nimellistehoisella sähköntuotantolaitteistolla harjoittamaa sähköntuotantoa ensisijaisesti kotitalouden omaan käyttöön. Kyse on tällöin niin sanotusta mikrotuotannosta.

    • Itsevaan

      Onko tämä vitsi. Suomi on täydellinen helvetti jos jopa aurinkokennosähköstä menee verot.

      • hehhehnäinon

        Kyllä kai pullojen keräämisestäkin menee :D
        Se on sitä sdp politiikkaa, jossa naapuri on kateellinen ja vaatii veroa, jotta ..jotkut saa ilmaista rahaa taikapuusta.


    • xcdffvbbgtt

      Myös kerätyistä puolukoista menee demarivero, ja tulevaisuudessa on myös happivero, joka tulee siitä etttä hengittelee hyvää suomalaista ilmaa. Vanha sanonta : Äänestä demaria, niin naapuri ei aja bemaria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe