Oletteko harkinneet DNA-testin teettämistä?

mies.hiihtelijä

Vuosia sitten DNA:n tilaaminen maksoi monta sataa euroa. Nyt sen saa jopa 59 eurolla. https://www.myheritage.fi/dna

Pohjolan asukas tietää että jääkauden takia meidän kaikkien esi-isät asuivat välimeren maissa tai Lähi-Idässä. Minuu kiinnostaa tietää mistä sukuni hiihti suomeen.

48

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tunne mitään tarvetta tehdä sellaista testiä.
      Minä olen minä ja sellaisena pysyn, olivatpa geenini alunperin sitten mistä hyvänsä.

    • tietääkö-kukaan-miksi

      Kauan kauan kauan sitten pari kolkyt nelkyt vuotta sitten,
      eräs lääkäri kysi lupaa ottaa dna näyteen, höh, nyt pää täynnä kysymysmerkkejä ???
      annoin luvan silloin,
      harmi, en hoksannu silloin kysyä miksi ?????? nyt harmittaa,

    • näin-uskon-

      Luullakseni jokaisesta jotka on joutunu suureen leikkaukseen otetaan myös DNA näyte talteen,

      kaikki me suomalaiset olemme jotenki viranomaisten tiedossa,
      aina voidaan etsiä lähisukulaisia DNA:n perusteella

      • mies.hiihtelijä

        Tuon tietenkin mahdollista että isommissa leikkausoperaatiossa DNA testi otetaan ihan hoidon ja potilaan turvallisuuden vuoksi vaikka en tullut sitä ajatelleeksi.
        Mut eihän sitä tietoa potilaalle anneta edes pyydettynä. Ja se olisi vain potilaaseen liittyvää tietoa. Ei lääkäriä kiinnosta, missä potilaan esivanhemmat asuivat.

        Miestoimittajalle televisiossa selvisi että hän esi-isänsä oli japanilainen. Hän otaksui että se voisi selittää hänen kiinnostuksensa japanilaisiin ihmisiin ja heidän kulttuuriinsa.
        DNA-testi kertoo myös yli 10.000 vuotta eläneistä esi-isistä.


      • sukua.ollaan
        mies.hiihtelijä kirjoitti:

        Tuon tietenkin mahdollista että isommissa leikkausoperaatiossa DNA testi otetaan ihan hoidon ja potilaan turvallisuuden vuoksi vaikka en tullut sitä ajatelleeksi.
        Mut eihän sitä tietoa potilaalle anneta edes pyydettynä. Ja se olisi vain potilaaseen liittyvää tietoa. Ei lääkäriä kiinnosta, missä potilaan esivanhemmat asuivat.

        Miestoimittajalle televisiossa selvisi että hän esi-isänsä oli japanilainen. Hän otaksui että se voisi selittää hänen kiinnostuksensa japanilaisiin ihmisiin ja heidän kulttuuriinsa.
        DNA-testi kertoo myös yli 10.000 vuotta eläneistä esi-isistä.

        On varmasti eri asia ottaa dna-näyte lääketieteellisin perustein, kuin lähettää se tutkittavaksi ja lajiteltavaksi amerikoihin johonkin firmaan, joka on erikoistunut dna-tutkimukseen. Miksi lääkäri sen tekisi?


    • e.lä.mä

      Olen harkinnut ja teen.

    • Olen harkinnut ja todennäköisesti teen, en itselleni, mutta olen ajatellut tilata pojalleni ja toiselle tyttären pojista. Voi löytyä kiinnostavaakin taustaa joka ei välttämättä näy päällepäin. Itselleni en tarvi. Tiedän kuka olen ja mistä tulen

      • taustoihin_selvyyttä

        Minullekin on kerrottu että tiedän ketä vanhempani olivat. He ovat jo molemmat kuolleet. Minulla on sisko ja veli. Ei minun itsenäisesti eläjänä tarvi heiltä kysyä aikeistani.
        Suomi asutettiin jään vetäydyttyä. Tänne lappasi väkeä etelästä ja lounaasta päin, kai idästäkin. Suomen vanhimmat asumisen merkit löytyvät yllättää kyllä Suomussalmelta. Kas kun suomen eteläinen osa oli balttilaisten jääjärvien peittämä.

        Kiinnostuin heti kun kuulin tästä mahdollisuudesta; utelias kun olen luonteltani. Tuskinpa tulen kailottamaan kenellekään kantaisistäni.


      • Miksietkerro

        Mutta perillisesikö eivät tiedä keitä ovat ja mistä tulevat?


      • Miksietkerro kirjoitti:

        Mutta perillisesikö eivät tiedä keitä ovat ja mistä tulevat?

        Heidän perimänsä tulee paljon laajemmalta alueelta kuin minun. Minun DNA:ni todistaisi vain sen minkä jo tiedän, pohjoisesta ja idästä tulee verenperimäni.
        Poikani on taas vain 50% suomalainen ja hänen kolumbialaisessa taustassaan on sekä espanjalaista että saksalaista perimää. Mahdollisesti myös muuta.
        Lapsenlapsen perimään on yhdistynyt sekä skandinaavinen (ruotsalainen) että sama suomalainen ja kolumbialainen kuin pojallanikin (missä on todella paljon taustaa).
        Nimimerkki "miksietkerro" kysyy ilmeisesti jotain nimimerkillään. Kerronkin sitten kunhan testit on tehty.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Heidän perimänsä tulee paljon laajemmalta alueelta kuin minun. Minun DNA:ni todistaisi vain sen minkä jo tiedän, pohjoisesta ja idästä tulee verenperimäni.
        Poikani on taas vain 50% suomalainen ja hänen kolumbialaisessa taustassaan on sekä espanjalaista että saksalaista perimää. Mahdollisesti myös muuta.
        Lapsenlapsen perimään on yhdistynyt sekä skandinaavinen (ruotsalainen) että sama suomalainen ja kolumbialainen kuin pojallanikin (missä on todella paljon taustaa).
        Nimimerkki "miksietkerro" kysyy ilmeisesti jotain nimimerkillään. Kerronkin sitten kunhan testit on tehty.

        Onko pojallasi siis alkanut epäilys kalvamaan, ettei hänellä olekaan sama isä siskonsa kanssa?
        Vai itselläsikö on?


      • Tellukka kirjoitti:

        Onko pojallasi siis alkanut epäilys kalvamaan, ettei hänellä olekaan sama isä siskonsa kanssa?
        Vai itselläsikö on?

        Mitä sinä oikein höpiset?
        Poikani ei ole edes toivonut selvitystä; minä haluan antaa sen hänelle joululahjaksi. Juuri koska lapsillani on sama isä ja sama äiti ei kannata tehdä kuin yksi DNA-tutkimus. Samoin lapsenlapsille koska vanhemmat ovat samat niin kannattaa tehdä vain yksi.
        Uskonkin että paras lahja minkä voit antaa lapsellesi on vahva identiteetti ja DNA-selvitys vain tukee sitä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mitä sinä oikein höpiset?
        Poikani ei ole edes toivonut selvitystä; minä haluan antaa sen hänelle joululahjaksi. Juuri koska lapsillani on sama isä ja sama äiti ei kannata tehdä kuin yksi DNA-tutkimus. Samoin lapsenlapsille koska vanhemmat ovat samat niin kannattaa tehdä vain yksi.
        Uskonkin että paras lahja minkä voit antaa lapsellesi on vahva identiteetti ja DNA-selvitys vain tukee sitä.

        Minun lapsilleni on kummallekin jo muodostunut oma identiteettinsä niinkuin minullekin. Ovat jo kauan sitten ylittäneet murrosiän, jolloin sitä omaa identiteettiään vielä etsitään.

        Minä hyväksyn itseni omana itsenäni ilman että minun tarvitsee itseäni ymmärtää/puolustautua joittenkin kaukaisten esi-isieni geenien varjolla.
        Typeryyksien typeryyksiä sellaiset, että nyt minä ymmärrän itseäni, kun olen antanut tehdä DNA testin ja se juontaa sinne ja sinne. Syytellään tavallaan edesmenneitä siitä minkälainen itse on.

        Kyllä minulta saa ottaa DNA:n aivan hyvin omalla luvallani, jos minua epäillään jostain vakavasta rikoksesta tai murtovarkaudesta. Ei siinä mitään.
        Mutta en herraparatkoon osaisi arvostaa sellaista minulta salaa tehtyä DNA-testiä joululahjana.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minun lapsilleni on kummallekin jo muodostunut oma identiteettinsä niinkuin minullekin. Ovat jo kauan sitten ylittäneet murrosiän, jolloin sitä omaa identiteettiään vielä etsitään.

        Minä hyväksyn itseni omana itsenäni ilman että minun tarvitsee itseäni ymmärtää/puolustautua joittenkin kaukaisten esi-isieni geenien varjolla.
        Typeryyksien typeryyksiä sellaiset, että nyt minä ymmärrän itseäni, kun olen antanut tehdä DNA testin ja se juontaa sinne ja sinne. Syytellään tavallaan edesmenneitä siitä minkälainen itse on.

        Kyllä minulta saa ottaa DNA:n aivan hyvin omalla luvallani, jos minua epäillään jostain vakavasta rikoksesta tai murtovarkaudesta. Ei siinä mitään.
        Mutta en herraparatkoon osaisi arvostaa sellaista minulta salaa tehtyä DNA-testiä joululahjana.

        "minulta salaa tehtyä DNA-testiä joululahjana"
        Missä kohtaa sanoin *salaa tehtyä*, "laitas nyt muori vaikka kahdet lasit päällekkäin ja vähä sammaleita väliin" sanottiin mun lapsuudessa jämpsäläisellä murteella.
        Olen jo kysynyt heiltä ovatko he kiinnostuneita ja olen saanut positiivista palautetta. Eikä siihen liity mitään salamyhkäistä vaan he saavat pukinkontissa kitin johon pakkaavat näytteen ja lähettävät eteenpäin. Pre-paid.


      • taustoihin_selvyyttä
        Miksietkerro kirjoitti:

        Mutta perillisesikö eivät tiedä keitä ovat ja mistä tulevat?

        Jaa. No niin kai sitten. Jos he innostuvat, isot pennut niin sitten otetaan ilo ja hyöty tai häpeätkin irti.


      • Väärätsalaisuudet

        Eikö ihmispolon tausta ole sellainen juttu ja aihe, joka pitäisi selvittää ihan ilman intoja, kieronlaisia iloja, oman olemisen hyötyjä ja häpeämisen pelkoja?

        Ihminen tarvitsee ko. tietoja oman elämänsä aiheiden selvittelyyn, järjestelyyn ja ollakseen tietoinen siitä kuka on, mistä tulee ja mihin mahdollisesti voi olla menossa. Ts. identiteetti tarvitsee rakennuspalikat aivan samalla tavalla kuin keho tarvitsee ravintoaineet.


    • Romanohvi-ko

      En ole harkinnut - ainakaan vielä. Mielenkiintoista olisi tietää mitä oma perimä kertoisi ...

    • e.lä.mä

      Paloma et tiedä mistä suku tulee suurellla on turhaa puhua paskaa.

      • kiikoinen.city

        Paloma.se.co on sentää ruotsissa asuva suomesta muuttanut. Kun taas ruune sanoo asuvansa ruotsissa. Ruotsiksei Reso. Sieltä e.lä.mä/ruune kirjoittaa.


      • kiikoinen.city kirjoitti:

        Paloma.se.co on sentää ruotsissa asuva suomesta muuttanut. Kun taas ruune sanoo asuvansa ruotsissa. Ruotsiksei Reso. Sieltä e.lä.mä/ruune kirjoittaa.

        Kolumbiastahan Paloma on Ruotsiin muuttanut.
        Eikä tuo muukaan informaatiosi ole faktaa. Vitsiksi sen kai tarkoititkin, eikö vaan?


    • surupuu

      Huijareiden kultakaivos rikastuu.

    • menisyteentaisaveen

      Laitetaanhan sitä rahaa turhempaakinJos 60€ riittää DNA-testin tekemiseen, niin panos ei nykyään enää useimpien ihmisten taloutta kaada.
      Ei se pelota, missä esivanhemmat elivät 15.000-20.000 vuotta sitten. Tietäisi hiukan taustoistaan.
      Ravintolassa ilta maksaa kahdelle hengelle yli 100 euroa.

    • ei.naarata.anoppia
      • tamppipaskapää

        59 euroa ja postikulut, siinä se hinta on, jos useampia niin kustannus laskee


    • Eikö testejä ole monen hintaisia?

    • Badawi

      Mitäs sitä testaa jollain DNA:lla ku me olemme Afrikasta suksineet tänne.

      Elikkäs, isovanhemmat ovat alkuaan paimentolaisarabeja "Beduiinijä" tai sitten Beduiineiksi nimitetään toisinaan myös joitakin ei-arabeja, pääasiassa Punaisenmeren rannikkoa asuttavia bejoja.

      T. 'aavikon asukas'

    • siilenämää2

      Kuinkahan lutettavia tuollaiset halppistestit mahtavat olla?

      • lukihärö

        Yhtä luotettavaa kuin sinun oikeinkirjoituksesi.


    • humpuukia

      DNA kertoo jotain jos etsitään yhtäläisyyttä . Muutenhan kaikki rantarosvoista unita sisseihin löytynee sukuumme . Mielihän haluaa etsiä vain merkittäviä sukujuuria .

    • DNA-tutkimukset ovat mielenkiintoiset. Aikanaan mieheni ja minun DNAt lähetettiin analysoitaviksi, mutta silloin Suomessa innostus oli kovin alkutekijöissään, ja siksi ei juuri minkäänlaisia osumia havaittu Suomessa. Joitakin hajaosumia Amerikasta.
      Nyt tekisi mieleni uusia tutkimus.

      • Tuopa se sitten onkin.
        Eihän se tarkoita, että juuret olisivat sielläpäin, mistä niitä täsmäiskuja tulee, kun sukulaiset muuttavat ympäri maapalloa ja lisääntyvät siellä. Täsmäiskuja minulle tulisi yhdestä ja toisesta maasta, eikä se minun omaa identiteettiäni hetkauttaisi sinne eikä tänne.


    • 8ry6j8

      Kannattaa tilata testit useammasta paikasta, niin huomaa niiden erilaisuuden ts. huijauksen.

      • luoteispasaati

        Hihhuli pitää luonnollisesti DNA-testiä humpuukina. Syy on selvä. DNA: ta löydy Raamatusta.


      • luoteispasaati kirjoitti:

        Hihhuli pitää luonnollisesti DNA-testiä humpuukina. Syy on selvä. DNA: ta löydy Raamatusta.

        Voisi minua ainakin hämmästyttää, jos DNA:tani löytyisi apinoista tai kaloista, vai mistä ne evolutionistit nyt väittävätkään ihmisen juureutuvan.

        Kyllä se DNA tavallaan löytyy Raamatusta vaikkakaan ei just tuolla termillä suoraan. Kaikki me olemme Raamatun mukaan Jumalan muistissa vielä kuoltuammekin.
        Ja kun viimeisenä päivänä haudat aukenevat ja tapahtuu ylösnousemus, niin kyllä siinä meidän jokaisen oma DNA näyttelee merkittävää osaa.


      • Totuuusko
        Tellukka kirjoitti:

        Voisi minua ainakin hämmästyttää, jos DNA:tani löytyisi apinoista tai kaloista, vai mistä ne evolutionistit nyt väittävätkään ihmisen juureutuvan.

        Kyllä se DNA tavallaan löytyy Raamatusta vaikkakaan ei just tuolla termillä suoraan. Kaikki me olemme Raamatun mukaan Jumalan muistissa vielä kuoltuammekin.
        Ja kun viimeisenä päivänä haudat aukenevat ja tapahtuu ylösnousemus, niin kyllä siinä meidän jokaisen oma DNA näyttelee merkittävää osaa.

        Kukas muuten omistaa nuo "Kuolleenmeren kääröt tai Qumranin tekstit ovat reilun 900 käsikirjoituksen joukko," josta Raamattu on laadittu.
        Ettei vaan Kasaarit ?

        Joten sen lauluja laulat jonka leipää mussuttaa..


      • anmunkaikkikestää

        Just.joo. Onkos se Pietari taivaan portilla terveyskeskuksen arkistokirja kainalossa tutkimassa miltä se DNA näyttää itse kunkin kohdalla, eli peukku ylös tai sitten alas?


      • maksu_sekeleillä_tietty
        Tellukka kirjoitti:

        Voisi minua ainakin hämmästyttää, jos DNA:tani löytyisi apinoista tai kaloista, vai mistä ne evolutionistit nyt väittävätkään ihmisen juureutuvan.

        Kyllä se DNA tavallaan löytyy Raamatusta vaikkakaan ei just tuolla termillä suoraan. Kaikki me olemme Raamatun mukaan Jumalan muistissa vielä kuoltuammekin.
        Ja kun viimeisenä päivänä haudat aukenevat ja tapahtuu ylösnousemus, niin kyllä siinä meidän jokaisen oma DNA näyttelee merkittävää osaa.

        Jos oikein tiukasti syynätään niin kyllä Raamatusta löytyy Harley Davidson ja HP ProDesk 400 C4 MT.
        Alkuperäispainoksesta on vaan niin pirun vaikea otta selvää heikolla hebrealla. Hämeen-Anttila ehkä osais auttaa tilaamisessa.


      • Totuuusko kirjoitti:

        Kukas muuten omistaa nuo "Kuolleenmeren kääröt tai Qumranin tekstit ovat reilun 900 käsikirjoituksen joukko," josta Raamattu on laadittu.
        Ettei vaan Kasaarit ?

        Joten sen lauluja laulat jonka leipää mussuttaa..

        Mitkä ihmeen Kasaarit?
        Qumran on Israelissa.
        Ei varmaan ainoat kirjakääröt, joihin Raamattua on kirjoitettu. Kääröjähän kirjat siihen aikaan olivat ja ahkerasti luettuja.
        Tuo löytöhän todistaa niitten aikaisemmin löydettyjen alkutekstien paikkansapitävyyden, joista Raamattu on käännetty jo paljon paljon paljon ... ennen Kuolleenmeren kääröjen löytymistä. Nämähän löydettiin vasta viime vuosisadalla.


      • maksu_sekeleillä_tietty kirjoitti:

        Jos oikein tiukasti syynätään niin kyllä Raamatusta löytyy Harley Davidson ja HP ProDesk 400 C4 MT.
        Alkuperäispainoksesta on vaan niin pirun vaikea otta selvää heikolla hebrealla. Hämeen-Anttila ehkä osais auttaa tilaamisessa.

        Enpä ihmettelisi vaikka olisikin jossain Hesekielin kirjassa ennustus noistakin pirun keksimistä nykyajan vempaimista.
        En malta nyt alkaa etsimään, kun pitää herätä aamulla niin aikaisin. Oltava kaupungissa jo puoli kymmeneltä.


      • anmunkaikkikestää kirjoitti:

        Just.joo. Onkos se Pietari taivaan portilla terveyskeskuksen arkistokirja kainalossa tutkimassa miltä se DNA näyttää itse kunkin kohdalla, eli peukku ylös tai sitten alas?

        Ei siihen Pietaria eikä terkkaria tarvita.
        Jumala tietää sinusta paljon enemmän kuin sinun terveyskeskuksesi.


      • Totuuusko
        Tellukka kirjoitti:

        Mitkä ihmeen Kasaarit?
        Qumran on Israelissa.
        Ei varmaan ainoat kirjakääröt, joihin Raamattua on kirjoitettu. Kääröjähän kirjat siihen aikaan olivat ja ahkerasti luettuja.
        Tuo löytöhän todistaa niitten aikaisemmin löydettyjen alkutekstien paikkansapitävyyden, joista Raamattu on käännetty jo paljon paljon paljon ... ennen Kuolleenmeren kääröjen löytymistä. Nämähän löydettiin vasta viime vuosisadalla.

        Mitkä ihmeen Kasaarit?

        No juuri he jotka omistavat lähes kaiken maalisen tällä pallolla, myös sinutkin.


    • testi.kiinnostaa

      Voisin teettääkin kunhan testin hinta putoaa 20 euroon. Kaikki nykyään suomessa asuvat ihmiset ovat tulleet maan rajojen ulkopuolelta.
      Vanhimmat suomessa syntyneet ihmiset voivat olla enintään 9000 vuotta sitten syntyneitä.

      • Makriina.ei.kirj

        Ihmiskunta on lähtenyt Afrikasta, niin että lähes kaikki ovat siirtolaisia tuhansien vuosien takaa.
        Afrikasta on aina pyritty pois, eikä halu ole vähentynyt mihinkään. Tulijoita riittää.


    • Hallaahon.äänestäjä45

      Eurooppalaiset eivät ole afrikkalaisia siinä mielessä
      että
      europpalaisuus tuli Syyriassa, jossa ilma kylmeni niin, että piti keksiä maanviljelys,
      yhteistyö ihmisten kesken, viljanviljely ja sosiaalisuus

      Raamattu kertoo alueesta käyttäen nimenä sanaa Paratiisi, joka siis kuvaa maanviljelyksen
      keksimistä Bekaan laaksossa paratiisissa lähellä Aleppoa Syyriaa
      joka on ihmisen alkukoti

      KAIKKEIN ÄLYKKÄIMMISTÄ rodun edustajisa tuli KIINALAISIA JA SUPERÄLYKKÄISTÄ INTIAANEJA jotka pystyivät kävelemään sekä Gobin autiomaan että Tyynen meren yli
      Alaskaan ja siitä Meksikoon jne. 40 000 vuotta sitten

      Pohjoisen älykkän mongoolityyppiset suomalaiset, korealaiset, kiinalaiset hallitsevat vieläkin
      digitaalitekniikkaa jne. https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2018/11/07/nokia-sai-valtavat-tilaukset-kiinasta-arvo-yli-kaksi-miljardia

      DNA on vanhanaikaista, nyt on kyse taidoista kuten maalaus

      Maailman vanhin maalaus 40 000 vuotta arvioitu ikä
      Borneon saari

      7.11.2018 julkaistu Naturessa, maailman arvostetuin lehti
      https://www.nature.com/articles/s41586-018-0679-9
      Palaeolithic cave art in Borneo

      Kuva a, epäilemättä karjaa
      https://www.nature.com/articles/s41586-018-0679-9/figures/5
      The earliest phase of rock art production in the Sangkulirang–Mangkalihat Peninsula is associated with large, in-filled, reddish-orange-coloured paintings of animals and hand stencils

    • Aamuunastikaljaa

      Kannattaa varmaan tehdä jonkun tutun kanssa soppari että lähettätte dna näytteet analysoitavaksi silleen ristiin. Eli lähettää sen kyseisen henkilön dna omilla henkilötiedoilla ja sinun dna sen henkilön tiedoilla. Ja kun tulos saapuu niin sitten vaan vaihtaa papereita.

      • 666666666666

        Ei kannata riskeerata.


      • notta.tilattu.on

        DNA-testaus on nyt tarjouksessa. Se 49 euron testi kannattaa teettää. Oltakoon sitten vaikka volgan mutkasta lähtöisin. Ens viikolla tulee näytteenottolähetys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe