, jossa vaihdettiin myös uusi kaksoismassavauhtipyörä. Nyt rempan jälkeen kummastuttaa, kun kytkinpolkimessa tuntuu kummallista kutittavaa värinää aivan liikkeen alussa (ennen kuin kytkin irroittaa). Siinä vaiheessa, kun kytkin on painettu pohjaan ja se irroittaa, mitään värinöitä ei tunnu.
Onkohan kytkimen asennuksessa keskitys mennyt niin sanotusti vituiksi? Mikähän on ennuste tällaiselle asennukselle. Tietysti voisi kuvitella, että epäbalanssissa olevat massat käyvät ennen pitkää laakerointien päälle, vai kuinka?
Autoni oli kytkinremontissa
16
2900
Vastaukset
- Jalluneste
Painelaakeri on tietysti etunenässä joka siis resonoi varpaaseen asti? Mahtaako olla oikein asennettu?
- Seuraavaremontti
Tai sitten säästetty ja jätetty painelaakeri vaihtamatta...
- Vanha.asentaja
Minä vaihdoin autooni kytkinlevyn ja paineasetelman vähän vajaan 400 000 ajokm:n jälkeen. Painelaakeri näytti hyvältä joten otin riskin ja jätin vanhan. Nyt auton mittarissa on 500 000 km ja se alkuperäinen, tehtaalla asennettu painelaakeri on täysin kunnossa.
Eikä viallisen painelaakerin kuuluisi noin oirehtia. 1968 -mallin Escortissa se rahisi joten panin kuppiin vaseliinin ja öljyn seosta, laakeri sekaan ja lämmitin hellalla varovasti, että laakerissa mahdollisesti oleva ilma poistuisi. Alle 100 astetta, ettei karkaisu häviäisi. Annoin jäähtyä, jolloin oletin laakerin ilmatilan kutistuvan ja imevän rasvaa sisään (tiivistyshän aina vähän vuotaa). Jäähtymisen jälkeen otin laakerin pois kylvystä, pyyhin liiat rasvat pois ja asensin paikalleen. Rahinat loppuivat ja pysyivät poissa niin kauan, että korroosio tuhosi Escortin korin noin 270 000 km ajettuna ja hävitin auton.
Köyhä joutuu soveltamaan ja keksimään korjaustapoja varsinkin kun varaosakauppa on kaukana ja / tai varaosat kalliita tai niitä vain ei kertakaikkiaan saa.
- Starbu
Älä käytä kytkintä paitsi paikaltaan lähtiessä. Vaihteet lipsahtelevat sisään ja ulos pienen harjoittelun myötä ilmankin.
- ReijonKorjaamo
Paineasetelmaa ei ole keskitetty kunnolla. Korjaamot pyrkivät helppoihin ratkaisuihin ja vaihteistoa vai raotetaan niin paljon, että lelut saadaan vaihdetttua. Tässä on se pommin paikka, että uudet lelut jäävät epäkeskisiksi ja tärinäähän siitä syntyy. Lisäksi tuo tärinä indikoi sitä, että laakerit ja paineasetelma jäävät lyhytikäisiksi.
Ei muuta kuin marssit takaisin korjaamoon ja vaadit uuden asennuksen. Painelaakeri ja paineasetelma ovat jo saattaneet kulua vaihtokuntoon. - Menovesi
Kaksoismassa v..pyörää ei ole keskitetty asianmukaisesi. Olen kerran sattumalta nähnyt miten homma tehty päin P..settä ilman asiaan kuuluvaa erikoistyökalua.
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autotyökalut/Kytkintyökalut/744/SAC-kytkintyökalusarja XL-Tools/8781- Avaaja
Millä tavoin tuo sinun näkemäsi päin p..settä tehty kytkinremontti oirehti? Jäikö kytkinpolkimeen vapinaa, vai alkoiko peräti koko moottori tärisemään?
- Menovesi
Linkki kokonaan
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autotyökalut/Kytkintyökalut/744/SAC-kytkintyökalusarja XL-Tools/8781 - Menovesi
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autotyökalut/Kytkintyökalut/744/SAC-kytkintyökalusarja XL-Tools/8781
En tiedä kenen auta korjaamolla remontoitiin, olin vain hakemassa kaverin autoa korjaamolta. Autoa johon laitettiin kytkinasetelmaa paikoilleen, jäin hetkeksi seuraamaan, koska keskiämislaitetta ei käytetty, joten ongelmia oli odotettavissa.- Voi.teitä
Eihän sillä työkalulla mitään kytkinasetelmaa tai massavauhtipyörää keskitetä vaan se itse kytkinlevy, että vaihteiston akseli saadaan työnnettyä paikoilleen ja vaihteisto oikeaan asentoon ennen kiinnitystä. Värinä voi johtua huonosta kytkinpaketin tasapainosta tai viallisesta painelaakerista yms. Ei kai käytetty halpaa tarvikepakettia?
- Korjaamo
Näin se oikeasti menee kun tehdään oikein, ainakin minä teen näin.
https://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM - Miksinäin
Kertokaas sekokielellä, mitä eroa on sillä että kytkinasetelma vedetään suoraan pulteilla kiinni, tai se ensin puristetaan kasaan ja vasta sen jälkeen pultataan kiinni?
- näin-on
Ei mitään kunhan pultteja kiristetään tasaisesti vuorotellen. Pääasia on. että kytkinlevy keskitetään työkalulla niin että vaihteiston akselipää menee helposti kytkinlevyn läpi vauhtipyörän keskellä olevaan neulalaakeriin. Kytkinasetelmaa ei tarvitse eikä voikaan mitenkään erikseen keskittää, se menee automaattisesti pulteilla oikeaan paikkaan.
- Ei.valeasentaja
Se kytkinlevyn keskitystyökalu on nimeltään valeakseli.
On niitä valeakseleita muihinkin tarkoituksiin, esimerkiksi vaihteiston kasaamiseen tarvittavia.
- as2
Ainoa tarve tuon työkalun käyttöön on kun käytetään säätyviä kytkinasetelmia. Jos on säätyvä asetelma ja se asennetaan ilman asianmukaista työkalua epätasaisesti saattaa tuo säätö laueta ja sitähän ei sitten enää saa takaisin väänneltyä. Keskittämisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä millä se tehdään. Jos vaihteiston saa paikoilleen on se varmasti riittävän keskellä.
- ammattiasentaja
Jotkut korjaamot asentavat kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteän. Ko. värinä johtuu siitä. Kiinteä on halvempi mutta värinät rasittavat vaihteistoa. Se oli siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869