Yhdistyksen nimenmuutos

Kirkonrotta

Kuulemma yhdistyksemme nimi vaihtuu.

44

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjsdgjdsgjdjg

      Luin saman tiedon Kauppalehdestä tänään. En kyllä ymmärrä miksi vanha perinteinen Esikoislestadiolaiset ry. nimi, vaikkakin skandaaleissa tahriintunut pitää vaihtaa nimeksi:
      Odd Mindeläiset Oy.
      Minusta tuollainen nimi on jo kyseenalaista henkiolennon palvontaa.

    • Kirkonrotski

      On syyskokouksen asialistalla. Saas nähdä meneekö läpi ensi vuosikokouksessa.

      • Ehdotus

        Esikoiset parempi vaihtoehto erikoiset


    • Hiirit

      Erikokoiset?

    • Varmaanon

      Luin pirkasta jotta uusi nimi on=Eeron erikoiset!

    • OttakaapaOikeataMallia

      Te pirulliset esikoislestadiolaiset pilkkaajat, uskoviksi tekeytyvät. Ettekö te oikeasti tiedä, että Esikoiset ry:ssä jäsenistö ehdottaa asioita ja kokouksessa sitten päätetään. Paikallisyhdistysten kokouksissa myöskin keskustellaan ja kootaan mielipiteitä. Änkyrämiesten liikkeessä vain muutamilla johtavilla änkyröillä on oikeus sanoa mielipiteensä, ja viimeisen sanan sanoo änkyrämiesten nokka, joka toimii liikkeen paavina Jellivaarassa. Hänen päätöksensä katsotaan JUmalan tekemäksi ja sitä ei saa arvostella eikä siihen saa valitusoikeutta.

      On se aika ihme, ellei vieläkään tajuta miksi liikkeessä ei ollut enään mitään mahdollisuutta jatkaa.

      Kristuksen seurakunnassa seurakunta on näet päättävä elin, ja maamme sekä kirkkomme lakeja ja järjestystä noudatetaan tunnontarkasti. Ja puhujat ovat ainoastaan palvelutehtäviin kutsuttuja ja kätten päällepanemisen kautta tehtäviinsä siunattuja henkilöitä.

      • ainaonmuutokselletilaa

        Tuon olisit voinut sanoa yhdellä lauseella ja senkin jo kaikin tietää muutenkin!

        on se vaan ihmeellsitä tämä kommunikaatio eikö vain.

        j a tuon nikkisi voisit jo lakkauttaa ja siirtyä pois tuosta kolminaisuudesta vaikkapa kaksinaisuuteen, runoja voi sitten kirjoittaa päivämieheen enstisten joukkoon.


      • OttakaapaOikeataMallia
        ainaonmuutokselletilaa kirjoitti:

        Tuon olisit voinut sanoa yhdellä lauseella ja senkin jo kaikin tietää muutenkin!

        on se vaan ihmeellsitä tämä kommunikaatio eikö vain.

        j a tuon nikkisi voisit jo lakkauttaa ja siirtyä pois tuosta kolminaisuudesta vaikkapa kaksinaisuuteen, runoja voi sitten kirjoittaa päivämieheen enstisten joukkoon.

        Kunpa tietäisivätkin. Hyvin harva esikoislestadiolainen tietää tuon yhdistyksensä asioista juuri mitään. Se johtuu mainitusta kähminnästä, valehtelusta ja salailusta. Mutta liikkeen ulkopuolella toki suurin osa tietää, mistä on kysymys.

        Nikki on vasta toista kertaa nyt käytössä. :)


      • NäinköSiellä

        Oletko ihan oikeasti esikoiset ry;n jäsen?


      • Jäsen
        NäinköSiellä kirjoitti:

        Oletko ihan oikeasti esikoiset ry;n jäsen?

        En tiedä keneltä kysyt? Minä olen Esikoiset ry:n jäsen. Tiedän myös sen, miten yhdistyksessäni toimitaan. Esikoislestadiolaiset ry:een en ole koskaan liittynyt, eikä minua ole sieltä koskaan erotettukaan. Noin 65 vuotta minulta meni siinä liikkeessä. Lähinnä tuon liikkeen änkyräjohto, aina Jellivaarasta saakka on kaiken kristinuskon vastaisen opetuksen ja toiminnan takana tuossa liikkeessä. Jäsenistössä on ystäviä ja sukulaisia, - heitä en moiti.


      • 356642
        Jäsen kirjoitti:

        En tiedä keneltä kysyt? Minä olen Esikoiset ry:n jäsen. Tiedän myös sen, miten yhdistyksessäni toimitaan. Esikoislestadiolaiset ry:een en ole koskaan liittynyt, eikä minua ole sieltä koskaan erotettukaan. Noin 65 vuotta minulta meni siinä liikkeessä. Lähinnä tuon liikkeen änkyräjohto, aina Jellivaarasta saakka on kaiken kristinuskon vastaisen opetuksen ja toiminnan takana tuossa liikkeessä. Jäsenistössä on ystäviä ja sukulaisia, - heitä en moiti.

        Kyllä tuokin ikäisen kanttattaisi jo miettiä onko eläväusko sydämessä, ainoastaan elävällä uskolla perii taivaanvaltakunnan.


      • NäinköSiellä
        Jäsen kirjoitti:

        En tiedä keneltä kysyt? Minä olen Esikoiset ry:n jäsen. Tiedän myös sen, miten yhdistyksessäni toimitaan. Esikoislestadiolaiset ry:een en ole koskaan liittynyt, eikä minua ole sieltä koskaan erotettukaan. Noin 65 vuotta minulta meni siinä liikkeessä. Lähinnä tuon liikkeen änkyräjohto, aina Jellivaarasta saakka on kaiken kristinuskon vastaisen opetuksen ja toiminnan takana tuossa liikkeessä. Jäsenistössä on ystäviä ja sukulaisia, - heitä en moiti.

        Juuri sinulta kysyin, tällaistako siellä on?
        Esikoislestadiolaiseen liikkeeseen kun ei voikaan liittyä, ei sieltä ole ketään erotettukaan!
        Kirjoituksessasi on nyt ristiriitoja!


    • KaikilleTiedoksi

      Yhdistyksen tilapäisen nimen vaihtaminen, on ainoastaan yhdistyksen jäsenten asia, eikä kuulu lainkaan "suomisen sontaluukun" pirullisten kirjoittajien päätettävissä oleviin asioihin.

    • älynväläys

      Kenenkähän älynväläys tuo "Esikoiset ry" nimi oli?

      • OhuellaLangalla

        Kyllä se oli itse pirun älyväläys tarkoitushan oli eksyttää vanhuksia ja vähän syrjässä olevia asiasta oikeiaa totuutta tietämättömiä Ehän kukaan muuten olisi noin samankaltaista nimeä laittanut tai jos oli niin se jo kertoo esikoiset RYst tå kaiken tarvitsevan


      • Hupiveikot
        OhuellaLangalla kirjoitti:

        Kyllä se oli itse pirun älyväläys tarkoitushan oli eksyttää vanhuksia ja vähän syrjässä olevia asiasta oikeiaa totuutta tietämättömiä Ehän kukaan muuten olisi noin samankaltaista nimeä laittanut tai jos oli niin se jo kertoo esikoiset RYst tå kaiken tarvitsevan

        Näin on nähtävissä


    • KattokaaPirutPeiliin

      Pirulla ei Esikoiset nimen kanssa ole mitään tekemistä. Mutta oikea perkeleen orja on hän joka tuollaisia tänne kirjoittaa.

      Olisit ollut tilaisuudessa jossa yhdistyksemme perustettiin niin tietäisit! Meitä oli noin 750 henkilöä siellä. Myös nimeen liittyvät yksityiskohdat selitettiin.

      Mutta mikä petos on, ettei esikoislestadiolaiset ry nimeä muutettu patentti ja rekisterihallitukselle, kun liikkeen toiminta muuttui täysin erilaiseksi, kollaisrna se on aikanaan vuonna 1902 rekisteröity! Sitä pirut miettikää miksi mitään Sumen lakia ei noudatettu. Kristitty ei totisesti toimi tahallaan maamme lakeja vastaan, se on varma asia.

      • Höyrytpois

        Soittele sitä kitaraa


      • Nimittelytpois

        Voisitko lopettaa ihmisten kutsuminen piruiksi? Asioista voi kiistellä , mutta siivommin.


      • NäinSiinäKävi

        Mitäs voit olla varma etten ollut tilaisuudessa? Tyhmempikin se älysi nuotta koitettihin älyttää ymmärtämättömiä piru johdatteli
        Hömöjen juoni se oli vaikka itse et sitä ymmärtänyt


    • KerroSeHänelle

      Joka ei evankeliumia julista, vaan vastustaa sitä. Valehtelee tarkoituksella päivästä toiseen rikkoo maamme ja kirkkonsa lakeja, hän on täysipainoisesti pirulle antautunut henkilö.

    • KerroSeHeille

      Esikoiset ry on laillisesti ja rehellisesti relisteröity yhdistysrekisteriin, sen nimestä päätimme me 750 henkilöä perustamistilaisuudessa.

      Ulkopuolisilla jotka eivät ole liikkeen jäseniä, ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, ellei hän ole avoimesti saatanallinen henkilö, joka tarkoituksella levittää internetissä vihapuhetta yhdistykdestämme.

    • VastaaOleHyvä

      Selvästi avaaja ei ole Esikoiset ry:n jäsen. Eikä myöskään esikoislestadiolaiset ry:n jäsen.

      Olisikin hauska tietää mihin yhdistykseen hän kuuluu, että tietäsi millaisen yhdistyksen nimi onmn muuttumassa.

      • Vastaan omasta puolestani "
        -
        Hyvää isänpäivää kaikille.
        -


    • jegiogjoe

      Siis kumman yhdistyksen nimeä ollaan muuttamassa, Esikoislestadiolaiset ry vai Esikoiset ry? Ja mikä on uusi ehdotettu nimi?

      • pakana

        Eikös se Esikoiset ry:n uusi nimi ole Ahtialalaisuus Oy? Esikoislestadiolaisuus ry:n nimeksi voisi muuttaa Uuspaavilaisuus ry.


    • YhdistyksenJäsenetHoitaa

      Avaaja ei kertonut mihin yhteisöön hän kuuluu? Esikoislestadiolaiset ry:n sisäiset asiat, joista jäsenistö keskuudessaan keskustelee, eivät kuulu tälle palstalle ollenkaan.

      Yhdistyksemme nimi on puolestaan julkinen, Esikoiset ry. Mikäli yhdistyksemme nimeä kauppa ja teollisuusrekisterissä muutetaan, se näkyy sitten aikanaan virallisissa tiedotteissa.

    • YhdistyksenJäsenetHoitaa

      Niin, edelliseen vielä. Kun ei tiedä mihin yhdistykseen avaaja kuuluu, tämä on tällaista hakuammuntaa. Minun hengellinen kotini on Esikoiset ry, mutta ilmeisesti olen myöskin esikoislestadiolaiset ry:n jäsen. Ainakaan mitään tietoa erottamisestani ei ole tullut.

    • YhdistyksenJäsenetHoitaa

      Esikoislestadiolaiset ry ja Esikoiset ry nimiä on joskus uutisoinnissa sotkettu toisiinsa. Siksi on perusteltua harkita jomman kumman yhdistyksen nimen muuttamista.

      Nyttemmin itsenäiseksi kirkoksi muutetulle yhdistykselle nimen ja toimintatarkoituksen muuttaminen yhdistysrekisteriin olisi joka tapauksessa erittäin perusteltua.
      USA:ssa ja Kanadassa liike on toiminut itsenäisenä kirkkona jo vuodesta 1924 saakka. Suomennettuna "Vanha apostolisluterilainen kirkko".

      • selventäkää

        Kuuluin aikanani esikoislestadiolaisten 1903 perustettuun yhdistykseen nimeltä Vanha Laestadiolais Kristillinen yhdistys, VLKY, ja kysynkin nyt kaikilta täällä asioivilta: Miksei tämä ensimmäinen nimi kelpaa, miksi se on yleensäkin pitänyt muuttaa, onko silloin aikanaan jo muutoksen tuulet alkaneet puhaltamaan sekoittaen ihmisten päät, ettei yksinkertaiset(kuten minä)pysyisi kärryillä ?
        Pyydän asiallisia vastauksia, kiitos !


      • selventäkää kirjoitti:

        Kuuluin aikanani esikoislestadiolaisten 1903 perustettuun yhdistykseen nimeltä Vanha Laestadiolais Kristillinen yhdistys, VLKY, ja kysynkin nyt kaikilta täällä asioivilta: Miksei tämä ensimmäinen nimi kelpaa, miksi se on yleensäkin pitänyt muuttaa, onko silloin aikanaan jo muutoksen tuulet alkaneet puhaltamaan sekoittaen ihmisten päät, ettei yksinkertaiset(kuten minä)pysyisi kärryillä ?
        Pyydän asiallisia vastauksia, kiitos !

        Niin tuo vuosiluku oli 1902,
        Se muutettiin sen takia, että se oli liian lähellä VL:ä
        sekoitus mahdollisuus oli ilmeinen .
        -


      • EtteiTotuusUnohdu
        padasjoenukko kirjoitti:

        Niin tuo vuosiluku oli 1902,
        Se muutettiin sen takia, että se oli liian lähellä VL:ä
        sekoitus mahdollisuus oli ilmeinen .
        -

        Rauhanyhdistys tämä yhteinen yhdistys oli, josta esikoislestadiolaiset erosivat vuonna 1902.


      • Sivustaseurannut
        selventäkää kirjoitti:

        Kuuluin aikanani esikoislestadiolaisten 1903 perustettuun yhdistykseen nimeltä Vanha Laestadiolais Kristillinen yhdistys, VLKY, ja kysynkin nyt kaikilta täällä asioivilta: Miksei tämä ensimmäinen nimi kelpaa, miksi se on yleensäkin pitänyt muuttaa, onko silloin aikanaan jo muutoksen tuulet alkaneet puhaltamaan sekoittaen ihmisten päät, ettei yksinkertaiset(kuten minä)pysyisi kärryillä ?
        Pyydän asiallisia vastauksia, kiitos !

        Vanha Laestadiolais Kristillinen yhdistys ry ( VLKY ) toimii yhä , sen takia sitä nimeä ei voi ottaa kun ei voi olla kahta saman nimistä ry:tä Suomessa.


    • Aloittajan

      Vihje ja lähde: Yhdistysrekisteri

    • TarkennustaKiitos

      Minkä niminen yhdistys siis?

    • KoitappaValpastua

      On tämä nyt kummallista kuurupiiloa, kun ei omaa seurakuntaansa voi ilmoittaa?

      Esikoiset ry:ssä jäsenistö aikanaan päättää mahdollisesta nimen muuttamisesta, mutta tälle palstalle eivät Esikoiset ry:n Jäsenistön asiat kuulu ollenkaan.

    • heheheh

      Esikoislestadiolaisuudessa nimestä päätetään Gällivaarassa ja Sepot,Raimo ja Veli-Matti siunaavat viisaan päätöksen. Tarvitaanko muita?

    • OikeassaOlet

      Tuon liikkeen asiat ovat huonosti. Gunnar alias Pietiläinen tuo hurri leikkii Jumalaa.

      • Häijyjähetelmiä

        Ettei vaan Teuva ja Heinola olleet niitä pyrstötähtiä


      • KunpaHeräisivät
        Häijyjähetelmiä kirjoitti:

        Ettei vaan Teuva ja Heinola olleet niitä pyrstötähtiä

        Turha tässä on pyrstötähtiä tähyillä, kun ruotsalaisen diktaattorin valta on hyväksytty ja diktaattorin (lipovat) huovit hallitsevat Suomen esikoislestadiolaisuutta.


      • Selväse
        KunpaHeräisivät kirjoitti:

        Turha tässä on pyrstötähtiä tähyillä, kun ruotsalaisen diktaattorin valta on hyväksytty ja diktaattorin (lipovat) huovit hallitsevat Suomen esikoislestadiolaisuutta.

        Höpö höpö katkeraa tilitystä.
        Riihen peruu oli


      • LapinPaavitAsialla
        Selväse kirjoitti:

        Höpö höpö katkeraa tilitystä.
        Riihen peruu oli

        Lahkon perustajaiset olivat. Muusta ei ollut kysymys.


      • EvankeelisetOliUhka
        LapinPaavitAsialla kirjoitti:

        Lahkon perustajaiset olivat. Muusta ei ollut kysymys.

        Niin, miksi esikoislestadiolaiset eivät millää sietäisi kerrottavan faktoja siitä, mitä esikoislestadiolaisuudessa OIKEASTI tapahtui. Liikkeen johto valehtelee, liikkeen puhujat valehtelevat, ja vain siksi ettei oma porukka tajuaisi liikkeen muuttuneen totaalisti.

        Oikeasti eivät ne tajunneet itsenäiseksi kirkoksi siirtymisen hanketta ajavatkaan, mitä siitä seuraa.

        Parviainenkin oli äimän käkenä, kun eräs veli kertoi hänelle itsenäiseksi kirkoksi siirtymisen seuraukset. No, se on nyt tehty ja seurauksetkin tiedetään. Parviainen oli vaan surrut eräälle sisäselle sitä, kun eivät totelleen lapin vanhimpia. Hän itse kävi Jellivaarassa ajamassa tätä hanketta omin nokkineen. Bror Erkstam totesi hänelle näin, (paikalla itse ollut kertoi minulle).
        "No se tietää sitten liikkeen hajoamista." Siitä huolimatta liike oli hajotettava, että lakihenkiset Jellivaarassa ja suomessa saivat pitävän otteen liikkeen johdossa ja ja liikkeen teologiassa.


    • FaktojaPöytään

      Eipä ollut viestissäsikään faktoja Voisin kuitenkin sinulle muutaman kertoa
      kirkkokuntaa ei ikänänsä tarvitse perustaa sillä sehän on jo perustettu kuulummehan jo Jeesuksen itsensä perustamaan seurakuntaan./kirkkoon
      Lutteri ja muistaakseni Lestaadiuskin ovat sanoneet ettei MINUN NIMEENI SAA MINKÄÄNLAISTA KIRKKOKUNTAA PERUSTAA Siksikin on täysin mahdottomuus koko valheesi
      Pysykää te vain siellä HOMO Glugissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe