Epäuskoset syöttää kaikenlaista vl:iä vastaan

AimoVeli

https://yle.fi/uutiset/3-10494059

Selvää on että jo laitoksella kuuluu uskomassa olevan saattaa seuraava alulle kun edellinen on saatu tähän kylmään ja pimiään maalimaan.

Älkää rakkaat nuoret uskoko noita epäuskosten "tutkimuksia". Me teemme lapsia kun haluamme taivaaseen kuten rakas veli aikoinaan suviseuroissa asiaa niin kalliisti kirkasti.

28

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naurettavaa. Eläimetkin osaavat säännöstellä lisääntymistä, sen aikaisen tilanteensa mukaan, mutta Te...n o antaa olla.
      Mutta te menette Taivaaseen, missä se on Raamatussa kerrottu.

      • VapariSuharille

        Ei sitä sulle kerrota. Etkö ihte löyvä ?


      • VapariSuharille kirjoitti:

        Ei sitä sulle kerrota. Etkö ihte löyvä ?

        Ei sitä ole kerrottu muillekaan, koska siellä ei ole Iankaikkisuus, vaan Jerusalmissa.


      • kempeleestä_

        Eihän se ole ihmisen päätettävissä ja arvioitavissa, mikä on liikaa.
        Olitteko sinä Kesitas ja vaimosi erilaisten Jumalan tahtoa vastustavien keinojen suurkuluttajia, konteittain kondomeita ja säkeittäin pessaareja. Jumalahan tahtoo, että maa täytettäisiin ja ihmiset lisääntyvät. Ei se ole sinun asia arvioida, milloin ihmisiä on liikaa.
        1. Moos. 1:28
        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        1. Moos. 9:1
        Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        1. Moos. 9:7
        Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
        Jer. 29:6
        Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.
        Eihän Jumalan suunnitelmiin mitenkään vaikuta orvon uittoyhdistysmiehen mielipiteet.
        Toivottavasti et ole kovin paljon enentynyt, jos jälkeläisesi ryömivät samaa rataa.


      • kempeleestä_ kirjoitti:

        Eihän se ole ihmisen päätettävissä ja arvioitavissa, mikä on liikaa.
        Olitteko sinä Kesitas ja vaimosi erilaisten Jumalan tahtoa vastustavien keinojen suurkuluttajia, konteittain kondomeita ja säkeittäin pessaareja. Jumalahan tahtoo, että maa täytettäisiin ja ihmiset lisääntyvät. Ei se ole sinun asia arvioida, milloin ihmisiä on liikaa.
        1. Moos. 1:28
        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        1. Moos. 9:1
        Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        1. Moos. 9:7
        Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
        Jer. 29:6
        Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.
        Eihän Jumalan suunnitelmiin mitenkään vaikuta orvon uittoyhdistysmiehen mielipiteet.
        Toivottavasti et ole kovin paljon enentynyt, jos jälkeläisesi ryömivät samaa rataa.

        Eihän se ole ihmisen päätettävissä ja arvioitavissa, mikä on liikaa.

        Tottakai sen on, jopa Raamatun mukaan.
        Jeesushan ei syntynyt miehen tahdosta, vaan Jumalan.

        Joh. 1:13 
        He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Joten perheen lapset syntyvät miehen tahdosta, jos Hänellä järkeä piisaa.
        Toinen ongelma on Kerhon pakotus, josta on riittävästi kokemusta. Yleensä vastasin; - Mikä pillupoliisi se sinä olet? Se riitti ja kysymykset harvenivat, ja lopulta loppuivat. Sekin kertoo Kerhon maallisuudesta.

        Jeesus on antanut meille viisutta, ei pelastuminen ole naimisesta kiinni, ja oletko sinäkin se pillu poliisi. Jumalahan on mahdollistanut ehkäisyn, mutta sekin vaatii viisutta, jolla palvellaan Isää Pojassaan. Missään ei ole Raamatussa sanottu pakkosiittämisestä, ei edes eläimille.
        Ei vaimoni ole käyttänyt koskaan säkkiä, eikä pessaaria, mutta on kuitenkin tehnyt ne lapset, jotka on meille tarpeen ja rakkaat. Toki fiksumpiakin keinoja on luoja luonut, mutta en kerro siitä Sinulle.

        >> Ei se ole sinun asia arvioida, milloin ihmisiä on liikaa.** Ei siihen pysty todella lestadiolainenkaan, Hän siittää vaan ja maailmassa on kohta kolmannes aliravittuja, ja teidänkin lapsilla on vain maitoa ja leipää, ja pieni siivu makkaraa. Riittääkö se kasvavalle lapselle, mieti,,,, tai ei Sinun kannata miettiä mitään.
        Tuohon Gen 1;28,,, voi mainita, että maapallohan on jo ylikansoitettu, ja se tulee tajuta.

        Taas Gen 9;1?? , pakkohan se oli silloin lisääntyä, vain alle 10 henkilöä maan päällä…. Järki hoi, äly älä jätä.

        Kuule, minun lapset eivät ryömi, ei niitä ole hyväksikäyetyy, eivätkä polta tupakkaa, ja Kerhosta heillä on todella paha maku, mutta onneksi ei hajua jäänyt.

        Voe, sinnuuu.


      • kempeleestä_
        Kesitas kirjoitti:

        Eihän se ole ihmisen päätettävissä ja arvioitavissa, mikä on liikaa.

        Tottakai sen on, jopa Raamatun mukaan.
        Jeesushan ei syntynyt miehen tahdosta, vaan Jumalan.

        Joh. 1:13 
        He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Joten perheen lapset syntyvät miehen tahdosta, jos Hänellä järkeä piisaa.
        Toinen ongelma on Kerhon pakotus, josta on riittävästi kokemusta. Yleensä vastasin; - Mikä pillupoliisi se sinä olet? Se riitti ja kysymykset harvenivat, ja lopulta loppuivat. Sekin kertoo Kerhon maallisuudesta.

        Jeesus on antanut meille viisutta, ei pelastuminen ole naimisesta kiinni, ja oletko sinäkin se pillu poliisi. Jumalahan on mahdollistanut ehkäisyn, mutta sekin vaatii viisutta, jolla palvellaan Isää Pojassaan. Missään ei ole Raamatussa sanottu pakkosiittämisestä, ei edes eläimille.
        Ei vaimoni ole käyttänyt koskaan säkkiä, eikä pessaaria, mutta on kuitenkin tehnyt ne lapset, jotka on meille tarpeen ja rakkaat. Toki fiksumpiakin keinoja on luoja luonut, mutta en kerro siitä Sinulle.

        >> Ei se ole sinun asia arvioida, milloin ihmisiä on liikaa.** Ei siihen pysty todella lestadiolainenkaan, Hän siittää vaan ja maailmassa on kohta kolmannes aliravittuja, ja teidänkin lapsilla on vain maitoa ja leipää, ja pieni siivu makkaraa. Riittääkö se kasvavalle lapselle, mieti,,,, tai ei Sinun kannata miettiä mitään.
        Tuohon Gen 1;28,,, voi mainita, että maapallohan on jo ylikansoitettu, ja se tulee tajuta.

        Taas Gen 9;1?? , pakkohan se oli silloin lisääntyä, vain alle 10 henkilöä maan päällä…. Järki hoi, äly älä jätä.

        Kuule, minun lapset eivät ryömi, ei niitä ole hyväksikäyetyy, eivätkä polta tupakkaa, ja Kerhosta heillä on todella paha maku, mutta onneksi ei hajua jäänyt.

        Voe, sinnuuu.

        Hyi, minkä hajun taas pöläytit palstalle. Hieman hygieniaa, hengellistä sellaista.


      • puy

        Hassuja sinäkin Kesitas puhut, kun lainailet Raamattua.
        >>>>Joh. 1:13
        He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.<<<<
        Tässähän puhutaan uudelleensyntymästä eli syntymästä henkiluomukseksi, eli Henki synnyttää taivaallisen toivon. Nämähän olivat jo syntyneet naisesta ja olivat jo mieheniässä niin kuin sanotaan. Ymmärrätkö.


      • Demari-mies
        kempeleestä_ kirjoitti:

        Hyi, minkä hajun taas pöläytit palstalle. Hieman hygieniaa, hengellistä sellaista.

        Riittäkö Kesin peräämä "viisaus" mitenkään Sinulle avaamaan sanomaa. Ei eihkä, sillä haukut vain kirjoittajaa. Teille normaalia.


      • puy kirjoitti:

        Hassuja sinäkin Kesitas puhut, kun lainailet Raamattua.
        >>>>Joh. 1:13
        He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta.<<<<
        Tässähän puhutaan uudelleensyntymästä eli syntymästä henkiluomukseksi, eli Henki synnyttää taivaallisen toivon. Nämähän olivat jo syntyneet naisesta ja olivat jo mieheniässä niin kuin sanotaan. Ymmärrätkö.

        Oikeassa olet, tein virheen. sorry.
        Kes.


      • etsivä-xxx
        kempeleestä_ kirjoitti:

        Eihän se ole ihmisen päätettävissä ja arvioitavissa, mikä on liikaa.
        Olitteko sinä Kesitas ja vaimosi erilaisten Jumalan tahtoa vastustavien keinojen suurkuluttajia, konteittain kondomeita ja säkeittäin pessaareja. Jumalahan tahtoo, että maa täytettäisiin ja ihmiset lisääntyvät. Ei se ole sinun asia arvioida, milloin ihmisiä on liikaa.
        1. Moos. 1:28
        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        1. Moos. 9:1
        Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        1. Moos. 9:7
        Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."
        Jer. 29:6
        Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.
        Eihän Jumalan suunnitelmiin mitenkään vaikuta orvon uittoyhdistysmiehen mielipiteet.
        Toivottavasti et ole kovin paljon enentynyt, jos jälkeläisesi ryömivät samaa rataa.

        Luomiskertomuksessa luotiin juuri Aatami ja Eeva paratiisiin. Ennen näitä jakeita 28 ei Aatami kyennyt saamaan lasta ollenkaan, ei ollut Eevaakaan. Sitten luotiin Eeva kylkiluusta. Vasta kolmantena Jumala antoi ihmiselle sen lahjan että voi saada lapsia. Mutta silloinhan ei ollut vielä muuta kuin kaksi ihmistä. Tässä ei kylläkään käsketä tuhota maapalloa, mitä ihminen tekee parhaillaan.

        1. Moos. 1:28
        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Seuraavakin koski vedenpaisumuksen jälkeistä maailmaa eli siis sekä eläimistä että ihmisestä tyhjää.
        1. Moos. 9:1
        Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        1. Moos. 9:7
        Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."

        Ja Jeremian osalta tulle ymmärtää mitä oikeasti puhutaan vankeudessa elämisestä. Ensinnäkin puhutaan monikosta puolisoiden osalta. Emme ole moniavioisia enää Kristuksen sanan jälkeen.
        Toisaalta pitää lukea koko se asia mistä Jeremia kirjoittaa, hän kirjoittaa aloilleen asettumisesta ja elämisestä eikä Palestiinaan palaamisesta ja haikuilusta.

        Jer. 29:6
        Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.

        4 "Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo kaikille pakkosiirtolaisille, jotka hän on siirtänyt Jerusalemista Babyloniaan:
        5 Rakentakaa taloja ja asettukaa niihin asumaan! Istuttakaa puutarhoja ja nauttikaa niiden hedelmistä!
        6 Ottakaa itsellenne vaimot, syntyköön teille poikia ja tyttäriä! Ottakaa pojillennekin vaimot ja naittakaa tyttärenne, että he saisivat poikia ja tyttäriä. Lisääntykää, älkää vähentykö!
        7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne. [Bar. 1:11]
        8 "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako keskuudessanne olevien profeettojen ja ennustajien pettää itseänne! Älkää uskoko unia, joita he teille kertovat.
        9 Silkkaa valhetta he julistavat teille minun nimissäni, en minä ole heitä lähettänyt, sanoo Herra.
        10 "Näin sanoo Herra: Kun Babylonian seitsemänkymmentä vuotta ovat kuluneet, minä otan teidät jälleen huomaani. Minä täytän lupaukseni ja tuon teidät takaisin omaan maahanne. [2. Aik. 36:20b,21 ]
        11 Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. [Sananl. 23:18, Sananl. 24:20]
        12 Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä.
        13 Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte, [5. Moos. 4:29]
        14 ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra. Minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikkien kansojen seasta, kaikkialta, minne olen teidät karkottanut. Minä tuon teidät takaisin siihen paikkaan, mistä minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen. [5. Moos. 30:3 ]


      • etsivä-xxx
        etsivä-xxx kirjoitti:

        Luomiskertomuksessa luotiin juuri Aatami ja Eeva paratiisiin. Ennen näitä jakeita 28 ei Aatami kyennyt saamaan lasta ollenkaan, ei ollut Eevaakaan. Sitten luotiin Eeva kylkiluusta. Vasta kolmantena Jumala antoi ihmiselle sen lahjan että voi saada lapsia. Mutta silloinhan ei ollut vielä muuta kuin kaksi ihmistä. Tässä ei kylläkään käsketä tuhota maapalloa, mitä ihminen tekee parhaillaan.

        1. Moos. 1:28
        Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

        Seuraavakin koski vedenpaisumuksen jälkeistä maailmaa eli siis sekä eläimistä että ihmisestä tyhjää.
        1. Moos. 9:1
        Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
        1. Moos. 9:7
        Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä."

        Ja Jeremian osalta tulle ymmärtää mitä oikeasti puhutaan vankeudessa elämisestä. Ensinnäkin puhutaan monikosta puolisoiden osalta. Emme ole moniavioisia enää Kristuksen sanan jälkeen.
        Toisaalta pitää lukea koko se asia mistä Jeremia kirjoittaa, hän kirjoittaa aloilleen asettumisesta ja elämisestä eikä Palestiinaan palaamisesta ja haikuilusta.

        Jer. 29:6
        Ottakaa itsellenne vaimoja ja siittäkää poikia ja tyttäriä; ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne, että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä. Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.

        4 "Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo kaikille pakkosiirtolaisille, jotka hän on siirtänyt Jerusalemista Babyloniaan:
        5 Rakentakaa taloja ja asettukaa niihin asumaan! Istuttakaa puutarhoja ja nauttikaa niiden hedelmistä!
        6 Ottakaa itsellenne vaimot, syntyköön teille poikia ja tyttäriä! Ottakaa pojillennekin vaimot ja naittakaa tyttärenne, että he saisivat poikia ja tyttäriä. Lisääntykää, älkää vähentykö!
        7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne. [Bar. 1:11]
        8 "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako keskuudessanne olevien profeettojen ja ennustajien pettää itseänne! Älkää uskoko unia, joita he teille kertovat.
        9 Silkkaa valhetta he julistavat teille minun nimissäni, en minä ole heitä lähettänyt, sanoo Herra.
        10 "Näin sanoo Herra: Kun Babylonian seitsemänkymmentä vuotta ovat kuluneet, minä otan teidät jälleen huomaani. Minä täytän lupaukseni ja tuon teidät takaisin omaan maahanne. [2. Aik. 36:20b,21 ]
        11 Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. [Sananl. 23:18, Sananl. 24:20]
        12 Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä.
        13 Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte, [5. Moos. 4:29]
        14 ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra. Minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikkien kansojen seasta, kaikkialta, minne olen teidät karkottanut. Minä tuon teidät takaisin siihen paikkaan, mistä minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen. [5. Moos. 30:3 ]

        UUden testamentin kirjat sensijaan eivät nosta lisääntymistä yhdessäkään jakeessa keskeiseksi asiaksi, päin vastoin, keskiössä on Kristuksen tulemisen odotus.

        1. Kor. 7:27
        Jos sinulla on vaimo, älä pyri hänestä eroon. Jos sinulla ei enää ole vaimoa, älä etsi itsellesi uutta.
        1. Kor. 7:29
        Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, [Room. 13:11; 1. Piet. 4:7]

        Koko korinttolaiskirje 7 on hengeltään sellainen että aviottomuutta pidetään avioliittoa parempana eikä yhden yhtäkään sanna ole siitä että lisääntyminen olisi tärkeää, että lapsien saaminen olisi samassa merkityksessä kuin Vanhan testamentin juutalaisuudessa, missä lapset olivat ihmisen vanhuuden turva. Aivan selkeästi Uusi testamentti rakentaa toiselle pohjalle:

        29 Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, [Room. 13:11; 1. Piet. 4:7]
        30 surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa,
        31 ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.
        32 Toivoisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies kantaa huolta siitä, mikä koskee Herraa, siitä, miten olisi Herralle mieliksi.
        33 Naimisissa oleva taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi vaimolleen mieliksi. [Luuk. 14:20]
        34 Näin hän on jakautunut kahtaalle. Samoin naimaton nainen ja nuori neito kantavat huolta siitä, mikä koskee Herraa, jotta olisivat niin ruumiiltaan kuin hengeltäänkin pyhiä. Naimisissa oleva nainen taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi miehelleen mieliksi. [1. Tim. 5:5]
        35 Tämän sanon teidän parastanne ajatellen, en sitoakseni teitä vaan auttaakseni teitä elämään kunniallisesti ja pysymään lujasti ja häiriintymättä Herran yhteydessä.
        36 Joku ehkä arvelee menettelevänsä sopimattomasti morsiantaan kohtaan, kun hän tuntee tähän ylivoimaista halua eikä voi sille mitään. Hän saa kuitenkin tehdä niin kuin haluaa, se ei ole väärin, he voivat mennä naimisiin.
        37 Mutta jos joku ei tunne voittamatonta pakkoa vaan hallitsee tahtonsa ja pysyy lujasti päätöksessään säilyttää morsiamensa koskemattomana, hän tekee oikein.
        38 Se, joka menee morsiamensa kanssa naimisiin, tekee siis oikein, mutta se, joka ei mene, tekee vielä paremmin.
        39 Vaimo kuuluu yhteen miehensä kanssa niin kauan kuin tämä elää, mutta miehen kuoltua hän on vapaa menemään naimisiin kenen kanssa haluaa, kunhan se vain tapahtuu Herrassa. [Room. 7:2]
        40 Hänen osansa on kuitenkin parempi, jos hän pysyy leskenä. Tämä on minun käsitykseni, ja luullakseni minussakin on Jumalan Henki.


      • etsivä-xxx kirjoitti:

        UUden testamentin kirjat sensijaan eivät nosta lisääntymistä yhdessäkään jakeessa keskeiseksi asiaksi, päin vastoin, keskiössä on Kristuksen tulemisen odotus.

        1. Kor. 7:27
        Jos sinulla on vaimo, älä pyri hänestä eroon. Jos sinulla ei enää ole vaimoa, älä etsi itsellesi uutta.
        1. Kor. 7:29
        Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, [Room. 13:11; 1. Piet. 4:7]

        Koko korinttolaiskirje 7 on hengeltään sellainen että aviottomuutta pidetään avioliittoa parempana eikä yhden yhtäkään sanna ole siitä että lisääntyminen olisi tärkeää, että lapsien saaminen olisi samassa merkityksessä kuin Vanhan testamentin juutalaisuudessa, missä lapset olivat ihmisen vanhuuden turva. Aivan selkeästi Uusi testamentti rakentaa toiselle pohjalle:

        29 Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, [Room. 13:11; 1. Piet. 4:7]
        30 surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa,
        31 ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.
        32 Toivoisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies kantaa huolta siitä, mikä koskee Herraa, siitä, miten olisi Herralle mieliksi.
        33 Naimisissa oleva taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi vaimolleen mieliksi. [Luuk. 14:20]
        34 Näin hän on jakautunut kahtaalle. Samoin naimaton nainen ja nuori neito kantavat huolta siitä, mikä koskee Herraa, jotta olisivat niin ruumiiltaan kuin hengeltäänkin pyhiä. Naimisissa oleva nainen taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi miehelleen mieliksi. [1. Tim. 5:5]
        35 Tämän sanon teidän parastanne ajatellen, en sitoakseni teitä vaan auttaakseni teitä elämään kunniallisesti ja pysymään lujasti ja häiriintymättä Herran yhteydessä.
        36 Joku ehkä arvelee menettelevänsä sopimattomasti morsiantaan kohtaan, kun hän tuntee tähän ylivoimaista halua eikä voi sille mitään. Hän saa kuitenkin tehdä niin kuin haluaa, se ei ole väärin, he voivat mennä naimisiin.
        37 Mutta jos joku ei tunne voittamatonta pakkoa vaan hallitsee tahtonsa ja pysyy lujasti päätöksessään säilyttää morsiamensa koskemattomana, hän tekee oikein.
        38 Se, joka menee morsiamensa kanssa naimisiin, tekee siis oikein, mutta se, joka ei mene, tekee vielä paremmin.
        39 Vaimo kuuluu yhteen miehensä kanssa niin kauan kuin tämä elää, mutta miehen kuoltua hän on vapaa menemään naimisiin kenen kanssa haluaa, kunhan se vain tapahtuu Herrassa. [Room. 7:2]
        40 Hänen osansa on kuitenkin parempi, jos hän pysyy leskenä. Tämä on minun käsitykseni, ja luullakseni minussakin on Jumalan Henki.

        Tykkää... Käyttäen FB;n termiä.


    • ÄläEksyKristitty

      Avaajalta kysyisin vilpittömästi, mihin hän on uskomassa? Kannattaa tutkia tarkoin uskonsa perusta, koska mikään muu ei ihmistä pelasta helvetistä, kuin usko Kristukseen.

      1. Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
      1. Kor. 3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
      **) 1. Kor. 3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

      1. Kor. 3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
      1. Kor. 3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

      ***) 1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että *** te olette Jumalan temppeli *** ja että Jumalan Henki asuu teissä?

      1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

      1. Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

      Suhde Jumalaan ei tapahdu siis minkään yhdistysten, tai toisten ihmisten kautta kuten harhaopettajat opettavat, vaan JUMALAN SANAN JA SAKRAMENTTIEN KAUTTA, HENKILÖKOHTAISELLA USKOLLA. Jeesus kutsuu jokaista henkilökohtaisesti, - tule ja seuraa minua.

      Miksi pettää itseään kuulumalla johonkin yhdistykseen ja uskoa siellä julistettua kaiken maailman ihmisoppien höpinöitä, joita on sotkettu osaksi evankeliumia. Puhdas evankeliumi Kristuksesta kaikkien häneen uskovien Vapahtajana, on pahoin saastutettu myöskin vanhoillislestadiolaisuudessa. .

      • OlviVeli

        Kyllä SRK-ristillisyydessä pitää erottua muista ja tehä omia #hedelmiä# SRK-autuuden eteen.


    • Tietotuusjaelämä

      Jätetään nyt pois ne sakramentit, ne ovat tapakristillisyyteen vaipuneen kirkon keksintöjä. Jeesus ei puhunut sanaakaan että uskokaa sakramenttiin. Se on totuus.

      • etsivä-xxx

        Johannes 6
        51 Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää." [Hepr. 10:10]
        52 Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"
        53 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. [Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]
        54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
        55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
        56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 1. Joh. 3:24]
        57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.
        58 Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."
        59 Näin Jeesus puhui opettaessaan Kapernaumin synagogassa.

        Matteus 26
        26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." [Mark. 14:22-26; Luuk. 22:14-20; 1. Kor. 11:23-25]
        27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki. [1. Kor. 10:16]
        28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. [2. Moos. 24:8; Sak. 9:11; Hepr. 9:15 | Jes. 53:12; Hepr. 9:28]

        1. Korinttolaiskirje 11
        23 Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, [Mark. 14:22-25]
        24 kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
        25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni." [Luuk. 22:20 ]
        26 Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee.
        27 Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan.
        28 Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
        29 Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.


      • muistonvietto

        Noissa raamatunkohdissa puhutaan Jeesuksen kuoleman muistonvietosta, joka tuli vuosittain vietettävän pesah-juhlan tilalle. Vertauskuvina viini kuvaa Jeesuksen verta ja leipä Hänen täydellistä liharuumistaan, jotka hän uhrasi meidän syntiemme todelliseksi sovittamiseksi. Se on vapaus ei vain Egyptin orjuudesta, vaan synnin ja kuoleman orjuudesta.


      • Tietotuusjaelämä
        muistonvietto kirjoitti:

        Noissa raamatunkohdissa puhutaan Jeesuksen kuoleman muistonvietosta, joka tuli vuosittain vietettävän pesah-juhlan tilalle. Vertauskuvina viini kuvaa Jeesuksen verta ja leipä Hänen täydellistä liharuumistaan, jotka hän uhrasi meidän syntiemme todelliseksi sovittamiseksi. Se on vapaus ei vain Egyptin orjuudesta, vaan synnin ja kuoleman orjuudesta.

        Noin on. Mutta instituutio nimeltään kirkko on keksinyt omat totuutensa joiden uskotaan olevan totuutta ?


      • etsivä-xxx
        Tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Noin on. Mutta instituutio nimeltään kirkko on keksinyt omat totuutensa joiden uskotaan olevan totuutta ?

        Kirjoitat: "Jeesus ei puhunut sanaakaan että uskokaa sakramenttiin." Toisessa kohdin ihastelet sitä että sanotaan: "Vertauskuvina viini kuvaa Jeesuksen verta ja leipä Hänen täydellistä liharuumistaan, jotka hän uhrasi meidän syntiemme todelliseksi sovittamiseksi. "

        Tässäkin on kyse sen uskomisesta mitä Kristus kehoittaa uskomaan. Eli uskomaan että hän uhrasi ruumiinsa ja verensä meidän pelastukseksemme. Sakramenteissä on kyse uskosta.

        Kalvinisteilla ja muillakin ryhmillä on usko symboliin ja vanhoilla kirkoilla ja luterilaisilla Kristuksen länäoloon. Tässä länäolossakin on muistettava että Kristus on ylösnousemuksensa jälkeen Henki. Hengen läsnäoloa emme näe, emme kuule emmekä kosketa. Luterilainen uskoo että henki-Kristus on salaisesti leivässä ja viinissä. Tämä atomiajan kristittynä uskon että Kristus voi olla leivässä ja viinissä kun materiakin on ontto ja vain "henki" eli kvanttifyysiikkakin Jumalan luomaa materiaa. Millä me sen Kristuksen sieltä "havainnoimme" muulla kuin uskolla.


    • kuin.väärä.raha

      Jos ei ole totuutta, niin peitetään alastomuus sakramenteilla.

      • Näin on ja tilanne senkun vain mutkistuu, sakramenttihan tarkoittaa mysteeriota, jota ei ole avattu, Kreikan kielen sana on mysterion (μυστήριον), salaisuus.


    • Epätietoinen.srk.vl

      Siirtyykö ne kuolemattomat sielut sieltä vauvavarastosta siittiöihin?

      • sanose

        Millä ilveellä se vauvavarasto pääsee kiveksiin?


    • RukoileParannuksenArmoa

      Opettele ensin lukemaan sinä uittoyhdistyksen sekoileva houkka. Joka ei Jeesukseen usko, hänellä ei ole pelastusta. Jos tuossa tilassa lähdet tästä ajasta missä nyt elät, niin et totisesti et ole iankaikkista elämää näkevä!

      Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      -> ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja
      -> juo hänen vertansa,
      -> ei teillä ole elämää itsessänne.

      Matt. 26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; -> tämä on minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
      28 sillä -> tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

      Joh. 6:54 Joka
      -> syö minun lihani ja
      -> juo minun vereni,
      -> sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      Joh. 6:56 Joka
      -> syö minun lihani ja
      -> juo minun vereni,
      -> se pysyy minussa, ja minä hänessä.

      • halooherätysjo

        kyllä sinä lukea osaat j a kai kirjottaakin, mutta paljoa et tajua tuosta tarjoamastasi tekstistä.

        voiko kukaan olla niin taukki että kuvittele e Jeesuksen tarjoavan itseään syötäväksi ja juotavaksi voi herrankengät !
        siinä on kuules kysymys vähän isommasta asiasta joka ei seuroissanne taida selvitä koskaan.

        JOS sinäkin nimittelijä joskus tulet omakohtaiseen uudestisyntyhmiseen, siitä saattaa aueta tie ymmärrykseenkin tuon nykyisen sokeuden tilalle.


      • nähty.on.ei.kirj
        halooherätysjo kirjoitti:

        kyllä sinä lukea osaat j a kai kirjottaakin, mutta paljoa et tajua tuosta tarjoamastasi tekstistä.

        voiko kukaan olla niin taukki että kuvittele e Jeesuksen tarjoavan itseään syötäväksi ja juotavaksi voi herrankengät !
        siinä on kuules kysymys vähän isommasta asiasta joka ei seuroissanne taida selvitä koskaan.

        JOS sinäkin nimittelijä joskus tulet omakohtaiseen uudestisyntyhmiseen, siitä saattaa aueta tie ymmärrykseenkin tuon nykyisen sokeuden tilalle.

        oletteko Turkin tuliaisia meidän tytöiltä.


    • persus

      Aikoinaan mies , joka halusi seksiä ilman vaimon vastaanpanemista, löysi vastauksen raamatusta.. Niin, keksi koko lahkon ..Ja sai panna jumalan nimeen. Ja helppoa se oli,kunnes tultiin tälle vuosituhannelle...

    • Stondaa

      Kyllä on monen ns. uskovaisen taivasmatka tyssännyt kondomin/ ehkäisyn käyttöön.
      Pyhä Pietari kyllä näkee myös keskeytetyt yhdynnät, reisille heitot jne.
      Älkää rakkaat saisaret ja veljet estäkö uusien Jumalan lasten syntymistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe