Minua vaivaa se että välillä hymyillessäni suupieleni alkavat nykimään/tärisemään. Saatan jännittää hieman joitain sosiaalisia tilanteita ja juuri silloin tuo vaiva tuntuu pahimmalta. Ihan aina tätä ei ilmene mutta melko usein kuitenkin. Saattaa olla että minulla on jonkinlaista stressiä päällä, kireät niska/kasvolihakset ja jonkinlaista purentavirhettäkin. En usko että vaiva johtuu oikeastaan mistään jännityksestä, koska välillä kun olen kotona peilin edessä rauhassa ja koitan hitaasti laittaa suuni "tekohymyyn" nykinä/tärinää tapahtuu silloinkin. Missään muualla tätä nykinää/tärinää ei ilmene, ainoastaan välillä kun laitan suutani varovasti "hymyasentoon". Tuossa alempana muutama linkki, jossa näkyy tämän vaivan ilmeneminen. Itselläni näkyy täysin samalla tavalla. Tietenkin se että ajattelee tuota koko ajan pahentaa tuota varmaankin myös. En ole varma tuliko tämä täysin oikealle aihealueelle, mutta täällä näkyi olevan hieman vastaavaa aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=Q2BKOApkz-w
https://www.youtube.com/watch?v=ciwRP2ToNrU
Voisikohan jonkinlainen hymylihasten jumppa/treenaaminen auttaa tuohon?
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain olisi kokemusta tai tietoa miten on saanut helpotettua tätä vaivaa.
Suupielten nykiminen hymyillessä
6
3116
Vastaukset
- Monisairas
Ei vaikuta olevan ainakaan tic-tyyppistä pakko-oireista nykinää, jota esiintyy mm. Touretten syndroomassa. Elohiirikään se ei oikein ole. Mullakin on tuollaisia usein milloin missäkin, kun lihaksia on käyttänyt, mutta minulla on omat ongelmat hermostossa ja suolatasapainossa.
Onko vain tuo oire? Diagnosoituja sairauksia? Vähän heikkoutta kasvojen hermotuksessa? Voi sopia niin moneen tuo oire - Lumi1
Mullakin on tuota. Joku parisen vuotta sitten alkanut oire. En pysty ollenkaan "tekohymyillä" esim. Kuvissa. Nyt oon menossa pään mri. Jospa sieltä jotain löytyy. En siis pelkästään tuon oireen takia mene vaan kovien hermostollisten kipujen ja oireiden takia.
- Anonyymi
Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
- Anonyymi
Mullakin nykii suupielet, jos yritän teeskennellä hymyä. Kai se on vaan jotain jännitystä. Normaalisti hymyillessä/nauraessa ei tule nykimistä.
- Anonyymi
Mulla on ihan samanlaista vaivaa! Ja pahenee jännittävissä tilanteissa. Kävin pään MRI:ssä eikä sieltä löytynyt mitään selittävää. Onko kellään mitään vinkkejä/keinoja tämän hallitsemiseksi? On meinaan todella kiusallinen vaiva..
- Anonyymi
Tietääkö kukaan mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22717985Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6910272Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3126728Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224509Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai483697Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.743204"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1132903Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen892390MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201567Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit181396