Alilämpö vaivaa

Alilämpöinen.vajislainen

Mittaatteko peruslämpöänne jos on kilpirauhasen vajaatoiminta? Johtuukohan vajiksestani vai mistä kun viluttaa jatkuvasti ja joka kerta kun mittaan lämmön niin se on 35.3 - 35.5? Sain kesällä lahjaksi digitaalisen kuumemittarin kun edellinen oli sellainen perusmittari jonka "tolppa" ei laskenut juurikaan alle 37 vaikka kuinka ravistelin sitä mittaria. Sellaisella mittarilla ei pysty luotettavaa peruslämpöään mittaamaan.

5

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lievä_vajaatoiminta

Minua ainakin palelee aina kun käyn nukkumaan, niin etten saa pariin tuntiin unta. Päivällä ei niinkään palele. En jaksa lämpöä kuitenkaan ruveta mittailemaan yöllä. Ehkä annoksen nosto tulossa.

• Hashimoto

Vähän kyllä vaikuttaa matalalta, mutta on hyvä muistaa optimaaalinen lämmön hieman vaihtelevan ihmisillä. Kilppari on eräs vaihtoehdoista. Mitä muita oireita tai sairauksia sinulla on?

• kylmiö

Välillä tulee mittailtua, kun viluinen ja kylmänkalsea olo. Aamulämpöä en ole tullut mitanneeksi, mut 35.6-35.8 on näyttänyt mittari päivällä ja illalla ajoittain. Semmoinen kylmänkalsea olo kuitenkin. Oikeestaan joskus tehnyt mieli laittaa toppatakki päälle ja välihousut sisällä, kun pari paksua paitaa ei riitä yli 20 asteisessa huoneessa. Oon huomannut yhteyttä kilpirauhasarvojen ja viluisuuden välillä. Lääkäriä se tosin ei kiinnosta, kun t4v pysyy viitealueella.

• kuten_sadat_tuhannet

Turha vaatia lääkäreitä hoitamaan potilasta.
        Ainoastaan verikoenumeroita hoidetaan.

Jotkut tuossa tilanteessa erehtyvät "lainaamaan" tyroksiinipillereitä.
        Olo paranee ja kertovat paranemisesta lääkärille.
        Sitten verikoe näyttääkin väärin koska tyroksiini pysyy elimistössä viikkoja.

Matkustelijat hankkivat EU-reseptin ja lääkkeet ulkomailta.
        Muut voivat kokeilla L-tyrosiinia, jodia, RawThyroidia jne.

• ennen_liikkumisia

> ... 35.6-35.8 on näyttänyt mittari päivällä

Vajista seuratessa mitataan herätessä peiton altakaan nousematta.
        Vähäkin liikkuminen nostaa lukemaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2756
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2724
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2390
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1953
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      358
      1279
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1249
    Aihe