tyroksiinikokeilu

Tyroksiiniarvo

Olen syönyt tyroksiinia 8 vk pientä aloitusannosta, eikä t4-v ollut noussut kontrollissa yhtään. Onko tavallista?Nouseeko se yleensä hitaasti? Tsh on laskenut viiterajaan.

9

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hashimoto

      Muutokset ovat monesti aika hitaita. Muutosta pitäisi tapahtua myös voinnissa eikä pelkästään veriarvoissa. Jos TSH on laskenut mutta T4v ei noussut, niin tulee mieleen ettei elimistösi ehkä osaisi hyödyntää pilleriä vaan tarvisit toista tuotetta. Voi toki olla, että sinun kohdalla syy on jokin muukin.

      Turhan suppeasti kerrot aloituksessa. Millaisia oireita sinulla on? Paljonko ne veriarvot on, ekat ja viimeiset?

    • annosnostot_aina

      Professori Välimäki määrää annosnostot kahden viikon välein
      50µg -> 75´µg -> 100µg ... sitten pitempi tauko ja ekat mittaukset
      TSH liian usein näyttää mitä sattuu, T4v on tärkeämpi

      Englannissa nostoväli jopa 5 viikkoa mutta nostaminen kuuluu aina oikeaan hoitoon

      • Hashimoto

        Totta kyllä tämäkin. Mutta silti pitäisi aina tarkkaan mikä on homman nimi. Ei se Matti Välimäkikään erehtymätön ole. Aika niljake muutenkin ollut tekemillään heppoisilla kanteluilla. Kollegansa Timo Sane taas osaa ainakin lasketella luikuria.


      • sattuuhan_sitä

        "Kymmenen nanomoolin" Välimäki ei missään minun lukemassani yhteydessä ole korjannut käsitystään terveen kilpirauhasen T3-tuotannosta (luokkaa 25ug, 10nmol olisi 5½ug)
        (Yllättävästi kyllä tuoreessa tutkimuksessa toimi yhdistelmähoito, vaikka T3-osuus oli murto-osa oikeasta.)

        "Onko tarpeksi tyroksiinia" -Välimäki on useassa tapauksessa määrännyt hurja tyroksiiniannoksen kuusisataa (600) mikrogrammaa.
        Monien mielestä tarkemmin syitä selvittämättä.

        Niin tai näin, Välimäki silti on toinen Suomen kahdesta osaavasta endokrinologista.


      • kaksikymmentäyhdeksän.ug

        Se toinen Suomen kahdesta osaavasta edokrinologista kertoi joskus vuoden 2013 vaiheilla KILPI-lehdessä (on netissä) kilpparin tuotannoksi 100µg T4:ää ja 29µg T3:a.
        Kyllä, kaksikymmentäyhdeksän mikrogrammaa T3-hormonia.


      • Taviksillepalsta

        Aina pilaatte keskustelut näillä Välimäki-jutuilla. Ihsn sama mitä joku Välimäki sanoo, kun jokaisella on oma lääkäri joka hoitaa asiaa.

        Mukavampi kun ihmiset saa täällä jutella omista oireistaan ym, ilman että tupataan noita jonkin ihmisen mielipidejuttuja.


      • Matti_tietää_ja_osaa

        > Välimäki silti on toinen Suomen kahdesta osaavasta endokrinologista.

        Tuota et huomannut aikaisemmasta viestistä?


    • 2_kk

      Onko kellään kokemuksia asiasta, että pieni tyroksiiniannos on poistanut väsymyksen, muttei t4 ole noussut yhtään, vaan on edelleen viitteiden alarajalla? TSH on laskenut kuitenkin kuudesta neljään kahdessa kuukaudessa.

      Ps. Nämä Välimäki-kiistat ei kiinnosta yhtään, tehkää oma keskusteluketju tälle aiheelle.

    • Yrittäkää

      Aikaa ei ole vielä kulunut tarpeeksi. Onhan tyroksiini jo vaikuttanut TSH.n laskuun, joten parannusta tapahtuu koko ajan ja oikeaan suuntaan. Kun nyt tsh on saatu korjaantumaan, alkaa aine seuraavaksi nostaa pikkuhiljaa T4V:tä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe