HOMEISET TALOT

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/hs-kerrostalojen-seinissä-märkiä-länttejä-–-uusi-ilmiö-piinaa-suomalaisia-taloja/ar-BBPoZZQ?li=BBr5KbI

Ei ole ihme jos seinät ovat homeessa ja seinät märkiä. kun katseli aurinkorannan Lumon taloja rakennusaikana, siinä oli elementtien yläosat ilman suojaa sateessa. Ei ne villat kuivu koskaan. Kohta on sekin talo hometalo. Samanlaista rakentamista on asemanrannassa.
Ilmoita

Mutta uutisen asiantuntijan mukaan vesi lirisee sieltä villan seasta pois. Kyllä ne tietää paremmin sen asian. Kuivuminen alkaa viimeistää toukokuussa.
Ilmoita
Ilmiö, johon itse olen kiinnittänyt huomiota, on täällä Hämeenlinnassa Sibeliuksenkadun varren loppupään vanha, punatiilinen kerrostalo vasemmalla linnan suuntaan ajettaessa.

Kun ajatte ohi, kiinnittäkää huomionne mainitun talon punatiiliseinän värimuutoksen joka asuinhuoneiston ikkunan kohdalla verrattuna saman seinän ikkunattomaan kohtaan niin huomaatte tiilien selkeän värieron juurikin vain kaikkien talon kadun puolen ikkunoiden alla!

Mitä ilmeisimmin talo on aikanaan huonosti eristetty ja uskon ulkoseinän tiilien värieron syntyneen siitä kun huoneistossa on tietenkin lämpöpatteri juurikin ikkunain alla ja ilmeisen huonon eristeen ansiosta tuo patterien lämpö on johtunut ja johtuu edelleenkin juuri ulkoverhoukseen asti.

Väriero ilmenee selvänä joka huoneiston kohdalla juurikin ikkunan alla lämpöpatteren kohdalla, itse en ostaisi osaketta tuosta talosta kun vastikkeiden kautta maksetaan kuitenkin nuo lämpövuodotkin joka vuosi moneen kertaan ja kaukolämpöyhtiö Ruotsista kiittää....!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

HOMEISET TALOT

https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/hs-kerrostalojen-seinissä-märkiä-länttejä-–-uusi-ilmiö-piinaa-suomalaisia-taloja/ar-BBPoZZQ?li=BBr5KbI

Ei ole ihme jos seinät ovat homeessa ja seinät märkiä. kun katseli aurinkorannan Lumon taloja rakennusaikana, siinä oli elementtien yläosat ilman suojaa sateessa. Ei ne villat kuivu koskaan. Kohta on sekin talo hometalo. Samanlaista rakentamista on asemanrannassa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta