Kiitos sille palstalaiselle joka neuvoi, miten voi löytää Senora lyylin viimeisiä yhteydenottoja.
Onneksi löysin lyylin kirjoituksen 30.10. 2008,...😊 niin lämpimän vuoropuhelun Ruuneperin ja maalaismiehen kanssa.
Tunsin liikutusta ja onnea lukiessani, miten elämä soi lyylille onnea nähdä jehu pojan varttuvan, ja Toivonkin olevan pitkään mukana !
Pahoittelen sydämestäni, etten ollut lukenut tuota ajanjaksoa aikaisemmin, mieeen oli vain jäänyt Toivon loppuvaiheiden pettymyksestä tuolle rakastavalle lyylille.
Mutta Jehu sentään on jo täys' mies,.... mies joka hyvien vuosien evästämänä, vie eteenpäin sitä henkistä perintöä, minkä lyylin kaltainen lämmin kansanihminen saattoi antaa.
Lämpimin ajatuksin
6
294
Vastaukset
- mikäoletitse
Mitä tarkoitat kansanihmisellä ? Etkö ole sellainen itsekin, vähän koulutettu ja raskaita fyysisiä töitä tehnyt ? Lapsena avioitunut. Taiteesi on lapsenomaista ja kömpelöä.
- 09ju6ty
Rumasti arvostelit Senoraa ss
Nyt minä en ymmärrä teidän kommenteja, kuinka sini-sirrkku olisi arvostellut rumasti ja saati tuota kansanihmistä, jolla mielestäni hän tarkoitti vain samanveroista.
Onko täällä taas joku ilkeily versio käynnissä, koska Kahvipirttikin oli sotkettu jo mukaan?
Olen lukenut jo aikapäiviä näitä senior lyylin jutusteluja, mutta mielestäni murrealueeni hyvinkin ominaista jututselua ja seutukunnalle tutun omaista.
Mitä siitä, jos pilkut ja pisteet ei kohtaa toisiaan, koska olihan tuolla aikaisemala palstalla samanmoinen ja on muuten edelleenkin. Tosin nyt osaa jaksottaa kirjoituksensa eri riveille, joista minä huomautin ja en ole heidän palstansa tämä Hunksi, joka tietää kaiken!D
Ihmeissäni luin minäkin tuota moitetta? Jokin väärin ymmärrys varmaan! Miten itseäni voisin verratakaan karjalaiseen Lyyliin😋 tuohon vilkkaaseen maalaisnaiseen?
Olenhan minä ihan paljasjalkainen helsinkiläinen , joskin ollut monessa mukana,....aikaisin avioitunutkin, mutta kolme lasta pyöräyttänyt ja isoisoäidin roolia nyt iloisena vetelen !
Tietenkään en jalustalle ole voinut nostaa tuntematonta Lyyli ihmistä,..nauttinut vain sujuvasta elämänkerronnasta , yhtenä monista kirjoittajista.lyyli (huom! pienellä aina) oli ensimmäisiä, jonka näillä palstoilla kohtasin. lyyli ihastui runoihin ja lauluihin, joita hän pyysi. Kirjoita kulkurin valssin sävelellä sanat ja minä yritin hänen toiveitaan toteuttaa. lyylin tärkeän huoneen seinillä ovat olleet tärkeimmät runoni. lyyli oli kansanihmiset, jota muut kehtasivat pilkata hänen huonokielisyytensä takia.
Vieläkin ihmettelen sitä luontaista lahjakkuutta, jota lyyli edusti. Häpeään jäivät kirjakieliset ja muut
.
Mie taian ola se kaikkein lahjattomia, totesi lyyli vaatimattomasti, mutta ihmetteli joskus, ties mikä miusta viel tulloo.
Kun lyyli kiersi maailmaa jopa Espanjaa myöten, kamera mukana tai ilman, tapasi usein sanoa”ai ku minnuu nauratti. lyylin seikkailut keppiherrojen kelkassa olivat nekin suurta palstahistoriaa, jota s-s taiteen ystävänä myös ymmärsi ja arvosti. Palstan naispuolisena Aleksis Kivenä lyylin muistan
RuuneperiAika elävästi tuo 'lyyli' sanoillaan kuvailikin, jopa pihapiirin kukkaistutuksia myöten syntyi kuva, ja jouluvaloista ja portailla istumisistaan kookkaan berhantilaiskoiran temmeltäessä! 😊)) Gilda nimikin filmitähden mukaan, oli niin söpön "tyttömäistä", ja kissan Edisoniksi halusi Ruune nimetä,... ihastuttavaa luettavaa pienistä kissanpennuista.
Monet seurasivat varmaan hymyillen, tuota elämää laajastikin sivuavaa tarinointia, kaunista ja muistoja herättävää. 🐈
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412428Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731716Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 651198
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171168TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872