Rodos-lähisaaret

seikkailija

Onko kellään kokemuksia omatoimimatkoista Kreikan saarilla Rodokselta käsin. Kerro kokemuksiasi. Kannattaako ottaa vuokra-auto mukaan ? Millaiset lauttamaksut/henk/auto ? Millä saarilla kannattaisi käydä ?

4

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En suosittele auton mukaan ottamista, sillä varsinkin lähisaaret ovat varsin pieniä. Ennemmin voisit vuokrata tarvittaessa paikan päältä skootterin, riippuen tietysti siitä onko teitä reissussa useampi kuin kaksi.
      Itse olen tehnyt Rodokselta reissun Tilos > Kalymnos > Leros > Lipsi > Patmos > Rodos.
      Lähellä ovat myös Symi, Nissyros, Kos ja Karpatos, toisessa suunnassa Kastelorizo. Kosilta pääsee myös Astipalealla ja sitä kautta vaikkapa Kykladeille. Joten vaihtoehtoja riittää. Majoitukset ovat edullisia sesongin ulkopuolella ja tarjontaa riittää. Vältä matkustamista heinä-elokuussa. Rodos on näistä saarista kallein, joten pois vain!
      Jos et ole vielä lukenut reissupäiväkirjojani, otahan yhteyttä. Olen lisäillyt niihin majoitus- ja lauttahintoja.
      [email protected]

      • seikkailija

        2 aikuista ja 2 alle 15-v murkkua.
        Kiitos vastauksestasi reissaaja56. Olisi kiva saada tietoa etukäteen saarten nähtävyyksistä, missä kannattaa käydä ja murkut tietysti haluaa shoppaillakin :) tietysti äitikin. (Iskä saa mennä siksi aikaa vaikka nakurannalle....)
        Olemme menossa viikolla 18 vain viikoksi, joten aikaa ei hirmuisen paljon ole tehdä hakuammuntoja. Siksi olisikin kiva tietää vähän etukäteen. Mistä löydän matkakertomuksesi ? Puhkun innosta päästä niitä lukemaan.


      • seikkailija kirjoitti:

        2 aikuista ja 2 alle 15-v murkkua.
        Kiitos vastauksestasi reissaaja56. Olisi kiva saada tietoa etukäteen saarten nähtävyyksistä, missä kannattaa käydä ja murkut tietysti haluaa shoppaillakin :) tietysti äitikin. (Iskä saa mennä siksi aikaa vaikka nakurannalle....)
        Olemme menossa viikolla 18 vain viikoksi, joten aikaa ei hirmuisen paljon ole tehdä hakuammuntoja. Siksi olisikin kiva tietää vähän etukäteen. Mistä löydän matkakertomuksesi ? Puhkun innosta päästä niitä lukemaan.

        Reissupäiväkirjojani löytyy pätkittäin sivulta www.kreikka.net keskusteluista eri kohteiden alta. Jos haluat lukea kertomukset yhtenäisinä, ota yhteyttä s.postiini [email protected]


      • Tii
        seikkailija kirjoitti:

        2 aikuista ja 2 alle 15-v murkkua.
        Kiitos vastauksestasi reissaaja56. Olisi kiva saada tietoa etukäteen saarten nähtävyyksistä, missä kannattaa käydä ja murkut tietysti haluaa shoppaillakin :) tietysti äitikin. (Iskä saa mennä siksi aikaa vaikka nakurannalle....)
        Olemme menossa viikolla 18 vain viikoksi, joten aikaa ei hirmuisen paljon ole tehdä hakuammuntoja. Siksi olisikin kiva tietää vähän etukäteen. Mistä löydän matkakertomuksesi ? Puhkun innosta päästä niitä lukemaan.

        Viikkoon ei kannata ahtaa liikaa, joten suosittelen esim. Rodos - Kos - Kalminos - Nisoros - Symi - Rodos, riippuen tietenkin laivareiteistä ja -aikatauluista.

        Tai erillinen matka Kosille, erillinen Symille ja Panormitiksen luostariin ja sitten vaikkapa Marmariksessa käyntiä, joka on sitten aivan erilainen, kun on Turkissa.

        Itse Rodoksellakin kannattaa käyskennellä ainakin vanhassa kaupungissa.

        Autoa ei kannata pikkusaarille eikä Marmarikseenkaan ottaa mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe