Minua vaivaa se että välillä hymyillessäni suupieleni alkavat nykimään/tärisemään. Saatan jännittää hieman joitain sosiaalisia tilanteita ja juuri silloin tuo vaiva tuntuu pahimmalta. Ihan aina tätä ei ilmene mutta melko usein kuitenkin. Saattaa olla että minulla on jonkinlaista stressiä päällä, kireät niska/kasvolihakset ja jonkinlaista purentavirhettäkin. En usko että vaiva johtuu oikeastaan mistään jännityksestä, koska välillä kun olen kotona peilin edessä rauhassa ja koitan hitaasti laittaa suuni "tekohymyyn" nykinä/tärinää tapahtuu silloinkin. Missään muualla tätä nykinää/tärinää ei ilmene, ainoastaan välillä kun laitan suutani varovasti "hymyasentoon". Tuossa alempana muutama linkki, jossa näkyy tämän vaivan ilmeneminen. Itselläni näkyy täysin samalla tavalla. Tietenkin se että ajattelee tuota koko ajan pahentaa tuota varmaankin myös. En ole varma tuliko tämä täysin oikealle aihealueelle, mutta täällä näkyi olevan hieman vastaavaa aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=Q2BKOApkz-w
https://www.youtube.com/watch?v=ciwRP2ToNrU
Voisikohan jonkinlainen hymylihasten jumppa/treenaaminen auttaa tuohon?
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain olisi kokemusta tai tietoa miten on saanut helpotettua tätä vaivaa.
Suupielten nykiminen hymyillessä
6
3177
Vastaukset
- Monisairas
Ei vaikuta olevan ainakaan tic-tyyppistä pakko-oireista nykinää, jota esiintyy mm. Touretten syndroomassa. Elohiirikään se ei oikein ole. Mullakin on tuollaisia usein milloin missäkin, kun lihaksia on käyttänyt, mutta minulla on omat ongelmat hermostossa ja suolatasapainossa.
Onko vain tuo oire? Diagnosoituja sairauksia? Vähän heikkoutta kasvojen hermotuksessa? Voi sopia niin moneen tuo oire - Lumi1
Mullakin on tuota. Joku parisen vuotta sitten alkanut oire. En pysty ollenkaan "tekohymyillä" esim. Kuvissa. Nyt oon menossa pään mri. Jospa sieltä jotain löytyy. En siis pelkästään tuon oireen takia mene vaan kovien hermostollisten kipujen ja oireiden takia.
- Anonyymi
Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
- Anonyymi
Mullakin nykii suupielet, jos yritän teeskennellä hymyä. Kai se on vaan jotain jännitystä. Normaalisti hymyillessä/nauraessa ei tule nykimistä.
- Anonyymi
Mulla on ihan samanlaista vaivaa! Ja pahenee jännittävissä tilanteissa. Kävin pään MRI:ssä eikä sieltä löytynyt mitään selittävää. Onko kellään mitään vinkkejä/keinoja tämän hallitsemiseksi? On meinaan todella kiusallinen vaiva..
- Anonyymi
Tietääkö kukaan mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2383619- 573323
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I892807Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk472634Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve1032329Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro352012Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1001995Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva421865Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1041787Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli691113