Ei pärjännyt

Skoota

Vuoden auto -kisassa.

61

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skädäm_

      No mutta. Hyvinhän tuo pärjäsi. Kuuden parhan joukossa.

      Audit, Bemarit, Mersut, Volkswagenit, Opelit, Nissanit ja muut tippuivat jo karsinnassa. Toyotaa ei näkynyt ehdokkaiden joukossa ollenkaan.

      • YhteiskunnanElätit

        meeppä kysyy äipältä olisko antaa vähän sitruunasuudaa.


    • Myöhäissynnynnäinen

      No oliko tuo nyt ihme, että jäi viimeiseksi. Karokin luokan mittapuu tuli markkinoille 10 vuotta sitten, joten siinä on vähän etumatkaa Karokille kirittäväksi. Nythän tuo Karokki lähinnä kilpailee VWG-konsernin sisällä halpispaikasta Seatin kanssa.

      • Toy_Car_Toyota

        Jäi siis loppukierrokselle päässeistä viimeiseksi. Olennainen kysymys tässä kuitenkin lienee.

        Mutta missä on Jei..eikun ToyToyota... ???


      • asdfghjklop

        Sehän on nyt täysin selvää, että jos Skoda tekee mallin luokkaan jonka mittapuu tuli 10 vuotta sitten markkinoille, niin pirun myöhässähän he ovat. Etenkin kun autossa ei ole mitään uutta mitä ei ole jo markkinoilla. Tuolla perusteella viimeinen sija on ihan oikeutettu saavutus.


      • älöklöläköjkllö
        asdfghjklop kirjoitti:

        Sehän on nyt täysin selvää, että jos Skoda tekee mallin luokkaan jonka mittapuu tuli 10 vuotta sitten markkinoille, niin pirun myöhässähän he ovat. Etenkin kun autossa ei ole mitään uutta mitä ei ole jo markkinoilla. Tuolla perusteella viimeinen sija on ihan oikeutettu saavutus.

        Hohohohoho. Sinun mielestäsi kuudes sija on muka viimeinen? Trollauskiimassa unohdit vissiin, että alunperin ehdokkaitakin oli kolmekymmentä, ja kymmeniä automalleja jäi kokonaan ehdokasasettelun ulkopuolelle, kuten esim. tohjoloora. Karoq on kuudenneksi paras auto, ja sillä siisti.


      • asdfghjklop

        Kuuden joukossa kuudes sija on viimeinen sija.

        Karoq on vain 10 vuotta myöhässä tehty kopio ko. luokan mittapuusta, ei mitään sen enempää. Tuota taustaa vasten viimeinen sija on täysin oikea.


    • Sarkasmi.sakari

      On niin väsynyttä viisastelua skodakriitikolta, etten jaksa edes sarkastella.

      • SkeidaEiOleAuto

        Jaksoit kuitenkin teksatailla aivopierujasi suoli24plstalle. Tyypillistä skeidajormien ajatustenjuoksua....


      • Sarkasmi.sakari
        SkeidaEiOleAuto kirjoitti:

        Jaksoit kuitenkin teksatailla aivopierujasi suoli24plstalle. Tyypillistä skeidajormien ajatustenjuoksua....

        Jaksathan sinäkin. Tää on niin helppoa, että aasin vierestä ossaat siekii kirjoittaa.

        On se outoa, kun Skoda ei ole auto, mutta oli ehdolla Vuoden Autoksi, jopa loppukahinoihin saakka. Sairasta sakkia nuo Skodan kehujat.

        Ja tämä on fakta.


    • Toyota_Hybrid1

      ympäristöpäästöt olivat karonkassa niin suuret että floppasi täysin. hiipuva automerkki muutenkin niin eipä sitä yleisöjään halua tekniikkaa taaksepäin katsoa, nykyaikainen tekniikka se on joka tahdin määrää, skoda taitaa olla ainoa automerkki jolla ei hybrid mallia ole. vanhanaikaisia saastuttavia ja erittäin meluisia dieseleitä vaan kasailevat, diesel moottori on kaikille tuttu traktoreista.

      • PHEV_on_tulevaisuus

        Tuossa on totuuden perä, pienisikutilavuuksisissa bensaturboissa ja lataushybrideissä on tulevaisuus. Japanialaiset sai viimein 10v Eurooppaa jäljessä kiisseliturbon kehitettyä, varmasti eivät ehtineet edes tuotekehitysrahoja saada niistä ulos kun niiden käyttö nyt tulee romahtamaan. Itselataavien tulevaisuus on käytännössä yhtä murheellinen kuin dieseleiden, Tojohoro ja Soda voidaan pistää samaan perhehautaan.

        Eikun Superista taisi olla PHEV tulossa ja olikos niitä muitakin, Tojohoro multiin ja katellaan nyt Skoda kortti loppuun kun on alettu pelata. Näin tehdään ;)


      • Vw-ei_koskaan_enää
        PHEV_on_tulevaisuus kirjoitti:

        Tuossa on totuuden perä, pienisikutilavuuksisissa bensaturboissa ja lataushybrideissä on tulevaisuus. Japanialaiset sai viimein 10v Eurooppaa jäljessä kiisseliturbon kehitettyä, varmasti eivät ehtineet edes tuotekehitysrahoja saada niistä ulos kun niiden käyttö nyt tulee romahtamaan. Itselataavien tulevaisuus on käytännössä yhtä murheellinen kuin dieseleiden, Tojohoro ja Soda voidaan pistää samaan perhehautaan.

        Eikun Superista taisi olla PHEV tulossa ja olikos niitä muitakin, Tojohoro multiin ja katellaan nyt Skoda kortti loppuun kun on alettu pelata. Näin tehdään ;)

        Volkarin hybridit ja monet dieselit ovat myyntikiellossa koska eivät täytä WLTP-päästömääräyksiä. On se surkeaa kun mikään ei onnistu. Tähän saakka ovat pärjänneet petoksilla ja huijauksilla mutta nyt se on loppu.


      • asdfghjklrt
        Vw-ei_koskaan_enää kirjoitti:

        Volkarin hybridit ja monet dieselit ovat myyntikiellossa koska eivät täytä WLTP-päästömääräyksiä. On se surkeaa kun mikään ei onnistu. Tähän saakka ovat pärjänneet petoksilla ja huijauksilla mutta nyt se on loppu.

        Hybridit myyntikiellossa? Kerro lisää? Et kai vain provoile?


    • 1stä4

      No olisko tuommosen tusinatuotteen kuulunu ylipäänsä pärjätä?

      Volkkari tekee aina yhdestä mallista neljä badge engineering tuotetta: Audin ylempään keskiluokkaan, Volkkarin keskiluokkaan, Seatin latinalaiseen alempaan keskiluokkaan ja Skodan itäblokin alempaan keskiluokkaan. Köyhälistö sitten ostaa noita enemmän tai vähemmän käytettynä omien haaveidensa mukaisesti.

      • ylempää.luokkaa

        No mitäs sanot siihen, että Volkkarin muut tuotteet eivät pärjänneet tässä skabassa? Konsernin tuotteista vain Skoda ylsi kuuden parhaan joukkoon. Ei Audia, ei Folkkaria, ei Seatia. Revi siitä.


      • 1stä4
        ylempää.luokkaa kirjoitti:

        No mitäs sanot siihen, että Volkkarin muut tuotteet eivät pärjänneet tässä skabassa? Konsernin tuotteista vain Skoda ylsi kuuden parhaan joukkoon. Ei Audia, ei Folkkaria, ei Seatia. Revi siitä.

        Kertoo suomalaisten asemoitumisesta Volkkarin nelikentässä.


      • klöäslköälkö
        1stä4 kirjoitti:

        Kertoo suomalaisten asemoitumisesta Volkkarin nelikentässä.

        Vähän oli epäjohdonmukainen huitaisu. Ensin Skoda leimataan tusinatuotteksi ja itäautoksi. Kuitenkin väität "asemoitumisen" olevan syynä, että ylemmän keskiluokan ja keskiluokan autoja ei kelpuutettu tähän kisaan. Taisi olla se Skoda, joka nyt on asemoitu ylempään keskiluokkaan.


      • 1stä4

        Kiviäkin kiinnostaa joku Skodan sijoitus vuoden auto äänestyksessä. Se oli sijoilla ynnä muut Focuksen voittaessa tittelin.

        Jos Skoda olisi konsernin sisäisissä mittelöissä Audin tai edes Volkkarin tasolla, esiteltäisiin siinä konsernin uusimpia innovaatiota. Nykysellään Skoda joutuu tyytymään jääraappa tankkiluukun alla tyylisten "innovaatioiden" esittelyyn.

        Toistaseksi uusi Skoda on pari vuotta vanhan Volkkarin badge engineering merkki.

        Vieläköhän Volkkari tekee niistä taivaan vanhoista A4:sta jotain sedani-Seatteja?


      • Ameeban_ÄO

        "Kiviäkin kiinnostaa joku Skodan sijoitus vuoden auto äänestyksessä."

        Kovin aktiivisesti sinä käyt täällä narisemassa asiaa, joka ei kiinnosta kiviäkään.

        Keskenkasvuisen ameeban älykkyydellä saa jo järkevämpiä kommentteja aikaiseksi.


      • wannebevolkkaristit

        Se on muuten justiinsa noin. Melkeinpä joka ainoa Skodastaan puhuva jaksaa muistuttaa, että on siinä on Volkswagenin tekniikkaa.

        Niin onhan siinä jo myynnistä poistuneiden Volkswagenien tekniikkaa.


      • 00.05
        wannebevolkkaristit kirjoitti:

        Se on muuten justiinsa noin. Melkeinpä joka ainoa Skodastaan puhuva jaksaa muistuttaa, että on siinä on Volkswagenin tekniikkaa.

        Niin onhan siinä jo myynnistä poistuneiden Volkswagenien tekniikkaa.

        Kello 00:05 kirjoitetulla pulautuksella ei ole mitään virkaa.


    • TurhaSelitellä

      Huonouttaan hävis.

      • Hopea_on_hävitty_mitali

        Hävisi? Mille ja kelle, Toyotalle? Nissanille? Audille? Bemarille? Takaveto Mersuille?

        Todellinen häviäjä siis :)


      • SkotaRommas
        Hopea_on_hävitty_mitali kirjoitti:

        Hävisi? Mille ja kelle, Toyotalle? Nissanille? Audille? Bemarille? Takaveto Mersuille?

        Todellinen häviäjä siis :)

        Täh? Kaikille niille viidelle muulle bilikalle jotka kisassa oli mukana.


      • Skoda_forever
        SkotaRommas kirjoitti:

        Täh? Kaikille niille viidelle muulle bilikalle jotka kisassa oli mukana.

        OK, hävisi niille ketkä olivat jatkossa.

        Hävisikö siis: Toyotalle? Nissanille? Audille? Bemarille? Takaveto Mersuille? Hävisikö noille, vai voittiko?


    • kateuttaAheuttaaTaas

      Ei edes Skoda voi kaikkia kisoja ja äänestyksiä voittaa, vaikka lähes kaikki voittakin.

      • Toyota_Hybrid1

        voittihan skoda juuri pohjoismaiden ruostuvin auto tittelin.


      • TojoHoro_Kyrbid

        Vuoden auto kisa löytyy kuuklettamalla.

        Sinun kisaa en löytänyt, laitatko linkin, kiinnostaisi tutustua tähän skabaan tarkemmin?


    • ParasVoitti

      Voiton vei aivan erinomainen tuote. Tuossa kisassa kuudes sija oli erinomainen saavutus. Taakse jäi kuitenkin paljon merkkejä ja malleja, jäljelle jäi vain 6 kovinta

      • Skoda_Superisti

        Tuo on varmasti totta. Uusi hokkus pitää ehdottomasti käydä kokeilemassa pikapuoliin. 6 parhaan ulkopuolelle jääneitä sitten joskus myöhemmin. Ehkä.


    • Hkggjjhgh

      Skoota otettiin mukaan täyttämään itäautokiintiö.
      Eihän ne kolhoosikipot koskaan voita.

    • RelaxSkodistit

      Jopa ottaa sielun päälle, kun Ford putsasi pöydän. Vanhemmat Focukset on ainakin pirun hyviä ajaa ja tuskinpa ne sitä on uusimpaan malliin pystyneet pilaamaan.

      Btw. Koko tilaisuus on auton maahantuojien vahvasti masinoima, joten ei tuolla valinnalla ole merkitystä kuin markkinoinnissa. Itse olisin äänestänyt Suitsan Jimmyä, se on auttavasti sentään rehellisen näköinen maasturi. Taitaneepa siinä olla oijein alennusvaihtestokin.

      • 22.03

        Hahaa mikä provo. Kuka täällä on mitään Fordin voitosta itkenyt? Röllithän täällä meuhkaa.

        PS oliko lauantai-iltana kivaa vääntää provoa suolipalstalle?


    • Yhtätyhjänkanssa

      Mielikuvillahan nuo tittelit voitetaan, mielikuvia voi rakentaa esimerkiksi jakamalla rihkamaa koeajojen yhteydessä autotoimittajille. Nyt ilmeisesti sorsalippikset ja lumiharjat unohtu jakaa tai muilla oli käyttökelpoisempia tuotteita jaossa.

      • 23.09

        Toinen samalta provoilijalta, joka on siis mielensä pahoittanut, kun Skoda oli kuuden parhaan joukossa.

        PS oliko lauantai-iltana kivaa vääntää provoa suolipalstalle?


    • Vepukaine

      Eihän itäritsa skeida voi pärjätä vuoden auto kisassa, kun ei sitä hassua itä-römpsötintä virallisesti edes autoksi lasketa.
      Skeidasta ei ikinä autoa saa eikä siasta hieromalla koiraa.

      Auto 2018 messuilla Renaultkin piti hallussaan parempaa imagoa ja statusta kuin halppis Skeida.

      • skodajulli

        Skodalla on kuitenkin parempi imago kuin BMW:llä, jonka kuskit leimautuvat automaattisesti kusipäiksi.


    • Paskako_on_hyvää

      Skeida jäi nolosti kisassa viimeiseksi. Kuten luotettavuustilastossakin Fiatin kanssa jakoi kaikkien aikojen epäluotettavimman merkin sijan

    • skodajulli

      Skoda Karoq on teknisesti sama auto kuin Seat Ateca. Ateca muistaakseni palkittiin jo aikaisemmin, joten Karoq ei sinänsä tuonut mitään lisäarvoa tuohon mainioon tuoteperheeseen. Kyllä on köyhää uusien autojen tarjonta, kun sama auto pitää valita kaksi kertaa loppukilpailuun.

      • Myöhässä

        Ko. luokan mittapuu tuli markkinoille 10v sitten. Karokki ei tuonut mitään uutta ko. luokkaan.


      • Markkinapositio

        Ateca on suunnattu latinalaiseen alempaan keskiluokkaan, Karoq taasen on suunnattu itäblokin alempaan keskiluokkaan.


      • GeoPositio
        Markkinapositio kirjoitti:

        Ateca on suunnattu latinalaiseen alempaan keskiluokkaan, Karoq taasen on suunnattu itäblokin alempaan keskiluokkaan.

        Käsittääkseni Seat ei vie tuotteitaan Latinalaiselle alueelle, niitä myydään vain Euroopassa.

        Latinalainen alue tarkoittaa Etelä Amerikan Latinan sukuisia kieliä puhuvia alueita.

        Eli luultavasti tietämättömyyttäsi tarkoitit yllä Espanjaa / Portugalia? Vai oliko ymmärtämättömyytesi vielä syvempää tasoa?


      • Skoda-pölvästi
        GeoPositio kirjoitti:

        Käsittääkseni Seat ei vie tuotteitaan Latinalaiselle alueelle, niitä myydään vain Euroopassa.

        Latinalainen alue tarkoittaa Etelä Amerikan Latinan sukuisia kieliä puhuvia alueita.

        Eli luultavasti tietämättömyyttäsi tarkoitit yllä Espanjaa / Portugalia? Vai oliko ymmärtämättömyytesi vielä syvempää tasoa?

        Ja niitä latinan sukuisia kieliäkö ei puhuta Euroopassa?

        Mistähän kuvittelet ko. sukuisten kielien levinneen Väli- ja Etelä-Amerikkaan?

        Vihjeenä uskaltasin väittää, että Kuun pimeältä puolen ne eivät sinne tulleet.


    • NormiSkeida

      Nolo suoritus skodalta kun lippulaiva hävisi pienemmille perusautoille.

      • Sarkasmi.sakari

        Kerro lisää Skodan "lippulaivan" huonoudesta!

        Tahdon faktoja. Rakastan faktoja, totuus on syvältä.


      • hessumopo

        Nolo suoritus trollilta kun ei tunne Skodan malleja alkuunkaan.


      • Autotietäjä

        Tunnen. Faapio pikkuauto. Rabbit vähän isompi. Oktaaviaani golffin kokoinen. Suberpee pitkä ja kapea. Karokki ja kotiakki rumia.
        Eikä normmali terve ihminen itäkippoja kaipaa


    • hypriidi

      Toyota olisi ylivoimainen voittaja mutta kun ei juuri sen vuoksi päästetä edes kisaamaan.

    • 1Audi

      Olisihan se ollut pyhäinhäväistys, jos Skoda olisi vienyt tittelin Audin tai Volkswagenin nenän edestä.

    • Toyota_Hybrid1

      joko luitte ilta sanomista jutun kun audi A1 malliin laitettu pappa- tunturin moottori jossa huippunopeus tunan tasoa, 45km/h. ei ihmekkään miksi vaggilaiset ovat aina tientukkoina, 80 alueella körötellään 65km/h kun ajo ominaisuudet eivät riitä kovempaan nopeuteen.

      • EskoPappa

        Ei ole tullu iltalehtiä luettua ja aika vähän katon telkkariakin nykyisin.


    • TietoaOn

      Vähän vitsinähän se oli kisaan valittukin, mutta eihän se kuitenkaan kovin kaukana enää ole länsimaisten autojen tasosta.

      • Viihdytän.itseäni

        Aamutöllä kirjoitetulla tölväyksellä ei ole mitään uskottavuutta, se on vain kirjoittajan itsensä ajankulua.


      • KirittävääPiisaa
        Viihdytän.itseäni kirjoitti:

        Aamutöllä kirjoitetulla tölväyksellä ei ole mitään uskottavuutta, se on vain kirjoittajan itsensä ajankulua.

        Samaa mieltä, heikko uskottavuus. Ei ole zckouda vielä lähelläkään länsimaisia kilpailijoitaan.


      • Sarkasmi.sakari
        KirittävääPiisaa kirjoitti:

        Samaa mieltä, heikko uskottavuus. Ei ole zckouda vielä lähelläkään länsimaisia kilpailijoitaan.

        Aamuyön tunteina zckouda on ihan uskottava. Skoda ei.

        Ja tämä on fakta.


    • Faktapläjäys

      Itäautoja arvostellaan vähän niin kuin sormien läpi, kriteerit eivät ole niin tarkkoja kuin länsiautoa tutkiskellessa.
      Toleranssit ovat itävehkeissä semmoisia kuin hutoi-työtä sanottiin ennen itäblokissa, kunhan normi täyttyi.

    • takavetoyliveto

      Elikkäs jokos jokos Skoda on jo kestänyt vuoden?

      • Dadaa.avto

        Entiset tsekkoslovakialaiset oli paremmin tehty kuin nämä nykyiset venäjällä tehdyt.


    • piimerion1onon

      Skodan ongelmat on kaikilla tiedossa, moottori syö öljyä polttoaineen kanssa kilpaa, vaihdelaatikot poksahtelee,ruoste ongelmaa paljon samaten kalliita pikkuvikoja. Kuka haluaa enää ostaa itäkippo skodaa kun samalla rahalla saa hieman vanhemman saksalaisen laatuauton. Päästöhuijauksia unohtamatta.

    • Octaviarulaa

      On nykyiselläkin skodalla ajeltu 137tkm. Normihuollot tehty ja tässä ylimääräiset kulut: Pari poltinta, pari kertaa tuulilasinpyyhkimet ja muutama rengaskerta kuluneiden tilalle. Ei sitten mitään muuta. Aivan erinomaisen luotettavaa ajua. Ja kun joskus auto vaihtuu, niin merkki ei.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4178
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3554
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2461
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2399
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2091
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1926
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1811
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1525
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1403
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1310
    Aihe