En pysty luottaaan!!!

luottohukassa

Ottaa päähän! En osaa luottaa! Vaikka mitään syytä epäluottamukselle ei ole. Miten näistä jatkuvista epäilysajatuksista pääsee eroon? Ahistaa! Raskasta tällanen, kun toinen ei ole antanut mitään aihetta epäluottamukseen niin silti jostain tajunnan syövereistä vyöryy koko ajan se piinaava ajatus, että entä jos mitä jos .... Tämä aiheuttaa fyysistä pahaa oloa. Enkä uskalla puolisolle näistä puhua, että ei sitten ala stressaan ja ahdistuun. Kuluttavaahan tällanen on, jos tätä yhtenään jatkuu. Mitä tässä voi tehdä?

8

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkojoskusollutaihetta

      Hanki itsellesi apua. Suhteenne ei voi hyvin, jos et luota. Miksi sinulla on noita "entä jos" ajatuksia?

      • luottohukassa

        En osaa sanoa. Niitä on ollut aina jokaisessa suhteessa. Kaikesta vähäsenkään pienestä risahduksesta olen ihan paskana ja mieli alkaa tulviin mitä hullumpia ja suurempia ajatuksia. Nuorempana mulla oli huonoja kokemuksia suhteista ja en tiedä onko nuo vaikuttanu siihen mikä on tilanne nyt. Joka suhteessa kuitenkin nykyään odotan vain sitä hetkeä, että toinen sanoo homman olevan ohi. Aivan kuin se olisi väistämätöntä aina.


    • kehittymätönolet

      yritä kasvaa aikuiseks.

    • itenäkisinnäin

      Mun on tietyssä määrin vaikea ymmärtää aloittajaa, sillä itse luotan ihmiseen kunnes toisin todistetaan. Ja luotan moniin ihmisiin, vaikka omassa suhteessani toinen on ollut epärehellinen. Toki on tuo omassa tapauksessani ollut sen verta traumaattista, et nykyään luottamus täytyy ansaita. Nuorenahan ihmiset tuppaa olemaan mustiksia, mutta vanhemmiten varmaan kokemukset vaikuttaa eli ap:n olis hyvä saada positiivisia luottamuskokemuksia tuekseen.

    • mietteliäs_

      Miksi hän haluaisi pettää luottamuksesi? Voisko olla niin että sun pitäis miettiä mistä palikoista sun kokema luottamuksen tunne rakentuu ja kommunikoida hänelle se?
      Vai haluatko kontrolloida häntä?

      • Luottohukassa

        En halua kontrolloida häntä. Mulle luottamus rakentuu pienistä teoista ja toisen huomioimisesta ihan arjessa ja automaattisesti ilman että erikseen pitää sitä miettiä tai toiselta pyytää. Tätä en koe saavani tässä nyt.


    • 123d123123f123

      Rukoile jeesusta että se voisi opastaa sinua luottamaan oikeisiin ihmisiin ja asioihin ja löytämään oikean syy seuraussuhteen tunteillesi. pääsemään pois maailman epärehellisyydestä omaan jeesuksen totuuteen ja rauhaasi. siunausta teille uskoville loppupäiväänne.
      terveisin jeesuksen oma

    • Kerrotettäetkoe

      Saavasi huomiointia häneltä, silloinhan asiasta pitää kauniisti ja rauhallisesti jutella , jokin on pahasti pielessä ellet uskalla aukaista suutasi puolen sanan vertaa mistään, rakennat itse kalterit väliinne tällä toiminnallasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe