Suupielten nykiminen hymyillessä

tietämätön654

Minua vaivaa se että välillä hymyillessäni suupieleni alkavat nykimään/tärisemään. Saatan jännittää hieman joitain sosiaalisia tilanteita ja juuri silloin tuo vaiva tuntuu pahimmalta. Ihan aina tätä ei ilmene mutta melko usein kuitenkin. Saattaa olla että minulla on jonkinlaista stressiä päällä, kireät niska/kasvolihakset ja jonkinlaista purentavirhettäkin. En usko että vaiva johtuu oikeastaan mistään jännityksestä, koska välillä kun olen kotona peilin edessä rauhassa ja koitan hitaasti laittaa suuni "tekohymyyn" nykinä/tärinää tapahtuu silloinkin. Missään muualla tätä nykinää/tärinää ei ilmene, ainoastaan välillä kun laitan suutani varovasti "hymyasentoon". Tuossa alempana muutama linkki, jossa näkyy tämän vaivan ilmeneminen. Itselläni näkyy täysin samalla tavalla. Tietenkin se että ajattelee tuota koko ajan pahentaa tuota varmaankin myös. En ole varma tuliko tämä täysin oikealle aihealueelle, mutta täällä näkyi olevan hieman vastaavaa aiheesta.

https://www.youtube.com/watch?v=Q2BKOApkz-w
https://www.youtube.com/watch?v=ciwRP2ToNrU

Voisikohan jonkinlainen hymylihasten jumppa/treenaaminen auttaa tuohon?
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain olisi kokemusta tai tietoa miten on saanut helpotettua tätä vaivaa.

6

2406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monisairas

      Ei vaikuta olevan ainakaan tic-tyyppistä pakko-oireista nykinää, jota esiintyy mm. Touretten syndroomassa. Elohiirikään se ei oikein ole. Mullakin on tuollaisia usein milloin missäkin, kun lihaksia on käyttänyt, mutta minulla on omat ongelmat hermostossa ja suolatasapainossa.

      Onko vain tuo oire? Diagnosoituja sairauksia? Vähän heikkoutta kasvojen hermotuksessa? Voi sopia niin moneen tuo oire

    • Lumi1

      Mullakin on tuota. Joku parisen vuotta sitten alkanut oire. En pysty ollenkaan "tekohymyillä" esim. Kuvissa. Nyt oon menossa pään mri. Jospa sieltä jotain löytyy. En siis pelkästään tuon oireen takia mene vaan kovien hermostollisten kipujen ja oireiden takia.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?

      • Anonyymi

        Mullakin nykii suupielet, jos yritän teeskennellä hymyä. Kai se on vaan jotain jännitystä. Normaalisti hymyillessä/nauraessa ei tule nykimistä.


    • Anonyymi

      Mulla on ihan samanlaista vaivaa! Ja pahenee jännittävissä tilanteissa. Kävin pään MRI:ssä eikä sieltä löytynyt mitään selittävää. Onko kellään mitään vinkkejä/keinoja tämän hallitsemiseksi? On meinaan todella kiusallinen vaiva..

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe