Raision Sorolaisen alue

MasaIsä

Olen harkitsemassa muuttoa Sorolaisen aluelle lapsi perheineen , minkälainen alue nykyään.
Olen ymmärrätänyt että aikaisemmin ollut melko rauhallista aluetta.
Onko mielestänne sopiva lapsiperheelle ja minkälaista väestöä täällä asuu nykyään ?

12

966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhallarauhaa

Rauhallinen ja turvallinen asuinalue.

• AsuinJoskus

Talot on vanhoja ja suuret putkiremontit tulossa. Lisäksi naapurit kyttää tarkkaan tekemisiäsi etc. Juopot pyörii siellä siksi, että Lidl on siinä ihan vieressä ja juovat kaljansa sorolaisten mäessä.Tämä on totuus!

• Seinätpahvia

Sorolaisten kerrostalojen äänieristys on neuvosto ajalta eli saatat kuulla jopa naapurin ilmavaivat. Talot pitäisi purkaa sillä ne ovat jo ajasta jälkeen jääneet.

• Dimitrakos

Neuvosto ajalla kerrotaloissa oli seinät pahvia ja tuskinpa siellä Sorolaisissa sentään niin huonosti talot olisivat rakennettu.

• Sandwich

Käyn työni vuoksi Sorolaisissa monta kertaa viikossa. Putkiremontit alkavat suurelta osin olla jo takana päin, asuinalue vaikuttaa rauhalliselta ja talosta riippuen luontoakin pääsee näkemään. Alueella asuu jnkn verran iäkkäämpää väestöä, ja osalla tuntuu olevan aikaa seurata suht tarkasti m.m. roskisten käyttöä, mutta suurempia ristiriitoja en ole huomannut alueella olevan. Päihtyneisiin en ole Sorolaisissa törmännyt (heitä varmasti voi sielläkin kulkea, kuten missä tahansa), mielestäni suojaisa ja hyvällä sijainnilla oleva asuinalue.

• Not-soldier

Sorolaisissa toimii paikallinen pihapartio joka pitää huolen siitä että täällä on turvallista ja rauhallista asua ja elää.

• U-suck

Miksi sepität juttuja?

• Tietävä

Olen asunut Sorolaistenkadulla yli 20 vuotta, mutta en siis enää.
      Naapurusto koostuu ikäihmisistä. Lukuunottamatta muutamia lapsiperheitä (joita 80-90 luvulla oli huomattavasti enemmän) Tämä on heijastunut esimerkiksi siten, että Sorolaisenkatu 1-3 talonyhtiön leikkipaikka purettiin pois kokonaan, koska talonyhtiössä ei ole lapsiperheitä (eikä sellasia perheitä sinne ilmeisesti kaivata).

Ja kuten ikäihmisillä tapaan kuuluu kun ei elämässä muuta mielenkiintoista tapahdu, täytyy tämä aktiviteetti täyttää muiden ihmisten kyyläämisellä ja varsinkin mitä roskia viet ja lajitteletko ne oikein. Vieraat ohi kulkevat ihmiset saavat varmasti kuulla olevansa "yksityisalueella"

Bensa/autovarkaudet ovat olleet kohtuu yleisiä. Tätä varten jotkut naapurit perustivat vapaaehtoisen "kyttäyskerhon" rosvojen varaksi. Tarina ei kerro onko tällaista toimintaa vielä olemassa. Jossain vaiheessa oli myöskin paljon pyörävarkauksia. Ilmeisesti entiset asukkaat tai silloin nykyiset päästivät rosvoja pyöräkellareihin.

Talonyhtiön hallituksessa istuu samat vanhat kasvot vähintään vuodesta 1970 asti. Ajavat lähinnä omia etujaan ja päättävät mistään tietämättöminä remontteja, joita virolaiset/puolalaiset jne. tulevat "muka halvalla ja laadulla tekemään". Samalla ihmetytti erään remontin yhteydessä sovittujen remonttien pois jättäminen ja siitä mitenkään kenellekkään ilmoittamatta jättäminen. Kysyttäessä asiaa vain todettiin "Aaa... joo ei sitä tehdäkkään nyt. Jätettiin pois remontista" Missä oli hallituksen kokous asiasta?

Muuten rauhallinen asuinalue. Huumeita/juoppoja en ole nähnyt alueella lukuunottamatta yksittäistapausta 90-luvun lopulla miehen raasusta, joka nukkui erään talon porraskäytävässä.

• Naukki-häiritsee

Läheisistä Raision-seudun oppilaitoksista kantautuu huomattavaa häiriötä. Lähinnä mopoautot ja bassot jotka raikaa.

• Ex-sorolainen

Sanoisin, että riippuu siitä, mihin taloyhtiöön olet muuttamassa. On hyviä, huonoja. Mutta alue sinällään on viihtyisä ja rauhallinen, lyhyiden kävelymatkojen päässä puiston läpi keskustan palveluista = ei tarvetta autolle.

• Ex-sorolainen

Jatkan tähän vielä itse lisää...:

Suurin osa kerrostaloista on rakennettu 1970-luvulla.

Lapsiperheen kannalta oli todella hienoa, että lapset pääsivät turvallisesti kotoa puiston kävelytietä Friisilän kouluun, joutumatta kertaakaan ylittämään autotietä.

Oman kokemukseni loppua kohden alkoivat miinukset kuitenkin ylittää plussat.

Isännöintilain muututtua saatiin varsinainen "Villi Länsi"...

Iso osa asukkaista oli alkuperäisiä talon uudisasukkaita, 1970-luvulta. Nyttemmin eläkeläisiä.

Isännöintilain muututtua vaihtui isännöitsijäkin.

Pääsin itse alta pois, ennen kuin eläkeläisten säälimätön kuppaus alkoi.

• Anonyymi

Homoja on paljon väkimäärään suhteutettuna, yli puolet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      152
      2954
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      368
      2050
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1805
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1772
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe