MINÄ USKON RAAMATTUUN!

Minä uskon Raamattuun, ja uskon myös sen luomiskertomukseen, koska ymmärrykseni mukaan Jumala, josta Raamattu todistaa, on sellainen, että hän pystyi tekemään täsmälleen niin kuin Luomiskertomus kuvaa hänen tehneen ja toimineen.

Ja minä tiedän ja olen varma, että minä en joudu tässä uskossa häpeään, vaan saan periä kunniasijan!

Pilkatkaa vaikka kuinka per*keleesti, Raamattu kestää kyllä pilkkanne, ei se siitä hievahda, eikä sen sanoma muuksi muutu.

Mitäkö on usko?

Raamattu määrittelee uskon kirje hebrealaisille 11:1-3. Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy.
2. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen.
3. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin ettäse mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

Usko ei ole mitä sattuu, varsinkaan silloin kun se perustuu Jumalan sanaan-Raamattuun!

Enkä minä ala uskoa sellaista mikä selvästi osoittautuu, että se on vastoin Raamattua-tuollaisen voi heittää romukoppaan, vaikka sen esittäisi miten ylioppinut tieteilijä ja tieteentekijä hyvänsä!

48

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen täysin samoilla linjoilla kanssa miikahaahum!
      Jumalan sana, Raamattu on sata prosenttinen totuus, sanoipa ateistiset tiedemiehet mitä tahansa.
      Minua kiinnostaa vain se, mitä mieltä Jumala on, eikä mitä mieltä evoluutioteoria ja sen kannattajat ovat.
      Heidän "todisteillaan" ei ole mitään arvoa Jumalan sanan rinnalla.

      • Minäuskonakuun

        Minulle aku ankat on 100% totuus enkä välitä mitä muut sanovat.


      • VanTTeratTieDoT
        Minäuskonakuun kirjoitti:

        Minulle aku ankat on 100% totuus enkä välitä mitä muut sanovat.

        Kyllähän tuo jo tiedettiin.
        Mitäs sitä tänne tulit kehuun.


      • totuudenpunnitus

        Uskotko että joku niistä n. neljästäkymmenestä eri kirjailijasta jotka ovat osallistuneet Mooseksen kirjojen kirjoittamiseen muutaman sadan vuoden mittaisella ajanjaksolla olisi oikeasti ollut nimeltään Mooses vai uskotko että he ovat kaikki käyttäneet samaa salanimeä?


      • buahhahhaaaaa
        totuudenpunnitus kirjoitti:

        Uskotko että joku niistä n. neljästäkymmenestä eri kirjailijasta jotka ovat osallistuneet Mooseksen kirjojen kirjoittamiseen muutaman sadan vuoden mittaisella ajanjaksolla olisi oikeasti ollut nimeltään Mooses vai uskotko että he ovat kaikki käyttäneet samaa salanimeä?

        Mitäs se mihin joku uskoo mitään muuttais?
        Uskotko sinä tutkijoiden arvioon Raamatun kirjojen iästä?
        Hesekielin kirjan kirjoittajan arvellaan olleen n. 700 vuotta ennen ajanlaskua ja hän mainitsee Danielin. Mutta tutkijoiden mukaan Daniel eli 250-300 vuotta ennen ajanlaskua.
        Kuinka 400 vuotta aiemmin elänyt Hesekiel tiesi vielä syntymättömästä Danielista?


      • Mitäs.möliset.tampio
        buahhahhaaaaa kirjoitti:

        Mitäs se mihin joku uskoo mitään muuttais?
        Uskotko sinä tutkijoiden arvioon Raamatun kirjojen iästä?
        Hesekielin kirjan kirjoittajan arvellaan olleen n. 700 vuotta ennen ajanlaskua ja hän mainitsee Danielin. Mutta tutkijoiden mukaan Daniel eli 250-300 vuotta ennen ajanlaskua.
        Kuinka 400 vuotta aiemmin elänyt Hesekiel tiesi vielä syntymättömästä Danielista?

        Jopas tuli taas nimimerkillä buahhahhaaa kretuskeidaa - kuten aina.

        Hesekielen kirja on kirjoitettu n. 550 ekr. Danielin kirjan kirjoittaja on yksinkertaisesti ottanut nimen Daniel Hesekielin kirjasta.

        Tyhmä ja herkkäuskoinen sinä selvästi olet.


      • toim.huom
        Mitäs.möliset.tampio kirjoitti:

        Jopas tuli taas nimimerkillä buahhahhaaa kretuskeidaa - kuten aina.

        Hesekielen kirja on kirjoitettu n. 550 ekr. Danielin kirjan kirjoittaja on yksinkertaisesti ottanut nimen Daniel Hesekielin kirjasta.

        Tyhmä ja herkkäuskoinen sinä selvästi olet.

        Ja taas jätit kaikki todistefaktat esittämättä ja vastasit vain omalla luulollas.
        Todisteeksi ei käy päätelmä ( eli kuulopuhe) joka pitäisi tarkistaa uusintatutkimuksella.
        Muuten jäämme edelleen uskomisen varaan. Jonkun muun tekemään päättelyyn uskominen ei ole tietämistä. Uskominen on synonyymi sanalle luottaminen.


    • AteistiVaan

      Tuossa taisi tulla se kreationismin ydin. Täydellinen lähdekritiikin ja kirjan historiallisen taustan puute, joka saa ihmisen uskomaan puhuviin käärmeisiin, taikahedelmiin ja jättiläisiin.

      Montako kertaa olette muuten vaivautuneet lukemaan Raamatun järjestyksessä kannesta kanteen? Kannattaa lukea pari kertaa ennen kuin lähtee julistamaan sitä totuudeksi.

      • Minä aloittaja, olen lukenut Raamatun läpi vähintään 20 kertaa, niiden päälle 31 vuoden aikana kun olen ollut uskossa. Ja Raamatussa ei ole muuta virhettä kuin muutama käännös ja kielivirhe.

        Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena.


      • miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja, olen lukenut Raamatun läpi vähintään 20 kertaa, niiden päälle 31 vuoden aikana kun olen ollut uskossa. Ja Raamatussa ei ole muuta virhettä kuin muutama käännös ja kielivirhe.

        Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena.

        Eikös olekki aikaslailla väkivaltaa ja tuhoa ihannoiva eepos?


      • NoMitenOn
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja, olen lukenut Raamatun läpi vähintään 20 kertaa, niiden päälle 31 vuoden aikana kun olen ollut uskossa. Ja Raamatussa ei ole muuta virhettä kuin muutama käännös ja kielivirhe.

        Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena.

        Kannattaisi hankkia parempaa luettavaa. Vai onko usko niin keveissä kantimissa ettei se kestä asiallisen tiedon hankintaa? Monelle uskovaiselle uskon ydin kun tuntuu rakentuvan tietämättömyyden ympärille.


      • EhdotonTotuus
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja, olen lukenut Raamatun läpi vähintään 20 kertaa, niiden päälle 31 vuoden aikana kun olen ollut uskossa. Ja Raamatussa ei ole muuta virhettä kuin muutama käännös ja kielivirhe.

        Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena.

        "Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena. "

        Totisesti minä sanon teille veljet. Katso siivekkäillä hyönteisillä on neljä jalkaa.
        Ja katso, kaikki katsoivat ja jalkoja oli kuusi.
        Totisesti minä sanon teille veljet, Raamattu on oikeassa ja Ojalan laskuoppi saatanan eksytystä.


      • vastaappasuoraan
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja, olen lukenut Raamatun läpi vähintään 20 kertaa, niiden päälle 31 vuoden aikana kun olen ollut uskossa. Ja Raamatussa ei ole muuta virhettä kuin muutama käännös ja kielivirhe.

        Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena.

        Samuelin kirjat ovat melko lailla kopiot kuningasten kirjoista mutta tiedot ovat ristiriidassa esim. väkimäärissä.


      • sanankuulia

        Suunnilleen 12 kertaa läpi ja lisäksi kymmeniä kertoja lyhyempiä otoksia. UTn erikseen muutamia kertoja. Mooseksen kirjat olen lukenut erikseen muutamia kertoja kuten muutamia muitakin kuten Psalmit.
        Joka kerralla on löytynyt uutta ymmärrystä ja vanhaa luuloa karissut.
        Raamatun ymmärtäminen ei suju kertalukemisella, sillä on muistettava asioiden viitekehykset aikajanassa molempiin suuntiin.
        Eri suuntien keskustelupalstojen kautta on joutunut perehtymään eri lailla uskovien Raamattu-perusteluihin ja näin on samalla oma näkemys saanut nykyisen muotonsa.
        Samoin täällä olen yrittänyt oppia uskosta osattomien näkemyksiä ja perusteluja oppien samalla yhä lisää.


      • AteistiVaan
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja, olen lukenut Raamatun läpi vähintään 20 kertaa, niiden päälle 31 vuoden aikana kun olen ollut uskossa. Ja Raamatussa ei ole muuta virhettä kuin muutama käännös ja kielivirhe.

        Ja edelleen julistan Raamattua ehdottomana totuutena.

        Hienoa, että täältä löytyy tosi Raamatun tuntija. Miten selität seuraavat Raamatunkohdat:

        ”Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.”
        (5.Moos 32:7)

        ”Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa ja julistaa jumalille tuomionsa...”
        (Psalmi 82)

        Oma selitykseni:
        Juutalaisuus on erottunut Lähi-idän muista uskonnoista, joissa palvottiin useita keskenään sukulaisuussuhteessa olevia jumalia. Nämä tekstit ovat todennäköisesti ajalta, jolloin juutalaisuuden alkumuoto ei vielä ollut täysin monoteistinen vaan pikemminkin henoteistinen, missä muiden jumalien olemassa-olo tunnustettiin, mutta vain Jahvea sai palvoa. Vaikka Raamattua on alkuaikoina "siivottu", niin sinne jäi joitakin tälläisiä tekstejä, jotka ovat ristiriidassa monoteististen kohtien kanssa.

        Kohdat aukeavat helposti historiallisen ymmärryksen valossa, mutta miten nämä kohdat selitetään Raamatun kirjaimellisella tulkinnalla? Näistähän tulee selvästi ilmi, että jumalia on useita.


      • jjygggytt

        Mitä se hyödyttää selittää sinulle Raamatun paikkaa, joka on toisarvoinen sinulle AteistiVaan?

        Sinun on tiedettävä, että Jeesus on Kristus, eli Jeesus joka on voideltu Pyhällä Hengellä.
        Ja edelleen sinun on tiedettävä, että tämä samainen Jeesus, Jumalan voideltu, rakastaa sinua niin paljon, että suostui sinunkin edestäsi kärsimään ja kuolemaan ristillä, että sinulla olisi rauha.

        Sinun vain tulee ottaa tämä Jeesus vastaan omaksi Vapahtajaksi, ja seurata häntä loppuelämäsi, niin sinulle käy hyvin, ja taivaan kotiin pääset.


      • AteistiVaan

        "Mitä se hyödyttää selittää sinulle Raamatun paikkaa, joka on toisarvoinen sinulle AteistiVaan?"

        Kyllä tätä palstaa lukee jokunen uskovainenkin, jota kyseiset kohdat saattavat kummastuttaa.

        Minua kiinnostaa, miten fundamentalistiset kreationistit selittävät nuo kohdat itselleen. Itse kävin tavallisen luterilaisen rippikoulun, missä opetettiin, että suurin osa Raamatun tarinoista on vain ihmisten kirjoittamia taruja, mutta jokaisella tarulla on oma "jumalallinen" sanomansa.


      • seonvaanuskovatäällä
        AteistiVaan kirjoitti:

        Hienoa, että täältä löytyy tosi Raamatun tuntija. Miten selität seuraavat Raamatunkohdat:

        ”Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.”
        (5.Moos 32:7)

        ”Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa ja julistaa jumalille tuomionsa...”
        (Psalmi 82)

        Oma selitykseni:
        Juutalaisuus on erottunut Lähi-idän muista uskonnoista, joissa palvottiin useita keskenään sukulaisuussuhteessa olevia jumalia. Nämä tekstit ovat todennäköisesti ajalta, jolloin juutalaisuuden alkumuoto ei vielä ollut täysin monoteistinen vaan pikemminkin henoteistinen, missä muiden jumalien olemassa-olo tunnustettiin, mutta vain Jahvea sai palvoa. Vaikka Raamattua on alkuaikoina "siivottu", niin sinne jäi joitakin tälläisiä tekstejä, jotka ovat ristiriidassa monoteististen kohtien kanssa.

        Kohdat aukeavat helposti historiallisen ymmärryksen valossa, mutta miten nämä kohdat selitetään Raamatun kirjaimellisella tulkinnalla? Näistähän tulee selvästi ilmi, että jumalia on useita.

        Kuin kirjoitus on todiste johonkin asiaan. Tässä se vahvistaa sen että Mooseksen kautta annettu lakikokoelma oli nimenomaan Israelin Jumalan antamana tarkoitettu vain Israelin noudatettavaksi ja sille UT kertoo syynkin.
        Mooseksen liiton laki oli se väline jonka avulla Jeesuksen sovitustyö suoritettiin.

        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Psalmit:
        110:1 Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi."
        110:2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
        110:3 Altis on sinun kansasi sinun sotaanlähtösi päivänä: pyhässä asussa sinun nuori väkesi nousee eteesi, niinkuin kaste aamuruskon helmasta.
        110:4 Herra on vannonut eikä sitä kadu: "Sinä olet pappi iankaikkisesti, Melkisedekin järjestyksen mukaan."
        110:5 Herra on sinun oikealla puolellasi, hän musertaa kuninkaat vihansa päivänä.
        110:6 Hän tuomitsee pakanat: ruumiita viruu kaikkialla; hän murskaa päitä laajalti maan päällä.


    • Eikiitosjeesus

      Omapa tuo on ongelmasi. Parane pian.

    • Bröb

      "Kun mää en tästä asiasta mitään ymmärrä, niin se tarkoittaa, että jumalalla on tässä sormensa pelissä."

      • päättelitväärin

        Kun jotain on opittu ymmärtämään luonnonlait ovat jatkaneet toimintaansa.
        Ymmärrät tai et ei se luonnonlakeja estä.


      • tieteenharrastaja

        "Asiaa en ymmmärrä, mutta hanttiin panen."


    • Kerroppanyt

      Missä kohtaa raamattua opetetaan kiroilemaan?

    • Mycontribution

      Olen ollut tekemisissä kahdenlaisten uskovaisten kanssa elämässäni.

      Ensimmäinen on juuri tämmöinen että jyrätään raamattu oikeaksi ilman mitään kyseenalaistuksia ja kaikki sitä vastaan oleva tieto hylätään. Mitään omia ajatuksia ei tuoteta. Minulla on kokemusta lestadiolaisuudesta joka on samaa rakenteeltaan kuin kreationismi eli mitään ei saa kyseenalaistaa ja ihminen hiljennetään jos hän osoittaa ettei raamatun asiat tai lahkon opit pidäkään paikkaansa. Muut kuin omalla tavalla uskovat ovat vääräuskoisia. Raamattu ja usko on työkalu vallankäytössä.

      Toinen ryhmä on semmoinen jotka elävät uskon(non) tietoisuudessa mutta heillä on myötätuntoa ja lämpöä sisällä. Heidän kanssa voi avoimesti keskustella asioista eivätkä he tuputa uskoaan muille.

      Omasta mielestä uskonnot ja uskominen jumalaan kuuluu historiaan ellei löydy jotain tieteellistä näyttöä. Jos niillä on ollut alunperin hyvä tarkoitus sitä ei enää ole nähtävissä vaan se enemmänkin jakaa ihmiset omiin lokeroihin.

    • miniörkki

      Hahhaa, ..on liikuttavaa että sinä Miikanaahum ja Mark5 jaksatte tulla esittelemään tollouttanne yhä udelleen ja uudelleen.
      Jatkakaa kantapäitenne kopistelua ja kaatuiluanne hengellisissä hurmoskokouksissanne jos teillä ei ole muutakaan tekemistä.
      Ette ole ainakaan sillähetkellä pedofiilisten harrstusten pyörteissä.

      • Minä aloittaja en harrasta hurmoskokouksia, enkä myöskään kaatuile, ja Pyhä Henki ei ole minua koskaan kaatanut.
        Eikä ole tolloutta uskoa Jeesukseen, joka on parantaja, ja joka hoitaa minua sekä antaa hyvää oloa, ja mikä parasta, Jeesuksessa saa kaikki pahat teot anteeksi.

        Se Jumala josta Raamattu opettaa on TODELLINEN Jumala, eikä mikään satuolento!


      • Krearea
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja en harrasta hurmoskokouksia, enkä myöskään kaatuile, ja Pyhä Henki ei ole minua koskaan kaatanut.
        Eikä ole tolloutta uskoa Jeesukseen, joka on parantaja, ja joka hoitaa minua sekä antaa hyvää oloa, ja mikä parasta, Jeesuksessa saa kaikki pahat teot anteeksi.

        Se Jumala josta Raamattu opettaa on TODELLINEN Jumala, eikä mikään satuolento!

        Uskonnoissa on se hienous että voi valita just semmosen totuuden mikä vastaa kulloisiaki tarkoitusperiä ja henkilökohtaisia intressejä. Valinnanvaraa piisaa jo pelkästään suomemaassaki, on ortodokseja on ev.lutteja on jehovia on helluntailaisia ja näiden lisäksi kaikenmaailman herätysliikkeet ja saulusrahastukset ja mitä näitä nyt on..


      • jgjgjgjgjh
        Krearea kirjoitti:

        Uskonnoissa on se hienous että voi valita just semmosen totuuden mikä vastaa kulloisiaki tarkoitusperiä ja henkilökohtaisia intressejä. Valinnanvaraa piisaa jo pelkästään suomemaassaki, on ortodokseja on ev.lutteja on jehovia on helluntailaisia ja näiden lisäksi kaikenmaailman herätysliikkeet ja saulusrahastukset ja mitä näitä nyt on..

        Jopa lestadiolaiset ovat historiansa aikana jakautuneet yli kolmeenkymmeneen eri ryhmään. Jokainen tietenkin edustaa mielestään oikeaa oppia.


      • opsaviaho
        jgjgjgjgjh kirjoitti:

        Jopa lestadiolaiset ovat historiansa aikana jakautuneet yli kolmeenkymmeneen eri ryhmään. Jokainen tietenkin edustaa mielestään oikeaa oppia.

        Nytpä keskustelumme aiheena ei ola lestat.


      • kjhkjhkhkjh
        opsaviaho kirjoitti:

        Nytpä keskustelumme aiheena ei ola lestat.

        Lestat ovat vain yksi esimerkki uskovien jatkuvista oppiriidoista. Jos Raamattu on totuus, jota itse Pyhä Henki vielä uskoville valaisee, niin miksi lahkoja on yli 3000 ?
        Tieteessä olisi aivan kestämätön tilanne, jos eri maiden yliopistot opettaisivat eri tavoin luonnontieteellisistä teorioista.


      • justjoo11
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja en harrasta hurmoskokouksia, enkä myöskään kaatuile, ja Pyhä Henki ei ole minua koskaan kaatanut.
        Eikä ole tolloutta uskoa Jeesukseen, joka on parantaja, ja joka hoitaa minua sekä antaa hyvää oloa, ja mikä parasta, Jeesuksessa saa kaikki pahat teot anteeksi.

        Se Jumala josta Raamattu opettaa on TODELLINEN Jumala, eikä mikään satuolento!

        olipahan taas sarjassa höpö höpö juttuja.Muistan aikanaan pylväissä noita jeesus tulee oletko valmis lappusia,samoja lappuja löytyy vielä 60 vuotta myöhemminkin että taas olisi tulossa,taitaa pitää kiirettä kun ei vieläkään poikennut vai eikö vaan ole kiinnostusta???En hirveästi julistaisi tuota jos ei todella ole mitään konkreettista heittää kehiin.Uskoo kuka mihin hyvänsä mutta pikkuisen pitäisi rajoittaa tuota tuputtamista muille.


      • oletväärässä
        kjhkjhkhkjh kirjoitti:

        Lestat ovat vain yksi esimerkki uskovien jatkuvista oppiriidoista. Jos Raamattu on totuus, jota itse Pyhä Henki vielä uskoville valaisee, niin miksi lahkoja on yli 3000 ?
        Tieteessä olisi aivan kestämätön tilanne, jos eri maiden yliopistot opettaisivat eri tavoin luonnontieteellisistä teorioista.

        JO Paavali ennusti että tulee monta eksyttävää saarnamiestä .

        Ap.t. 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,

        Galatalaiskirje:
        2:4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,

        Luukkaan evankeliumi:
        18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

        Ja vanha testamentti on pääasiassa kertomusta miten kansa rikkoi uskontonsa säädöksiä.
        Maailmassa ei ole toista uskonnollista kirjaa joka moittii omiaan yhtä säälimättä.
        Jeesus ei hyväksynyt aikalaistensa pappien opetusta eikä heidän tapojaan.
        Profeetat Israelissa olivat harvoja jotka olivat Jumalalle uskollisia kun kansa eli vastoin sen miten olisi pitänyt.
        Väite että Raamattu olisi opissaan se miten kansa muinoin eli ja uskoi kumotaan itse Raamatun sivuilla sen kannesta kanteen.


      • sillbölen.tekojärvi
        miikanaahum kirjoitti:

        Minä aloittaja en harrasta hurmoskokouksia, enkä myöskään kaatuile, ja Pyhä Henki ei ole minua koskaan kaatanut.
        Eikä ole tolloutta uskoa Jeesukseen, joka on parantaja, ja joka hoitaa minua sekä antaa hyvää oloa, ja mikä parasta, Jeesuksessa saa kaikki pahat teot anteeksi.

        Se Jumala josta Raamattu opettaa on TODELLINEN Jumala, eikä mikään satuolento!

        Miksi juuri sinun jumalasi olisi yhtään todellisempi kuin muiden yli kolmentuhannen lahkon Jumalat?


    • Kreationismi_on_sairaus

      No todellakaan Raamatun sanoma ei miksikään muutu vaikka kuinka moni jeesuksenmorsian uskoisi siihen tai vaikka kuinka moni fiksu tietäisi Raamatun olevan vain satukokoelma.

      Pointtihan onkin siinä että se Raamatun sanoma on pelkkää mielikuvituksen tuotetta.

      • rymättylännäijä

        Noin puhuu yks joka ei esitä väitteisiinsä yhtäkään todistetta. Tuollaisena me joudumme pitämään kaikki mitä sanoin esität muustakin kuten evoluutiosi.


      • Kreationismi_on_sairaus
        rymättylännäijä kirjoitti:

        Noin puhuu yks joka ei esitä väitteisiinsä yhtäkään todistetta. Tuollaisena me joudumme pitämään kaikki mitä sanoin esität muustakin kuten evoluutiosi.

        On tieteellinen fakta että esimerkiksi Raamatullista tulvaa ei ole koskaan ollut. On tieteellinen fakta että eliölajit ovat kehittyneet evoluution kautta ei luomisen kautta.

        Siinä sinulle pari tieteellisti todistettua faktaa joiden kohdalla Raamattu on väärässä.

        Elä sinä Rymättylän äijä jauha sitä ihtiää . Ei minun tarvitse esittää itse yhtään todistetta sen puolesta että Raamattu on sarukirja. Eri tieteenalat kun ovat todistaneet Raamatun kertomusten olevan vain pronssikautisia kansansatuja.

        Itse olet puskista mölisijä etkä kykene esittämään ensimmäistäkään tieteellistä todistetta kreationismin puolesta.


      • kälviänope.saviaho
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        On tieteellinen fakta että esimerkiksi Raamatullista tulvaa ei ole koskaan ollut. On tieteellinen fakta että eliölajit ovat kehittyneet evoluution kautta ei luomisen kautta.

        Siinä sinulle pari tieteellisti todistettua faktaa joiden kohdalla Raamattu on väärässä.

        Elä sinä Rymättylän äijä jauha sitä ihtiää . Ei minun tarvitse esittää itse yhtään todistetta sen puolesta että Raamattu on sarukirja. Eri tieteenalat kun ovat todistaneet Raamatun kertomusten olevan vain pronssikautisia kansansatuja.

        Itse olet puskista mölisijä etkä kykene esittämään ensimmäistäkään tieteellistä todistetta kreationismin puolesta.

        Mitä muuta nyt kirjoitetaan ja esitetään kuin satuja?
        Oletuksesi että nyt eläisimme tieteen viitoittamina ei anna kovin mairittelevaa kuvaa tieteellisyydestä.
        Jos teet katugallupin ihmisten tietämisen tasoista niin saatat yllättyä.
        Eroa on tuskin lainkaan verrattuna keskiaikaan tai Raamatun ajan kansaan.
        Ja kovin on laihaa sinunkin elämäsi jos noin paljon täällä palstalla vietät aikaasi.
        Ja köyhät lukemisesi jos ne ovat pääosin tämän palstan viestejä.


      • jhgfdggt
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        On tieteellinen fakta että esimerkiksi Raamatullista tulvaa ei ole koskaan ollut. On tieteellinen fakta että eliölajit ovat kehittyneet evoluution kautta ei luomisen kautta.

        Siinä sinulle pari tieteellisti todistettua faktaa joiden kohdalla Raamattu on väärässä.

        Elä sinä Rymättylän äijä jauha sitä ihtiää . Ei minun tarvitse esittää itse yhtään todistetta sen puolesta että Raamattu on sarukirja. Eri tieteenalat kun ovat todistaneet Raamatun kertomusten olevan vain pronssikautisia kansansatuja.

        Itse olet puskista mölisijä etkä kykene esittämään ensimmäistäkään tieteellistä todistetta kreationismin puolesta.

        Se on myös niin, että miksi Jumala olisi kirjoituttanut, että tuhotulva oli erään kerran maailmassa, jos sitä todellisuudessa ei ollut?
        Miksi Jumala olisi valehdellut näin oleellisessa asiassa? Miksi Nooan arkin ankkurikiviä on kaiken maailman nähtävänä siellä missä arkin jäännökset ovat?
        Jos ei tuhotulvaa olisi ollut, ei olisi ollut Nooan arkkiakaan, saati ankkurikiviä!

        Ei ole tiede onnistunut selittämään miten evoluutio olisi ollut mahdollinen!
        Kuinka yhdestä alkusolusta olisi voinut kehittyä, niin, että eliön geneettinen informaatio olisi aina muuttunut ja lisääntynyt, jopa tämän päivän onko niitä nyt yli miljoona eliölajia; niin kuinka tämä olisi ollut mahdollista ja mikä olisi ollut mekanismi, joka olisi kaiken tämän saanut aikaan?

        Ja kuinka evoluution alkusolu olisi voinut syntyä, koska tieteellinen fakta on, että elämää ei koskaan synny itsestään, ei synny vaikka laittaisimme kokeellisesti minkälaiset liemet vaan keitokseen ja kokeilisimme syntyykö keitoksessa elämää.

        jos sinä Kreationismi_on_sairaus esität pätevät vastaukset yllä oleviin kysymyksiin, niin ryhdyn oikopäätä evoluutionistiksi, ja hylkään Raamatun totuuden!


      • Kreationismi_on_sairaus
        jhgfdggt kirjoitti:

        Se on myös niin, että miksi Jumala olisi kirjoituttanut, että tuhotulva oli erään kerran maailmassa, jos sitä todellisuudessa ei ollut?
        Miksi Jumala olisi valehdellut näin oleellisessa asiassa? Miksi Nooan arkin ankkurikiviä on kaiken maailman nähtävänä siellä missä arkin jäännökset ovat?
        Jos ei tuhotulvaa olisi ollut, ei olisi ollut Nooan arkkiakaan, saati ankkurikiviä!

        Ei ole tiede onnistunut selittämään miten evoluutio olisi ollut mahdollinen!
        Kuinka yhdestä alkusolusta olisi voinut kehittyä, niin, että eliön geneettinen informaatio olisi aina muuttunut ja lisääntynyt, jopa tämän päivän onko niitä nyt yli miljoona eliölajia; niin kuinka tämä olisi ollut mahdollista ja mikä olisi ollut mekanismi, joka olisi kaiken tämän saanut aikaan?

        Ja kuinka evoluution alkusolu olisi voinut syntyä, koska tieteellinen fakta on, että elämää ei koskaan synny itsestään, ei synny vaikka laittaisimme kokeellisesti minkälaiset liemet vaan keitokseen ja kokeilisimme syntyykö keitoksessa elämää.

        jos sinä Kreationismi_on_sairaus esität pätevät vastaukset yllä oleviin kysymyksiin, niin ryhdyn oikopäätä evoluutionistiksi, ja hylkään Raamatun totuuden!

        Jopas jeesuksenmorsian taas puhui pehmoisia. Pidäpä sanasi ja luovu taikauskostasi, sillä tässä tulee sinulle pätevät vastaukset:

        "Se on myös niin, että miksi Jumala olisi kirjoituttanut, että tuhotulva oli erään kerran maailmassa, jos sitä todellisuudessa ei ollut?'

        Koska olematon Jumalasi ei voi kirjoittaa mitään.

        "Miksi Jumala olisi valehdellut näin oleellisessa asiassa?"

        Olematon Jumalasi ei tee mitään. Ei valehtele, ei puhu totta, ei tee mitään. Yksinkertaista.

        "Miksi Nooan arkin ankkurikiviä on kaiken maailman nähtävänä siellä missä arkin jäännökset ovat?"

        Ei ole ankkurikiviä eikä arki jäännöksiä. Sinä olet herkkäiskoinen hölmö joka uskot huijareiden valheisiin.

        "Jos ei tuhotulvaa olisi ollut, ei olisi ollut Nooan arkkiakaan, saati ankkurikiviä!"

        Ja mitään noista ei ole eikä ole koskaan ollutkaan.

        "Ei ole tiede onnistunut selittämään miten evoluutio olisi ollut mahdollinen!"

        Tottakai on selvittänyt. Evoluution on luonnossa objektiivisesti ja havaittavissa oleva ilmiö ja juuri siksi tiede kykenee sitä tutkimaan.

        "Kuinka yhdestä alkusolusta olisi voinut kehittyä, niin, että eliön geneettinen informaatio olisi aina muuttunut ja lisääntynyt, jopa tämän päivän onko niitä nyt yli miljoona eliölajia; niin kuinka tämä olisi ollut mahdollista ja mikä olisi ollut mekanismi, joka olisi kaiken tämän saanut aikaan?"

        Perehdympä pöljä kaikkeen siihen tieteelliseen tietoon joka kertoo kuinka evoluutiossa geneettinen informaatio lisääntyy ja muuttuu.

        *Ja kuinka evoluution alkusolu olisi voinut syntyä, koska tieteellinen fakta on, että elämää ei koskaan synny itsestään, ei synny vaikka laittaisimme kokeellisesti minkälaiset liemet vaan keitokseen ja kokeilisimme syntyykö keitoksessa elämää."

        Ei ole mitään sellaista tieteellistä faktaa että elämä ei koskaan synny itsestään. Esitä meille tieteelliset julkaisut joissa todetaan että elämän syntyminen itsestään on mahdotonta.

        "jos sinä Kreationismi_on_sairaus esität pätevät vastaukset yllä oleviin kysymyksiin, niin ryhdyn oikopäätä evoluutionistiksi, ja hylkään Raamatun totuuden!"

        Älä nyt kuitenkaan ryhdy "evoluutionistiksi" koska se on teidän taikauskoisten jeesuksenmorsianten mielikuvitushahmo, projisointi siitä että tiedostatte kreationismin perustuvan pelkkään uskoon vastoin tieteellisiä todisteita.

        Luovu pöljän taikauskostasi sekä perehdy tieteen faktoihin


    • ei.pelättävää

      Eben Alexander, neurokirurgi joka kävi "taivaassa", puhuu dogmaattisista uskonnoista sekä dogmaattisesta tieteestä. Dogmaattinen uskonto ja dogmaattinen tiede ovat ihan yhtä vastenmielisiä ja haitallisia aivopesun välineitä.

      Jos nyt johonkin täytyy uskoa, niin miksi ette uskoisi ihmistä, joka on käynyt taivaassa? Eli on todisteita asiasta, toisin kuin Raamatun kertomuksiin tai tieteen tarinoihin uskovilla. Kaikki, jotka ovat siellä käyneet eivät olisi halunneet palata ja ovat todenneet sen moninkerroin paremmaksi paikaksi kuin tämän ruumiiseen sidotun kärsimysten tien. Uskokaa henkisyyteen ja hengellisyyteen, älkää uskontoihin.

      Ei ole mitään pelättävää, vaan olet rakastettu, kuten Juha Tapion laulussa, Rakastettu, sanotaan.

      "Eipä palttoota kaipaa
      Mies kuolematon
      Välkkyvä terä vaikka niittää
      Olin koskematon

      Jaksoin kaiken ja lisää
      Vaikka niin moni nääntyi
      Olin varma: "Mä hallitsen virtaa"
      Kunnes kohti se kääntyi

      Olin kestänyt kaiken
      Häpeää kestänyt en
      Jätin taakseni kaupungin valot
      Ja voittamisen

      Ajoin yön yli tänne
      Jääkylmässä järvessä uin
      Ja suorilta jaloilta melkein
      Vuoteelle kaaduin

      Minä unen läpi vajoan
      Joku jätti höyhenen huoneeseen
      Ja niin kuin jostakin kaukaa
      Mä kuulisin kuiskauksen:

      Älä pelkää, älä pelkää,
      sinä et pääse putoamaan
      Rakastettu on oikea nimesi
      ja tulee nimenäsi olemaan....."

      • sillbölen.tekojärvi

        Onko neurokirurgius tae jostakin?


      • outokysymys
        sillbölen.tekojärvi kirjoitti:

        Onko neurokirurgius tae jostakin?

        Mistä luuseriutesi on tae?


    • <<< Mutta usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan >>>

      Arvostan rehellisyyttäsi. Usko on tosiaan vankkumaton luottamus siihen, että jokin sellainen asia on totta, jonka haluaisi olevan totta. Usko on siis henkilökohtainen toivomus. Se ei toimi työkaluna, jolla tosiasioista voisi erottaa epätosista, koska todellisuus ei riipu millään tavalla siitä, mitä kukin meistä todellisuudelta toivoo. Kun henkilö sanoo uskovansa Jumalaan, hän oikeasti tarkoittaa todella syvästi toivovansa, että Jumala on olemassa ja rakentavansa elämänsä sen varaan, että tämä toive osoittautuu vielä jonain päivänä todeksi.

      • fgeghhhvf

        Se kun nyt Vanellus uskoni rakentuu todisteiden varaan, sen todisteen mitä sanotaan Raamatuksi.
        Ja vaikka et ehkä usko, että se totta, niin minä TIEDÄN, että se totta. Eli ei ole kyse vain jostain toiveesta, jota toivon. Ja minä tiedän kun pysyn tässä asemassa, niin en uskossani Raamatun Jeesukseen joudu häpeään. Ja olen todennut, että tämä samainen Jeesus myös hoitaa itseäni koko ajan, niin nukkuessani kuin valveilla ollessani.
        Olen huomannut useamman kerran kun minulla on ollut huono ja paha mieli, niin ettei esim. kauppa-asioille ole voinut lähteä, niin Jeesuspa on tukenut mieltäni, että hetken perästä vaikka nyt tämä kauppareissu on ollut mahdollinen.


      • blaa-blaa-blaa
        fgeghhhvf kirjoitti:

        Se kun nyt Vanellus uskoni rakentuu todisteiden varaan, sen todisteen mitä sanotaan Raamatuksi.
        Ja vaikka et ehkä usko, että se totta, niin minä TIEDÄN, että se totta. Eli ei ole kyse vain jostain toiveesta, jota toivon. Ja minä tiedän kun pysyn tässä asemassa, niin en uskossani Raamatun Jeesukseen joudu häpeään. Ja olen todennut, että tämä samainen Jeesus myös hoitaa itseäni koko ajan, niin nukkuessani kuin valveilla ollessani.
        Olen huomannut useamman kerran kun minulla on ollut huono ja paha mieli, niin ettei esim. kauppa-asioille ole voinut lähteä, niin Jeesuspa on tukenut mieltäni, että hetken perästä vaikka nyt tämä kauppareissu on ollut mahdollinen.

        Voi Jeesus sentään mitä logiikkaa. Tosin syykin on ilmeinen.


      • tieteenharrastaja
        fgeghhhvf kirjoitti:

        Se kun nyt Vanellus uskoni rakentuu todisteiden varaan, sen todisteen mitä sanotaan Raamatuksi.
        Ja vaikka et ehkä usko, että se totta, niin minä TIEDÄN, että se totta. Eli ei ole kyse vain jostain toiveesta, jota toivon. Ja minä tiedän kun pysyn tässä asemassa, niin en uskossani Raamatun Jeesukseen joudu häpeään. Ja olen todennut, että tämä samainen Jeesus myös hoitaa itseäni koko ajan, niin nukkuessani kuin valveilla ollessani.
        Olen huomannut useamman kerran kun minulla on ollut huono ja paha mieli, niin ettei esim. kauppa-asioille ole voinut lähteä, niin Jeesuspa on tukenut mieltäni, että hetken perästä vaikka nyt tämä kauppareissu on ollut mahdollinen.

        Lujaa uskoa ei voi helposti erottaa varmasta tiedosta. On vain yksi keino, jälkimmäisen voi kiistattomasti todistaa jokaiselle järjissään olevalle rehellisille ihmiselle hänen uskomuksistaan riipumatta.


    • Baptisti

      Hei Miikanaahum, sanankuulia ja muut!

      Mikä on pelastusoppinne, olen kiinnostunut, aika on lyhyt!
      Kerran pelastettu, aina pelastettu baptisti kysyy!

      • Loooooogisesti

        En usko OSAS oppiin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe