Auttaako ketogeeninen dieetti kilppariongelmiin?

mietteliässss

10

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hashimoto

      Erittäin mielenkiintoinen ja tärkeä postaus. sinulta! Täysin tuntematonta monelle lääkärille kirjoittamasi, valitettavasti :(
      Vähähiilihydraattinen ruokavalio olisi mitä ilmeisimmin oikeastaan kaikille hyödyksi ylipainon ja monen sairauden riskin pienentämiseksi. Omalla kohdalla autoimmuunityreoidiitti ja vasta-aineet reilusti koholla. Syystä ei tietoa, mutta niihin aikoihin oli joku rokotus kylläkin.

      Todellakin miettimisen arvoisia seikkoja, mutta moni lääkäri tyrmää nämäkin ilman parempaakaan. Muuten, meitä yhdistää tietynlainen itsenäinen ajattelu, jossa uskalletaan olla eri mieltä valtavirran kanssa. On asioita joista voin todeta, että olisi kannattanut kuunnella ja uskoa.
      Ei muuta kuin tsemppiä ja jatka samaan malliin!

      • mietteliässss

        Kiitos mielipiteistäsi! Kaipa bloggarit laittavat esille omia bloggauksiaan moniinkin paikkoihin, mutta minä (aloittaja) en kuitenkaan ole tuon kirjoituksen tehnyt bloggari, vaan ihan vaan aiheesta kiinnostunut blogien lukija.

        En tiedä meneekö palautteesi näin ollen välttämättä ollenkaan perille itse bloggaajalle. Ehkä, jos hän tulee tänne kurkkimaan.

        Jokatapauksessa itse ajattelisin, että vähähiilarinen ruokavalio varmaan sopii osalla, mutta ei kaikille sentään kuitenkaan. Olemmehan me ihmiset yksilöllisiä. aiemmin ajattelin, että kilpparipotilaille ei ketogeenistä ryokavaliota uskalla harkitakaan, mutta sittemmin olen lukenut näitä vastakkaisiakin pohdintoja ja mielipiteeni lopullinen muodostaminen asiasta on vähän vaiheessa.

        Ps. Niin, tuohon rokotusmietiskelyysi sanoisin, että rokotteista voi kyllä tulla vaikka minkälaista hallaa. En yhtään ihmettelisi, jos kilpparikin voisi ärtyä ja sairastua jollain tavoin. Yksi lapsistani sairastui varsin ikävästi yhdestä rokotteesta, mutta ei siitä nyt sen enempää.


      • Hashimoto

        Joo näimmä luin vähän huolimattomasti ja ajattelin tämän olevan juuri sinun tekstisi. Mutta sama se, hyvä kun välitit sen tänne.

        Itsellä ei ole koskaan ollut erityisen runsaasti hiilareita sisältänyt ruokavalio kuin satunnaisesti, mutta muuten on hieman kertynyt ylipainoa. En usko tällä näinollen olevan tekemistä kilpparin sairastumisen kanssa. Perinnöllisyyttä ei pitäisi olla. Minusta omalla kohdalla lääkitys pelaa aika lailla hyvin. Sen sijaan on muuta problematiikkaa. Suurimman hyödyn ruokavalion säätämisestä koen saavani mahan ja suoliston oireisiin sekä myös painonlaskuna.

        Se kannattaa muistaa näissä eri dieteissä ettei äärimmäisyyksiin kannata mennä. Hiilihydraatitkin on ihmiselle välttämättömiä, mutta karsia näitä voisi ja pitäisikin moni ihminen.

        Ikävä kuulla, että lapsellesi kävi noin :( Rokotteet voi joskus olla pirullisia ja lailla lohtu yksilölle vaikka väestötason edut kiistattomat. Ottaa päähän joskus THL:n rummutus ilman yksilötason riskin huomioimista.


      • Poliitikonpörinää
        Hashimoto kirjoitti:

        Joo näimmä luin vähän huolimattomasti ja ajattelin tämän olevan juuri sinun tekstisi. Mutta sama se, hyvä kun välitit sen tänne.

        Itsellä ei ole koskaan ollut erityisen runsaasti hiilareita sisältänyt ruokavalio kuin satunnaisesti, mutta muuten on hieman kertynyt ylipainoa. En usko tällä näinollen olevan tekemistä kilpparin sairastumisen kanssa. Perinnöllisyyttä ei pitäisi olla. Minusta omalla kohdalla lääkitys pelaa aika lailla hyvin. Sen sijaan on muuta problematiikkaa. Suurimman hyödyn ruokavalion säätämisestä koen saavani mahan ja suoliston oireisiin sekä myös painonlaskuna.

        Se kannattaa muistaa näissä eri dieteissä ettei äärimmäisyyksiin kannata mennä. Hiilihydraatitkin on ihmiselle välttämättömiä, mutta karsia näitä voisi ja pitäisikin moni ihminen.

        Ikävä kuulla, että lapsellesi kävi noin :( Rokotteet voi joskus olla pirullisia ja lailla lohtu yksilölle vaikka väestötason edut kiistattomat. Ottaa päähän joskus THL:n rummutus ilman yksilötason riskin huomioimista.

        Oletko poliitikko. Sanoja paljon. Asiaa nolla.


      • mietteliässss
        Hashimoto kirjoitti:

        Joo näimmä luin vähän huolimattomasti ja ajattelin tämän olevan juuri sinun tekstisi. Mutta sama se, hyvä kun välitit sen tänne.

        Itsellä ei ole koskaan ollut erityisen runsaasti hiilareita sisältänyt ruokavalio kuin satunnaisesti, mutta muuten on hieman kertynyt ylipainoa. En usko tällä näinollen olevan tekemistä kilpparin sairastumisen kanssa. Perinnöllisyyttä ei pitäisi olla. Minusta omalla kohdalla lääkitys pelaa aika lailla hyvin. Sen sijaan on muuta problematiikkaa. Suurimman hyödyn ruokavalion säätämisestä koen saavani mahan ja suoliston oireisiin sekä myös painonlaskuna.

        Se kannattaa muistaa näissä eri dieteissä ettei äärimmäisyyksiin kannata mennä. Hiilihydraatitkin on ihmiselle välttämättömiä, mutta karsia näitä voisi ja pitäisikin moni ihminen.

        Ikävä kuulla, että lapsellesi kävi noin :( Rokotteet voi joskus olla pirullisia ja lailla lohtu yksilölle vaikka väestötason edut kiistattomat. Ottaa päähän joskus THL:n rummutus ilman yksilötason riskin huomioimista.

        Niin, olen samaa mieltä, että yleensä ei ole hyvä mennä äärimmäisyyksiin missään asiassa. Muuten voi seurata jotain haittoja, joista ei ehkä aiemmin olle ollutkaan vielä tietoa.

        Kirjoitit: "Ottaa päähän joskus THL:n rummutus ilman yksilötason riskin huomioimista."

        Niin minuakin!


      • Hashimoto
        Poliitikonpörinää kirjoitti:

        Oletko poliitikko. Sanoja paljon. Asiaa nolla.

        En kyllä ole ja tämä postaus onkin enemmän *ittuilksi tarkoitettua. Mitä asiaa olisi pitänyt ollakaan, sillä kirjoitin lähinnä kokemuksistani?

        Myönnän kyllä, että joskus tulee turhan pitkästi kirjoitettua vaikkakin yritän vähän perustella. En yleensä viitsi oikolukea näitä.
        Mutta mitä sitten tulee asiaosaamiseen, niin mattimeikäläisen kanssa suostun koska vain mittelöön mm. neurologiasta ja neuropsykologiasta, sisätaudeista, taloudesta sekä jossain määrin juridiikasta, mutta myös oikeastaan melkein mistä vain arkielämän asiasta. Kokemusta ja tietoa on toisista enemmän ja toisista vähemmän. Kannattaa muistaa ettei kokemus sinänsä mitään kerro ,vaan se miten hyödyntää oikealla tavalla kokemuksiaan. Niin se vaan menee, että toiset tekee samat virheet satoja ja tuhansia kertoja vuosikymmeniä, mutta toiset oppii kerrasta.


    • Referoi

      Tiivistä mietteliässss viestejäsi. Liian pitkiä kiireisille ihmisille.

      • mietteliässss

        Ymmärrän kantasi, mutta toisaalta minua ei haittaa yhtään, jos kiireisimmät eivät viestejäni lukisikaan. Lukekoot ne, joita tarpeeksi kiinnostaa. Riittäähän noita lyhyitäkin kommentteja kiireisten luettaviksi. Itse en vaan tykkää kirjoittaa kovin tiiviisti. Jokainen taaplatkoon tyylillään. :)


      • Hashimoto
        mietteliässss kirjoitti:

        Ymmärrän kantasi, mutta toisaalta minua ei haittaa yhtään, jos kiireisimmät eivät viestejäni lukisikaan. Lukekoot ne, joita tarpeeksi kiinnostaa. Riittäähän noita lyhyitäkin kommentteja kiireisten luettaviksi. Itse en vaan tykkää kirjoittaa kovin tiiviisti. Jokainen taaplatkoon tyylillään. :)

        Näin just, eikä kaikkea voi kirjoittaa lyhyesti. Se kyllä lukee ketä oikeasti kiinnostaa. Voi voi sentää jos yksi A4-sivukin on liikaa, ei ihme jos töissä ei pärjätä. Tätä ne Facet, Twiitit sun muut sitten saa aikaan. Minuakin kyllä väsyttää ja uuvuttaa toisinaan niin paljon, että sivukin on liikaa, mutta tekee sitten jotain muuta minkä jo osaa. Toisinaan pystyn lukemaan paljonkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe