Grand voyager 05-06 hankinta

Chrysler3.3

MOE. Tullut siihen tulokseen et tähän perheeseen hommataan joku iso auto. Kakkosauto siis. 5henk ja ajoo tulee 5-7tkm vuodessa.
Kattelut montaa eri autoa ja päätymässä jotenkin vaan voyageriin 3.3 koneella ,automaatilla ja sillä ovelalla penkit piiloon systeemillä.

Kysymyksiä
. Onko vaihdelaatikko viat kuinka yleisiä näissä uudemmissa(2005-2006) eli kuinka todennäköistä on et laatikko temppuilee jos ostaa mahdollisimman vähän ajetun. Alle 250tkm ajetun.



Onko grand voyager aina NIVOMAT Takaiskareilla? Onko niitä paukkunut? Maksaako tosiaan yli tonnin pari?

Onko muita kalliita vikoja odotettavissa?



Tämä auto on kyllä oikea mielipiteiden jakaja kun joku kehuu ja toinen sanoo et elämäni surkein ostos.
Kovin halvalla näitä saa nykyisin.....

22

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dodge2009

      Naapurin diesel voikkuun laitettiin laatikko ekan kerran jo 180tkm kohdalla ja sit rempattu loota kesti kolme vuotta ja parilla tonnilla kiertoon koko laitos... siin oli kaikkee muutakin vikaa kyllä. 3.3koneinen lienee parempi kestämään.
      Tuli kalliiksi hänelle tuo auto.

      • Huoltoa_huoltoa

        Niin nuo laatikothan menevät useimmiten huollon puutteen kuin itse laatikon takia. Ja eiköhän ole selvä, että tuossa toisessa laukeamista on ollut kyse remppassa tai sen rajallisuudessa, eikä laatikossa.


    • Chrysler3.3

      Okay. Jotain juttua tullut. Hyvä.
      Toi laatikon kestävyys arveluttaa kun on kallis laittaa jos heti pärähtää. Maksaa pari tonnia?

      Mikä se vaihtoväli sitten on? Ja mitä huoltokirjassa lukee jos siellä on sitä oikeaa MOPARIN OMAA OIKEATA öljyä? dexron 3 ei ainakaan...
      Mittatikku kait löytyy vielä ja öljyt suodatin vaihdetaan öljypohjan kautta?

      Kysymys: Saako penkit irti helposti myös tästä "penkit lattian alle" mallista? Jos ei halua lattian alle kääntää.

    • USAteknic

      Penkit ovat patarautaa ja painavat enemmän kuin koko biili!

    • Montavuottalisää

      Mulla 2005mallin chrysy isolla bensakoneella ja ajettu nyt 227tkm. Laatikkoo ei ole korjattu vielä koskaan. Öljyt vaihdettu hieman omistajasta riippuen 10-80tkm välein.
      Edellinen omistaja oli korjannut etupään niveliä ja jarruja yhteensä 1400eurolla mutta muuten ei kai ihmeitä. Hyvä laite!

      • Urpoliini

        En tiedä yhtään yli 2000 mallia mistä olisi laatikko morjestanut.Itsellä mennyt kerran 1995 mallista.Kummastakaan yli 2000 mallista ei edes oireita.Hyviä autoja ovat.Useimmat "tietäjät"ei ole käynyt edes sisällä kyseisessä autossa.Mutta kun Saksalaisissa testeissä sanottiin että....olen ajanut 3,3 Voyagereilla viimeiset 20 vuotta ja varmaan 2oo tonnia, vaihdellut kuluvia osia leimalle ei muuta.Bensaa vähän vie.Mutta pitää sitä vähän viedäkkin.Laskee 12 litraa läpi vuoden niin ei pety.Joskus menee tiellä alle kymppiin joskus talvella 16litraa.Iskarit on ollut mulla tavallisia.Maksaa ulkomailta tilattuna 25-50 euroo styke.


    • 6.5diesel

      Urpoliini. Kyllä voyagerin laatikoita on mennyt mutta käsittääkseni usein dieseleistä(vääntö isompi ajomäärä). Laatikon hajoominen ja siitä aiheutuvat kustannukset ja se että auto telakalla viikon pari äkkiä on saanut veret kiehumaan niin monella. Audia tai mersua kyllä korjataan mutta rysleri saa heti huonon maineen...

      Ite ajan chevroletilla mutta saatan joskus ostaa uuskorisen 2008> voyagerin

      • Urpoliini

        Voi olla että dieseleistä on mennyt RG/RS koppasistakin.En ole vaan kuullut.En ole niiden dieseleitten kanssa touhunnut.Eipä noi besasetkaan ihan tallissa pidettyjä näytä olevan.Harvalla on päästetty alle kolmesatkua,useimmilla yli.On mulla ollut bensanen mesekin jossa oli happi yhtynyt metalliin niin että alkoi koppa häipyä ympäriltä.Audissa oli hyvä koppa mutta kalliita vikoja oli aina VAG:n viatkin. Tila-autojen aatelia on Grand Voyager


    • Vaihteluvirkistää

      Kyllä on voyagerit nykyään halpoja!! Itellä 2002vuotinen hiljaisessa myynnissä ja luulen et en saa paria tonnia enempää tuosta.Saako edes sitäkään. Uudempaan tekis mieli mut vanhasta ei viitsi luopua noin halvalla.

      Uuskorista saa reiluun kymppiin nykyään. Onkohan se millanen peli?

    • DGC

      Vanhemman mallin laatikkoöljyjen vaihtoväli on 48000km tai 2 vuotta. Uudemmassa taitaa olla 60000km, kalenterijaksoa en muista. Oikea öljy on ATF4 , Moparin kanssa ei varmaan pitäisi mennä pieleen, mutta muitakin toimivia saman speksin öljyjä on.
      Mittatikku on ja vaihtotyö tehdään irroittamalla öljypohja. Öljystä vaihtuu kerrallaan noin puolet ja samalla puhdistetaan magneetti ja vaihdetaan suodatin. Huuhteluvaihtoa eivät amerikan foorumin (chryslerminivan.net) tietäjät suositelleet, koska öljyn ominaisuudet muuttuvat kerralla liikaa ja vaihteiston ohjaus ei sopeudu tarpeeksi nopeasti muuttuneisiin olosuhteisiin.
      Vaihdelaatikon käyttöikää on vaikea arvioida, mutta nätisti ajaminen ja vetohommien hoitaminen jollakin muulla autolla varmaan auttavat. Vetokoukku on yleensä kiva varuste, mutta Voyagerin tapauksessa harkitsisin varmuuden vuoksi koukutonta yksilöä.
      Huomioi myös Dodge Grand Caravanit jos sopiva yksilö löytyy. Kyseessä on sama auto Amerikan tuontimallina. 3.3-litraiset USA-versiot ovat 1998 - 2006 ovat melkein poikkeuksetta flexifueleja, eli niille kelpaa E85 polttoaineeksi ilman kikkailua.

    • Chrysler3.3

      Moi. Homma etenee hiljalleen.
      Yhtä kävin kokeilee oli kyllä lyhyt malli. Ihan ok suht ripee ja melko hiljainen kyyti mut laatikko ei minusta toiminut niinkuin oletin. Ei lukinut lukkoturbiinia lainkaan. Kokeilin jarruttaa niin ei se ainakaan pois tippunut kun ei ollut mennyt varmaan lukkoonkaan? Oletin et kierrokset tippuis vähän kun lukko lukittuu Vai miten nää toimii?

      En osta tuota yksilöä mutta tuo laatikon toiminta jäi askarruttamaan. Olen omistanut automaatteja pari kpl et joku tuntuma niihin on.

      • keimolantio

        Lukittuu aika huomaamattomasti. Mutta jos epäilet laatikkoa niin ei kannata ostaa, useimmat laittaa auton myyntiin jos laatikko alkaa temppuilla. Vikakoodit kannattaa lukea ja toisaalta jos laatikonöljynvaihdosta ei ole tietoa niin tuskin on kovasti vaihdettu. Uudemmissa on sähköinen nopeusmittari eli vaihtolaatikon löytäminen on hankalaa vm. 2006-2007.


    • 4l60e

      Lukkoturbaani ei kytkeydy jos kone on kylmä. Ainakin geeämmän loota toimii sillai. Kytkeytyminen tiputtaa kierroksia noin 150-200rpm

    • Paras

      Osta vaan Chrysy, saat laadukkaan auton ja loistavilla tilaratkaisuilla. Kun huollat autosi hyvin niin ei tule suuria yllätyksiä, eli useat ajaa vaan huoltamatta autoaan ja nillittävät sitten näillä palstoilla, kun ei kestä pirssi kelata 500 tonnia mittariin. Itellä oli Voyager 2.4 vm 2000 ja ajoin sillä 380 tkm, eikä tekniikka pettänyt. Huoleton auto oli ja onneton vaihdoin sen 09 VW bussiin ja se olikin sitten kaikinpuolin huonompi auto, oikea vikapesien vikapesä.

    • Sebring2006

      Ite ajan kans ryslerillä tyytyväisenä. Omistanut neonin ja kolme sebua.

      Olikos voyager yhteen aikaan eniten myyty tila-auto? Nyt noin 2007 ja vanhemmat alkaneet katoamaan liikenteestä. Ainaki n täällä ruuhkasuomes.
      Aikasemmin niitä näki ihan koko ajan tienpäällä nyt niitä alkanut näkymään takapihoilla. Hinnat tippuneet muutamaan tonniin ja sitten jos pitäs laittaa vaikka se parin tonnin laatikko niin auto siirtyy sivuun odotteleen parempia aikoja eikun romuttamista.
      Lapsiperheissä saattaa auton huolto olla vähän niin ja näin.

      • madeinChina

        "Lapsiperheissä saattaa auton huolto olla vähän niin ja näin."

        Just joo.... Kunnon einarinari.


    • Poriss

      Ainoa mikä vojassa kyrsii on tuo kulutus. Viimeksi kun mittasin niin 12.6l.
      Voja 2005 V6 koneella rullattu 255tkm ja lähes pelkillä huolloilla.
      Jos bensan hinta nousee pariin euroon on vojasta päästävä eroon muuten luulisin auton palvelevan mua kauan vielä. Työmatkaakin tulee yli 15tkm /vuosi
      Vihreästi ajattevat vihaavat varmaan kyllä.
      T: alipalkattu duunari

    • Volvo2004

      Onkos kukaan päässyt vertailemaan tätä vanhaa mallia ja 2008 eli uudempaa keskenään? Bensakoneiset Kiinnostaa. 3.3 vs 3.8

      Onko vaihdelaatikko ongelmat historiaa tämän uudemman kanssa?

    • tussin

      "Onko vaihdelaatikko ongelmat historiaa tämän uudemman kanssa? "

      Käytännössä sama laatikko, eli pitäisi huoltaa ja vaihdella öljyjä eikä polttaa laatikkoa lumihangessa tai vaunu perässä. Laatikossa sinällään ei ole vikaa, mutta se on mahdollista rikkoa vallankin huollosta säästämällä.

    • jakki2003

      Eikös uudessa mallissa ole enemmän vaihteita?

      uskallan väittää että laatikko vanhan mallin siis ei ole lujimpia vaikka huoltaisi kuinka hyvin.
      Toisaalta lootaa tehty vaikka kuinka kauan hieman vaan päivitettynä.

    • jakki2003

      Hyvää joulua kaikille isolla crysyllä ajaville!

    • mdkmdkmkdmdk

      Toinen Chrysler menossa, ensin 3,3 GV ja nyt Voyager 2.8 diesel.
      Vähävikaisia autoja, huipputilat, mukava ajaa.
      Mielellään ajelisin edelleen isolla bensakoneella, mutta kun kilometrejä tulee 30000 vuodessa,
      niin diesel. Tosin säästö alkaa olla jo aika pieni.
      Stow and go olisi itselläkin hakusessa, sillä on tuo Grandin lisätila asiaa ja toisekseen
      Stow and go onkin vain Grandeissa.
      Muistaa vain vaihtaa laatikkoöljyt ohjeen mukaan ja käyttää oikeaa öljyä, niin ei huolta.
      Nykyisellä alkaa lähestyä jo 500000 km, edelleen käsijarrua voitelemalla heittämällä
      katsastuksen läpi.
      Ketuttaa kyllä maksella käyttövoimaveroa siitä, että saa ajaa saman hintaisella polttoaineella kuin bensakin.
      Ikävä kyllä taitaa Voyaderien aika loppua tuohon n. 2009-2010 kun Fiat alkoi määräilemään ja
      koneet on rimpuloita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe