Ajattelen sinua edelleen

TomFrost

Eihän tämä helppoa tietenkään ole. Istua pimeässä kirjoittelemassa ajatuksiaan jonnekin, kun niistä ei ääneenkään voi puhua, kertoo paljon. Olen usein toivonut, että olisin itsekkäämpi. Aina kuitenkin törmäsin ja törmään edelleen siihen, että en vain voi satuttaa minulle tärkeimpiä ihmisiä - lapsiani. Rakkaus heihin menee jopa rakkauteeni sinuun edelle - kaiken edelle. Se on suurin ja ainoa syy, miksi en koskaan tarttunut tilaisuuteen silloin, kun tuntui, että se oli voinut olla tarjolla. Synkimpinäkin hetkinä heidän pelkkä olemassaolonsakin saa minut jaksamaan ja kestämään kaikkea tätä elämää. Luulen, että ymmärrät sen viimein itsekin.

Siispä pystyin vain katselemaan vierestä, kun toiset, luottavaisemmin tulevaisuuteen suhtautuvat ja ehkä itseään enemmän ajattelevat sitten saivat nauttia seurastasi. Sattuihan se syvästi ja sattuu edelleen, mutta eihän minulla ole edes oikeutta niin tuntea. Tiesin, että sinullakin oli tunteita minua kohtaan olemassa. Typerää tai ei, mutta toivoin, että olin sinulle se ensimmäinen vaihtoehto, mutta jouduit tyytymään johonkin toiseen. Et uskoisi, jos kertoisin kuinka monta kertaa olen hiljaa itsekseni sadatellut näitä asioita ja antanut kyynelten tulla, kun kukaan ei ole ollut näkemässä. Kiin syvästi sinuun rakastuin. Olen myös tuntenut syyllisyyttä näistä tunteistani, pallotellut moraalin kanssa ja puhki asti miettinyt asioita niin monelta kantilta, että pää on tuntunut räjähtävän.

Ehkä sinulla nyt on asiat hyvin tai elämäsi on todella mullin mallin, en tiedä ja se on lohdullista. Lohdullista siksi, että mitä vähemmän tiedän, sitä vähemmän kipua tunnen, vaikka välillä se tuntuu sulkevan minut sisäänsä. Tiedän vain, että viimeisen kerran nähdessämme olin lähellä romahtaa varsinkin, kun tiesin jäävän se viimeiseksi. Olisi sekin ollut näky. Silti se on järkevintä, mitä enää pystyn tekemään - pysymään poissa.

En tiedä tulevaisuudesta. Olen luvannut itselleni pysyä poissa, koska siitä olisi vain lisää kipua ja jos totta puhutaan, niin luulen sinunkin sitä toivovan, että et minua enää näkisi tai minusta mitään kuulisi.

On se vain uskomatonta, miten joku ihminen voi vaikuttaa niin paljon. Mustavalkoinen maailmani sai paljon lisää väriä ja tapasin ensimmäistä kertaa ihmisen, jonka vuoksi olisin voinut ” tuoda tiibetin vuoteeseen”. Tai ainakin aamukahvit.

https://m.youtube.com/watch?v=qDcco9rGOlE

54

2705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeron-isälle

      KIRJOITIT:

      "Aina kuitenkin törmäsin ja törmään edelleen siihen, että en vain voi satuttaa minulle tärkeimpiä ihmisiä - lapsiani...Typerää tai ei, mutta toivoin, että olin sinulle se ensimmäinen vaihtoehto, mutta jouduit tyytymään johonkin toiseen. "

      VASTAAN:

      Kuulehan törmäilijä, Jäätikköapina ja TomFrost, minulle ei koskaan ole ensisijainen vaihtoehto pelkurimies,

      -joka loukkaa muita ihmisiä, minkä kerkiää
      - puhuu pahaa jopa omista sukulaisistaan ympäriinsä,
      - tekee pojan ja elää 6 vuotta naisen kanssa, jota ei kuulema edes
      rakastanut.

      En kadu hetkeäkään, ettei minulla ole ollut intiimiä kanssakäymistä kanssasi.
      Ole ja elä sinä vain sen ilkeämielisen, kiroilevan hammashoitajasi kumppanina.
      Hän on kieroutensa, ja lyhytkestoisten tynkäihmissuhteidensa puolesta sinun tasoasi:
      kaavoihin kangistunut nainen, vailla luovuutta ja omaa ideointia, joka lukee lehtien vinkkipalstoilta, mikä on muotia ja miten missäkin tilanteessa tulee toimia.

    • Eeron_isälle

      Tom Frost,

      Tuula, ex-vaimosi, joka lähti rahan perässä
      aatelismiehen ja pankkiirin kelkkaan,
      on sinulle kertonut, että olen "vaaraksi lapsille"?


      Minusta "vaaraksi lapsille" on rahanahne nainen,
      joka lapsensa isän kanssa ollessaan tutustuu lastenkutsuilla
      omaa miestään rikkaampaan ja aatelisempaan vaihtoehtoon,
      ja vaihtaa miehensä häneen. Tällainen ihminen, joka rikkoo
      lastensa ehjän kodin omien himojensa ja tykkyidensä vuoksi,
      ei ole mikään kertomaan, mikä on lapsille hyväksi.

      En kyllä huolisikaan miestä, jolla on lapsia, varsinkin jos
      hän kertoisi hankkineensa poikansa naisen kanssa,
      jota ei todellisuudessa tuntenut rakastavansa.

    • nnnnn

      Miksi kirjoitat täällä?

    • Ap:n haikailevaa mielentilaa taitaa
      kuvata seuraava runoni:

      Pölyä tuulessa, lentohiekkaa.
      Turhia kuvitelmia, valheita viekkaan.
      Unelmia toteutumattomia, ruudulle luotuja,
      pian katoavia, hetkeksi esille tuotuja.
      Yksinäisiä mietteitä, rakkautta tavoittaen
      Äänettömästä huoneesta, yhteyttä kurottaen.
      Sanoja, sanoja, sanoja:
      virkkeitä, lauseita, taukoja.
      Sanoja, sanoja, sanoja;
      rivoja ja kauniita.
      Sanoja, joita keskellä ihmisten
      piilotit itseesi, hiljaa vaieten.

    • Ihmettelenvaan

      Tekoja pitää harkita ettei ne harmita.

    • Hjjhyjkl

      Piti sitten näiden sekopäiden tulle sotkemaan jonkun kaunis kirjoitus.

      • Nainennen

        Näin aina.

        Aloittajan tekstistä tulee valitettavasti sellainen olo, että hän katuu. Vaikka perustelee lasten onnella valintaansa. Jokaisella on vain yksi elämä eikä sitäkään tarvitse uhrata lasten takia. Onko sitä naimisissa niiden lasten kanssa?!


      • Minäminäminä
        Nainennen kirjoitti:

        Näin aina.

        Aloittajan tekstistä tulee valitettavasti sellainen olo, että hän katuu. Vaikka perustelee lasten onnella valintaansa. Jokaisella on vain yksi elämä eikä sitäkään tarvitse uhrata lasten takia. Onko sitä naimisissa niiden lasten kanssa?!

        Joillekin lapset ovat oikeasti tärkeitä ja ainoa tehtävä on tarjota heille parhaat lähtökohdat elämään ja jatkamaan myöhemmin sukua eteenpäin. Valitettavasti vanhempien ero ja pahimmassa tapauksessa kahden eri kodin välillä asuminen vaikuttaa lapseen. Jokaisella on yksi elämä, on tosi itsekkään kuuloista.


    • sivukommentoija

      Sivusta sanon, että varmasti on miettinyt asioita paljon. Ja varmasti ei ole helppo tilanne.

    • Tajuttomansurullista

      Miksi olet synkkä? Miksi elämäsi on kestämistä? Miksi tiesit että näit häntä viimeisen kerran kun viimeksi tapasit hänet? Miksi kirjoitat klo 3 aikaan synkkää yksinpuhelua palstalle? Miksi elämäsi on mustavalkoista? Miksi yrität olla niin hyvä ja jalo ihminen, ettet kestä sitä itsekään?

      Ei elämä ole synkistelyä ja kärsimystä varten, kerro hyvä ihminen sille ihmiselle jota palavasti rakastat että mäin on päässyt käymään. Helpottaa kummasti etkä joudu yökausia yksin suremaan.

      Joku ihmeellinen puhumattomuus ja panttaaminen riivaa meitä suomalaisia, ei kerrota tunteista toisillemme vaikka tykättäisiin niin että aivot surkastuu ja valuu korvista ulos. Vaikka rakastaisi kuin hullu niin ei se sitä tarvitse tarkoittaa että nyt pistetään kaikki entinen palasiksi, ihminen pystyy rakastamaan monia erilaisia ihmisiä eri tavalla.

      Sanoisin että nyt lppeta tuo synkistely, jo riittää. Lusikka kauniiseen käteen ja elämästä osingoille.

      • kaikenjälkeen

        Miten elämästä osingoille, kaiken tämän jälkeen, miten?


      • Rauhasydämeesi
        kaikenjälkeen kirjoitti:

        Miten elämästä osingoille, kaiken tämän jälkeen, miten?

        Sinun pitää luottaa rakkauteen, sillä se on ainoa merkittävä asia elämässä. Rakkaus jota osoitit lähimmäisiäsi ja lapsiasi kohtaan, rakkaus jota tunnet muita ihmisiä kotaan, olet osallinen rakkaudesta jonka alku on aina sama . Rakkaus on Jumalallista, heikko ihminen vaan ei tahdo kestää sen voimaa.


      • Ainakaan minä en ole levittänyt palstalle mitään haittaohjelmia,
        yhtä vähän kuin uskon saarnaamiseen ilmastonmuutoksen vaaroista.

        Luulo ei ole tiedon väärti.

        T: Ei-ilmastonmuutosuskovainen

        P.S. Väärän tiedon levittäminenkin kiusattavasta epäonnistuu, kun ei kiusattavaansa tunne.


    • terkkujailoa

      No mutta hei, onhan sulla musiikki... se ei petä koskaan, eiks vaa ja oot aika prookin siinä. Oliks ihme et mäkin pystyn kirjottaa jotain postiivista.

    • realtoreal

      Surullista...Toivoisin että keskustelisit hänen kanssa asian perusteellisesti vaikka tiet menisi mihinkä suuntiin tahansa.Olisi hirmu tärkeää että toinen tietäisi tunteistasi,voisi itsekkin avautua sitten sulle.Noin voimakkaat tunteet ei voi olla yksipuolisia,selvähän se.Lapset ei ole kyllä mikään syy jättää elämäsi rakkautta....Hekin vanhetessaan varmasti haluaisivat sulle onnea eikä kulissiliittoa,mieti nyt vähän...Nyt rohkeutta rakkauden edessä,hän vastaa tunteisiisi aika suurella tod.näk=)Puhukaa,puhukaa,puhukaa,järjestä se tilaisuus äläkä ajattele asioita hänen puolesta.

    • johanolitaas

      Lapset on monelle tärkeitä ja uskon, että lähes jokainen vanhempi ajattelee lastensa parasta, sillä tavalla millä osaa. Lapset eivät voi olla kuitenkaan syy jonkun onnettomuuteen ts. omalla elämälläkin on merkityksensä ja pitää olla, tosin jos elämäsi olisi rakkaudetonta muutoinkin eli kaksi huonoa vaihtoehtoa niin silloin hommaa voi noin perustella. Aloitus on kuitenkin puhdas trolli, taas kerran.

      • Rauhaasydämiin

        Klo 3 aikaan yöllä ei kukaan trollaile tällaisia aloituksia, siitä voi olla ihan varma.

        Rauhaa väsyneille ja kärsiville ihmisille, sitä meidän tulisi kaikkien toivoa.


    • Edelleen_kaipaava

      Milloin olet nähnyt kaipaamasi ihmisen viimeksi?

      Itse meinasin lähettää omalle kaivatulleni eilen sähköpostia, mutta koska hän ei ole vastannut muutamaan aiempaan viestiin vuosien varrella, haluan antaa hänen olla rauhassa. Siitäkin huolimatta, että kaipaisin jotain vastauksia. Viimeisen tapaamisemme jälkeen jäi jotenkin surullinen ja hieman loukattu olo. Välilämme ei ole koskaan ollut mitään fyysistä, ainostaan ystävyyttä. En edelleenkään tiedä onko hänellä koskaan ollut tunteita minua kohtaan.

      Ymmärrän siis ajatuksiasi. Mutta, jos naisella on yhtään samanlaisia tunteita ja ajatuksia kuin minulla, lähetä hänelle viesti ja kerro ajatuksistasi ja tunteistasi. Toivottavasti sen myötä saatte molemmat jonkinasteisen sisäisen rauhan.

    • eronnut_onnellinen

      Lapset on tärkeintä elämässä, myös näin eronneena he menevät kaiken muun edelle, mutta kun erosimme, lasten elämä koheni. He saivat tasapainoiset onnelliset vanhemmat, ja heillä on siihen oikeus. Ero on monesti pelastus, vaikka alussa se ei siltä tunnu, kun kaikki on kaaoksessa. Mutta ajastaan asiat selkiytyy, ja lapset luottavat että molemmat vanhemmat pysyy elämässä mukana, tapahtui mitä tahansa.
      Ero on oltava aina se viimeinen vaihtoehto, loppuun saakka harkittu päätös. Ja aina lapset etusijalle kun eroa tehdään, ja tapaamisia sovitaan.
      Aloittajalle ajatuksen siementä, ero ei ole maailmanloppu, se voi olla myös tie parempaan.

      • ajattelemisenaihetta

        Marttyyrimaisesti ajatteleva vanhempi "minähän en eroa vaikka tähän märkänisin" ei ole lapselle todellakaan hyväksi, lapsi näkee kyllä että toisella on paha olla ja ehkä ajattelee että se johtuu hänestä. Joskus on tosiaan parempi laittaa hetkeksi oma hyvinvointi edelle voidakseen tehdä toisten elämä paremmaksi. Huono avioliitto ei ole ainakaan tae lasten hyvinvoinnista, se on ulkokultaisuutta. Näytetään ulospäin, että meidän perhe on yhdessä, meillä pyyhkii hyvin.


      • Munmielipide

        Itselleni tuli mieleen se, että lapset omaksuvat samanlaisen tavan elää... Jos ei itse pysty olemaan onnellinen, miten lapset voisivat sen mallioppia? Myös perheen tunnelma välittyy kyllä kaikille, jännittyneessä "suoritusperheessä" ei kellään ole hyvä olla. Epäilen, että ap pelkää pohjimmiltaan yksinjäämistä.


    • Eeron_isälle

      Erittäin hieno ystävätär tämä "juurihoitaja",
      joka kirjoittelee muiden, kuten minun nimissäni
      palstalle, ja tekee aloituksia ulosteläjäkuvakkein!

      Onneksi suvussani kenelläkään ei ole vaimonaan tuollaista
      karkeasti kiroilevaa ja kierosti muiden nimissä kirjoittelevaa,

      "ulosteläjä"-kuvakkein keskusteluja aloittelevaa, alatyylistä
      naista. Päästä ihmeessä moinen kieroilija menemään.,
      siis tämä maamerkissä työskentelevä hammashoitaja.

      Ex-vaimollesi Tuulalle tämä pimu on tietysti mieleinen
      vaihtoehto, koska hän tyhmänä ja mielyttämishaluisena
      mielistelijänä on helposti Tuulan ohjailtavissa.

      Ei en tiennyt, että sinulla on ystävätär tai poika.
      Tämän palstan kautta asia alkoi paljastua.

      Et ole kyennyt kertomaan minulle yhtään mitään suoraan,
      koska olet pelkuri. En kadu ettei minulla koskaan ollut intiimiä,
      fyysistä kanssakäymistä kanssasi.

      Onneksi nyt saat kovasti seksiä, ulosteläjä-kuvakkein, ja
      "hitto-helvetti ja paska" sanoja viljelevältä hammashoitajattareltasi.

      Minua sinun ei tarvitse nähdä, kun poistut LVI-firmoinesi kampukselta,
      jonne tulit perässäni, vaikkei ko. kampuksella edes opeteta eikä tutkita LVI-asioita.
      Mutta et tee mitään tämän suuntaistakaan: Sen sijaan olet hankkinut LVI-firmallesi
      lankapuhelimen ko. kampukselle, ja kirjoittelet ”Ikävä”-palstalla minulle vihjein jotka vain minä tajuan. Et kirjoittele lastesiäideille – fysioterapeutille tai hammashoitajalle vaan minulle.

      P.S. En edelleenkään harrasta irtosuhteita enkä petä FYYSISESTI miestäni,
      jonka kanssa olen ollut jo 19 vuotta - pitkäjänteisesti. Minulla ei myöskään ole avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia - miehen kanssa "jota en rakasta".

    • timolle_V.saaresta.50-v

      Minua sinun ei tarvitse nähdä, kun poistut LVI-firmoinesi kampukselta,
      jonne tulit perässäni, vaikkei ko. kampuksella edes opeteta eikä tutkita LVI-asioita.

      Mutta et tee mitään tämän suuntaistakaan: Sen sijaan olet hankkinut LVI-firmallesi lankapuhelimen ko. kampukselle, ja kirjoittelet ”Ikävä”-palstalla minulle vihjein jotka vain minä tajuan. Et kirjoittele lastesi äideille – fysioterapeutille tai hammashoitajalle vaan minulle.

      P.S. En edelleenkään harrasta irtosuhteita enkä petä FYYSISESTI miestäni,
      jonka kanssa olen ollut jo 19 vuotta - pitkäjänteisesti. Minulla ei myöskään ole avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia - miehen kanssa "jota en rakasta".

      • Ainakaan minä en ole levittänyt palstalle mitään haittaohjelmia,
        yhtä vähän kuin uskon saarnaamiseen ilmastonmuutoksen vaaroista.

        Luulo ei ole tiedon väärti.

        T: Ei-ilmastonmuutosuskovainen

        P.S. Väärän tiedon levittäminenkin kiusattavasta epäonnistuu, kun ei kiusattavaansa tunne.


      • Jopasjopasss

        Elämä ei ole helppoa kenenkään ihmisen kanssa?

        Parisuhde on aina kompromissi, siihen ladataan niin mahdottomia odotuksia nykyään että ei mitään rajaa.

        Onko ihminen tarvitseva imeväinen, joka odottaa toisen ihmisen olevan vastaus kaikkiin ongelmiin?

        Enpä usko.


      • Ainakaan minä en ole levittänyt palstalle mitään haittaohjelmia,
        yhtä vähän kuin uskon saarnaamiseen ilmastonmuutoksen vaaroista.

        Luulo ei ole tiedon väärti.

        T: Ei-ilmastonmuutosuskovainen

        P.S. Väärän tiedon levittäminenkin kiusattavasta epäonnistuu, kun ei kiusattavaansa tunne.


    • Mummeroinennnn

      Jos olet mies niin kyllä sen pitäisi riittää että saat pimpsloooroooo.

    • Olen aidosti pahoillani puolestasi. Mutta miehen on tehtävä, mitä miehen on tehtävä. Valintasi on vaikea mutta varmasti oikea. Joskus vaan on luovuttava omasta halustaan.
      Raskas päätös. Ja ikävää että trollilauma iski aloitukseesi.

    • TomFrost

      En oikeastaan ole yllättynyt, että näitä vinksahtaneita viestejä tulvii. Minulla ei ole firmaa, saati Eero-nmistä poikaa. Elämänmeno on nähtävästi sellaista, että mikään ajatus, teko tai tapahtuma ei ole suojassa ihmisten tyhmyydeltä.

      Tuli tuossa mieleen vielä, että voi kun elämä olisikin niin helppoa, että voisi vain lähteä, kun on onneton. Joskus asuin yhdessä erään kanssa. Jonkin ajan kuluttua tunsin olevani onneton yms, joten lopetin suhteen ja muutin pois. Ei ollut ketään toista ja näytti myös siltä, että tulen jonkin ajan päästä olemaan työtönkin. Ilman lapsia olisinkin nyt jo varmasti jotain tehnyt. On tietysti paljon muutakin, mikä painaa vaakakupissa, eikä niillä asioilla ole tekemistä esim. talouden kanssa. No, tällaista. Piti vielä kirjoittaa, kun nuo hölmöt viestit alkoivat ärsyttämään.

    • Samassaliemessä

      Kyyneleet silmissä luin. Pitää vaan jaksaa ja yrittää elää...

      • nojoopajoo

        Kannattaisikohan alkaa nukkumaan vaan päätoimisesti, kun tuntuu että unessa viisastuu parhaiten? Oppii uusia asioita ja viisastuukin parhaiten?

        Tai sitten ottaa joku mahdollisimman helpon ammatti kuten liikennelentokoneen lentokapteeni, voisi pörrätä kännissä mielin määrin matkustajat kyydissä kun kukaan ei tarkista.

        - Ja törmäillä sillä koneella kuten tietokonepeleissä. NIIN tai kuin uutisissa 9/11 amerikkalaisten tornienkaatajat.


    • blacklodgejanurkka

      Toivottavasti tämä ei ole rasistinen viesti, ei ole tarkoitettu sellaiseksi, on vain eräs sanonta josta syystä eräs kaveri sai potkut pizzeriasta, juuri tuohon aikaan jolloin ne terroristit tuhosivat amerikkalaisten tornitalot, World Trade Centerin: suuttui pizzeriassa johonkin asiaan ja haukkui niitä "rättipää torninkaatajiksi", sai poistua ulkopuolelle :D

      Ei mennyt mustaan nurkkaan eikä mökkiinkään mököttämään, vaan sai poistua aivan vapaasti kadulle.

    • minävaintäällä

      Nuo kaksi taitavat joko
      A) olla väärässä paikassa
      B) trollaavat ja pilaavat toisen kaunista tekstiä

    • TomFrostille

      Tunne täysin samoin ja toivoisin että olisit hän, mies jota en sitten kuitenkaan saanut. Ikävöimästä en koskaan lakkaa. Muistan viimeisen tapaamisemme. En tosin tiennyt sen olevan viimeinen. Lausuin kuin ennustavat sanat kehumalla sinua. Tunsin ja näen edelleen silmieni edessä kuinka hartiasi hieman jäykistyivät ja et katsonut minuun. Et sanonut mitään että tulisit katoamaan elämästäni. Pidin sinusta niin paljon. Aikoinani jopa rakastuin. Olet mielessäni päivittäin ja jopa olen yrittänyt alkaa hyväksymään että olet lopullisesti poissa lähettyviltäni. Kuuntelen musiikkia ja mietin sinua jota en koskaan lakkaa rakastamasta, niin suuren vaikutuksen teit minuun. Olet syvällä sydämmessäni aina elämäni loppuun saakka.

      Mietin sinua ja ajattelen usein tapaamiamme hetkiä ja sanomisiasi. Olisin toivonut jotain läheisempää ystävyyttä kanssasi mutta yritän hyväksyä että elämämme vain ajoi ohi. Tiedät miten saat yhteyden minuun halutessasi. Minä kaipaan sinua ikuisesti. En näe siinä mitään pahaa että saisi halata ihmistä jota niin rakasti. Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi.

      Alkuperäinen kirjoitus oli niin kaunis ja hellivä että olisin syvästi toivonut sinun kirjoittaneen sen mutta täällä bittiavaruudessa ei mikään kuitenkaan ole totta. Unelmoida saa kuitenkin ikuisesti.

      • soita.hänelle

        Eikö sinun kannattaisi olla häneen yhteydessä kun noin tunnet edelleen?


      • TomFrost

        Tunsin tosiaan jähmettyväni heti hänet nähdessäni, enkä oikein pystynyt häneen katsomaan. Menin täysin lukkoon. Vähän ennen kuin hänet huomasin, niin silloin tavatessamme muistan kyllä yhteisen naispuoleisen tuttumme kehuneen minua komeksi, mutta en muista nimenomaan häneltä kehuja kuulleeni. Toisaalta meteli ja erityisesti se raju tunnepuuska hämärsi aikalailla kaiken ymmärrykseni, enkä varmaan oikein kuullut tai nähnyt mitään - mene ja tiedä.

        Aika lähellehän tuo osuu, siksi lähdinkin vastaamaan. Halaamisessa pelkäisinkin juuri sitä, että halaaminen vain saisi lisää aikaan ikävää ja kaipausta. En olisi uskonut, että tuohon tekstiini joku vielä tarttuu, kun itsekin ehdin sen jo unohtaa. Tänään tänne taas eksyi . Tällaista tämä sitten teettää, että jotenkin toivoo, pelkää ja niin poispäin - irtipäästäminen vain on vaikeaa. Pitäisi olla järkevämpi.


      • TomFrostille
        TomFrost kirjoitti:

        Tunsin tosiaan jähmettyväni heti hänet nähdessäni, enkä oikein pystynyt häneen katsomaan. Menin täysin lukkoon. Vähän ennen kuin hänet huomasin, niin silloin tavatessamme muistan kyllä yhteisen naispuoleisen tuttumme kehuneen minua komeksi, mutta en muista nimenomaan häneltä kehuja kuulleeni. Toisaalta meteli ja erityisesti se raju tunnepuuska hämärsi aikalailla kaiken ymmärrykseni, enkä varmaan oikein kuullut tai nähnyt mitään - mene ja tiedä.

        Aika lähellehän tuo osuu, siksi lähdinkin vastaamaan. Halaamisessa pelkäisinkin juuri sitä, että halaaminen vain saisi lisää aikaan ikävää ja kaipausta. En olisi uskonut, että tuohon tekstiini joku vielä tarttuu, kun itsekin ehdin sen jo unohtaa. Tänään tänne taas eksyi . Tällaista tämä sitten teettää, että jotenkin toivoo, pelkää ja niin poispäin - irtipäästäminen vain on vaikeaa. Pitäisi olla järkevämpi.

        Uskaltaisitko sanoa mitään sellaista josta tietäisin sinun olevan hän. Hän jota rakastan ja kaipaan, jota mietin jokainen päivä ja toivon jossain näkevän edes vilahduksen. Työssäni näen kirjallisia "dokumentteja" joista tiedän että olet vieläkin jossain "bittiavaruudessa" kuitenkin ulottumattomissa, näkymättömänä muualla kuin vain ajatuksissani.

        En uskaltanut lähestyä sinua koska vaistosin ettet sinäkään uskaltanut lähestyä minua. Pelkäsin jopa ettet edes haluaisi lähestyä, että kaikki olisi vain mielikuvitustani. Kuitenkin tiedät siellä sisimmissäsi jos haluaisit lähestyä. Olen olemassa ja kaipaan sinua ja sutkautuksiasi. Yhteisiä pieniä ilon pilkahduksia silloin työskennellessämme hetkittäin yhdessä. Vihjasit joskus ajatelleesi yhteisiä hauskoja pieniä sanallisia kommenttejamme mutten sittenkään uskaltanut ajatella että olisit tosissasi niitä miettinyt.

        Läsnäolosi, läheisyytesi, lausahduksesi saivat minut onnelliseksi pitkiksi ajoiksi. Sanooko sinulle mitään "tanssiin vieminen työaikana kädestä kiinni pitäen ja kun en oikein osannutkaan tanssia", vedimme tanssin kuitenkin hyväksyen silloisen kömpelyyteni. Voit olla jo unohtanut sen koska siitä on jo aikaa vierähtänyt.

        Ajatuksistani en voi sinua koskaan unohtaa. Anna se anteeksi jos haluat ettei me enää lähestytä milloinkaan. Koko tuttavuutemme ja toveruutemme aikana olemme halanneet ystävällisesti toisiamme kunnioittaen toverillisesti ja sitten etäisyyttä ottaen. Omalta osaltani se oli pelkoa tulla torjutuksi ja ottaa vuosikymmenehköjen halaukset vain hyvän toivotuksina.

        Toivoisin sinun olevan hän mutta bittiavaruudessa kohtaaminen ja oikeaan osuminen olisi sellainen vastaus siihen ikuiseen kaipaukseen. Liikutun pelkästä ajatuksesta että olisit hän. Kunnioitan, kaipaan ja ikävöin niin paljon. Musiikkia kuunnellen saan sinut mieleeni ja mietin miksi kaikki menisi ohi ja koskaan ei saisi vastausta johtuiko se liiallisesta pelosta tulla torjutuksi ja tuntea häpeää. Joskus salaisissa toiveissani mietin olisiko mahdollista vielä saada pitää sinua edes kädestä kiinni ja katsoa sinua silmiin että tietäisit kuinka paljon ajanjuoksussa olen sinua kaivannut.


      • TomFrost

        Paljon on tuossakin tuttuja elementtejä. Varmasti jäljiltäni on dokumentteja ja muutakin. Sinulle vastaan: melkein vuosikymmenen verran olen hänet tuntenut, en vuosikymmeniä. En ole työaikana hänen kanssaan tanssinut, muuten kyllä. Tuo lausahdus ei sano kyllä mitään minulle. Luulen, että kiusaamme vain itseämme. Järkeähän tässä ei ole mukana.

        P.S . Kiva, että joku muukin pitää tuosta kappaleesta. Sen sanomahan on, että vuosikymmenienkin jälkeen voi toista rakastaa. Ja joku voi olla niin rakastunut, että vielä silloinkin ottaa yhteyttä.


      • TomFrostille
        TomFrost kirjoitti:

        Paljon on tuossakin tuttuja elementtejä. Varmasti jäljiltäni on dokumentteja ja muutakin. Sinulle vastaan: melkein vuosikymmenen verran olen hänet tuntenut, en vuosikymmeniä. En ole työaikana hänen kanssaan tanssinut, muuten kyllä. Tuo lausahdus ei sano kyllä mitään minulle. Luulen, että kiusaamme vain itseämme. Järkeähän tässä ei ole mukana.

        P.S . Kiva, että joku muukin pitää tuosta kappaleesta. Sen sanomahan on, että vuosikymmenienkin jälkeen voi toista rakastaa. Ja joku voi olla niin rakastunut, että vielä silloinkin ottaa yhteyttä.

        Juuri näinhän se menee. Tarinat ovat niin samankaltaisia. Useista tarinoista löytyy yhtäläisyyksiä jotka tarkemmin hahmoiteltuina ovatkin sitten eri tarinoita. Toivottavasti lakkaat ikävöimästä tai sitten etsit hänet ja kerrot. Meni miten meni. Kait se ikäväkin loppuu aikanaan tai joskus tai sitten ei milloinkaan.


    • pohdiasioita

      Lapset ovat monella tärkeintä, lluottamuksen lisäksi. Valheellisessa liitossa hajotat itsesi ja ympärillä olevat. Totuus on myös että kyllä pienikin lapsi tuntee ja huomaa, jos lapsen/lasten vanhempien välit eivät ole kunnossa. Päätös ei todellakaan ole helppo, mutta loppujen lopuksi se voi olla parasta koskaan. Vaikka et ikinä kaivattusi kanssa päätyisi yhteen niin ainakin olet rehellinen kaikillle osapuolille.. Kulissiliitossa ei voi elää loppuelämään, jossain vaiheessa fysiikka pettää. Eron pitää kuitenkin olla sopuisa ja kaunis. Rakkaudessa kuitenkin vaikeinta on aina luopuminen. Herrä ja ELÄ

      • SeNainenSurullisena

        Erot ei ole koskaan kauniita, vaikka tunteita ei enää olisi tai ero olisi loppujen lopuksi helpotus, silti ero on tuskainen prosessi.

        Lapset näkee totuuuden kumman terävästi. Oma alakoululainen on jo minulle todennut kahden, ettei hänestä puolisoni rakasta minua ja totesi myös kerran ettei suhdettamme hänestä voi kutsua parisuhteeksi. Jotenkin sanat herätti. Oikeassahan lapsi on :-(

        Tiedän, että se päätös on tehtävä ennen pitkää riippumatta miten muu elämä etenee tai on etenemättä. Lähinnä mietin koska ja miten jaksan kaiken siihen liittyvän ruljanssin kun lapset tarvitsee varmasti paljon tukea isoissa muutoksista. Kyllähän se sitten toki helpottaa aikanaan.


    • kyyneleitätäälläkin

      Täällä toinen kyynelsilmä. Voimia kaikille ikävöijille ❤️.

    • vitsitmitäskeidaaa

      Mä en kyllä ymmärrä, että rakkaus johonkin voi satittaa lapsia, pelkkä panetus kyllä voi ja on huono malli lapaille. Ja tietty se, että ehdokas on niin huono esim.päihderiippuvainen, väkicaltainen, persoonallisuushäiriiöinen, kaikki muu on selitystä. Voitte omua noista jonkun vaihtoehdon tai rakkaudetyomuuden, jos ei ondaa, niin simppeliä se on, kun oikeesti järjellä ajattelette.

    • Minäkinsinua

      Söpön kappaleen linkitit, Tom, kerrankin kuuntelin alusta loppuun.

    • LovingNeilGaiman

      kiitos ihanasta kappaleesta TF, minullakin on niin ikävä.. ihmisen muotoinen ikävä -MR

      • TomFrost

        Niinpä. Rakkauden tulisi vahvistaa, ei saada mieltä järkkymään.


      • LovingNeilGaiman

        En tiedä. Tuntuu toki, että rakkaus kaappasi aivoni ja kaipaus saa minut välillä hulluksi.. mutta luulen ettei mieli järky rakkaudesta, vaan vain siitä pelosta että on hyppäämässä tuntemattomaan, kun ei voi kuvitellakaan miltä tuntuu oikeasti olla rakastamansa ihmisen kanssa, joka rakastaa sinua myös. Fyysisesti ja henkisesti hyppy kokonaan eri maailmaan kaikesta tutusta, vaikka se se tuttuus tappaakin intohimon ja sielun... se vahvistumisen, rauhan ja inspiraation tunne tulee varmasti ajan myötä kun ei ole salailtavaa tai piiloteltavaa. Kuten tunne siitä että molemmat ovat toistensa tukena ja kalliona eikä toinen kannattele yksin toista.

        Kun vain ei pelkäisi ja uskaltaisi luottaa että kaikki järjestyy.. Lapsillekin varmasti, eihän rakkaus toiseen ihmiseen vähennä tippaakaan rakkauttasi heihin, eikä se ole väärin kunhan olet läsnäoleva ja turvaa tuova heille.. Luota itseesi ja tunteisiisi.


    • TomFrost

      Onhan tässä monta vuotta likeaa hetkeä katsottu. Nyt se taitaa olla käsillä.

      • LovingNeilGaiman

        ❤️❤️❤️


      • TomFrost

        Hyvää’yötä sinullekin, kuka ikinä oletkaan.


      • LovingNeilGaiman

        Ja hyvää illanjatkoa ja yötä sinullekin, kuka oletkaan. ❤️☺️


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      311
      3591
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      263
      2046
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      98
      1435
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1343
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      92
      1299
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1187
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      1006
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      914
    Aihe