värikuvaus kokeilu

kehitystäsattuu

Mustavalkoselle olen kuvaillu kymmeniä rullia ja värit otan digillä. mutta nyt aattelin kokeilla värifilmiä ja viedä sen paikalliseen fotoliikkeeseen. Kuoret meni kuitenkin sekasin ja vein ensin mustavalkosen liikkeeseen ja ne sano ettei me tätä kehitetä. siinä pyytelin anteeks ja menin hakeen kotoo oikeen filmin, mutta meni liike jo kiinni. Aattelin että kehitän tämän mustavalkosen sitten ootellessa. Ihmettelin kun kehite oli ihan oranssia käytön jälkeen ja samoin fikseri. Oli mennyt värifilmi vahingossa pimeässä kehitystankkiin. Filmi oli siis mennyt ihan ruskeaksi. Kuvat oli kyllä ihan teräviä ja valotuskin oikein, mutta ei niissä tietenkään mitään värejä ollut. Eli varmaan kannattaa pysyä tuossa mustavalko kuvauksessa. Noita värjäytyneitä litkuja ei varmaan kannaa enää käyttää.

2

287

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valovuoto

Kyllä kannattaa ensin kokeilla Polaroidia ja viedä se Polaroid liikkeeseen kehitettäväksi, kannattaa varoa mustavalko, diafilmi ja erilaisi värifilmiliikkeita, niistä ei voi saada kunnon palvelua kun niiden filmikehitystankeissa voi olla ihan mitä sattuu!!

• Tsuumikosh

Joskus oli yksi merkki sellaista mustavalkofilmiä, jota voitiin kehiottää värifilmin kehitysprosessilla, ja saada sieltä mustavalkokuvat. Olikohan filmin nimenä Ilford XP2, muistinko oikein...
      https://kamerakoulu.fi/ilford-xp2-super-c41-mustavalkofilmi-35mm

Muistaakseni sillä filmillä tuli aika terävän näköistä jälkeä, sileää, pienirakeista, tai jopa rakeettoman näköistä... Mielestäni melko erinomainen mustavalkofilmi, jos haluaa nimenomaan tuota värikehitysprosessia käyttää...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      132
      1863
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      877
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      151
      850
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      810
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      782
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      47
      722
    7. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      681
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      274
      672
    9. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      44
      667
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      34
      602
    Aihe