Alilämpö vaivaa

Alilämpöinen.vajislainen

Mittaatteko peruslämpöänne jos on kilpirauhasen vajaatoiminta? Johtuukohan vajiksestani vai mistä kun viluttaa jatkuvasti ja joka kerta kun mittaan lämmön niin se on 35.3 - 35.5? Sain kesällä lahjaksi digitaalisen kuumemittarin kun edellinen oli sellainen perusmittari jonka "tolppa" ei laskenut juurikaan alle 37 vaikka kuinka ravistelin sitä mittaria. Sellaisella mittarilla ei pysty luotettavaa peruslämpöään mittaamaan.

5

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lievä_vajaatoiminta

      Minua ainakin palelee aina kun käyn nukkumaan, niin etten saa pariin tuntiin unta. Päivällä ei niinkään palele. En jaksa lämpöä kuitenkaan ruveta mittailemaan yöllä. Ehkä annoksen nosto tulossa.

    • Hashimoto

      Vähän kyllä vaikuttaa matalalta, mutta on hyvä muistaa optimaaalinen lämmön hieman vaihtelevan ihmisillä. Kilppari on eräs vaihtoehdoista. Mitä muita oireita tai sairauksia sinulla on?

    • kylmiö

      Välillä tulee mittailtua, kun viluinen ja kylmänkalsea olo. Aamulämpöä en ole tullut mitanneeksi, mut 35.6-35.8 on näyttänyt mittari päivällä ja illalla ajoittain. Semmoinen kylmänkalsea olo kuitenkin. Oikeestaan joskus tehnyt mieli laittaa toppatakki päälle ja välihousut sisällä, kun pari paksua paitaa ei riitä yli 20 asteisessa huoneessa. Oon huomannut yhteyttä kilpirauhasarvojen ja viluisuuden välillä. Lääkäriä se tosin ei kiinnosta, kun t4v pysyy viitealueella.

      • kuten_sadat_tuhannet

        Turha vaatia lääkäreitä hoitamaan potilasta.
        Ainoastaan verikoenumeroita hoidetaan.

        Jotkut tuossa tilanteessa erehtyvät "lainaamaan" tyroksiinipillereitä.
        Olo paranee ja kertovat paranemisesta lääkärille.
        Sitten verikoe näyttääkin väärin koska tyroksiini pysyy elimistössä viikkoja.

        Matkustelijat hankkivat EU-reseptin ja lääkkeet ulkomailta.
        Muut voivat kokeilla L-tyrosiinia, jodia, RawThyroidia jne.


      • ennen_liikkumisia

        > ... 35.6-35.8 on näyttänyt mittari päivällä

        Vajista seuratessa mitataan herätessä peiton altakaan nousematta.
        Vähäkin liikkuminen nostaa lukemaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe