Olen myymässä asuntoa ja ostaja on löynyt. Ostajan pankki kuitenkin vaatii kuntokartoitusta ja energiatodistusta asunnolle. Kulut maksetaan puokkiin mutta ostajaosapuoli vaatii yli tonnin maksavaa kartoittajaa (raksystems)
Halvemmallakin saisi. Esim Rakennuspalvelu Berg Oy on paljon halvempi. Kumma kyllä Rakennuspalvelu Berg Oy markkinoi lämpökamerakuvauksia ja energiatodistuksen kirjoittamisia, vaikka yrityksellä ei löydy mitään pätevyyksiä fisen rekisteristä. Jos en osaa käyttää tätä niin kertokaa mulle
https://www.energiatodistusrekisteri.fi/public_html?s=laatijahaku_section&command=browse
http://fise.fi/patevyysrekisteri/?link=
Pankissa sanottiin, että jos ei ole pätevyyttä noilla papereilla voi pyyhkiä takamusta.
Pitääkö tämä paikkansa vai voiko kuka tahansa kirjoittaa enegiatodistuksia, tehdä rakennusten lämpökamerakuvauksia ilman pätevyyksiä? Mitä mieltä olette? Kannattaako ottaa tommoselta halvalta toimistolta, jolla ei ole pätevyyksiä vai maksaa itsensä kipeäksi??? Sitten olis tommonen savon asuntoexpert jolla taas on kaikki pätevyydet kunnossa, kokemuksia? Jopa markun nosto tekee kuntokartoituksia, kuulostaa vähän hassulta, mutta jos joku on tuolta tilannut niin kertokaa kokemuksia. Ei olis ihan liikaa tätä rahaa tuhlattavana.
Hyvä ja pätevä kuntokartoitus Kuopio
Anneliaa
1
2190
Vastaukset
- Anonyymi
Jos otat oikealta rakennusyhtiöltä, joka kartoituksia tekee, uskoisin, että olet tyytyväinen. Hinta ei ole halvin, mutta on kunnollinen työ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2047155- 1622159
- 1131758
- 511430
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651383Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571186Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1021135Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71066- 411019
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan2591003