Osuuskaupan vessa

AikaVierii

Kerran kesässä osuuskaupassa vieraillessani on siellä sisällä aina samat vahdit seuraamassa ihmisten ostosreissuja.
Myös sellainen nuorempi kaveri kuulokkeet päässä valtaa vessan kun itsellä olisi kova kiire päästä sinne.
Tulee ikävä vanhaan osuuskauppaan 60-luvulla, silloin oli se vanha hirsinen päätyrakennus jossa oli kahvila ja siellä 20 penniä maksava iso munkki ja kuuma mehu, muistaakseni yhteensä 1 markka.
Pihalla oli se puurakennus jossa oli ulkohuussit miehille ja naisille.

1

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun_paskahätä

      yllättää

      Kellä muulla teettää tuskaa käydä yleisissä käymälöissä? Mulla kun paskahätä yllättää, niin olen ongelmissa. En tiedä naisten yleisistä vessoista, mutta miehillä tuppaa olemaan käymälät semmoisia, että näet naapurin nilkatkin kun istahdat pöntölle. Kaiken lisäksi seinänaapurin erottaa sinusta sellainen ohut vanerinen levy ja vessat ovat akustiikaltaan sellaisia, että pienikin rupsahdus kuulostaa torven töräykseltä.

      Jos olet matkustanut paljon ja istunut paikallaan syöden vaikkapa nyt lentokoneevästä tai purjehtinut Suomen läpi omalla autolla välillä syöden sämpylää tai muuta kuraa, niin onhan se sanomattakin selvää, että pakki on ilmaa täynnä.

      Koita siinä nyt sitten mennä päästelemään ilmoja vessaan niin, ettei siitä olisi naapuriaseman Lissukin tietoinen.

      Sen lisäksi että omistat ”ujon” rakon tai suolen, niin mie ainakin kärsin lievähköstä bakteerikammosta. Olen huomannut, kun olen tehnyt epävirallista tutkimusta miesten käymälätottumuksista, niin noin puolet saniteettitilojen käyttäjistä EIVÄT pese käsiään.

      Mieti. Eka asia, mihin kosket on ne ovenrivat?! Kovassa käytössä olevan yleisen käymälän vessanripaa koskettelee päivittäin kymmeniä ellei satoja käsiä, joissa on todennäkösesti jäämiä ulosteista. Jos käytät vaikka pussinuuskaa ja koskettelet vessakäynnin jälkeen suutasi, niin se on sama asia kun pussaisit satoja peppuja. Näin mie ainakin asian kuvittelen.

      Sama koskee buffapöytien ottimia. Tyypithän käy ensin vessassa ennen kuin aloittavat aterioinnin.

      Jos tuo ei saanut karvoja nouseen pystyyn, niin mikä sitten?

      Jonkin verran sain lievitystä Selviytyjissä tähän kammoon. Nimittäin siellä vessahommat toimitettiin viidakossa itse tehtyyn kuoppaan, jonka jälkeen käsi ja peppupesu hoidettiin merivedessä. Hiukan sain kuitenkin siitä lapiosta väreitä, mitä kaikki käyttivät ”vessaseremonioissaan”.

      Kun palasin Filippiineiltä niin ensimmäinen julkinen saniteettitila oli lentokentän hyysikkä. Voin sanoa, että se tuntui viiden tähden Hiltonin yksityiseltä pytyltä. Ei haitannu naapurin töräykset vaikka tuntui, että siellä kaveri väänsi elämänsä torttua. Myös vessanhanat ja ovenkahvat tuntuivat niin puhtoisilta kokemani jälkeen.

      Eipä siinä. Vaikka matkailu avartaakin, niin huomaan edelleen kääriväni hupparinhihan kourani suojiksi, kun menen yleiseen vessaan. Mutta nykyään pystyn sentään toimittamaan tarpeeni siellä, ja olen onnellinen siitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe