Vaihtari vuoden ikävät jutut ja kielen oppiminen

Vaihtarina2018

Hei. Olen ollut kohta 2.5 kuukautta vaihto oppilaana. Vierasta kieltä en osannut kun tänne saavuin, ja vieläkään en kieltä puhu. Ymmärrän enemmän ja ihan perus jutut osaan sanoa, mutta en siis varsinaisesti puhu tai ymmärrä hyvin. Järjestö painostaa paljon sitä miten minun pitäisi oppia nopeammin yms. Muut vaihtarit puhuvat jo sujuvaa espanjaa ( ovat toki italialaisia ja opiskelivat espanjaa ennen tänne tuloa), he myöskin hieman pitävät minua ”tyhmänä tai ns. Laiskana kun en tarpeeksi tee työtä kielen eteen”. Opiskelen kieltä koulussa itsenäisesti, yritän myös mahdollisimman paljon puhua jos osaan. Tuntuu tosi vaikealta ja raskaalta kun kieltä en kuitenkaan ole oppinut, onko teillä vinkkejä miten voisin oppia nopeammin?

Myöskin koti-ikävä on vaivannut pari viikkoa, toivottavasti menee kohta ohi! Muuten kyllä yritän nauttia hetkistä. Onko täällä muita vaihtareita joilla ollut kovaa koti-ikävää, miten olette päässet siitä yli?

Alussa en stressannut kielen oppimisesta, mutta nyt koko ajan enemmän, kun muut oppivat ja osaavat jo, mutta minä en.

Kuulisin mielelläni teidän vaihtari vuosi kokemuksista, sekä huonoista hetkistä ja vaikeuksista joista olette päässeet ylitse :)

4

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokossaitvatoituksen

Huoh, taas yksi sadististen järjestöjen lankaan mennyt. Millä tavalla järjestö painostaa? Miksi ihmeessä painostavat? Mikä mahtaa olla järjestön motiivi painostukseen? Jos olisit lukenut ja uskonut tämän palstan kokemuksia, niin et olisi ikinä mennyt vaihtariksi. Kenenkään ei enää nykypäivänä pitäisi rahoittaa näitä ”järjestöjä”.

• Se nyt taitaa useimpien kohdalla olla taivaan tosiasia, ettei vierasta kieltä opita puhumaan ja käyttämään sujuvasti parissa kuukaudessa.

• OlisitUskonutVaroituksia

Vaikuttaa taas siltä, että järjestö haluaa eroon vaihtarista. Perhepula?
      Hiillostaminen on alkanut ja järjestön tavoite on saada sinut lähtemään vapaaehtoisesti kotia kohti. Koti-ikävään on näinollen turha odottaa minkäänlaista tukea tai apua vaihtarijärjestöltä. Päinvastoin! Mitä todennäköisemmin tulevat rajoittamaan yhteydenpitoasi omiin vanhempiin ja junailevat tiukkojen rajoitusten avulla perusteet varoitukselle. Kuviohan on tuttu ja noudattaa järjestöjen vakiintunutta toimintamallia.

• TyhmyydestäSakotetaan

Onpa kumma, että näitä järjestöjen jymäyttämiä aina vaan löytyy. Onhan näistä järjestöjen törkeyksistä niin paljon saanu lukea. Onko ihmiset tosiaan niin hyväuskoisia, että kuvittelevat ettei omalle kohdalle mitään satu, kun vaihtoon lähtijöitä tuntuu aina vaan riittävän?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe