Hyvä ja pätevä kuntokartoitus Kuopio

Anneliaa

Olen myymässä asuntoa ja ostaja on löynyt. Ostajan pankki kuitenkin vaatii kuntokartoitusta ja energiatodistusta asunnolle. Kulut maksetaan puokkiin mutta ostajaosapuoli vaatii yli tonnin maksavaa kartoittajaa (raksystems)

Halvemmallakin saisi. Esim Rakennuspalvelu Berg Oy on paljon halvempi. Kumma kyllä Rakennuspalvelu Berg Oy markkinoi lämpökamerakuvauksia ja energiatodistuksen kirjoittamisia, vaikka yrityksellä ei löydy mitään pätevyyksiä fisen rekisteristä. Jos en osaa käyttää tätä niin kertokaa mulle
https://www.energiatodistusrekisteri.fi/public_html?s=laatijahaku_section&command=browse
http://fise.fi/patevyysrekisteri/?link=

Pankissa sanottiin, että jos ei ole pätevyyttä noilla papereilla voi pyyhkiä takamusta.

Pitääkö tämä paikkansa vai voiko kuka tahansa kirjoittaa enegiatodistuksia, tehdä rakennusten lämpökamerakuvauksia ilman pätevyyksiä? Mitä mieltä olette? Kannattaako ottaa tommoselta halvalta toimistolta, jolla ei ole pätevyyksiä vai maksaa itsensä kipeäksi??? Sitten olis tommonen savon asuntoexpert jolla taas on kaikki pätevyydet kunnossa, kokemuksia? Jopa markun nosto tekee kuntokartoituksia, kuulostaa vähän hassulta, mutta jos joku on tuolta tilannut niin kertokaa kokemuksia. Ei olis ihan liikaa tätä rahaa tuhlattavana.

1

2148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos otat oikealta rakennusyhtiöltä, joka kartoituksia tekee, uskoisin, että olet tyytyväinen. Hinta ei ole halvin, mutta on kunnollinen työ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4817
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2178
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1822
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1455
    5. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      34
      1425
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1371
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      20
      1329
    8. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      318
      1091
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1013
    Aihe