Taidetta kaupungille

Demaritrolli

Kaupunginhallitus on päättänyt myöntää Asemanrannan taidehankintoihin 645000 Euron määrärahan. Jälleen soraäänen yhteiseen päätökseen toi riitapukari Lulu Ranne ps., joka olisi käyttänyt tämänkin rahan kaupungin hometalojen, kuten koulujen korjaamiseen.

41

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RahastaminenkinTaidetta

      Mitä tolla sit saa? Jonkun halkaistun kivenmöhkäleenkö niinku Reskalla?

      • Markka-aika

        Niin tai punaportin siirtolohkareen.


    • antikiemunki

      Kantsii laittaa taiteeseen, kun meillä on niin vähän noita parakki- ja homekouluja

      • Suojatiellä

        Jos jonkun valaisevan katuvalon saisi tuonne liikenteen turvaksi noin niinku förskottina.


      • säilyisfillarit
        Suojatiellä kirjoitti:

        Jos jonkun valaisevan katuvalon saisi tuonne liikenteen turvaksi noin niinku förskottina.

        Joo tai muutamat valvontakamerat kaupungin omistamien talojen pyörävarastoihin varkaiden harmiksi.


      • kaikki_menee
        säilyisfillarit kirjoitti:

        Joo tai muutamat valvontakamerat kaupungin omistamien talojen pyörävarastoihin varkaiden harmiksi.

        Nistit pöllii valvontakameratkin.


    • valehtelua

      Avaaja on valehteleva Persu joka esiintyy Demarina. Nyt on pakko kysyä mitä nyt valehtelee.

    • valehtelua

      Ookkona Oulusta, pelkääkkönä polliisia?

      • etijftt

        Oo polliisi Oulusta


    • HMLniinihananlähellä

      Hyvä on kaupungin hankkia tilataidetta ja muuta tärkeää kun kaikki muut asiat kaupungissa ovat kadehdittavan hyvässä jengassa ja kaupungin kassa näyttää vuosi vuodelta aina ylijäämää. Toista olisi jos kaikki aikaisemmat hankkeet olisivat menneet täysin perseelleen ja jos kaupunki vielä velkarahalla hengittäisi!

    • parasiititmuovailee

      joku teki taas tuossakin taidehankinnassa todella hyvän tilin, olikohan vielä yksi kaupungin apurahan saaneita ulsterin kantajia

      • vb3bvp2

        Sun on laiskana Kelan luuserina mahdoton ymmärtää kun joku tekee työtä ja saa palkan.


      • vb3bvp2
        vb3bvp2 kirjoitti:

        Sun on laiskana Kelan luuserina mahdoton ymmärtää kun joku tekee työtä ja saa palkan.

        Ookkona Oulusta ja pelkääkkönä pollisia?


      • OulunTyhmä
        vb3bvp2 kirjoitti:

        Ookkona Oulusta ja pelkääkkönä pollisia?

        Rauhoitu Pertti!! Nyt ei olla pohjosessa.


      • yövuoroontänäänkin
        vb3bvp2 kirjoitti:

        Sun on laiskana Kelan luuserina mahdoton ymmärtää kun joku tekee työtä ja saa palkan.

        En ole taiteilija ja näin ollen en myöskään ole millään apurahalla lorvija. Ihan vuorotöissä olen tehtaalla ja tienaan omalla työlläni elantoni, enkä ulsteri päällä muiden almuilla.


      • YövuoroonHah

        Tietysti tietysti. Sulla on hauskat selitykset luuseri.


      • Maailmakiittää
        YövuoroonHah kirjoitti:

        Tietysti tietysti. Sulla on hauskat selitykset luuseri.

        Itse taas olet mitätön paska. Kuole pois.


      • jdof0000

        osui ja upos taas oikein hyvin


    • ErichVanDeerPalstenhuit

      Minulla on tarkoitus tarjota kaupungille Asemanrantaan sijoitettavaksi kokeellinen vaginataideinstallaatio sijoitettuna mobiili-fallospuistoon. Ympäristökonsepti huomioidaan luomalla vaginaalinen osuus kierrätysmateriaalista. Teoksen kustannusarvio on maltillinen 117350 Eur, ja luomistyö kestää noin 2v3kk.

      • lerppuK

        Ei sinulla ota eteen edes tuossa ajassa. Ikävää kannaltasi.


      • ErichVanDeerPalstenhuit
        lerppuK kirjoitti:

        Ei sinulla ota eteen edes tuossa ajassa. Ikävää kannaltasi.

        Tarkoitukseni onkin herättää huomiota ihmisen vastuusta ja roolista muuttuvan yhteiskunnan kehityspyörteissä.


      • lerppuK

        Sinulla ei siltikään ota eteen. Ikävää kannaltasi.


      • Mulklonkero
        lerppuK kirjoitti:

        Sinulla ei siltikään ota eteen. Ikävää kannaltasi.

        Taitaa olla enemmänki oma ongelmas kun sitä koko ajan hoet. ootko kokeillu vaihtaa välillä kättä? Vaihtelu virkistää


      • 2479954

        Osui lerppuun ja upposi.


      • lerppuktumputtaa

        osui todella hyvin känsäkäteen ja upposkin


    • Anarkofeministi

      On tietenkin ikävä huomata, ettei Varikonniemen puistoalue kelpaa, vaan pitää rakentaa kaikkea "kallista, mutta halvan näköistä" taidetta.
      Ketään ei kiinnosta nykyaikainen taide. Sillä ei tee mitään. Se on selittelytaidetta, koska varsinaiset taiteilijat ovat kuolleet sukupuuttoon.

      • tuskanparahdustaidetta

        Hämeenlinnassa saa ainakin jotkut itseään taiteilijoiksi kutsuvat oikein apurahaakin elämiseensä ja luomisen varmistamiseen. Oma töherrystuotanto ei vaan ota myydäkseen joten yhteiskunnan parasiittina menevät koko elämänsä.


      • itsesi-nää

        Olet sinäkin Kelan parasiitti.


    • Muutanalueelle

      Kun vaan talot rakennettaisiin itsessään riittävän viihtyisiksi, niin siinä ei paljon muuta taidetta tarvita. Istutukset, niin kasvit kuin puutkin, tulevat arkkitehtuuria, jos on mietitty riittävän huolella. Maisema-arkkitehti ja puutarhapuolen osaajat saisivat vaikuttavaa jälkeä.

      Ja kenties toki joku sellainen taideteos, joka huomioi Varikonniemen/linnanniemen/sahaniemen menneisyyden ja historian, siinäpä onkin haastetta luoville voimille.

      • NewSchoolArchiteckture

        Eikös nykyaikaa olisi ns. seinättömät asunnot, jossa koko perhe ja vaikka koko talon väki voisivat asua kuin pieni perhe ja kaikki huolehtisivat kaikista.


    • Sookkonä

      Saisivat edes yhden oikean suojatien aikasiksi tuonne tunnelin suulle.

    • huonopalkka
      • ErichVanDeerPalstenhuit

        Ai muutaman tonnin? No palkinto on 8 tonnia, mutta ympyrän toteuttamiseen on varattu 150 tonnia. Mun installaatio olis ollu samaa luokkaa, parikyt kalliimpi.


      • muista_se

        Sinulla ei silti ota ressu eteen.


      • velkaavaanvelanpäälle

        Kaupungilla on onneksi varaa tuhlata tuommoiseen täydelliseen turhuuteen velkaeurojaan kun kaikki muut asiat ovat kaupungissa hienosti kunnossa


      • Eieieikestä

        Pahoitin ja muutan taas tänäänkin Poriin


      • muista_se
        muista_se kirjoitti:

        Sinulla ei silti ota ressu eteen.

        Koita nyt vaihtaa sitä kättä!


      • terveisetErichille

        Erich on pahassa jamassa. Neuvosi ei auta.


      • ErichVanDeerPalstenhuit
        terveisetErichille kirjoitti:

        Erich on pahassa jamassa. Neuvosi ei auta.

        Taiteilija saatanallisten ristipaineiden vyöryssä inspiraation käskiessä kättä lyömään yhä uudelleen vasaraa ja talttaa jotta kivestä löytyy se muoto joka herkän taiteilijan sielussa on alkanut kiteytymään punaviinin vähentyessä tässäkin pullossa kohti vääjäämätöntä loppuaan. Minä olen, minä elän, muusien loikoessa raukeina divaaneillaan tyytyväisyyttä hyristen, minä luon.


      • VinetollaInstallaatiota

        Kyllä taiteilija-apurahat tulevat nyt tarpeeseen jos viinitkin alkavat loppumaan. Millä sitä inspiroi uutta jos pullot nokan edessä tyhjenee uhkaavaa vauhtia ja tankkausta ei divaanille ole ihan äkkiä tiedossa.


    • ErichVanDeerPalstenhuit

      Ei lopu, viiniä griittää, kun yci bullo lobbuu, toinen alkaa, ja kun se loppuu, kolmas alkaa, ei lopu. taide pysyy, ruosteinen prikka kaulanauhassa pysyy, olen MINÄ, MINÄ, MINÄ

      Ei, en ole se, joksi luulette, olen MINÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe