Minua vaivaa se että välillä hymyillessäni suupieleni alkavat nykimään/tärisemään. Saatan jännittää hieman joitain sosiaalisia tilanteita ja juuri silloin tuo vaiva tuntuu pahimmalta. Ihan aina tätä ei ilmene mutta melko usein kuitenkin. Saattaa olla että minulla on jonkinlaista stressiä päällä, kireät niska/kasvolihakset ja jonkinlaista purentavirhettäkin. En usko että vaiva johtuu oikeastaan mistään jännityksestä, koska välillä kun olen kotona peilin edessä rauhassa ja koitan hitaasti laittaa suuni "tekohymyyn" nykinä/tärinää tapahtuu silloinkin. Missään muualla tätä nykinää/tärinää ei ilmene, ainoastaan välillä kun laitan suutani varovasti "hymyasentoon". Tuossa alempana muutama linkki, jossa näkyy tämän vaivan ilmeneminen. Itselläni näkyy täysin samalla tavalla. Tietenkin se että ajattelee tuota koko ajan pahentaa tuota varmaankin myös. En ole varma tuliko tämä täysin oikealle aihealueelle, mutta täällä näkyi olevan hieman vastaavaa aiheesta.
https://www.youtube.com/watch?v=Q2BKOApkz-w
https://www.youtube.com/watch?v=ciwRP2ToNrU
Voisikohan jonkinlainen hymylihasten jumppa/treenaaminen auttaa tuohon?
Olisin erittäin kiitollinen jos jollain olisi kokemusta tai tietoa miten on saanut helpotettua tätä vaivaa.
Suupielten nykiminen hymyillessä
6
2746
Vastaukset
- Monisairas
Ei vaikuta olevan ainakaan tic-tyyppistä pakko-oireista nykinää, jota esiintyy mm. Touretten syndroomassa. Elohiirikään se ei oikein ole. Mullakin on tuollaisia usein milloin missäkin, kun lihaksia on käyttänyt, mutta minulla on omat ongelmat hermostossa ja suolatasapainossa.
Onko vain tuo oire? Diagnosoituja sairauksia? Vähän heikkoutta kasvojen hermotuksessa? Voi sopia niin moneen tuo oire - Lumi1
Mullakin on tuota. Joku parisen vuotta sitten alkanut oire. En pysty ollenkaan "tekohymyillä" esim. Kuvissa. Nyt oon menossa pään mri. Jospa sieltä jotain löytyy. En siis pelkästään tuon oireen takia mene vaan kovien hermostollisten kipujen ja oireiden takia.
- Anonyymi
Onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
- Anonyymi
Mullakin nykii suupielet, jos yritän teeskennellä hymyä. Kai se on vaan jotain jännitystä. Normaalisti hymyillessä/nauraessa ei tule nykimistä.
- Anonyymi
Mulla on ihan samanlaista vaivaa! Ja pahenee jännittävissä tilanteissa. Kävin pään MRI:ssä eikä sieltä löytynyt mitään selittävää. Onko kellään mitään vinkkejä/keinoja tämän hallitsemiseksi? On meinaan todella kiusallinen vaiva..
- Anonyymi
Tietääkö kukaan mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559