Hei, osui silmiin pitkä ketju Hyrynsalmelaisten muisteloita kun haeskelin jotain johtolankaa edesmenneen äitini sukulaisista paikkakunnalla. Vierailimme muutamana kesänä Hakokylästä, ehkä Hakojärven rannassa sijainneella pientilalla 1960-luvun loppupuolella. Mieleen jäi hatara muistikuva K-kaupasta Hyrynsalmen raitilla, sietää kysyttiin reittiä. Heikkinen tai Kaartinen...? Sitten ennen Hakokylää oli toinen pieni kyläkauppa jonka tienoilla tienhaara kylään? Talossa vieraili jonkin perheen mukana myös saksanpaimenkoirauros "Peri" tai jotain sen kaltaista nimeltään. Ajan tavan mukaan vierailuilla otettiin iso ryhmäkuva, sellainen on jäljellä minulla edelleenkin. Käytiin kylässä myös Taavetti ja Seppänen nimisissä taloissa, muuta niistä ei sitten ole jäänyt mieleen. Viestiketjussa vilahti myös mielenkiintoisesti poliisi nimeltä Ojala, äitini oli merimies Einari Ojalan tytär. Jos joku tykkää kommentoida, olisi tosi mielenkiintoista!
Muistoja Hakokylästä 50 vuoden takaa
Kesäturisti
0
142
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366238
- 574406
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282918- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271476Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371457- 311271
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431171