Mittaatteko peruslämpöänne jos on kilpirauhasen vajaatoiminta? Johtuukohan vajiksestani vai mistä kun viluttaa jatkuvasti ja joka kerta kun mittaan lämmön niin se on 35.3 - 35.5? Sain kesällä lahjaksi digitaalisen kuumemittarin kun edellinen oli sellainen perusmittari jonka "tolppa" ei laskenut juurikaan alle 37 vaikka kuinka ravistelin sitä mittaria. Sellaisella mittarilla ei pysty luotettavaa peruslämpöään mittaamaan.
Alilämpö vaivaa
5
230
Vastaukset
- lievä_vajaatoiminta
Minua ainakin palelee aina kun käyn nukkumaan, niin etten saa pariin tuntiin unta. Päivällä ei niinkään palele. En jaksa lämpöä kuitenkaan ruveta mittailemaan yöllä. Ehkä annoksen nosto tulossa.
- Hashimoto
Vähän kyllä vaikuttaa matalalta, mutta on hyvä muistaa optimaaalinen lämmön hieman vaihtelevan ihmisillä. Kilppari on eräs vaihtoehdoista. Mitä muita oireita tai sairauksia sinulla on?
- kylmiö
Välillä tulee mittailtua, kun viluinen ja kylmänkalsea olo. Aamulämpöä en ole tullut mitanneeksi, mut 35.6-35.8 on näyttänyt mittari päivällä ja illalla ajoittain. Semmoinen kylmänkalsea olo kuitenkin. Oikeestaan joskus tehnyt mieli laittaa toppatakki päälle ja välihousut sisällä, kun pari paksua paitaa ei riitä yli 20 asteisessa huoneessa. Oon huomannut yhteyttä kilpirauhasarvojen ja viluisuuden välillä. Lääkäriä se tosin ei kiinnosta, kun t4v pysyy viitealueella.
- kuten_sadat_tuhannet
Turha vaatia lääkäreitä hoitamaan potilasta.
Ainoastaan verikoenumeroita hoidetaan.
Jotkut tuossa tilanteessa erehtyvät "lainaamaan" tyroksiinipillereitä.
Olo paranee ja kertovat paranemisesta lääkärille.
Sitten verikoe näyttääkin väärin koska tyroksiini pysyy elimistössä viikkoja.
Matkustelijat hankkivat EU-reseptin ja lääkkeet ulkomailta.
Muut voivat kokeilla L-tyrosiinia, jodia, RawThyroidia jne. - ennen_liikkumisia
> ... 35.6-35.8 on näyttänyt mittari päivällä
Vajista seuratessa mitataan herätessä peiton altakaan nousematta.
Vähäkin liikkuminen nostaa lukemaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa822982Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3012642Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1891476Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621182Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391064Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281001- 70948
- 117940
- 76920
- 72904