Aihe

Minnesota-hoito Lapualla

Reiska1959

Huom! Ensin pyydään etten halua Minnesota en Fenix, enkä minkään munkaan- hoidon henkilökunnan kommentteja, koska laitosten henkilökunnat haukkuvat muita laitoksia aina!

Olen miettinyt mitä eroa noissa on?
Ja sitten on Järvenpää, Rehappi..

Haluaisin kuulla mielipiteitä potilailta. EN HENKILÖKUNNALTA. Esim onko totta että Lapualla ja Fenixissä nöyryytetään ja nolataan potilaita muiden silmien edessä? Ja toinen onko kyseiset paikat sellaisia missä ei huomioida muita sairauksia vaan pistetään kaikki alkoholin piikkiin?

8

239

Vastaukset

• Jotenkin viestistäsi välittyi sellainen tunne, että sinä olet kuunnellut liikaa hoidon keskeyttäneitä ja juomista jatkavia alkoholisteja. Näiden itseensä pettyneiden alkoholistien täytyy löytää jostain syy siihen, että he "joutuvat" jatkamaan juomista.

Mutta joka tapauksessa, tuskin missään noista hoitolaitoksista sinua nöyryytettään muiden edessä yhtään sen enempää, kuin mitä olet itse itseäsi juopotellessa jo nöyryyttänyt.
      Ja toiseksi, kyllä noissa hoitopaikossa otetaan huomioon kaikki sairaudet, sen takaa jo potilasturvallisuuskin. Lääkärin vastaanotolla selviää potilaan tarpeelliset lääkkeet, sekä tietenkin myös tarpeettomat "krapulalääkkeet".

Olen itse aikoinani päässyt eroon viinasta ja sekakäytöstä eräässä noista hoitolaitoksista. Olin jo aika toivoton tapaus, mutta niin se apu vaan sieltä löytyi, ja siksi uskallan suositella MInnesota-mallista hoitoa.

• Minnesota hoidot TÄYTTÄ RAHASTUSTA. Tuttavani meni halpaan ja maksoi Kovan Hinnan ko. p@skasta. Ei mitään hyötyä!!!!! Ainoastaan rahat väheni. Tuttava juo edelleen eli se huuhaa-hoidoista.

• Minunkin yksi tuttava juo, ja sen kaveri kertoi mun kaverin tuttavalle, että kaikki hoidot on ihan huuhaata! Tuttavat on sellaisia, syyttävät aina jotain muuta kun pitää itse saada juoda.

• Olin muuta päivä kunnan kuntoutuksessa ja nyt sain tänään maksusitoumuksen Järvenpäähän. Millainen paikka mahtaa olla? Onkohan kellään kokemuksia?

• No fenixissä ei todellakaan nöyryytetä, vaan kaikki on suunniteltu arvokkaasti ja ihmisarvoa kunnioittaen ihan niinkuin sivuilla todetaan: https://fenix-klinikat.fi/. Olen ollut veljeni läheiskohtaamisessa siellä ja voin sanoa, että se muutti kaiken niin veljeni kuin omassakin elämässä. En ymmärrä tuota "nöyryytys" puhetta tässä yhteydessä. Alkoholismi on sairaus, ihmistä ei haukuta, kerrotaan vain miltä se toisen juominen on itsestä tuntunut. Huom. itsestä! Jos sitä ei kestä kuulla miltä toisesta on tuntunut on varmaaan vielä juomatonta viinaa aika paljon tai sitten mennä vaan suosista jonnekin lepohoitoon kuukaudeksi. Niitäkin veljelle kyllä vuosien mittaan kokeiltiin..

• No jos haluat päästä viinasta eroon, niin unohda Järvenpää.

• Juomalla maltillisesti 17 annosta päivässä välttää alkoholismin ja hoidot 👍

• Mun mies raitistui Rehapissa, siellä on siis minnesotamallin hoito. Kolmenkymmenen vuoden päihteiden käyttö loppui kokonaan ja mies alkoi elää merkityksellistä elämää. Hoidossa hän ja myös läheiset saivat tiedon siitä mistä on kyse (siis sairaudesta), asioista puhutaan suoraan ja kaunistelematta. Mies kohtasi läheisensä ja sai kuulla meidän kokemuksia juomisestaan ja toilailuistaan, mieskin sai kyllä puheenvuoron myöhemmin. Hoidossa on tärkeässä roolissa myös muiden vertaisten tuki ja kokemuksien jakaminen. Mun mies ei ollut kovin innoissaan hoitoon menosta mutta tämä oli hänelle oikea paikka, aikoinaan oli jo kokeiltu a-klinikkaa, Kankaanpään a-kotia yms. Hoito/terapia/itsetutkiskelu ei ollut helppoa mutta sen kopputuloksena alkoi antoisa ja rehellinen elämä. Hän koki olonsa hoidon aikana turvalliseksi ja pitää vieläkin paikkaa kuin toisena kotinaan. Hän on nyt ollut raittiina kuusi vuotta ja elämässä on kaikki hyvin. Tämä oli muuten ensimmäinen paikka joissa meidät läheisetkin otettiin huomioon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      17007
    2. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      14170
    3. Joskus naista ei vaan tajua

Nainen ostaa netistä tavaraa 30 eurolla kengät ja sitten lähtee hakee niitä 30km päästä eli ajaa 60 km edestakas kun kaupassa samat kengät maksaa 40 e
      Parisuhde
      136
      8695
    4. Helsinkiläiset köyhtyvät vauhdilla, syy vuokralla asuminen

Helsingissä on erikoinen muutos, nuoret aikuiset tulevat olemaan "varattomampia" kuin aikaisempi sukupolvi. Syy on asuntojen erittäin korkea ostohinta
      Helsinki
      241
      7656
    5. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1829