Taas alkoi svekoilu valtamediassa!

Mediatarkkailija

Valtamedia keskittyi maamme pakkomamutukseen, mutta on nyt mamutulvan hieman hiljennettyä palannut leipälajiinsa eli pakkoruotsittamiseen. Tosin ei se edes mamutulvan huipussa unohtanut svekoiluaan!

Varsinkin urheilun saralla svekomediamme on ollut hyvin aktiivinen. On pakollista Zlatania ja ruotsalalaista nuorta "supertähti"-lätkäpelaajaa. KPV:n noustua Veikkausliigaan YLE teki ihan oman juttunsa yhdestä hurripelaajasta!?

Odotellaan taas, että joiku Ruotsin leikkikuninkaallisista pamahtaa paksuksi tai jotain muuta maailma mullistavaa tapahtuu, niin menee alusmaan eli Suomen media sekaisin.

10

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedotan

      Suomalainen toimittaja kysyi ruotsalaiselta päätoimittajalta, että miksi Ruotsin media kirjoittaa niin vähän Suomen asioista. Päätoimittaja vastasi, että koska Suomi on niin lähellä?

      On todella kuvaavaa ja koomista, että Suomen median edustajat perustelevat valtavaa Ruotsi-uutisointiaan juuri tuolla SAMALLA perusteella!!?? ;-)

    • Sameloinen

      Sairasta. Kaikki kielet pitää kieltää.

      • HuonoProvo

        Päinvastoin! Lopetetaan vaan pakkoruotsitus, niin se lisää Suomen kielipalettia ratkaisevasti.


    • SvekomediaVauhdissaTaas

      Eilen YLE teki jutun SUOMEN maajoukkueesta. Jutun otsikkoon oli saatu väkisin työnnettyä Ruotsi-sana? Ja uutiskuvaksi oli valittu otos, jossa näkyi yksi Suomen maajoukkuepelaaja ja KOLME Ruotsin maajoukkuepelaajaa?

      Tänään YLE teki jutun NHL:n pistepörssin kärkimiehestä Rantasesta. Sen otsikkoon oli jollain ilveellä mahdutettu myös ruotsalainen Peter Forsberg?!

      Huhhuh! Ei tätä voi uskoa, jos ei omin silmin näkisi. Olen yrittänyt pari kertaa kertoa ulkomaalisille Suomen svekokratiasta ja svekomediasta, mutta he eivät ymmärtäneet koko asiaa. Koska eivät voi käsittää miten tämä olis mahdollista!?

      • pöljälle

        Kertoisit sisämaalisille niin maalaus onnistuisi paremmin?


      • jotain_järkeä
        pöljälle kirjoitti:

        Kertoisit sisämaalisille niin maalaus onnistuisi paremmin?

        Mitä ihmettä taas? Nämä "kommentit" alkavat tulla yhä surrealistisemmiksi.

        Vai että ihan "pöljälle"?! DDDDDDDDDDDD


      • LisääVauhtia

        Ja TAAS tänään molemmat iltapäivälehdet OTSIKOIVAT Sami Kapasen tekemää pari maalia niin, että mukaan saatiin "itse" ruotsalainen Erik Karlsson!!??


    • brorpå

      Kielitaidottomat junttireinot ne jaksaa kiukutella kyvyttömyyttään. -Eiks je jormat?

      • muista_nukkuakin_välillä

        Siis kertoisitko MITEN kielitaito kuuluu avauksen aiheeseen???? DDDDDDDD


    • IKEA-mainontaa

      https://yle.fi/uutiset/3-10518376

      Miksi veroluontoisella maksulla ylläpidetty päämediamme katsoo aiheekseen mainostaa ulkomaista yritystä oikein uutiskuva-logon kanssa?! Miksi se on muka aina uutinen Suomessa mediassa, kun tietty ulkomainen yritys tekee maailmalla jotain?

      Ai niin! Unohdin. Kysehän on svekomediamme emämaan RUOTSIN yrityksestä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe